چگونه آرایش خود را پاک کنیم

چگونه آرایش خود را پاک کنیم

اگر شما هم از آن دسته خانمهایی هستید که بدون پاک کردن آرایش صورت خود به رختخواب میروید، بدانید که بزرگترین خیانت را به پوست صورت خود می کنید. در صورتی که باقیمانده مواد آرایشی روی سطح پوست شما باقی بمانند، جذب روزنه های پوستی شده و میتوانند سلامت پوستتان را به خطر بیندازند. پاک کردن آرایش به پوست فرصت میدهد تا نفس بکشد .

امروزه آرایش ها در برابر گرما مقاوم می باشند و ساعت های زیادی روی صورت باقی میمانند که این جای نگرانی برای تجدید آرایش را کم کرده است و خیال افراد را از این بابت تقریبا راحت کرده است اما در مقابل جنبه های منفی را نیز در بر دارد. استفاده از لوازم آرایش هایی با ماندگاری بالا باعث آسیب به مژه ها و سوزشهای جدی و حساسیت در محدوده چشم و پوست خواهد شد و می تواند عوارض جبران ناپذیری ایجاد کند. به همین خاطر به چگونگی پاک کردن این مواد از روی صورت میپردازیم.

مراحل پاک کردن آرایش

برای پاک کردن آرایش خود مراحلی را در نظر بگیرید که طبق آن فرمول عمل کنید که ما در مجله اینترنتی خرید ناب مراحل آن را به شما توضیح خواهیم داد.

پاک کردن آرایش چشم

پوست چشم بسیار حساس است، بنابراین هنگام پاک کردن آرایش در اطراف چشمان خود بسیار ملایم باشید. کشیدن پوست اطراف چشم می‌تواند منجر به تحریک و افزایش چین و چروک شود. هنگام تمیز کردن آرایش چشم، یک پد پنبه‌ای را به آب میسلار یا پاک کننده آرایش آغشته کنید و قبل از اینکه آرایش را به آرامی پاک کنید، آن را برای چند ثانیه بر روی چشم خود قرار دهید.

پاک کردن آرایش چشم
پاک کردن آرایش چشم

پاک کردن رژ لب

برای پاک کردن رژ لب یک لایه ی نسبتا ضخیم وازلین روی لب بزنید و اجازه دهید که حدود پنج دقیقه روی لب بماند. روغن موجود در وازلین ، ترکیب روغنی رژ لب را شکسته و شما می توانید با یک پد تمیز لب ها را از رژ پاک کنید اما پد را محکم روی لب ها نکشید و به صورت دایره ای روی لب حرکت دهید.

پاک کردن رژ لب
پاک کردن رژ لب

اگر باز هم رنگ روی لب ها باقی مانده بود و یا لب شما پوسته شده بود مقداری شکر قهوه ای را با عسل ترکیب کنید و روی لب بمالید تا مانند یک لایه بردار عمل کند . سپس صورت خود را شسته و مرطوب کننده بزنید.

پاک کردن پوست

پس از پاک کردن چشم ها نوبت به پاک کردن آرایش صورت می رسد. در این مرحله می توانیم از پاک کننده پوست چرب و یا پاک کننده پوست صورت مخصوص پوست های معمولی تا خشک استفاده کرد که برای پاک کردن ابتدایی آرایش کاربرد دارد. مقداری از پاک کننده موردنظر را روی پد یا پنبه (ترجیحا پد) می ریزیم و آرایش صورت و چشم ها را به آهستگی پاک می کنیم تا جایی که وقتی به صورت خود نگاه می کنیم اثری از مواد آرایشی روی پوست خود نبینیم.

شستن پوست

تمامی صورت را به وسیله ژل شستشوی صورت مناسب و بسته به نوع پوست خود تمیز می کنیم و صورت را به صورت دورانی با نوک انگشتان ماساژ می دهیم. بعد از حدود ۱ دقیقه که ماساژ دادیم خوب با آب میشوییم تا تمامی آرایش از پوست صورت و چشم ها پاک شود. برای آب کشی در این مرحله بهتر است از آب ولرم استفاده کنید.

شستن پوست
شستن پوست

پس از این مرحله اگر با یک پنبه یا دستمال روی پوست صورت خود بکشیم نباید اثری از مواد آرایشی ببینیم و اگر آثار مواد آرایشی دیده شد نشان می دهد که به خوبی این مرحله را اجرا نکرده ایم و باید دوباره آن را اجرا کنیم.

استفاده از بخور آب

قبل و بعد از شستشوی صورت استفاده از بخور آب ساده یا چند قطره از اسانس اسطوخودوس برای ایجاد آرامش اضافه نمایید. بخار آب منافذ پوست را باز کرده و سبب پاک سازی بهتر صورت خواهد شد

استفاده از تونر (کاهنده چربی پوست)

استفاده از تونر نیز یکی از واجبات است که به شما این اطمینان را می دهد که آرایش به صورت کامل از روی پوست پاک شده است. برای انجام این کار کمی از تونر را روی پد ریخته و روی پوست صورت می کشیم. در این مرحله به هیچ وجه نباید روی پد شاهد آثاری از مواد آرایشی باشیم. با استفاده از تونر علاوه بر اطمینان حاصل کردن از تمیز بودن پوست و درست انجام شدن مراحل پاکسازی پوست، به پوست کمک می شود تا بتواند مواد تقویتی از جمله کرم شب، آبرسان ها و … بهتر جذب نماید. هم چنین پوست برای بازسازی آماده می گردد.

آرایش موها

وقتی صحبت از پاک کردن آرایش می شود ذهن همه ما به خصوص خانم های ایرانی به آرایش صورت معطوف می شود و کمتر به فکر آرایش موها هستیم. اما اگر جزء افرادی هستیم که به سلامت و زیبایی موهای خود نیز اهمیت می دهیم بهتر است از رسیدگی و تمیز کردن آن ها نیز غافل نشویم. از طرفی به احتمال زیاد مواد آرایشی از جمله کرم پودر نیز ممکن است در تماس با جلوی موها باشند که انتظار می رود با تمیز کردن موها از ریزش و به خطر افتادن موها نیز جلوگیری شود.

نکته دیگری که در مورد موهای خود بایستی رعایت کنید این است که به هنگام پاک کردن آرایش صورت خود کمی وقت بگذارید و موها را به طور کامل به عقب ببندید یا می توانید از هدبندهایی که مخصوص این کار است استفاده نمایید.

استفاده نکردن از دستمال مرطوب نوزاد

زنانی که از دستمال مرطوب نوزاد برای پاک کردن صورتشان استفاده می کنند، به طور غیرارادی ماهیچه های صورتشان منقبض می شود.

از آنجا که دستمال مرطوب نوزاد برای نرم شدن پوست پای نوزاد تنظیم شده است، در نتیجه زنان فکر می کنند که برای نرم کردن پوست صورت نیز مفید است.

این نکته را فراموش نکنید که پای نوزاد آرایشی ندارد که نیاز به مواد مخصوص برای کامل پاک کردن آن باشیم.

مرطوب کننده مناسب هر پوست

بعد از این که پوست خود را کامل از آرایش پاک کردید بهتر از مرطوب کننده استفاده کنید. حتی اگر پوست خشکی ندارید نیز باید از مرطوب کننده استفاده کنید. هم چنین حتما از کرم دور چشم و مرطوب کننده لب نیز استفاده کنید.

مرطوب کننده مناسب هر پوست
مرطوب کننده مناسب هر پوست

کازین (متخصص پوست) می گوید: پاک کردن آرایش می تواند باعث خشک شدن ناحیه چشم شود که حساس ترین بخش پوست صورت شماست به همین دلیل باید آن را نرم و مرطوب نگه دارید.

کلام آخر

نباید فراموش کرد که شستشوی درست صورت  یکی از اصول مهم در زیبایی و مراقبت از پوست است و اگر به‌درستی انجام نشود به‌مرور تأثیرات خود را نشان خواهد داد که مورد استقبال شما قرار نخواهد گرفت. امیدوارم این مقاله مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

5/5 - (2 امتیاز)