راهنمای خرید صندلی گیم

راهنمای خرید صندلی گیم

اگر شما یک گیمر حرفه‌ای هستید یا ساعات زیادی از وقت خود را صرف بازی کردن می‌کنید، بدون شک، شما به یک صندلی گیمینگ نیاز دارید تا هم سلامتیتان را حفظ کنید و هم از بازی بیشتر لذت ببرید.
استقبال از صندلی‌های گیمینگ یا صندلی بازی، رو به افزایش بوده و هر روز تعداد بیشتری از افراد، به دنبال خرید یک صندلی مناسب هستند؛ اما آن‌ها معمولاً با یک پرسش مهم مواجه می‌شوند؛ صندلی بازی چیست و چه تفاوتی با یک صندلی اداری دارد؟
از این رو بر آن شدیم تا در این مقاله در مجله اینترنتی خرید ناب شما را بیشتر با این محصول و انواع آن آشنا کنیم.

صندلی گیمینگ
صندلی گیمینگ

انواع صندلی گیمینگ

بررسی تخصصی راهنمای خرید صندلی گیمینگ را با نگاهی به انواع صندلی گیمینگ شروع می‌کنیم. تنوع محصولات در بازار در دسته‌های زیر است:

  • صندلی گیمینگ پی‌سی
  • صندلی مخصوص کنسولی
  • صندلی مخصوص شبیه‌ساز ریسینگ

 صندلی گیمینگ PC

به بررسی راهنمای خرید صندلی گیمینگ برای PC رسیدیم؛ این نوع قطعا پرفروش‌ترین و رایج ترین نوع صندگی گیمینگ است. این صندلی مناسب برای اداره‌ها و گیمرهایی است که پشت میز پی‌سی می‌نشینند. ظاهر کلی این صندلی‌ها همیشه با پایه‌هایی به شکل ستاره پنج پر به همراه چرخ در زیر پایه‌ها و همچنین یک پایه ستونی شکل است که به این کفه ستاره‌ای متصل می‌شود. این صندلی‌ها امکان چرخش ۳۶۰ درجه را دارند.

این صندلی‌ها دارای جای قابل تنظیم برای آرنج‌ها که به هنگام استفاده از موس و کیبرد راحتی فوق‌العاده‌ای را به همراه دارد. همین‌طور یک پشتی بسیار بلند که تمام پشت، سر و گردن را ساپورت می‌کند و باعث می‌شود موقع نگاه کردن به مانیتور احساس راحتی کنید. تقریبا همه‌ی پی‌سی گیمرها در اکثر مواقع صندلی خود را در حالت قائم قرار می‌دهند، اما این صندلی‌ها امکان افقی شدن کامل را داشته و می‌تواند به حالت استراحت کامل درآید.

این صندلی‌ها گاها به جای صندلی مخصوص مسابقه (ریسینگ) اشتباه گرفته می‌شود.

صندلی گیمینگ کنسول

این صندلی مخصوص استفاده در بازی های کنسولی ساخته شده است. صندلی کنسولی در انواع و اقسام مدل ها تولید و عرضه شده و شکل های متنوعی دارد. از مدل های پرطرفدار این صندلی، مدل راکر می باشد که در زیر آن چرخی وجود ندارد و حرکت نمی کند. این صندلی شبیه به L انگلیسی بوده و با هر حرکت گیمر، پشتی آن جلو و عقب می شود. این صندلی ها برای گیمرهای کنسولی طراحی شده ولی به دلیل آسایشی که برای استفاده کننده فراهم می کند، در بین بقیه افراد نیز محبوب می باشد.

گیمرها در هنگام انجام بازی های کنسولی می توانند با دسته بازی به عقب تکیه داده و در جای نرم و راحت بازی ها را انجام دهند. در عرضه مدل های جدیدتر این صندلی، خصوصیات ویژه ای به آن اضافه شده است که می توان به داشتن Port  USBو بلندگو روی صندلی اشاره کرد.

صندلی مخصوص ریسینگ

این نوع از صندلی‌ها فقط برای بازی و به طور خاص برای شبیه‌ساز ریسینگ طراحی شده‌اند. امکان اتصال کنترل کننده¬های مخصوص شبیه‌ساز پرواز و ریسینگ برای این نوع صندلی در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید تمام اجزای شبیه‌ساز خود را به طور مستقیم به این صندلی متصل کنید. امکانات شبه ساز آن برای خیلی از رانندگان حرفه‌ای مسابقات اتومبیل‌ رانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صندلی مخصوص ریسینگ
صندلی مخصوص ریسینگ

کیفیت ساخت تشک و روکش صندلی

نکته مهمی که مجله اینترنتی خرید ناب به آن اشاره دارد کیفیت تشک صندلی است.یکی از برتری‌های صندلی گیمینگ، ساخت آن با موادی با کیفیت بالا است. بیشتر صندلی‌های گیمینگ از چرم مصنوعی ساخته می‌شود. ساخت بسیاری از صندلی‌های گیمینگ با استفاده از ترکیب چرم مصنوعی و توری انجام می‌شود که راحتی بیشتری را برای کاربران آن به‌همراه دارد.

ضخامت مناسب تشک صندلی گیمینگ هم یکی دیگر از نکته‌های کلیدی آن است. بهترین تشک‌های صندلی گیمینگ دارای روکش‌های دارای تهویه هستند. این ویژگی تشک‌ها باعث می‌شود تا هوا در زیر بدن و پشت کاربر جریان داشته باشد و از عرق کردن او جلوگیری شود.

دسته‌های قابل تنظیم

بهترین انواع صندلی‌ های گیمینگ مدل‌هایی‌اند که دسته‌های قابل‌تنظیم داشته باشند. دسته‌های قابل‌تنظیم این صندلی‌ها آسودگی شما را در زمان استفاده از آن فراهم می‌کنند. بهترین وضعیت قرار گرفتن آرنج در این صندلی‌‌ها آن است که دست کاربر در حالت استراحت قرار بگیرد. در برخی از صندلی‌های گیمینگ این بخش از صندلی قابل‌تنظیم است و کاربر آن را نسبت به راحتی بدن خود تنظیم می‌کند.

نرم و قابل‌ انعطاف بودن دسته‌ها هم راحتی بیشتری برای شما به ارمغان می‌آورد. با قرار گرفتن دست‌ها در حالتی ریلکس و آرام، شانه‌ها نیز در حالت راحتی قرار می‌گیرند و فشاری بر آنها وارد نمی‌شود.

بالشتک های صندلی

برخی از صندلی ها، کوسن ها و  بالشتک هایی دارند که به منظور کاهش فشار بر ستون فقرات و گردن بر روی صندلی تعبیه شده‌اند. بالش کمری، روی قسمت کوچکی از پشت قرار می‌گیرد و انحنای طبیعی ستون فقرات را حفظ می‌کند و باعث می شود گردش خون به شکل درستی در بدن انجام بگیرد و فشار روی ستون فقرات را به حداقل می‌رساند. بالش‌های سر، سر و گردن را پشتیبانی می‌کنند و فشار بر روی مهره‌های گردن را کاهش می‌دهند.

تنظیمات آسان

 یک صندلی گیمینگ خوب باید قابل تنظیم باشد؛ اما تنظیمات آن بایستی به سادگی انجام شود و کاربر بتواند بدون زحمت از امکاناتی که بر روی صندلی وجود دارد، استفاده کند.

مکانیسم قفل

قفل کردن تکیه‌گاه‌ها و پشتی در جای خود، حالت‌های مختلف را برای آسودگی هنگام نشستن طولانی‌مدت فراهم می‌کند.
علاوه بر ویژگی‌های بالا، امکانات ارگونومیک دیگری نیز مانند پشت توری قابل تنفس و دسته‌های قابل تنظیم وجود دارد. هرچه تعداد امکانات یک صندلی گیمینگ بیشتر شود، قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت. پس با توجه به بودجه خود، بهترین صندلی را انتخاب کنید.

بهبود حالت بدن

صندلی گیمینگ با پدید آوردن شرایط مناسب برای نشستن، حالت بدن شما را بهبود می‌بخشد. یک صندلی استاندارد شما را وادار به نشستن در حالت درست می‌کند. بدین ترتیب از قوز کردن یا قرار گرفتن سر و گردن، دست‌ها، پاها، پشت و کمر شما در حالتی نامناسب جلوگیری می‌شود.

راحتی

بهره بردن از یک صندلی گیمینگ خوب و استاندارد، آرامش و راحتی شما را در زمان کار در پشت میز فراهم می‌کند.

سخن پایانی

یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که در زمان نشستن پشت میز باید در نظر داشته باشید، درست قرار گرفتن فرم بدن شما است. مجله اینترنتی خرید ناب متذکر می شود، فرقی ندارد شما به چه دلیلی باید چند ساعت در شبانه‌روز پشت میز بنشینید. اگر کار شما اداری باشد، با رایانه کار می‌کنید یا مشغول بازی کامپیوتری هستید، نیاز به یک صندلی گیمینگ راحت دارید.

صندلی های گیمینگ در رنگ‌های مختلفی ساخته شده‌اند که رنگ آنها را هم می‌توانید با توجه به دکوراسیون اتاق و میز کار خود انتخاب کنید. بدین ترتیب هم سلامت جسم و اندام خود را حفظ کرده‌اید، و هم پاسخی به ذوق زیبایی‌شناسی خود داده‌اید.

5/5 - (2 امتیاز)