چگونه ساعت هوشمند یا اسمارت واچ بخریم

چگونه ساعت هوشمند یا اسمارت واچ بخریم

چند سال پیش، با ورود ساعت‌های هوشمند به بازار بسیاری تصور می‌کردند این پوشیدنی‌ها ابزارهایی بی‌مصرف هستند و به‌زودی دوران‌شان به سر می‌آید. اما گذر سال‌ها نشان داد که ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند آمده‌اند تا با ما بمانند. در سال‌های اخیر این پوشیدنی‌های هوشمند به قابلیت‌های پیشرفته‌تری از جمله مکالمه، سنجش ضربان قلب و استرس و ردیابی با GPS مجهز شده‌اند و حالا ابزارهایی کاربردی‌تر از مدل‌های سال‌ها قبل هستند. اما مدل‌های موجود در بازار آن قدر متنوع هستند که انتخاب بهترین‌ آنها واقعا مشکل است. در این مطلب مجله اینترنتی خرید ناب شما را در خرید ساعت هوشمند و بهترین مچ بند هوشمند راهنمایی خواهد کرد.

ساعت هوشمند
ساعت هوشمند

چرا مچ بند هوشمند یا اسمارت واچ بخریم؟

در ابتدا باید گفت هر یک از این ۲ محصول یعنی «ساعت هوشمند» (Smart Watch) و «مچ بند هوشمند» (Smart Band) دارای امکاناتی هستند که آن‌ها را برای هر کاربری جذاب می‌سازد. درواقع با اینکه ساعت و دستبند سلامت از امکانات ورزشی و نشانگر فعالیت روزانهٔ بدن برخوردار هستند، برخورداری از طراحی شیک و زیبا باعث شده تا مناسب برای هر استایلی باشند و به خوش پوش‌تر و شیک‌تر شدنتان کمک کنند.

البته از ویژگی‌های ورزشی آن نمی‌توان به سادگی عبور کرد. دستبند سلامت و ساعت هوشمند علاوه بر امکانات پایه مانند دریافت و نمایش پیامک یا پاسخگویی به تماس ورودی گوشی هوشمندتان می‌توانند میزان کالری مصرف شده در طول روز را نمایش دهند. درواقع این ابزارهای کوچک می‌توانند علاوه بر شمارش قدم‌های برداشته شده در طول روز، میزان مصرفی کالری را با توجه به نوع تحرکات ورزشی سنجیده و محاسبه کنند.

مدل‌های جدیدتر ساعت هوشمند و دستبند سلامت دارای ویژگی‌های بیشتری هستند که می‌توان امکان نمایش میزان اکسیژن در خون، فشار خون و همچنین به زمین خوردن کاربر را تشخیص دهند. مواردی که گفتیم علاوه بر اینکه شرایط جسمانی کاربر را نشان می‌دهند، امکان آرشیو شدن نیز دارند. به لطف آرشیو به دست آمده، دکتر کاربر می‌تواند دید بهتری نسبت به شرایط جسمانی فرد داشته باشد.

حالت سقوط نیز مشخص می‌سازد که کاربر دچار حادثه شده است و پیامی مرتبط با این موضوع به مخاطبان نزدیک کاربر و همچنین اورژانس ارسال می‌شود. چنین پیامی می‌تواند جان کاربر را نجات دهد.

سازگاری سیستم‌عامل ساعت هوشمند با گوشی موبایل

با اینکه امروزه اکثر ساعت‌های هوشمند بسیار قدرتمند هستند و به‌تنهایی و بدون اتصال به گوشی هوشمند می‌تواند قابلیت‌های فراوانی را ارائه بدهد اما در نظر داشته باشید که نهایت کارایی این گجت پوشیدنی زمانی آشکار می‌شود که به یک گوشی هوشمند متصل باشد از این رو بهتر است محصولی را انتخاب کنید که با گوشی شما سازگاری کامل داشته باشد.
به عنوان مثال گلکسی واچ و گلکسی واچ اکتیو ۲ با گوشی‌های اندرویدی و همچنین آیفون به‌خوبی سازگاری دارند اما باید در نظر داشت که استفاده از این ساعت در کنار یک دستگاه اندرویدی سامسونگ عملکرد فوق‌العاده و راحت‌تری را به شما ارائه می‌دهد. یا به عنوان مثالی دیگر سیستم‌عامل Wear OS که بر روی ساعت‌های هوشمند هوآوی، ال جی و شیائومی قرار دارد با گوشی های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید سازگاری بالایی دارند و ویژگی‌های زیادی را ارائه می‌دهد در حالی که این ویژگی‌ها و دسترسی‌ها در گوشی آیفون محدود است. در نهایت، ساعت هوشمند خریداری نکنید، مگر آنکه بدانید با گوشی هوشمند شما سازگاری کامل دارد.

سازگاری سیستم‌عامل ساعت هوشمند با گوشی موبایل
سازگاری سیستم‌عامل ساعت هوشمند با گوشی موبایل

صفحه‌نمایش ساعت هوشمند

صفحه نمایش اولین چیزی است که در راهنمای خرید ساعت هوشمند باید به آن اشاره کنیم. امروزه در ساخت اکثر ساعت‌های هوشمند از صفحه‌نمایش رنگی LCD یا صفحه‌نمایش AMOLED استفاده می‌شود که به شما امکان می‌دهد تا عکس‌ها، برنامه‌ها و سایر محتواها را با رنگ غنی‌تر و روشنایی بیشتر مشاهده کنید. ناگفته نماند که ساعت های هوشمند گران قیمت به‌جای نمایشگرهای LCD از نمایشگرها OLED استفاده می‌کنند که علاوه بر وضوح بالا سبب می‌شوند تا شاهد طراحی باریک‌تری باشیم.

تم و تصویر پس زمینه در واچ هوشمند

از مهمترین تفاوت های ساعت های هوشمند با دیگر ساعت های مچی و کاملا معمولی که اغلبمان از آن ها استفاده می کنیم، داشتن تم ها و تصاویر جذاب و متعدد برای انتخاب به عنوان تم اصلی این نوع از گجت های هوشمند بحساب آورده می شود که قطعا سبب زیبایی و غیر تکراری شدن نمای کلی آن ها برایتان می گردد.

برنامه ها و امکانات ساعت هوشمند

یادتان باشد هدف از داشتن یه ساعت و یا مچ بند هوشمند، خارج نکردن گوشی از جیب و دستیابی در کوتاه ترین زمان ممکنه به تمام اطلاعاتی است که درون تلفن همراه شما قرار گرفته است. در بین تمام واچ های هوشمند فعلی دنیا این اپل واچ است که به سبب برخورداری از ۲۰ هزار برنامه و اپلیکیشن کاربردی در رده نخست این فهرست قرار گرفته است و شما می توانید با نصب هر یک از برنامه های دلخواهتان بر روی گچت هوشمند و سبکتان از آن استفاده نمایید.
دوستان عزیز توجه داشته باشید چنانچه با هدف ورزش و تحرک قصد استفاده از این گجت ها را کرده اید، بایستی گجت شما حداقل از برنامه هایی همچون: شمارش ضربان قلب، مسافت طی شده، کالری مصرف شده و غیره برخوردار باشد. لازم به ذکر است نصب و داشتن برنامه GPS بر روی یک واچ هوشمند، نشان از حداقل ظرفیت و قدرت آن گجت هوشمند بحساب می آید.

برنامه ها و امکانات ساعت هوشمند
برنامه ها و امکانات ساعت هوشمند

طول عمر و شارژ باتری

دقت داشته باشید که به دنبال خرید چه نوع ساعت هوشمندی هستید؟ ساعت هایی که از صفحات بزرگ و رنگی برخوردار هستند، معمولا زودتر از سایر مدل های دیگر شارژشان تمام می شود و شما بایستی بطور میانگین هر یک روز در میان باتری آن را شارژ نمایید.

قیمت ساعت هوشمند

فراموش نکنید که قیمت هر چیزی بسته به امکانات و جنس متریالی است که در ساخت آن به کار رفته است و به همین خاطر پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام به خرید یک ساعت و یا مچ بند هوشمند ابتدا کمی در خصوص نوع نیازها و انتظاراتی که از این قبیل گجت های هوشمند و همیشه همراه دارید، فکر کنید.

کلام آخر

فناوری ساعت هوشمند هنوز در حال پیشرفت است، پس مهم است که تصمیم بگیرید کدام ویژگی‌ها برای شما مهم هستند. برای مثال، اگر می‌خواهید در هزینه خود صرفه جویی کنید، ممکن است ساعتی را در نظر بگیرید که فاقد برخی ویژگی‌های پیچیده مانند نظارت بر EKG باشد و اگر واقعاً به دستگاهی نیاز دارید که فقط ورزش شما را کنترل کند، یک ردیاب تناسب اندام ممکن است کافی باشد. اگر از طرفداران اندروید هستید، ساعتی که دارای ساعت Wear OS Google است، می‌تواند با تلفن اندرویدی شما و همچنین دستیار دیجیتالی گوگل سازگاری کامل داشته باشد. هواداران اپل احتمالاً با ساعت هوشمند این شرکت رابطه خوبی دارند اما چندین مدل از برندهای دیگر با iOS نیز سازگاری هستند.

تیم مجله اینترنتی خرید ناب امیدوار است توانسته باشد شما را در خرید اسمارت واچ یا همان ساعت هوشمند راهنمایی کند.

5/5 - (1 امتیاز)