بستنی میهن

شرکت صنایع لبنی و بستنی میهن

شرکت میهن با ۱۰/۰۰۰ نفر کارگر که باید از آن به عنوان بزرگترین واحد صنعتی حاشیه شهر تهران یاد کرد، کارخانه ای که اگر از جاده اسلامشهر به سمت ساوه حرکت کرده باشید عظمت و بزرگی آن را از کنار اتوبان به خوبی میبینید، کارخانه بستنی سازی میهن که تصویر آن در ذهن بسیاری از مردم با آگهی های نوستالژیکش نقش بسته اســت.

شرکت صنایع لبنی و بستنی میهن واحد تولیدی که صاحب و مدیرعامل آن کسی نیست جز« ایوب پایداری» کار آفرینی که کارش را از بستنی فروشی شروع کرد و همچنان هم خود را «یک بستنی فروش» می داند.

ایوب پایداری موسس میهن
ایوب پایداری موسس میهن

شرکت میهن مجموعه ای ایرانی است که در سال ۱۳۵۵ خورشیدی توسط برادران پایداری در شهر اسلام‌ شهر واقع در استان تهران پایه‌گذاری شد. این مجموعه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان بستنی و لبنیات در کشور محسوب می‌شود. تولیدات این شرکت شامل پنیر، کره، شیر، خامه ،ماست، دوغ و انواع بستنی و آبمیوه می‌باشد، که علاوه بر پوشش بازار داخلی به کشورهایی همچون عراق، کویت، امارات متحده عربی و جمهوری آذربایجان صادر می‌شود. این مجموعه با داشتن کارخانه تولید بستنی به نام میهن با وسعت ۳٬۶ هکتار، کارخانه تولید لبنیات به نام شهر لبنیات میهن با وسعت ۳۷ هکتار و کارخانه تولید بستنی و آبمیوه به نام پاندا میهن به وسعت ۱۸ هکتار، از بزرگترین مجتمع‌های صنایع غذایی کشور محسوب می‌شود.

شیر مورد نیاز کارخانه از معتبرترین دامداری های کشور و زیر نظر بخش کنترل کیفیت کارخانه تامین می شود و همچنین کره کاکائو و پودر کاکائو مورد اســتفاده شرکت نیز از کارخانه های معتبر هلندی، آلمانی و سوئیسی خریداری می شوند و توجه به ایــن نکات باعث شده اســت محصولات میهن دارای به روز ترین اســتاندارهای کیفی مانند ISO9001، HACCP و ISO22000 را داشته باشند.

محصولات میهن

محصولات میهن و صادرات آن ها

درحال حاضر بیش از ۶۰ نوع بستنی و محصول در کارخانجات میهن تولید می شود و ایوب پایداری علاوه بر بازار داخلی نگاهی وسیعی نیز به صادرات دارد به شکلی که هم اکنون انواع بستنی های میهن به کشورهای حاشیه خلیج ‌فارس، کشورهای آسیای میانه، عراق، کشورهای آسیای جنوب ‌شرقی و چند کشور اروپایی صادر می شود البته او بارها در گفت و گوهایش اعلام کرده است که هدف اول او برای فروش محصولاتش ایران است و بازار داخل کشور.

ایوب پایداری مدیرعامل و بنیانگذار شرکت صنایع لبنی و بستنی میهن از جمله چهره های شاخص و استثنایی صنعت، تولید و کارآفرینی کشور است که از هیچ شروع کرد و حالا بعد از گذشت ۴ دهه تلاش به بزرگ ترین تولید کننده بستنی و شیر استریلیزه در کشور تبدیل شده است با ۶۵ درصد سهم بازار بستنی و ۵۰ درصد سهم بازار تولید شیر استریلیزه؛ آماری که در سایت رسمی کارخانه میهن به آن ها اشاره شده است.

لوگو شرکت میهن
لوگو شرکت میهن

چالش ها و جدایی دو برادر

بزرگ ترین مشکل ایوب پایداری و کارخانه میهن در این سال ها نه گرانی ارز، تحریم ، رکود و حتی ناامنی در عراق که به دلیل جدایی برادرش از او و شرکت میهن به وجود آمد؛ یار دیرینی که از نوجوانی در بستنی فروشی همراهش بود و در سال های مدیریت کارخانه و راه اندازی، بزرگترین پشتیبان و قائم مقامش محسوب می شد؛ چند سال پیش میانه برادران پایداری شکر آب شد و نهایتش به جدایی آن ها رسید؛ پس از این اتفاق برادر کارخانه جدید بستنی دومینو را راه اندازی کرد با لوگویی تقریبا شبیه بستنی میهن. فاصله ای که به نظر می رسد ایوب پایداری نارحت از آن باشد؛ او در مصاحبه ای گفته است :« اگر میهن دچار انشعاب نمی شد و خانواده پایداری ها به دو شرکت دومینو و میهن تقسیم نمی شدند، قطعا امروز میهن به سهم ۹۰ درصدی بازار بستنی دست می یافت.»

البته پس از این جدایی ایوب پایداری همه تلاش و تمرکز خود را روی حفظ یکپارچگی کارخانه میهن و نیروهای انسانی گذاشت و توانست چالش ها را پشت سر بگذارد. خود او گفته است دانش، مهارت، تجربه و عشق کارکنان عوامل اصلی رشد کارخانه میهن در این سال ها بوده است، میهنی که شعار اصلی ایوب پایداری و مدیران اصلی برایش این است :« مصرف کننده ایرانی لایق بهترین محصولات جهان است.

شرکت لبنیات و بستنی دومینو در دهه مبارک فجر ۱۳۹۱  در شهرستان اسلام شهر به طور رسمی مورد بهره‌ برداری قرار گرفت. فرامرز پایداری، بزرگ خانواده پایداری و مدیرعامل شرکت دومینو طی سخنانی در این مراسم با اشاره به این که دومینو با سرمایه‌ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان با سرلوحه قرار دادن شعار «دومینو، طعمی نو» به طور مرحله‌ای مورد بهره‌ برداری آزمایشی قرار گرفت از عزم این واحد برای تولید و محصولاتی منطبق با خواست و نیاز مشتریان خبر داد.

4.2/5 - (32 امتیاز)