میوه های مناسب برای مبتلایان به کبد چرب

میوه های مناسب برای مبتلایان به کبد چرب

برخی میوه‌ها به دلیل خواصی که دارند برای بهبود کبد چرب مؤثر عمل می‌کنند. چون می‌توانند به کاهش التهاب در این عضو مهم کمک کنند و وجود چربی در آن را کاهش دهند. مجله اینترنتی خرید ناب در این مطلب شما را با این میوه‌های بیشتر آشنا می‌کند.

لیمو

لیمو یکی از بهترین و پرطرفدارترین میوه های فصل تابستان و زمستان است اما نوع ترش ان برای درمان کبد چرب بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد .نوشیدن یک لیوان آب که در آن عصاره یک لیموترش تازه وجود دارد در آغاز روز می تواند بهترین دارو برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب باشد.

لیمو 
لیمو

از آنجا که لیمو سرشار از ویتامین C است و به عنوان یک آنتی اکسیدان می تواند نقش موثری در هضم و جذب مواد مفید در بدن داشته باشد، قابلیت زیادی در پیشگیری و درمان کبد چرب دارد.
با اضافه کردن آب یک لیمو به یک پارچ آب، در خانه آب لیمو درست کنید حتی می توانید لیموی خرد شده نیز به آن، اضافه نمایید. به طور منظم از این آبمیوه بنوشیددر صورت دلخواه ،می توانید مقداری عسل نیز به آن اضافه کنید.

درمان کبد چرب با سیب سبز

سیب سبز یکی از سالم ترین و مفیدترین سیب ها و البته میوه ها محسوب می شود ؛ سیب و به خصوص سیب سبز باعث پاکسازی کبد می شود ؛ توصیه می شود که سیب را با پوست میل کنید به این دلیل که سیب دارای مواد معدنی مفیدی است که با چربی ها مقابله کرده و فلزات سنگین را از بدن دفع می کند.

بهبود کبد چرب با انگور

محققان دریافتند که عصاره هسته انگور عملکرد کبد را در بیماران مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی (NFLD) بهبود می‌بخشد. مطالعات حیوانی و انسانی انجام شده توسط گروه علوم زیستی و آسیب شناسی در دانشگاه فدرال سائوپائولو در برزیل، نشان می‌دهند که انگور و عصاره هسته انگور از کبد در برابر آسیب محافظت می‌کند، سطح آنتی‌اکسیدان را افزایش می‌دهد و با التهاب مبارزه می‌نماید.

گلابی دوست کبد

گلابی یک میوه آبدار است. این میوه شیرین همچنین میزان بالایی لوولز یا فروکتوز است که همان قند طبیعی موجود در برخی از میوه‌ها و سبزیجات محسوب می‌شود. گلابی همچنین منبع خوب فیبرهای محلول و غیرمحلول در آب است. این مسئله نیز باعث کنترل و تنظیم عملکرد روده‌ها شده و به این ترتیب با مشکلی به نام یبوست مقابله می‌کند. نتایج بسیاری از پژوهش‌ها که روی حیوانات آزمایشگاهی انجام شده نشان می‌دهد که گلابی می‌تواند سوخت و ساز الکل را تنظیم کرده و مانع از بروز زخم‌های معده شده و لیپیدهای پلاسمایی را کاهش می‌دهد چون خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی دارد. بهتر است بدانید که با مصرف دو عدد گلابی در روز ۲۰ درصد نیاز روزانه به ویتامین C، ۱۰ درصد نیاز روزانه به اسیدفولیک و میزان زیادی از ویتامین ب کمپلکس (B1 ،B2 و مقداری ویتامین B3 و B6) و همچنین ویتامین E تأمین می‌شود.

آووکادو

برای حفاظت از کبد، آووکادو مصرف کنید. آووکادو حاوی چربی های خوب می باشد. تحقیقات نشان می دهد که این مواد شیمیایی سبب کاهش آسیب های کبدی می شوند. همچنین آووکادو حاوی مقدار زیادی فیبر است که به کنترل وزن بدن کمک شایانی می کند. پیشنهاد می کنیم سالاد آووکادو تازه و قارچ را حتما امتحان کنید.

گریپ فروت و دارابی

یکی دیگر از میوه های مشهور که در مجله اینترنتی خرید ناب به آن خواهیم پرداخت گیرپ فروت است . گریپ فروت و دارابی یا پوملو نیز مثل لیموترش جزو میوه های مفید کبد و ناجی کبد چرب هستند. گریپ فروت حاوی آنزیمی است که باعث تحریک کبد شده و چربی ها و توکسین ها را دفع می کند.دارابی حاوی میزان زیادی اسید مالیک و کاراتنوئید است که این دو ترکیب باعث تقویت و تمیزی کبد می شوند.

 نقش توت فرنگی برای حفاظت از کبد

توت فرنگی علاوه بر اینکه یک میوه خوشمزه و خوش آب و رنگ است بلکه منبع فیبر، ویتامین C و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی محسوب می‌شود که از بدن محافظت می‌کنند. چون سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. اسیدهای ارگانیک موجود در توت فرنگی خاصیت ضدعفونی‌کنندگی و ضدالتهابی دارد. به همین دلیل نیز توصیه می‌شود که توت فرنگی را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید تا شرایط کبدتان بهتر شود. این میوه خوشمزه سرشار از آب است و به همین دلیل برای پیشگیری و مقابله با احتباس آب نیز مؤثر است. توصیه می‌شود که در فصل توت فرنگی روزانه ۷ تا ۸ عدد توت فرنگی میل کنید. همچنین می‌توانید آن را به صورت آب توت فرنگی و همچنین دمنوش توت فرنگی میل کنید.

 نقش توت فرنگی برای حفاظت از کبد
نقش توت فرنگی برای حفاظت از کبد

زغال اخته

این میوه‌های خمیری کوچک، نرم، آبدار و سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان‌ها برای محافظت از کبد در برابر آسیب حیاتی می‌باشند. چکیده منتشر شده در مجله جهانی گوارش نشان می‌دهد که با گنجاندن زغال اخته در رژیم غذایی می‌تواند به افزایش آنزیم‌های آنتی‌اکسیدانی و پاسخ سلول‌های ایمنی کمک کند.

آب طالبی و دانه میوه پاپایا

ترکیب آب طالبی و دانه‌های پاپایا فواید زیادی دارد که از جمله می‌توان به بهبود جذب چربی‌ها و ویتامین‌ها از طریق روده و همچنین دفع ترکیبات سمی و مازاد کلسترول اشاره کرد. بنابراین دو برش طالبی، دو عدد دانه میوه پاپایا و یک لیوان آب را داخل مخلوط‌کن بریزید و میکس کنید تا کاملاً یکدست شود و میل کنید.

موز

وجود پتاسیم و مواد مغذی دیگر در موز، آن را به میوه ای مفید برای تصفیه ی کبد تبدیل کرده است برای همین موز را به عنوان یکی از میوه های مفید برای کبد چرب پیشنهاد می کنند ؛ مصرف موز به هضم مواد غذایی کمک می کند و فلزات سنگین و سموم را از بدن می زداید.

کلام پایانی

با وجود اینکه برخی از میوه‌ها برای بهبود وضعیت کبد مفید هستند و نباید از مصرف آن‌ها غافل شد اما با این حال اگر تصور می‌کنید کبدتان دچار مشکل شده و یا سبک زندگی‌تان به گونه‌ای است که نگران چرب بودن کبدتان هستید حتماً به پزشک مراجعه کنید تا توصیه‌های لازم را برای بهبود وضعیتتان ارائه دهد. از اینکه با ما در مجله اینترنتی خرید ناب همراه بودید از شما متشکریم.

4/5 - (4 امتیاز)