نکات مهم ورزش کردن در فصل بهار

نکات مهم ورزش کردن در فصل بهار

با آمدن فصل بهار هوا معتدل، روزها طولانی‌تر و نور خورشید هم لذت‌بخش‌تر می‌شود. همه‌ این‌ها منجر می‌شوند احساس بهتری داشته باشید و بخواهید زمان بیشتری را در فضای باز سپری کنید. این آب‌وهوا برای ورزش هم بسیار مناسب است و به همین دلیل بسیاری از مردم تلاش می‌کنند در فصل بهار از خانه بیرون بزنند و در هوای آزاد ورزش کنند.

اکنون که در فصل زیبای بهار هستیم باید ببینیم چرا این فصل بهترین زمان برای ورزش کردن به شمار می‌رود. در این نوشته مجله اینترنتی خرید ناب نگاهی به فواید ورزش کردن در بهار می‌اندازد.

چند توصیه برای ورزش در فصل بهار

برنامه همیشگی خود را تغییر دهید

با آغاز سال جدید و رسیدن فصل بهار می‌توانید برنامه ورزشی خود را نیز نو کنید. فعالیت‌های جدیدی انجام دهید و خود را برای رسیدن به هدف‌های ورزشی جدید به چالش بکشید. حتی می‌توانید حرکات ورزشی قبلی با سرعت بیشتر یا تعداد تکرار های بیشتری انجام دهید.

بهار، بهترین فصل برای ورزش کردن

به طور کلی هر نوع ورزش و فعالیت بدنی می‌تواند روی همه‌ جنبه‌های زندگی تأثیر بگذارد و منجر به بهبود کیفیت خواب، سطح انرژی، قدرت حافظه و خلق‌وخو شود که تاثیر کم خوابی و بی خوابی بر سلامت پوست و مو هم از همین موارد است که با ورزش کردن حل می شود. ورزش به‌عنوان بهترین راهکار برای داشتن یک زندگی سالم و شاداب و طولانی شناخته می‌شود.

بهار، بهترین فصل برای ورزش کردن
بهار، بهترین فصل برای ورزش کردن

شما با انجام منظم ورزش و پایبند ماندن به برنامه‌ی تمرینی خود می‌توانید با فواید زیر رو‌به‌رو شوید:

  • احساس شادی و خوشحالی
  • هدفمند بودن
  • کاهش خطر بیماری‌های قلبی
  • بهبود کیفیت خواب
  • افزایش سطح انرژی
  • افزایش نیرو و انعطاف‌پذیری بدن
  • بهبود حافظه
  • افزایش اعتمادبه‌نفس
  • بهبود فعالیت‌های شغلی
  • کاهش ابتلا به بیماری‌ها
  • افزایش طول عمر

با وجود این فواید، نوع ورزش و زمان اجرای آن هم می‌تواند فواید ویژه‌ی خودش را به دنبال داشته باشد. شما با انتخاب مناسب‌ترین ورزش و بهترین زمان از روز یا سال می‌توانید با فواید متنوعی مواجه شوید.

برای نمونه فعالیت صبحگاهی، ورزش در گرما یا فعالیت بدنی در سرما می‌توانند فواید گوناگونی داشته باشند و به شیوه‌ی خاصی روی سلامت شما تأثیر بگذارند.

انجام حرکات جدید ورزشی

خود را به چالش بکشید. هنگامی که یک حرکت ورزشی را مدام انجام دهید بدن به آن عادت می کند و حرکت کم کم تاثیر خود را از دست می دهد. برای این که عضلات همچنان پرورش یابند نیاز به انجام حرکات ورزشی نوین است.

با یک گروه یا یک دوست ورزش کنید

از آن جایی که می‌توانید در فصل بهار در فضای باز ورزش کنید بهتر است یک گروه از ورزشکاران را پیدا کنید و به آنها بپوندید. به ‌این‌ ترتیب انگیزه بیشتری برای ادامه‌  ورزش پیدا می کنید.

فشار بیشتر ورزشی در فصل بهار

بیشتر مردم هنگامی که بیرون از خانه و در فضای باز ورزش می‌کنند به طور معمول زمان بیشتری را برای فعالیت خود در نظر می‌گیرند. یک پژوهش نشان داده برخی از مردم که در فضای باز ورزش می‌کردند در مقایسه با آن‌هایی که ورزش خود را در خانه انجام می‌دادند دست‌کم ۳۰ دقیقه فعالیت بیشتری داشتند.

یکی از دلایل این موضوع می‌تواند لذت بردن از هوای آزاد باشد. شما زمانی که در هوای آزاد هستید احساس شادابی و انرژی بیشتری دارید و از وقت‌گذرانی در طبیعت لذت می‌برید. این لذت بردن منجر می‌شود سختی و خستگی ورزش را احساس نکنید و بخواهید زمان بیشتری را به ورزش کردن اختصاص دهید.

هوای معتدل بهاری در کنار ورزش کردن می‌تواند هورمون‌های حال خوب کن را ترشح کند و سطح اندورفین و سروتونین را افزایش دهد. بنابراین، با افزایش انرژی و خوشحالی روبه‌رو می‌شوید و دلتان می‌خواهد فعالیت بیشتری داشته باشید. این فعالیت بیشتر هم شما را با پیشرفت بیشتری مواجه کرده و کمکتان می‌کند سریع‌تر نتیجه بگیرید.

حرکات ورزشی چند جانبه

به جای انجام ورزش هایی که یک حرکت خاص در آنها تکرار می شود ورزش های پیچیده تر انجام دهید. حرکات ورزشی پیچیده بر روی عضلات مختلف کار می کند.

حرکات ورزشی چند جانبه
حرکات ورزشی چند جانبه

ورزش در بهار و مبارزه‌ با سرطان

جدا از فشار خون، ورزش کردن در بهار به مبارزه با سرطان هم کمک می‌کند. برخی پژوهش‌ها نشان داده‌اند گام برداشتن در طبیعت و بو کردن رایحه‌ی گل‌ها و درخت‌ها می‌تواند ترکیبات فیتونسید را وارد بدن شما کند.

فیتونسید منجر به احساس سرخوشی می‌شود و با باکتری‌ها و عوامل بیماری‌زا مبارزه می‌کند. جدا از این، سلول‌های ایمنی بدن را هم افزایش می‌دهد و از شما در برابر سرطان‌های گوناگون محافظت می‌کند.

برخی پژوهش‌ها هم این موضوع را تأیید کرده و نشان داده‌اند افرادی که دو روز متوالی در جنگل پیاده‌روی کردند توانستند سلول‌های ایمنی بدن خود را تا ۵۰ درصد و فعالیت آن‌ها را تا ۵۶ درصد افزایش دهند.

این موضوع باعث می‌شود ایمنی بیشتری داشته باشند و بهتر با عوامل سرطان‌زا مقابله کنند و مجله اینترنتی خرید ناب توصیه می کند برای سلامتی خود ورزش کردن را فراموش نکنید.

ورزش بیشتر همیشه بهتر نیست

لازم نیست که در هر جلسه ورزشی هر حرکتی که بلدید انجام دهید. سعی کنید در هر جلسه ورزشی بر روی دو یا سه عضله خاص کار کنید و برای انجام این کار می توانید از مربی ها و افرادی که دارای صلاحیت ورزشی هستند کمک بگیرید.

تعویض لباس ورزشی

لباس های ورزشی بعد از مدتی کیفیت خود را از دست می دهند، سعی کنید بعد از مدتی لباس های نوین تهیه کنید. این کار در شما انگیزه بیشتری ایجاد می کند.

ورزش های هوازی

حتما با ورزش هوازی و بی هوازی آشنا هستید. فصل بهار یکی از بهترین زمان‌ها برای انجام تمرین‌های هوازی در فضای باز است. شما می‌توانید در هوای مطلوب بهار گام بردارید و بدوید و بدون آنکه متوجه شوید تمرین‌های هوازی را به برنامه‌ی روزانه‌ی خود اضافه کنید. این تمرین‌ها دارای انواع گوناگونی هستند و به شما برای کاهش وزن و بهبود سلامت قلب و عروق کمک می‌کنند. انجام این تمرین‌ها در کنار سایر شیوه‌های تمرینی راهکار بسیار خوبی برای مدیریت وزن و حفظ سلامتی خواهد بود.

ورزش های هوازی
ورزش های هوازی

شاید تاکنون نتوانسته باشید از تمرین‌های هوازی برای بهبود سلامتی کمک بگیرید. ولی در فصل بهار همین که از خانه بیرون بزنید و از طبیعت دل‌چسب لذت ببرید برای ورزش کردن و بهره‌مند شدن از فواید آن کافی خواهد بود. پس پیاده‌روی، دویدن و دوچرخه‌سواری در هوای بهاری را از یاد نبرید تا تمرین‌های هوازی را به برنامه‌ی ورزشی خود اضافه کرده و زودتر به هدف خود دست پیدا کنید.

کلام آخر

بهار دارای آب‌وهوای مناسبی است و بهترین زمان برای انجام فعالیت‌های گوناگون به شمار می‌رود. یکی از بهترین فعالیت‌هایی که در بهار می‌توانید انجام دهید ورزش کردن و کالری‌سوزی است.

همانطور که در مجله اینترنتی خرید ناب مطالعه کردید، ورزش در بهار می‌تواند مزایای بسیار جالبی داشته باشد و به شما برای حفظ سلامت ذهن و بدنتان کمک کند. با در نظر داشتن فوایدی که در این نوشته بررسی کردیم باید هرچه زودتر برای ورزش کردن در بهار برنامه‌ریزی کنید و بهترین استفاده را از این فصل ببرید.

5/5 - (1 امتیاز)