زمان مناسب برای ورزش کردن

زمان مناسب برای ورزش کردن

آیا برای ورزش کردن امروز و فردا می‌کنید، آن هم به دلیل اینکه نمی‌دانید چه زمانی برای ورزش کردن مناسب‌تر است؟ به‌راستی بهترین زمان برای ورزش کردن چه زمانی است؟ آیا زمان ورزش کردن بر نتایج و اثرات آن بر بدن اثرگذار است؟‌ در این مقاله با مجله اینترنتی خرید ناب به این سوالات خواهیم پرداخت.

اهمیت زمان ورزش کردن

امروزه در بسیاری کشورها، برنامه‌های ورزشی متنوعی از کراس‌فیت (نوعی برنامه ورزشی با شدت بالا که دربرگیرنده ترکیبی از ورزش‌های مختلف است) تا یوگا و دوی ماراتن در میان مردم محبوبیت پیدا کرده است. با این حال، بسیاری از افراد علی‌رغم تلاش و پیگیری، باز هم با این برنامه‌های ورزشی به نتیجه دلخواه‌شان نمی‌رسند. تحقیقات جدید نشان می‌دهند این مسئله تا حدی به زمان انجام‌دادن این فعالیت‌ها برمی‌گردد.

اهمیت زمان ورزش کردن
اهمیت زمان ورزش کردن

بهترین زمان برای ورزش

بهترین زمان برای ورزش کردن، هر زمانی است که بتوانید. واقعیت این است که همه در زندگی روزانه این فرصت را ندارند که هر روز یک زمان ثابت ۹۰ دقیقه‌ای برای ورزش، برای تهیه اسموتی‌های گیاهی و یک زمان مشخص ۲۰ دقیقه‌ای برای استفاده از دستگاه‌های ماساژ برای خود بگذارند؛ بنابراین هر زمان که می‌توانید ورزش کنید؛ حتی اگر تنها ۲۰ دقیقه باشد. با این وجود توصیه کارشناسان این است که به همین دورۀ کوتاه ۲۰ دقیقه‌ای نیز پایبند باشید و آن را برای روز‌ها و هفته‌ها و ماه‌ها تکرار کنید.

افرادی که به طور مداوم ورزش می‌کنند، در درازمدت نتایج کاهش وزن و تناسب اندام بهتری را مشاهده می‌کنند. تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که بدن شما می‌تواند خود را با برنامه‌های تمرینی منظم وفق دهد، بنابراین اگر هر روز صبح ورزش کنید، احتمالاً در ورزش صبحگاهی بسیار بهتر خواهید بود و همین موضوع برای ورزش‌های عصرگاهی یا شامگاهی نیز صادق است.

ساعات مخشص برای ورزش

۷ تا ۹ صبح

در این ساعات از روز تحمل درد بیشتر است و برخی مطالعات نشان داده اند که مردم حساسیت کمتری نسبت به درد در ساعات اولیه صبح نسبت با ساعات دیگر دارند. برخی محققان بر این باورند که این روند شاید به خاطر تاثیرات هورمون های ملاتونین و کورتیزول باشد که در طول شب تولید می شوند. علاوه بر این، وقتی که از خواب بیدار می ‌شوید سطح گلیکوژن، انسولین و قند خون بدنتان پایین است، پس در طول ورزشی زودتر چربی می‌ سوزانید. با این وصف اگر برایتان مقدور است، اولین کاری که پس از بیدار شدن انجام می دهید، ورزش باشد. البته باید به شدت تمرین هم توجه کنید، با شدت متوسط می توانید نتیجه لازم رو بگیرید، اگر شدت ورزش بالا باشد دچار افت فشار خواهید شد.

ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر

زمان هوشیاری، مهارت های استدلال و اوج حافظه کوتاه مدت است. این روند ممکن است با افزایش متابولیسم گلوکز در این ساعات مرتبط باشد. به گفته محققان انگلیسی، عملکرد ورزشی مبتنی بر مهارت و استراتژی های رقابتی و تصمیم گیری، بهتر است بر روی این ساعات متمرکز باشد. البته فراموش نکنید که فورا بعد از خوردن غذا ورزش نکنید، خون باید در هنگام ورزش به ماهیچه ها برود در حالی که خون بعد از صرف غذا برای هضم آن در دستگاه گوارش است. پس ۹۰ دقیقه بعد از هر وعده سنگین غذایی به بدن فرصت دهید.

۴ تا ۸ بعد از ظهر

این زمان بهترین موقع برای انجام فعالیت های فیزیکی مبتنی بر قدرت، سرعت و استقامت است. چون درجه حرارت بدن نسبت به ساعات دیگر روز بالاتر، ظرفیت ریه و جریان خون به عضلات بیشتر است ضمن این که بدن انعطاف پذیری بالاتری نیز دارد. در این زمان از روز هماهنگی دست و چشم در ورزشکاران بیشتر است و زمان خوبی برای دویدن، دوچرخه سواری، شنا و بازی های ورزشی بر پایه راکت مانند تنیس محسوب می شود.

البته تاکید می کنیم این زمان ها که مجله اینترنتی خرید ناب به آن اشاره دارد، پیشنهادی است.

کلام آخر

مهم نیست که چه زمانی ورزش میکنید، مهم این است که یک برنامه منظم هفتگی ورزشی داشته باشید و در ساعت منظمی، ورزش تان را انجام دهید، تا بدنتان با این زمان معلوم شده سازگار شده و در این زمان بیشترین کارایی را داشته باشید و دیگر اینکه شما هم از فواید بی نظیر ورزش تان استفاده کنید. مجله اینترنتی خرید ناب جسمی سالم و روحی آرام را برای شما عزیزان آرزو می کند.

4/5 - (3 امتیاز)