عمر اقتصادی درخت بادام

۳ نهال بادام پولساز با سود دهی بلند مدت ۱۰۰ ساله

انتخاب و کاشت نهال بادام برای احداث باغ یک تصمیم آگاهانه است که توسط باغداران حرفه‌ای گرفته می‌شود، لذا درخت بادام جزو درختان کم توقع و کم آب است، از ویژگی قابل توجه این درختان می‌توان به سازگار بودن آن با شرایط ناگوار همچون خشکسالی و کمبود آب اشاره کرد.

بادام یک مغز گران قیمت است اما با این حال در خانه ایرانیان به وفور دیده می‌شود و جزو پر تقاضا‌ترین مغزیجات در آسیا و جهان است، بنابراین داشتن یک باغ بادام اصولی و مدرن بیش از ۱ الی ۲ هکتار می‌توان سودآوری چشمگیری را رغم بزند.

نهال بادام پولساز

ارقام نهال بادام که از عمر اقتصادی ۱۰۰ ساله برخوردار هستند؟

سن اقتصادی درخت بادام جزو عوامل پر اهمیتی است که در تجاری شدن باغ در آینده بسیار تاثیر گذار است، بنابراین در خرید ارقام نهال بادام باید توجه اساسی به عمر اقتصادی و باردهی تجاری و پربازده بودن درخت بادام کرد، اگر در باغداری بادام مراحل اصلی و اساسی را با رعایت تمامی نکات و به صورت قانونی طی شود بی شک عمر اقتصادی درخت بادام بیش از آن چه فکر می‌کنید می‌شود.

در این مقاله به عمر اقتصادی نهال بادام تونو، آذر و شاهرودی اشاره شده است، درختانی بادام اگر در شرایط مساعد قرار گیرند علاوه بر آن که محصولات فراوان و مرغوبی به ثمر می‌نشاندند، بلکه این باردهی و تولید محصول سالیان سال ادامه خواهد داشت، در شرایط ایده‌آل درختان بادام مابین ۲۰ الی ۷۰ سال عمر اقتصادی دارند، البته امکان دارد بیش‌تر و یا کمتر از این محدود هم درخت بادام تولید میوه داشته باشد اما به ندرت می‌توانند محصولات اقتصادی و تجاری تولید کنند، این مورد درختان بادام به رسیدگی باغدار بسیار بستگی دارد.

عمر اقتصادی رقم نهال بادام شاهرودی

نهال بادام شاهرودی در دسته بادام‌های قرار دارد که از عمر اقتصادی بالایی برخوردار هستند، این رقم بومی ایران است و امروزه صادرات آن به کشورهای همجوار آغار شده است، رقم نهال بادام در صورت رسیدگی و حفاظت اصولی و مناسب از ۱۰۰ سال عمر اقتصادی بهرمند است، کاشت این نهال در شهرهای مناسب است که ارتفاع از سطح دریا ۳۰۰ الی ۲۰۰۰ متر داشته باشد.

نهال بادام شاهرودی

باردهی نهال بادام تونو تا چندین سال اقتصادی است؟

یکی از ارقام نهال بادام بی نظیر که در رتبه اول عمر اقتصادی درختان بادام قرار دارد، نهال بادام تونو ( https://paliznahal.ir/product/badam-tuono/ ) است، این رقم بیش از ۱۰۰سال می‌تواند به سهولت محصولات با کیفیت و بازار پسند تولید کند، بدون شک کاشت رقم نهال بادام تونو در یک اراضی به وسعت ۱ هکتار و گذشت ۲ سال پس از کاشت بدون شک باغ تراز تجاری بالا، مدرن با محصولات صادراتی نصبب باغدار خواهد کرد، رقم نهال بادام تونو بهترین انتخاب برای باغدارانی است که به دنبال درخت بادام با عمر اقتصادی بالا هستند.

نهال بادام آذر چند سال عمر اقتصادی و باردهی مناسب دارد؟

اگر در کاشت رقم نهال بادام آذر ( https://paliznahal.ir/product/badam-azar-khosheei/ ) مواردی از جمله‌ استفاده از خاک لومی، ماسه‌ای و آهکی برای کاشت ، رعایت فاصله درختان ۴*۴، آبیاری به حد ‌کافی هر ۲۰ روز یکبار ، سم پاشی و کوددهی اصولی رعایت شود می‌توان از عمر اقتصادی بیش از ۷۰ سال آن بهرمند شد، علاوه بر آن رقم نهال بادام تونو در اولین سال کاشت باردهی خود را آغاز می‌کند و تا ۱۰۰ سال می‌تواند به دصورت انبوه و بازار پسند محصول تولید کند، کاشت این نوع رقم بادام بدون شک باغ تجاری و سودآوری را در پی خواهد داشت.

مهم‌ترین نکاتی که باید در خرید نهال بادام در نظر بگیریم؟

مهم‌ترین نکاتی که باید در حین خرید نهال بادام به آن توجه کنید، عمر اقتصادی، شناسنامه دار بودن نهال، سازگاری با شرایط آب و هوایی منطقه، کارت ضمانت دو ساله نهال و تایید شده توسط جهاد کشاورزی است. نهال مرغوب باید ریشه‌های لخت با ظاهری سالم و بدون آسیب دیدگی داشته باشد، نهالی که ریشه‌های نامرتب و بد ظاهری دارد از کیفیت خوبی برخوردار نیست و از خرید آن حدالامکان صرف نظر کنید، برای خرید یک نهالستان معتبر را انتخاب کنید تا از محصولات با کیفیت و مرغوب بهره‌مند شوید. نهالستان برتر نهال یک انتخاب عاقلانه و آگاهانه است که شما خریداران عزیز می‌توانید انتخاب کنید و از کیفیت بی نظیر و قیمت منصفانه نهال‌‌های بادام بهرمند شوید.

باردهی ارقام نهال بادام چه مدت پس از کاشت اتفاق می‌افتد؟

در نهال‌های پیوندی باردهی محصولات به سرعت اتفاق می‌افتد، به طوری که در ارقام نهالی همچون آذر می‌توان پس از یک الی دو سال برداشت محصول را انجام داد. اما نهال‌های بذری باردهی دیر و کند تر دارند، به طوری که در برخی از ارقام نهال بذری پس از گذشت ۵ الی ۸ سال می‌توان محصولات را برداشت کرد و این نوع باردهی برای باغدار به هیچ عنوان خوشایند نیست.

برای اینکه بتوانید ارقام نهال زود بارده را از ارقام نهال دیر بارده تشخیص دهید بهتر است از کارشناسان و باغداران قدیمی کمک بگیرید، زیرا تشخیص بین این دو نهال کمی دشوار است و نیاز به آگاهی و اطلاعات دقیق دارد.

طولانی و یا کوتاه شدن عمر اقتصادی درخت بادام به چه عواملی مرتبط است؟

سازگار بودن شرایط اقلیمی با ساختار نهال بادام، مناسب بودن شرایط جوی منطقه، مناسب بودن ارتفاع زمین از سطح دریا، سمپاشی و کودهی اصولی، استفاده از خاک لومی، فاصله قانونی درختان، زمان و فصل کاشت نهال بادام، آبیاری صحیح و هرس کردن به موقع، خرید نهال با اصالت و تایید شده توسط جهاد کشاورزی و گیاه پزشکی جزو مواردی هستند که در تغییر عمر اقتصادی درخت بادام تاثیر بسزایی دارند‌.

عمر اقتصادی درخت بادام

کلام آخر

باغداری یک شغل کم ریسک‌ است که با طی مراحل اصولی از هر نوع ضرر و زیان جلوگیری می‌شود، ارقام نهال بادام معمولا مابین ۶۰ الی ۱۰۰ سال عمر اقتصادی دارند، برای اطلاعات دقیق از سن اقتصادی انواع درخت بادام پیشنهاد می‌کنیم به پشتیبانی ۲۴ ساعته و کارشناسان حاذق نهالستان برتر نهال مراجعه کنید.

تماس با پالیز نهال:

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸

امتیاز این مقاله