خواص سنگ های زینتی

خواص سنگ های زینتی

کسانی که سنگ های طبیعی را دوست دارند و درک می کنند، کاملاً می دانند که هر سنگ دارای مجموعه ای از ویژگی ها است که خود را از دیگران متمایز می کند. در زمان های قدیم، مردم معتقد بودند که سنگ های قیمتی و زینتی دارای مزایای سلامتی و معنوی هستند. برخی تمدن ها از سنگ های زینتی برای تسهیل جریان انرژی در بدن استفاده می کردند. حتی امروزه، بسیاری از مردم مزایای این سنگ ها را تایید می کنند. به عنوان مثال، برخی از سنگهای زینتی برای بازگرداندن تعادل انرژی به بدن، ارتقاء رفاه و احساس آرامش استفاده می کنند.

استفاده از بیشتر سنگ های زینتی در هنگام خرید طلا و جواهرات کاملاً بی خطر است. برخی از سنگ های زینتی علاوه بر زیبایی، خواص مفیدی برای بدن نیز دارند که در مجله اینترنتی خرید ناب به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

فیروزه

فیروزه، ویژگی­ هایی همچون محافظت، انرژی، خرد، متانت، کمال، بیان نفس، خلاقیت، آرامش ذهن، تعادل عاطفی، خوش­ شانسی، ثبات روحانی، ارتباط صادقانه، دوستی، عشق و وفاداری را به فرد عطا می ­کند. این سنگ، انرژی ­های منفی را جذب و از صاحبش محافظت می­ کند و به او برکت می ­بخشد. فیروزه، یکی از تطبیق ­پذیر­ترین سنگ­ های قدرت است، و به همین خاطر هم بومیان آمریکا، احترام زیادی برای آن قائل هستند. فیروزه در چاکرای گلویی کار می ­کند و مهارت ­های ارتباطی را بهبود می ­دهد. افرادی که به دنبال شفای روح و روان هستند، باید فیروزه به دست کنند. این سنگ، چاکرای قلب را برای بخشش و دریافت باز می­ کند. باستانیان بر این باور بودند که فیروزه می ­تواند افکار و انرژی­ های منفی را جذب و به فرد کمک کند تا قدرت­ های طبیعی خود را توسعه دهد. این سنگ می­تواند به ذهن و بدن انسان آرامش ببخشد.

فیروزه
فیروزه

عقیق

یکی از پرکاربرد ترین انواع سنگ‌های مصرفی در صنعت جواهرسازی کشور ما عقیق است. بیشترین و اعلا ترین نوع آن موسوم به عقیق یمنی در این کشور وجود دارد. خواص این سنگ و جنبه‌ های اعتقادی و سمبلیک آن نیز بر کاربران آن افزوده است. عقیق که با نام درکوهی هم شناخته می‌شود، منشا سیلیسی داشته و در طیف  رنگی متنوعی از سفید تا خاکستری، آبی روشن و متمایل به بنفش، سرخ، سیاه، نارنجی، زرد و سبز یافت می‌شود. عقیق در گروه سنگ‌ های پرخاصیت بوده و کاربرد انگشتر و دیگر جواهرات حاوی آن به دلیل اعتقادات مذهبی نیز بسیار متداول است. مواردی مانند درمان خونریزی، افزایش قدرت بینایی، رفع دندان ‌درد و دیگر موارد پزشکی و درمانی نیز به این سنگ نسبت داده می‌شود.

الماس صورتی

گفتیم که الماس صورتی بسیار کمیاب است اما در این میان الماس صورتی از همه نایاب‌تر است. از میان تمامی الماس‌های دنیا فقط یک در یک‌میلیون سنگ الماس به رنگ صورتی است. الماس‌های صورتی همچون الماس‌های بی‌رنگ، بالاترین وضوح و کیفیت را دارند. شاید جالب باشد بدانید، در سال ۲۰۱۷ در هنگ کنگ یک الماس صورتی ۵۹.۶۰ قیراطی با قیمت نجومی ۷۱.۲ میلیون دلار به فروش رسید. الماس صورتی هم مثل الماس بی‌رنگ پاک کننده اعضا و تقویت‌کننده سیستم دفعی از جمله مثانه و کلیه‌هاست. این سنگ گرانبها از تشکیل سنگ کلیه، سنگ مثانه و کیسه صفرا پیشگیری می‌کند.

الماس قرمز

گران‌ترین نوع الماس در دنیا انواع شفاف و بی‌رنگ است. اما این جواهر در طبیعت به رنگ‌های مختلفی یافت می‌شود که از نظر ساختاری تفاوتی با هم ندارند اما فرایندهای نادر اتمی سبب تغییر رنگشان می‌شود. از جمله باید به الماس قرمز اشاره کرد که بسیار نایاب است و فقط در آفریقای جنوبی و غرب استرالیا یافت می‌شود. الماس قرمز و الماس صورتی از نایاب ترین الماس‌های کره زمین محسوب می‌شوند. الماس قرمز هم مانند دیگر الماس‌ها باعث نیرو بخشیدن به مغز و مخچه، سیستم ماهیچه‌ای، اعصاب و انشعابات آن می‌شود. همچنین در رفع مسمومیت، تسکین نقرس و تقویت چشم‌ها نقش موثری دارد.

سنگ کهربا

مردم کهربا را از زمان ماقبل تاریخ به عنوان سنگ جواهر می دانستند. کهربا یک جواهر ارگانیک است که از رزین سفت شده درختان کاج باستانی تشکیل شده است. این ارتباطات با درختان و حیوانات ارتباط قوی بین کهربا و طبیعت را تقویت کرده است.

سنگ کهربا
سنگ کهربا

همچنین کهربا در صورت مالیدن به پشم یا ابریشم، بار الکتریکی ایجاد می کند.

برخی معتقدند کهربا رنگ زرد، قهوه ای یا قرمز یک سنگ قیمتی قدرتمند است که باعث درمان سردرد و استرس می شود. حتی برخی از افراد معتقدند که کهربا برای تمیز شدن پوست و جلوگیری از برخی بیماری های پوستی نیز کمک می کند.

خاصیت آرام بخش بودن و بهبود وضعیت روحی از ویژگی های مهم سنگ کهربا است که باعث محبوبیت آن مخصوصا در کشورهای اروپایی شده است.

سنگ مروارید

سنگ مروارید یکی از زیباترین، باارزش‌ترین و جذاب‌ترین سنگ‌های زینتی است. این سنگ درون صدف به وجود می‌آید، رشد می‌کند و درخشش بسیار زیادی دارد. هنگامی‌که بین صدف و جبه‌ آن شن کوچکی قرار می‌گیرد، به روی آن مواد آهکی ترشح می‌شود و با گذر زمان مروارید تشکیل می‌شود.
از خواص سنگ مروارید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
– کمک به درمان انواع بیماری‌ها مانند کلیه، کبد، قلب، جگر، بیماری هموروئید و…
– درمان استفراغ
– از بین ‌بردن بوی بد دهان و سردرد
– کمک به تنظیم غدد درون‌ریز
– کمک به از بین بردن التهابات و مشکلات جنسی خانم‌ها و آقایان
– درمان شب‌ادراری
– درمان خارش و جوش‌های صورت
– افزایش سلامت و قدرت بدن
– کمک به بهبود و تقویت پوست و مو
– زدودن غم و اندوه
– از بین بردن استرس و ایجاد حس اعتمادبه‌نفس

درّ نجف

سنگی صاف و شفاف همانند شیشه و از خانواده کوارتز است. نوع بیرنگ آن در وادی السلام نجف و نوع مایل به قرمز آن که به درّ حسینی معروف است، در توابع کربلا یافت می‌شود.

برخی خواص و فواید: سنگی پر انرژی و آرامش بخش است و سبب تقویت انرژی معنوی در انسان می‌شود و نیروهای منفی اطراف را دفع می‌کند. جریان خون را تحریک می‌کند و در درمان کمر درد و سردردهای مزمن موثر است.

زمرد

این سنگ سیلیکاتی برخلاف موارد قبل شکنندگی بیشتری داشته و تراش آن بسیار دشوار و حساس است. اما زیبایی بی ‌نظیرآن باعث قیمت بالا و اشتیاق فراوان برای داشتن آن در کلکسیون ‌های جواهرات می‌شود. ترکیب زمرد بی ‌رنگ با مقدار اندکی از دیگر عناصر، طیفی از رنگ‌ های سبز تا زرد را به این سنگ قیمتی داده است.

سنگ سیترین

سنگ سیترین  معمولا در طیف رنگ زرد تا قهوه ای ونارنجی  دیده می شود. می ­تواند اعتمادبه­ نفس، تادیب نفس، قدرت شخصی، سخاوت، شکوفایی، بخشش، خلاقیت، قدرت فیزیکی، اعتماد، پایداری، انرژی، راحتی، موفقیت شغلی و لذت از زندگی را در فرد بالا ببرد. شفافیت ذهنی و عاطفی، قدرت حل مسئله، حافظه، قدرت اراده و خوش بینی، از دیگر مزیت­ های این سنگ به شمار می­ رود.

سنگ سیترین
سنگ سیترین

سنگ یشم

سنگ یشم، نوعی سنگ معدنی است که از ترکیبات معدنی ساخته‌شده است. این سنگ در تزیینات، کارهای هنری، مقبره، سازهای موسیقی و… کاربرد دارد.
از خواص این سنگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
– بهبود عوارض پوستی
– کمک به آرامش ذهن و کاهش نگرانی‌ها
– از بین بردن مسمومیت
– بهبود وضعیت استخوان‌ها و ماهیچه‌ها

یشم اعلی

یشم سبز یا یشم اعلی (Jadeite) یکی از گران قیمت ترین سنگ جواهرهای جهان است که هر قیراط آن با قیمت باورنکردنی ۳ میلیون دلار به فروش می‌رسد. جادئیت به دلیل کیفیت بالای شفافیت و سایه‌های سبز عمیقی که دارد، بسیار ارزشمند است. گران‌بهاترین جدیت‌ها در میانمار استخراج می‌شوند. جادئیت اشباع شده از سدیم و آلومینیوم است. این سنگ دارای سختی بین ۶/۵ تا ۷ است. تنوع رنگی آن بالا است و رنگ سبز آن از همه مشهورتر است. هنگ‌کنگ یکی دیگر از مراکز تجاری این سنگ آسمانی به شمار می‌آید. یشم جادئیت بسیار سخت‌تر و متراکم‌تر از نفریت است. همچنین به دلیل کمیاب بودنش قیمت و ارزش بسیار بیشتری نیز نسبت به نفریت دارد.

چینی‌ها در دوران باستان این سنگ را مقدس می‌دانستند و به همین خاطر آن را بین لب‌ها، سوراخ‌های گوش و بینی مرده قرار می‌دادند تا شیطان را از مرده دور نگه دارد. گفته می‌شود یشم، سنگ صلح و دوستی است و خاصیت ضد استرس و ضد اضطراب دارد. یشم در درمان تشنج، بیماری‌های ریه و بیماری‌های پوستی نیز موثر است.

سنگ آمیتیس

آمیتیس یا آماتیس یک سنگ قیمتی بنفش زرق و برق دار است که شجاعت و آرامش را برای استفاده کننده به ارمغان می آورد..

این سنگ با خواص آرامش بخش و انرژی زا آرام می تواند باعث افزایش خلاقیت شما می شود.

از آنجا که سنگ آماتیس دارای چنین ویژگی های آرام بخشی است، هدیه ای عالی برای هر کسی است که از اضطراب، اختلالات خلقی و اعتیاد رنج می برد. یونانیان باستان معتقد بودند آمتیس می تواند از مستی جلوگیری کند.

برای ارتقاء سلامت روحی و جسمانی در هر مکانی از آمتیست استفاده کنید.

سنگ لاجورد

سنگ لاجورد یکی دیگر از سنگ‌های با ارزش و زینتی است که جایگاه بسیار بالایی دارد. این سنگ به‌ رنگ‌های آبی، نیلی و بنفش یافت می‌شود که آسیاب ‌شده‌ی آن، برای نقاشی کاربرد دارد. سنگ لاجورد خواص زیر را دارد:
– کمک به ایجاد صفا و صمیمیت
– کمک به درمان گلودرد
– کمک به بهبود سردرد
– کمک به درمان ناباروری
– بهبود دردهای ناشی از قاعدگی

سنگ یَمانی

سنگ یمانی در فرهنگ امریکایی­ های بومی، یک سنگ مقدس به شمار می­ آید. اعتقاد این افراد بر این است  که این سنگ، برادری، حسن نیت و سخاوتمندی را در فرد تقویت می ­کند. بسیاری بر این باورند که سنگ یمانی، قدرت های متافیزکی دارد و می­ تواند افسردگی، بیماری ذهنی، هیستری ترس و ترس از لمس ­شدن را از بین ببرد؛ همچنین برخی معتقدند که این سنگ، غریزۀ مادری را تقویت می­کند و به  ذهن، بدن و روح، قدرت می ­بخشد.

سنگ یَمانی
سنگ یَمانی

خواص گارنت

سنگ های گارنت تقریباً می توانند در هر رنگی باشند، اما معروف ترین آنها قرمز است. قبل از توسعه سنگ شناسی مدرن، بسیاری از مردم با تمام سنگ های قیمتی قرمز شفاف به عنوان یک نوع سنگ رفتار می کردند. بنابراین، شباهت های زیادی بین گارنت ها و یاقوت سرخ خواهید یافت.

گفته می شود که گارنت هایی با سایه های زرق و برق دار و زیبا رنگ قرمز انرژی می بخشد، که می تواند به می تواند به افراد در بهبود سلامتی کمک کند.

گارنت باعث افزایش انرژی، آرامش، افزایش اعتماد به نفس و بهبود سلامتی می شود.

طبق عقاید باستانی سنگ گارنت باعث عشق و افزایش قوای جنسی می شود و هنگام ازدواج از انگشترهای با این سنگ استفاده می شود.

بهترین جا برای استفاده از سنگ گارنت نزدیک قلب است چون برای تپش قلب و آرام شدن قلب  و همچننین فشار خون موثر است.

کلام پایانی

خواص گفته شده برای ستگ های زینتی ریشه های باستانی و مذهبی دارند و بسیاری از افراد به خاطر اعتقادی که دارند از آن ها استفاده می کنند. اما انرژی موجود در سنگ کاملا قابل درک و اندازه گیری است و تاثیر انرژی بر روی بدن به صورت تجربی توسط این سنگ ها دیده شده است. به امید اینکه مقاله مذکور مورد توجه شما دوستان و همراهان مجله اینترنتی خرید ناب قرار گرفته باشد.

5/5 - (1 امتیاز)