ریشه کنی مورچه

ترفندهای فراری دادن مورچه ها از خانه

مورچه از جمله حشراتی است که به‌ ظاهر بی‌آزار است اما با هجوم آنها به مکان‌های مختلف زندگی باعث صدمه زدن به آن منطقه شده و زندگی کردن را دچار مشکل می کند. اگر از وجود مورچه‌ ها در خانه عاصی شده‌اید، با مجله اینترنتی خرید ناب همراه شوید و در این مطلب با روش‌های معجزه‌ آسا برای فراری دادن همیشگی مورچه‌ها آشنا شوید.

محل زندگی مورچه ها

زمانی که در گوشه و کنار خانه تان مورچه دیدید، آنها را دنبال کنید تا بتوانید محل زندگی آنها را بیابید. سپس از روش های زیر برای دور کردن مورچه ها استفاده نمایید.

محل زندگی مورچه ها
محل زندگی مورچه ها

پوست خیار

طبق منابع تحقیقاتی، مورچه ها بوی پوست خیار را دوست ندارند. پوست خیار منبعی از مواد شیمیایی است که می تواند قارچ هایی که مورچه ها جذب می کنند را از بین ببرد.

برای انجام این درمان خانگی باید برش هایی از خیار را در نقاطی که معمولا مورچه ها را مشاهده می کنید بگذارید، خصوصا جاهایی که آب و غذا هم آنجا هست. یا جاهایی بگذارید که راه ورود برایشان وجود دارد، مثل شکاف، پارگی،یا سوراخ هایی که راه را برایشان باز می کند.

سرکه و فراری دادن مورچه ها

یکی از مواردی که می‌توانید سر راه مورچه‌ها ریخته و آنها را از ورود به خانه و آشپزخانه بازدارید، سرکه سیب یا سرکه انگور است.

بدین صورت که به میزان برابر آب و سرکه سفید را درون یک اسپری ریخته و بر سر راه آنها و رد فرومونی مورچه‌ها بپاشید و تا چند روز این کار را انجام‌دهید، هر زمان سرکه خشک شد دوباره اسپری‌کنید. این کار مورچه‌ها را فراری‌ می‌دهد.

دفع مورچه با دارچین

دارچین راهی موثر برای از بین بردن مورچه‌های خانگی است. در واقع بوی آن مانع ورود مورچه‌ها به خانه و آشپزخانه شما می‌شود. با توجه به مطالعه ۲۰۱۴ که در مجله بین‌المللی انتشارات پژوهشی و علمی چاپ شد، اسانس دارچین نتایج مثبتی در فعالیت دفع و حشره‌کشی دارد.

¼ تا ½ قاشق چای‌خوری اسانس دارچین را به یک فنجان آب بیفزایید. یک توپ پنبه‌ای را در این محلول بغلتانید و در مناطقی که ممکن است مورچه وارد بشود قرار بدهید. این کار را روزانه یکبار تکرار کنید تا تمامی مورچه‌ها بروند. همچنین می‌توانید دارچین و میخک را نزدیک نقاط ورود قرار بدهید.

نعناع

نعناع می تواند به از بین بردن مورچه ها کمک بسیار خوبی باشد. نعناع یک دفع کننده طبیعی مورچه ها است. بویی بسیار قوی دارد که توانای بویای مورچه ها را مختل می کند و بنابراین پیدا کردن منابع غذا برای آنها سخت می شود. حدود ۵ قطره از این ماده را به نصف استکان آب اضافه کنید.

سپس محلول را درون یک بطری اسپری بریزید و در ناحیه زباله ها و در ورودی اسپری کنید تا حشرات را دور کند. بهترین نکته این راه حل که مجله اینترنتی خرید ناب معرفی کرد این است که شما می توانید نعناع را در حیاط پشتی خود هم بکارید و در هزینه ها صرفه‌جویی کنید.

دانه قهوه

برخی افراد از قرار دادن دانه‌های استفاده شده قهوه در شکاف‌های نزدیک راه ورود مورچه‌ها استقبال می‌کنند. قهوه آن‌ها را نمی‌کشد بلکه می‌ترساند و وادارشان می‌کند تا بساط خود را جای دیگری پهن کنند.

نمک و رهایی از مورچه ها

نمک باعث مرگ مورچه‌ها نمی‌شود و محلول نمک به عنوان دفع‌کننده مورچه‌ها مناسب است، زیرا مورچه‌ها از از هر محلی که با محلول نمک اسپری شده باشد رد نمی‌شوند. می‌توانند در طول ترک‌های راهرو یا کناره‌های خانه که مورچه‌ها حضور دارند نمک بپاشید.

نمک و رهایی از مورچه ها
نمک و رهایی از مورچه ها

فلفل هندی

مورچه ها برای یافتن غذا به سیگنال های شیمیایی وابسته هستند. فلفل هندی با نابود کردن این سیگنال ها سبب می شود آنها نتوانند غذا بیابند و از خانه ی شما دور شوند . پس پودر فلفل را در محل هایی که مورچه ها هستند بریزید و یا آن را با پودر زردچوبه مخلوط کنید.

دور نگه داشتن مورچه‌ها با روغن‌های طبیعی

مورچه‌ها از بوی انواع روغن‌های طبیعی متنفر هستند که ممکن است این بو برای بسیاری از انسان‌ها بسیار خوشایند باشد. ده قطره روغن طبیعی را به یک فنجان آب اضافه کنید، سپس محلول را در داخل و خارج محل خود اسپری کنید تا مورچه‌ها دور شوند. در اینجا روغن‌هایی وجود دارد که می‌توانید آن ها را امتحان کنید:

  • روغن لیمو
  • روغن نعناع
  • روغن اکالیپتوس (از این روغن برای گربه‌ها اگر در نزدیکی هستند استفاده نکنید! برای آنها سمی است، اما برای سگ‌ها سمی نیست)
  • روغن اسطوخودوس
  • روغن سدر

پودر بچه مورچه ها را دور نگه می دارد

برای دور نگه داشتن مورچه ها از پودر بچه استفاده کنید زیرا پودربچه اثری مانند گچ دارد پس مقداری پودر بچه را در نقاط ورودی بریزید تا مسیر مورچه ها را مسدود کند.

تمیز نگه داشتن خانه

مورچه ها به محل های کثیف جذب می شوند، برای مثال اگر شما مقداری آبمیوه روی اپن آشپزخانه بریزید و آن را تمیز نکنید، به دلیل اینکه مورچه ها حس بویایی قوی ای دارند، با یک لشگر از آنها مواجه خواهید شد که روی اُپن هستند. همیشه روی اپن، کابینت ها و کف زمین را تمیز نگه دارید. هر لکه را به محض ایجاد شدن، پاک کنید.

استفاده از درزگیر

اگر در داخل خانه جایی برای نفوذ مورچه‌ها وجود نداشته باشد، احتمالاً آن ها در بیرون از خانه برای خود لانه سازی می‌کنند. تمام ترک‌ها و شکاف‌های کوچک را که ممکن است در آن لانه سازی کنند، درزگیری کنید؛ مانند زیر در اطراف طاقچه‌ها و سایر ترک‌های کوچک که در سطح خانه وجود دارند.

استفاده از درزگیر
استفاده از درزگیر

سوراخ‌ها را با آب بند و یا سایر درزگیرها پر کنید تا خانه شما جایی برای نفوذ مورچه‌ها وجود نداشته باشد. برای اطمینان کامل، اطراف را با آب اسطوخودوس یا لیمو اسپری کنید.

سخن آخر

همانطور که در بالا بیان شد، بهترین راه برای داشتن یک خانه بدون مورچه، تمیزی کامل است. از رها کردن ظروف کثیف در سینک ظرفشویی دوری کنید و مطمئن شوید که روی اپن آشپزخانه رطوبت جمع نشود.

اما اگر خانه تمیز بود و مورچه ها باعث ناراحتی شما می شدند، از روش هایی که مجله اینترنتی خرید ناب اشاره کرد، استفاده کنید و نتیجه آن را با ما و دیگر دوستان به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)