طرز تهیه سالاد الویه

طرز تهیه سالاد الویه

سالاد الویه یک سالاد سرد روسی است که اولین بار توسط (لوسین الیویه در سده نوزده میلادی) در مسکو پخته شده و تبدیل به غذای سال نوی آنها شد. مواد سالاد الویه متشکل از مواد غذایی پر فایده مثل فیبر، سبزیجات، و پروتئین است. سالاد الویه از محبوبیت فراوانی در کشورمان برخوردار است و در مجله اینترنتی خرید ناب با طرز تهیه آن آشنا خواهیم شد.

مواد لازم جهت پخت سالاد الویه برای ۴ نفر

سینه مرغ ۱ عدد
سیب زمینی ۳ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
خیارشور ۴ عدد
سس مایونز ۵قاشق غذا خوری
ذرت ۲ قاشق غذا خوری
نخود فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
آبلیمو ۱ قاشق غذا خوری
مواد لازم سالاد الویه
مواد لازم سالاد الویه

گام نخست

در شروع باید سینه مرغی که تهیه کردیم را داخل قابلمه ای که با دو لیوان آب پر شده گذاشته و کمی نمک و زردچوبه به آن اضافه کنیم و صبر می کنیم تا با حرارت ملایم بپزد. این مقدار پختن به قدری ادامه پیدا می کند تا مقدار آب کمی در قابلمه باقی بماند. آب مرغ را بیرون نریزید تا در موقع مناسب از آن استفاده کنیم.

گام دوم

حالا نوبت به سیب زمینی و تخم مرغ ها می رسد. سیب زمینی و تخم مرغ ها را نیز مانند سینه مرغ در قابلمه های جداگانه ای که با آب پر شده اند ، میریزیم و اجازه می دهیم تا به پخت مناسب برسند. سپس پوست آنها را کنده و هر دو را رنده می کنیم و در ظرف بزرگ می ریزیم.

 گام سوم

سیب زمینی و تخم مرغ ها را که در ظرف مورد نظر ریختیم ، به سراغ سینه مرغ پخته شده می رویم. سینه مرغ را با دست به صورت ریش ریش به سیب زمینی و تخم مرغ اضافه می کنیم. وقتی سینه مرغ هم اضافه شد خیارشورها را به صورت نگینی یا رنده شده به مواد الویه اضافه می کنیم.

گام چهارم

در این مرحله توجه داشته باشید که ذرت و نخود فرنگی را باید به مواد اضافه کنیم اما می توان به دو صورت اینکار را انجام داد. شما می توانید از کنسرو ذرت و نخود فرنگی استفاده کنید که در وقت شما صرفه جویی می شود و یا می توانید ذرت و نخود فرنگی خام را تهیه کرده و آن ها را آب پز کنید تا به نرمی مورد نظر برسد و سپس آنها را داخل مواد بریزید.

گام پنجم

مواد را مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند سپس به سراغ اماده کردن سس سالاد می رویم. برای تهیه سس سالاد ابتدا چند قاشق غذاخوری از آب مرغ را به سس مایونز اضافه می کنیم سپس مقداری نمک ، فلفل سیاه و آبلیمو اضافه می کنیم.

مخلوط کردن مواد سالاد الویه
مخلوط کردن مواد سالاد الویه

سپس مواد سس را به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست و منسجم شوند. اگر سس بیش از حد شل و آبکی شد کمی سس مایونز اضافه می کنیم و مجددا مواد را مخلوط می کنیم تا حالتی منسج و یکدست داشته باشد.

پس از اینکه سس سالاد اماده شد آنرا داخل مواد سالاد می ریزیم و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا سس به تمام نقاط سالاد برسد. حالا باید سالاد را برای یک تا دو ساعت در یخچال بگذاریم تا جا بیفتد و سس جذب مواد شود سپس به همراه نان تازه سرو می کنیم.

سخن پایانی

سالاد الویه شما آمده شد و امیدوار هستیم که این آموزش مورد پسند شما عزیزان و همراهان مجله اینترنتی خرید ناب قرار گرفته باشد.
3.5/5 - (2 امتیاز)