نکات مهم در دیزاین سرویس بهداشتی

نکات مهم در دیزاین سرویس بهداشتی

دیزاین درست و هوشمندانه سرویس بهداشتی، همان قطعه پازلی است که زیبایی و شیک بودن منزل شما را کامل می‌کند. سرویس بهداشتی، محیطی است که روزانه چندین‌ بار از آن استفاده می‌شود و دیزاین جذاب و زیبای آن، حس خوبی به افراد منتقل می‌کند.

از این‌ رو بسیاری از خانواده‌ها به دیزاین سرویس بهداشتی خود اهمیت می‌دهند که مجله اینترنتی خرید ناب در این مقاله سعی در عنوان کردن نکات مهم در این زمینه را دارد.

اهمیت طراحی سرویس بهداشتی

در بعضی موارد مردم توجه خاصی به رسیدگی به نمای سرویس بهداشتی ندارند و کمتر به آن می‌پردازند. نکته این‌جاست که تمیز بودن و دیزاین سرویس بهداشتی ارتباط مستقیمی با قضاوت درمورد سلیقه‌ی صاحب‌خانه دارد.

از طرف دیگر ضرورت رعایت اصول بهداشتی در چنین مکان‌هایی که کاربرد خاصی دارند بسیار زیاد است. پس نمی‌توان نسبت به آراستگی و زیبایی و از همه مهم‌تر تمیزی آن بی‌تفاوت بود.

اهمیت طراحی سرویس بهداشتی
اهمیت طراحی سرویس بهداشتی

استفاده از اندازه های مناسب و استاندارد

سرویس های بهداشتی باید متناسب با ابعاد خانه ساخته شوند. اگر خانه شما بزرگ است می توانید فضای بیشتری را برای سرویس بهداشتی در نظر گرفته و در صورتی که خانه شما کوچک است، سرویس نباید نسبت به سایز کلی خانه خیلی بزرگ باشد.

سایز در ورودی در طراحی سرویس بهداشتی نیز باید استاندارد باشد. معمولا این سایزها ۷۱، ۷۶ و ۸۱ سانتی متر است. سایز در باید به گونه ای باشد که صندلی چرخدار نیز بتواند از آن عبور کند. در مناسب ترین حالت استاندارد توالت و سرویس بهداشتی باید در فضایی با عرض حداقل ۷۶ سانتی متر ساخته شود.

این ابعاد باید به گونه ای تنظیم شود که مرکز سرویس از هر طرف ۳۸ سانتی متر فاصله داشته و از دیوار یا شی روبه روی خود حداقل ۶۱ سانتی متر دور باشد.

سنگ مرمر در حمام

از جمله ترندهای طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام می توان به به کارگیری سنگ مرمر جهت پوشاندن سطح های این فضا است. این سنگ از کیفیت خوبی برخوردار بوده و بسیار مستحکم و بادوام می باشد. همچنین مرمر از نظر ظاهری خیلی زیبا و شیک است که با به کارگیری از آن می توان هر فضایی را از لحاظ لوکس بودن ارتقا داد.

ضد رطوبت نیز می باشد که یکی از ویژگی های آن در خصوص انتخاب شدن برای سرویس بهداشتی و حمام محسوب می شود.

استفاده از آینه‌های بزرگ

یکی از مهم‌ترین بخش‌های سرویس بهداشتی، آینه‌ای است که در آن به‌کار رفته است. تمیز و جذاب بودن آینه روی زیبایی کل سرویس بهداشتی تأثیر دارد. آینه دیواری مدرن، بهترین گزینه برای چیدمان سرویس بهداشتی مدرن و به‌روز است.

به‌علاوه استفاده از آینه‌های مدرن و بزرگ باعث می‌شود که فضای دستشویی در چشم بیننده، بزرگ‌تر و دل‌بازتر به‌نظر برسد. اگر دیزاین سرویس بهداشتی شما کلاسیک است، از آینه‌های قاب‌دار و ظریف‌کاری‌شده استفاده کنید.

باکس مخصوص وسایل

همه ما در داخل حمام یا توالت ابزارهایی مثل صابون ، مسواک ، حوله ، شامپو ، شانه ، خمیر ریش ، دستمال کاغذی و دیگر اشیاء را که شخصی هستند استفاده می کنیم.

مجله اینترنتی خرید ناب متذکر می شود که بهتر از بخشی از فضا را به صورت باکس بندی برای جاسازی اشیاء مورد استفاده قرار دهیم .

جای مایع و خوشبو کننده

از جامایع به صورت فشاری و خوشبو کننده ها غافل نشید. ترجیحا برای خوشبو کننده ها از بوهای میوه ای مثل پرتغال و هلو استفاده کنید. اگر علاقه به بوهایی مثل عود هستید از عود هایی با عطر یاس استفاده کنید.

جای مایع و خوشبو کننده
جای مایع و خوشبو کننده

استفاده از سنگریزه

اگر فضای حمام با قسمت دستشویی توالت مجزا است، این طراحی می تواند ایده خوبی باشد. کاشی های سنگریزه، دکوراسیون سرویس بهداشتی مدرن و منحصر به فردی است. بنابراین، کاری که می توانید انجام دهید این است که کاشی های سنگریزه را در فضای اطراف دوش، روشویی و همچنین دستشویی توالت قرار دهید.

بقیه فضای سرویس بهداشتی نیز بهتر است کاشی هایی با رنگ خنثی داشته باشند.

از کاشی و سرامیک استفاده کنید

اگر نمی خواهید از کاشی های سنگریزه استفاذه کنید، به سراغ کاشی و سرامیک بروید. متداول ترین کف پوش و تزئین دیوارها در طراحی سرویس بهداشتی کاشی  و سرامیک است. در انتخاب رنگ و طرح کاشی ها و موزائیک ها اصول و منطق خاصی وجود ندارد.

می توانید از رنگ ها و طرح های مختلف استفاده کنید. البته معمولا از طرح های بسیار شلوغ یا رنگ های تند استفاده نمی شود.

براکت‌های مخصوص

براکت، ابزاری نگهدارنده است که به دیوار متصل می‌شود و امکان نگهداری وسایل مختلف مثل تلویزیون را فراهم می‌کند. یک‌سری براکت‌های خاص برای نگهداری دستمال کاغذی به بازار عرضه شده است.

این براکت‌ها، جذابیت و زیبایی دستشویی را بیشتر می‌کنند. البته با خرید شلف دیواری فلزی هم می‌توان دستمال کاغذی را درکنار حوله و سایر لوازم بهداشتی نگهداری کرد. برخی‌از شلف‌های دیواری، امکان نگهداری آینه را هم دارند.

استفاده از سرویس فرنگی

در بسیاری از موارد طراحی سرویس بهداشتی در صورتی که ابعاد اتاقی که برای آن در نظر گرفته اید، بزرگ باشد می توانید علاوه بر سرویس سنتی از سرویس فرنگی نیز استفاده کنید.

بسیاری از افراد مسن که زانو درد دارند نیازمند استفاده از سرویس فرنگی هستند، بنابراین با این طراحی علاوه بر زیبایی به سلامتی خود نیز کمک می کنید.

استفاده از گل‌ها و گیاهان

گل و گیاهان برای زیبا سازی بالکن ها استفاده می شود و دور از ذهن هم نیست اما یکی از ایده‌های خلاقانه و حرفه‌ای برای دیزاین سرویس بهداشتی هم استفاده از گل‌ها و گیاهان داخلی است. گیاهان مختلفی برای قرار دادن در دستشویی و حمام، مناسب هستند که ازجمله آن‌ها می‌توان به سرخس بوستون، گیاه برگ عبایی، آگلونما، دیفن باخیا، پاپیتال، ارکیده، اسپاتی فیلوم و سانسوریا اشاره کرد.

استفاده از گل‌ها و گیاهان
استفاده از گل‌ها و گیاهان

برای اینکه زیبایی و جذابیت بیشتری به سرویس بهداشتی منزل خود ببخشید، از استند یا پایه گل کمک بگیرید.

گل‌ها و گیاهان مناسب برای سرویس بهداشتی با نور کم و رطوبت بالا هم به زندگی خود ادامه می‌دهند و مقاومت بالایی در برابر عدم‌آبیاری منظم دارند. این گیاهان باعث زیبا شدن سرویس بهداشتی، تصفیه هوا، ازبین رفتن بوی نامطبوع و ایجاد حس آرامش در افراد می‌شوند.

نورپردازی هوشمندانه

نورپردازی در دیزان کردن بسیار مهم است. مانند نورپردازی آشپزخانه و نورپردازی تاکیدی. نورپردازی سرویس بهداشتی، نقش مهمی در زیبایی و جذابیت آن دارد ولی خیلی ‌از افراد، توجه چندانی به این مسئله اساسی ندارند. تکنیک‌های مختلفی برای نورپردازی وجود دارد که به روشنایی و زیبایی سرویس بهداشتی کمک می‌کند.

به‌عنوان‌مثال استفاده از لامپ‌های کوچک یا نور مخفی در اطراف آینه باعث افزایش روشنایی و زیبایی سرویس بهداشتی می‌شود. همچنین استفاده از چراغ میله‌ای حمام، لوسترهای مدرن یا چراغ‌های استوانه‌ای که به‌صورت عمودی دوطرف آینه قرار می‌گیرند، به زیبایی سرویس بهداشتی کمک می‌کند.

اهمیت تهویه مناسب سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی یکی از مرطوب‌ ترین فضاها در خانه است و رطوبت باعث ایجاد زمینه رشد برخی از میکروب‌ ها و قارچ‌ ها می‌شود. تعبیه یک فن (هواکش) قوی و تایمر دار که پس از ترک سرویس هم هوا را تعویض کند٬ لازم است به‌ خصوص اگر سرویس شما بدون پنجره داخلی باشد.

سخن آخر

ما در مجله اینترنتی خرید ناب در این مقاله نکات مهم در دیزاین سرویس بهداشتی را به اطلاع شما دوستان رساند. اگر شما هم نکته مهمی در این مورد سراغ دارید با ما به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)