بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل

بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل

شروع یادگیری زبان انگلیسی همیشه یه چالش برای زبان‌آموزها بوده و رویای تمرین و تقویت زبان در خانه برای هر کسی جذاب اما دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد. افراد به دلایل زیادی دوست دارند زبان انگلیسی را در منزل یاد بگیرند. از جمله این دلایل می‌توان به نداشتن وقت شرکت در آزمون‌های حضوری، دسترسی نداشتن به کلاس یا تمایل به صرف هزینه کمتر اشاره کرد.
مهم نیست به چه دلیل می‌خواهید در منزل زبان یاد بگیرید، مهم تصمیم به انجام این کار است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارید، در این پست به معرفی کاربردی‌ترین روش‌ها برای خودآموزی و یادگیری زبان انگلیسی در منزل پرداخته‌ایم. با مجله اینترنتی خرید ناب همراه باشید.

مراحل یادگیری زبان انگلیسی در خانه

بهتر است که در همین ابتدا این نکته را بیان کنیم که مراحل یادگیری زبان انگلیسی در منزل با توجه به شرایط و موقعیت افراد با یک دیگر متفاوت می باشد اما مراحلی که ما معرفی خواهیم کرد برای همه افراد تقریبا ثابت و یکسان می باشد.

مراحل یادگیری زبان انگلیسی در خانه
مراحل یادگیری زبان انگلیسی در خانه

شبیه سازی محیط

حالا که ما در محیطی نیستیم که انگلیسی زبان باشد پس باید خودمان محیط زندگیمان را بیشتر با زبان انگلیسی آشنا کنیم. در زندگی روزمره خودتان تا جایی که می‌توانید از زبان انگلیسی استفاده کنید، مثلا لیست خرید روزانه خود را به زبان انگلیسی بنویسید، شروع به مطالعه روزنامه‌های انگلیسی زبان کنید، اخبار انگلیسی رادیو و تلویزیون را دنبال کنید و خاطرات روزانه‌تان را انگلیسی بنویسید. اگر دقت کرده باشید شما با انجام این کارها به‌خوبی می‌توانید تمامی مهارت‌های مهم زبان انگلیسی‌تان را تقویت کنید.

هدف

زمانی که شما برای خود هدفی را تعیین کنید بهتر و سنجیده تر می توانید یادگیری زبان انگلیسی را آغاز کنید. هدف به شما نظم بیشتری می دهد و باعث می شود از قدم های بعدی خودتان آگاهی بیشتری داشته باشید. اساتید و مدرسین خود را از هدفی که دارید مطلع کنید تا بر اساس هدف زبانی شما به شما زبان انگلیسی را تدریس کنند. برخی از زبان آموزان یادگیری را بدون تعیین هدف آغاز می کنند. این دست از زبان آموزان می توانند بعد از مدتی و با کمک مدرس خود به تعیین هدف اقدام نمایند.

هدف
هدف

تمرین کردن

برای این که بتوانید طی مدت زمان کوتاهی زبان انگلیسی را یا بگیرید باید هدف و پشتکار خوبی داشته باشید و بیشتر از ۳ یا ۴ ساعت تمرین داشته باشید برای مثال: ۱ ساعت لغات را مرور کنید، ۱ ساعت روبه روی آیینه با خودتان مکالمه ی ساده داشته باشید، ساعتی را برای گوش گردن و خواندن متن های انگلیسی اختصاص دهید. شما می توانید بدون هیچ نگرانی خیلی زود به زبان انگلیس مسلط شوید.

برنامه ریزی

چه قصد داشته باشید زبان انگلیسی را به صورت خودآموز و چه در کنار اساتید و مدرسین زبان انگلیسی فرا بگیرید، باید در هر دو صورت برنامه ریزی جامعی را برای یادگیری در نظر داشته باشید. داشتن برنامه ریزی منظم باعث می شود روند یادگیری شما سریع تر نیز پیش رود. برنامه ریزی جامعی را برای خود انتخاب نمایید تا بهترین نتیجه را از این مسیری که در حال طی کردن آن هستید، دریافت کنید. هنگام برنامه ریزی سعی کنید از مدرس خود کمک بگیرید.

مدیریت کردن

در نگاه اول، یادگیری زبان به‌صورت خودخوان و در خانه، از رفتن به کلاس و آموزشگاه زبان آسان‌تر است. اما این نکته به این معنی نیست که می‌شود زبان را در تخت‌خواب یادگرفت. اینجا خود شما معلم، شاگرد و مدیر خودتان هستید.

پس باید برنامه‌ریزی داشته باشید، به برنامه‌تان پای‌بند بمانید و حتی اگه لازم شد خودتان را جریمه کنید. درنهایت، اگه فکر می‌کنید توانایی انجام این‌کار را به‌تنهایی ندارید، بهتر است به‌سراغ کلاس آنلاین زبان بروید و معلم خصوصی کنار خودتان داشته باشید. کلاس‌های آنلاین برای افرادی که توانایی مدیریت زمان یا خودخوانی را ندارند، گزینه‌ بسیار مناسب و مقرون به صرفه‌ای است.

استفاده از موسیقی

مسلما استفاده از موسیقی یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی در خانه است ولی یک نکته‌ خیلی مهم درباره این شیوه یادگیری وجود دارد که نباید اون را فراموش کرد. شما وقتی به موسیقی گوش میدهید در اصل با زبان انگلیسی طبیعی روبرو نیستید، زبان انگلیسی طبیعی زبانی است که با سرعت و لحن عادی گوینده همراه باشد.

استفاده از موسیقی
استفاده از موسیقی

مجله اینترنتی خرید ناب پیشنهاد می کند برای یادگیری زبان انگلیسی، هدف یا اهدافی را مشخص کنید که باعث ایجاد انگیزه در شما شود و به یادگیری شما جهت دهد.

تماشا فیلم و سریال

یکی دیگر از تمرین های لذت بخشی که خارج از کلاس های آموزشی می توانید از آن برای تقویت مهارت های زبانی خود استفاده کنید، تماشا فیلم و سریال های انگلیسی می باشد. فیلم و سریال های انگلیسی را بدون زیر نویس فارسی تماشا نمایید. شاید در ابتدا فهم فیلم دشوار باشد اما بعد از مدتی انجام این کار و فهم مطالب برای شما راحت تر می شود. فیلم و سریال های انگلیسی به شما در جهت تقویت کردن لیسنینگ و اسپیکینگ کمک می کند. شاید این سوال برای شما پیش آید که چطور به تقویت اسپیکینگ زبان انگلیسی کمک می کند؟
آموزش زبان انگلیسی از طریق فیلم و سریال های انگلیسی با تماشای فیلم و سریال های خانگی بسیار متفاوت می باشد. اما باید گفت که برای اینکار نیاز است که نکات و تکنیک هایی را فرا گیرید تا باعث تقویت این مهارت شود. سایت زبان احمدرضا ابراهیمی به دلیل اینکه روش و سبک مورد استفاده اش، آموزش زبان انگلیسی با سریال می باشد، به زبان آموزان و فراگیران وبسایت، بهترین تکنیک ها و ترفندهای آموزشی را آموزش می دهد.

تفسیر و خلاصه نویسی

این روش یکی از جدیدترین متدهای کشف شده مطالعه زبان در سالهای اخیر است که یادگیری و سرعت یادگیری را به طرز بی نظیری افزایش می دهد. برای این کار کافی است هر زمان دو یا سه پاراگراف زبان را مطالعه نمودید، در حد ۳-۴ خط نظر خودتان را به زبان انگلیسی راجب آن پاراگراف ها بنویسید و یا اینکه آن را خلاصه نویسی کنید. همیشه در جزوه تان یک جای خالی کنار یادداشت هایتان بگذارید تا تفسیر خودتان از آن موضوع را بنویسید. بعدها هنگام مطالعه مجدد همزمان همان پاراگراف و ۳-۴ خط خودتان را هم مرور کنید تا تاثیر آن را به وضوح ببینید.

انگلیسی صحبت کردن با دوستان

یکی دیگر از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی در منزل این است که با دوستان خود یک جلسه برگزار کنید. لازم نیست یک مهمانی بزرگ داشته باشید، حتی یک دور همی کوچک هم یک روش خوب برای تمرین زبان انگلیسی است.

انگلیسی صحبت کردن با دوستان
انگلیسی صحبت کردن با دوستان

می‌توانید در منزل از دوستان تان بخواهید تا داستان هایی ترسناک یا طنز یا هرچه که دوست دارید به زبان انگلیسی آماده کنند.

لازم نیست حتما مراسم‌ بزرگی برپا کنید. می توانید یک شب با دوستان تان فیلم انگلیسی تماشا کنید یا یک غذای سنتی از یک کشور انگلیسی زبان را به کمک دستور پخت انگلیسی بپزید. اصلا مهم نیست که چه کاری انجام می دهید فقط دور هم جمع شوید، تفریح کنید و انگلیسی یاد بگیرید.

مرور کردن

یکی از روش‌هایی که همواره برای خواندن زبان توصیه می‌شود، مرور مطالب خوانده شده است. به این ترتیب که اگر لغاتی را امروز خواندید، روز بعد نیز آن‌ها را تکرار و مرور کنید تا در ذهنتان ماندگار شود. هفته بعد نیز مجددا لغات را مرور کنید و ببینید که چه مقدار از آن‌ها در ذهنتان مانده است. بعد از گذشت ۴۰ روز لغات را بخوانید، به این شکل تا ۶ ماه دیگر در ذهنتان باقی خواهند ماند.

با خود حرف زدن

برای تمرین هر چه بیشتر و قرار گرفتن در موقعیت‌های ذهنی متفاوت با خود حرف بزنید. در حال انجام هر کاری هستید، به تنهایی صحبت کنید. کارهایی که انجام می‌دهید را به انگلیسی بگویید. شاید حرف زدن با خود در ابتدا برایتان کمی عجیب باشد، اما پس از گذشت یک مدت می‌بینید چه پیشرفتی داشته‌اید.

دیدن و گفتن

ممکن است به پنجره یا به تلویزیون نگاه کنید، هر چیزی که میبینید را بگویید؛ مثلا مردی که با بلوز آبی در حال رانندگی است را به انگلیسی بگویید، این یک زبان ساده است اما خودتان متوجه می شوید که چطور می تواند هماهنگی ذهن و زبانتان را افزایش دهد. بعد از مدتی متوجه می شوید که دیگر لازم نیست جمله ای را در ذهنتان ترجمه کنید و پس از آن وقتی یک مکالمه واقعی داشته باشید می بینید که می توانید افکارتان را راحت تر ابراز کنید. در مورد اشتباهات هنگام گفتن جملات نگران نباشید، مهم ترین هدف انجام این تمرین، تسلط و روان بودن است. اگر می خواهید اشتباهاتتان را تصحیح کنید، صدایتان را ضبط کنید و دوباره گوش کنید که ببینید کجاها اشتباه کرده اید.

استفاده از اپلیکیشن زبان

امروزه یادگیری با اپلیکیشن‌ها بسیار رایج شده است و افراد زیادی برای یادگیری زبان آن‌ها را روی گوشی نصب می‌کنند. این اپلیکیشن‌ها سطح‌های مختلفی دارند و کار با آن‌ها بسیار ساده است.

تمرین نوشتن

تمرین نوشتن کنید. نیازی نیست مقاله بنویسید. خیلی وقت‌ها نوشتن ۸-۷ خط اتفاقات روزمره می‌تواند کافی باشد.

متن یک مجله، کتاب یا سایت اینترنتی را انتخاب کنید و از روی آن رونویسی کنید. این‌کار به شما کمک می‌کند که املا و نحوه‌ی نگارش کلمات را یاد بگیرید و بدانید کجا باید از علامت‌های نگارشی زبان استفاده کنید. متن‌های نوشته شده خودتان را نگه‌دارید و بعد از گذشت یک تا دو ماه دوباره بررسی کنید. با این روش می‌توانید ببینید که در گذشته چه خطاها و اشتباهاتی رو مرتکب شدید.

سخن آخر

یادگیری زبان در خانه می تواند زمان بیشتری از شما بگیرد. چرا که در شروع کار به دلیل نداشتن تجربه و آگاهی های لازم جهت استفاده از کتاب ها و نرم افزارها پیدا کردن نقشه راه یادگیری زبان در خانه دشوار است.

یکی از آسان ترین راه یادگیری زبان انگلیسی این است که همراه با آموزش‌های آفلاین در قالب ویدیو و یا فایل‌های صوتی از آموزش آنلاین نیز بهره‌مند شوید. حضور یک استاد به نظم و انسجام کارتان کمک می‌کند و نکات اصولی یادگیری زبان انگلیسی در خانه به هر شکل و شیوه‌ای در اختیار شما قرار میدهد. از اینکه با مجله اینترنتی خرید ناب همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

5/5 - (2 امتیاز)