روش های کسب درآمد گیمرهاروش های کسب درآمد گیمرها

روش های کسب درآمد گیمرها

صنعت گیمینگ در دنیا بسیار سریع رو به پیشرفت حرکت می کند و راه های متنوع زیادی برای کسب درآمد از این صنعت ایجاد و پیدا می شود که می توان با استفاده از آنها علاوه بر بهره مندی از هیجان و لذت، به کسب درآمد هم پرداخت، امروز قصد داریم در مجله اینترنتی خرید ناب به موضوع درآمد گیمرها بپردازیم.

کسب درآمد از استریم بازی

اگر از آخرین‌ باری که از لذت دنیای گیمینگ لذت بردید، بیش از چند سال است که می‌گذرد یا برای اولین‌ بار است که می‌خواهید به صورت جدی سراغ این حرفه بروید، بهتر است این بخش را با دقت مطالعه کنید. پیش از پرداختن به بحث کسب درآمد ارزی گیمرها لازم است بدانید که دنیای گیمینگ نیازمند سیستم‌ها و تجهیزات گران‌قیمت و بسیار خفن است.

کسب درآمد از استریم بازی
کسب درآمد از استریم بازی

شما به عنوان یک گیمر یا یک استریمر موفق باید بدانید که رقبای شما در جهان پشت سیستم‌های بسیار قدرتمند نشسته‌اند و به قول معروف با هیچ‌کسی شوخی ندارند. کسب درآمد ارزی گیمرها روی ابزارهای پیشرفته‌ای استوار است که بدون آن‌ها نمی‌توان کاری از پیش برد. داشتن یک سیستم کامپیوتری ساده و یا حتی پیشرفته تنها داشته‌های مورد نیاز برای کسب درآمد دلاری به عنوان یک استریمر گیمر نیست.

مقاله راهنمای خرید صندلی گیم را مطالعه کرده اید.

پول جایزه

پول جایزه قدیمی ترین و ساده ترین شکل کسب درآمد به عنوان یک گیمر حرفه ای است. اگر بازیکنی به اندازه کافی در یک تورنمنت قرار بگیرد، بخشی از جایزه مسابقات را دریافت می کند مشابه ورزش های معمولی مانند گلف یا تنیس.

حقوق و دستمزد از نوع تضمینی درآمد گیمرها

برخی از اولین تیم‌های ورزش‌های الکترونیکی شامل Cloud9، Team SoloMid (TSM) و Team Liquid هستند. این سازمان ها پیشرو بسیاری از روندهایی بودند که در نهایت منجر به افزایش کیفیت زندگی بازیکنانشان شده است که مهمترین آنها حقوق تضمین شده است.

چندین سال بعد، لیگ‌های ورزش‌های الکترونیکی مانند Overwatch League ، مزایایی را که برای کسانی که در بالاترین سطح ورزشی رقابت می‌کنند، گسترش دادند. سازمان بزرگ Overwatch، Activision-Blizzard، موظف کرده است که همه بازیکنان باید مزایای سلامتی و دسترسی به برنامه بازنشستگی را علاوه بر حداقل دستمزد ۵۰ هزار دلاری دریافت کنند.

اکانت خود را بفروشید

کسانی در دنیای بازی‌های آنلاین هستند که اکانت خود را که با زحمت به درجات بالا رسانده‌اند و پس از مدتی این اکانت‌ها را با قیمت‌هایی باورنکردنی می‌فروشند. در حال حاضر اکانت بازی‌های clash of clans و World of Warcraft بیشترین خریدار را دارند. این راه یکی از بهترین راه‌های میلیونر شدن است.

تجربیات خود را بفروشید

وب‌سایت‌هایی مثل آمازون از دفترچه‌های pdf‌ای که به راه‌حل‌ها و تجربیات گیمرهای مختلف در مورد بازی‌ها مربوط است پرشده است. این دفترچه‌ها توسط گیمرها نوشته‌شده که اکثراً درباره‌ی بازی‌های آنلاین بوده و با قیمت حدود ۱۰ الی ۳۰ دلار فروش خوبی دارند. اگر راه‌های جالبی درباره بازی‌ها می‌دانید آن را به‌صورت یک دفترچه ارائه دهید.

تمام راه‌های ذکر شده در این مقاله فقط یک پیشنهاد هستند و یک راه ۱۰۰٪ تضمینی برای کسب درآمد در حوزه‌ی بازی نیستند. شاید این راه‌ها پیش ‌پا افتاده و ساده به نظر بیایند، ولی باید گفت که برای موفقیت در این عرصه باید هم گیمر خوبی باشید، هم سطح سواد و اطلاعات خود را از بازی‌سازی افزایش دهید.

فعالیت یوتیوب

یوتیوب یکی از شبکه های اجتماعی است که در سال های گذشته به تنهایی توانسته خیل عظیمی از کاربران عاشق به ویدیو را به خودش جذب کند. یوتیوب برعکس ظاهر خوبش برای تولیدکنندگان محتوا بسیار سخت گیر است و در مقام نخست حق کپی رایت قرار گرفته است که مجبور می کند همه کاربران روی ویدیوهای خود کار کنند و محتوای جذابی را ارائه دهند؛ محتوا را خلق کنند.

فعالیت یوتیوب
فعالیت یوتیوب

یوتیوب در سال های گذشته سیاستی بسیار تحریک کننده استفاده کرده است که باعث می شود هر کاربر یا گیمری به سمتش کشیده شود و آن این است که به صاحب کانال به  ازای بازدید پول می پردازد. یوتیوب با این روش درآمد برای فعالیت کاربران ارزش قائل است.

بنابراین یوتیوب می تواند یکی از منابع درآمد گیمرها باشد که می تواند شامل راهنمای قدم به قدم بازی ها، گیم پلی ها و ویدیوهای خنده دار باشد که خودتان درست کرده و ویدیوها را با استفاده روش های مختلف تدوین جذاب تر می کنید.

برای کسب درآمد از یوتیوب باید ابتدا یک حساب بین المللی داشته باشید تا یوتیوب به راحتی بتواند سهم شما را پرداخت کند. فعالیت در یوتیوب نیازمند تخصص و سختی های بسیار است، پس نباید از همان روز اول انتظار پول زیادی را داشته باشید.

نکته ای که باید گفت این است که یوتیوب برای ایران تحریم است و شما برای درآمدزایی باید یک نفر در خارج از ایران داشته باشید تا بتواند درآمد حاصل از ویدیوهای شما را جمع کرده و به پول ایران به حساب شما واریز کند.

موارد مورد نیاز برای فعالیت در یوتیوب:

تخصص ویرایش و تدوین ویدیوها
دانش طراحی گرافیکی
داشتن ایده و ذهن خلاق برای ویدیوها
دوربین برای ظبط ویدیو
متمایز بودن نسبت به همه رقبا
خلق همه رسانه های استفاده شده در ویدیو

استفاده از Twitch

 این یکی دیگر از پلتفرم‌های محبوب گیمرها است. در این پلتفرم گیمرها می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و از طریق بازی آنلاین خود درآمد کسب نمایند.

اگر شخصیتی فان یا کمدی دارید، می‌توانید برای بینندگان سرگرم کننده باشید و درآمد بیشتری در این راه کسب کنید.

کسب درآمد از تولید محتوا

همراهان مجله اینترنتی خرید ناب تا اینجای کار متوجه شدیم که درآمد گیمر ها از کجاست . اما روش دیگر برای کسب درآمد از بازی کردن و گیم تولید محتوا می باشد در واقع وب سایت ها و شبکه های اجتماعی مختلفی وجود دارند که به دنبال نویسندگان و افراد متخصصی هستند که در زمینه بازی و این تجربه خوبی دارند و می‌توانند به آنها کمک کنند.

HitBox

وبسایت hitbox را با لقب رقابتی‌ترین مکان برای گیمرهای دوآتیشه می‌شناسند. گیمرها می‌توانند با ورود به این پلتفرم و جست‌وجوی بازی‌های مورد نظرشان به رقابت و همچنین کسب درآمد بپردازند.

Beam

وبسایت Beam با برخورداری از صدها هزار مخاطب و کاربر همیشه‌ فعال امکان بازی کردن و از همه‌ مهم‌تر استریم کردن ویدیوی بازی‌ها را فراهم می‌کند. این پلتفرم از سیستم‌های عامل مختلفی همچون اندروید، ios، Apple Tv و غیره پشتیبانی می‌کند.

سخن آخر

کسب درآمد از گیم در حال حاضر به یکی از رایج‌ترین فعالیت‌های دنیا تبدیل شده است و کاربران بسیاری با ورود به دنیاهای عجیب‌وغریب و البته هیجان‌انگیز بازی‌های کامپیوتری، درآمدهای کلانی را به جیب می‌زنند. البته این نکته از مجله اینترنتی خرید ناب را به یاد داشته باشید که به دلیل درآمد دلاری، درآمدی که در ایران کسب می کنید بسیار چشمگیر تر خواهد بود.

5/5 - (2 امتیاز)