طرز تهیه سوسیس خانگی

طرز تهیه سوسیس خانگی

سوسیس از فراورده های محبوب گوشتی است که در انواع غذاهای فست فودی مثل سوسیس بندری و پیتزا مخلوط مورد استفاده قرار می گیرد. خیلی از افراد به دلیل اینکه از سالم بودن سوسیس های کارخانه ای مطمئن نیستند، این ماده غذایی خوشمزه را از رژیم غذایی خود حذف می کنند. برای اطمینان از سالم بودن سوسیس یک راه حل مناسب وجود دارد و آن تهیه سوسیس خانگی است که ما در مجله اینترنتی خرید ناب طرز تهیه سوسیس خانگی را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

سوسیس خانگی
سوسیس خانگی

مواد لازم برای تهیه سوسیس خانگی

گوشت ران گوساله یا مرغ بدون استخوان: ۶۰۰ گرم

پودر نشاسته ذرت: ۳ قاشق غذاخوری

سیر: ۲ حبه ریز رنده شده

آرد سفید: ۲ قاشق غذاخوری

شیر خشک: ۳ قاشق غذاخوری (می‌توانید از آب پنیر هم استفاده کرد)

تخم‌مرغ: یک عدد

سس کچاپ: یک قاشق غذاخوری

آب یخ: سه‌چهارم لیوان

روغن مایع: یک‌سوم لیوان

کاور سوسیس: ۲ متر

پودر فلفل پاپریکا: ۲ قاشق مرباخوری

نمک: یک قاشق مرباخوری

پودر پیاز: یک قاشق مرباخوری

پودر سیر: یک قاشق مرباخوری

پودر زنجبیل: نصف قاشق مرباخوری

دارچین: نصف قاشق مرباخوری

آویشن: نصف قاشق مرباخوری

پودر جوز هندی: یک‌سوم قاشق چای‌خوری

پودر هل: یک‌سوم قاشق چای‌خوری

پودر تخم گشنیز: نصف قاشق چای‌خوری

پودر میخک: نوک قاشق چایخوری

پودر فلفل سیاه: به مقدار دلخواه

پودر فلفل قرمز: به مقدار دلخواه

گام اول

در گام نخست باید گوشت قرمز یا مرغ را (بدون استخوان) چرخ کرد و این چرخ کردن سه مرتبه تکرار می شود و بعد از آن گوشت چرخ شده را داخل ظرف بریزید و درب ظرف را ببندید و به مدت ۴ ساعت در یخچال نگهداری کنید.

گام دوم

با گذشت ۴ ساعت گوشت را از یخچال خارج کنید. تخم مرغ سرد و هم دما با گوشت، سیر و روغن مایع را در دستگاه غذاساز یا میکسر بریزید و خوب با هم میکس کنید و بعد به سراغ آرد سفید، شیر خشک، پودر نشاسته ذرت و تمام ادویه‌ها برویدو آنها را با هم مخلوط کنید.

گام سوم

وقتی که گوشت و تخم‌مرغ و سایر موادی که در غذاساز ریخته بودید خوب با هم مخلوط شدند، نصف آب یخ و مخلوط آرد و ادویه‌جات را اضافه کنید و به مدت ۳ دقیقه دیگر تمام مواد را میکس کنید. مایه به دست آمده برای درست کردن سوسیس خانگی با گوشت یا مرغ باید صاف و یکدست و البته نه سفت و نه شل باشد.

اگر مایه به دست آمده سفت بود باقی مانده آب یخ را به آن اضافه کنید و به مدت یک دقیقه دیگر میکس کنید. علت وا رفتن سوسیس خانگی یا سفتی بیش از حد آن رعایت نکردن مرحله اضافه کردن یخ است.

گام چهارم

در این مرحله باید به مایه مناسبی رسیده باشید و آن را در قیف ماسوره بریزید و داخل کاور مخصوص سوسیس خانگی تزریق کنید. حالا نوبت بستن دو سر کاور سوسیس خانگی با نخ است و از طول به قسمت‌های مساوی تقسیم کنید، کمی بپیچید و با نخ کوک محکم بزنید. اگر نحوه بستن شما اشتباه باشد کاور چروک می شود پس به حد کافی آن را فشرده کرده و دو سر کاور را محکم ببندید.

گام پنجم

برای درست کردن سوسیس خانگی با گوشت یا مرغ باید آب به صورت ملایم و با جوش‌های ریز قل بخورد. بعد از ۴۵ دقیقه سوسیس‌ها را از آب بیرون بیاورید و بلافاصله داخل آب سرد بگذارید تا به سرعت خنک شوند و خودشان را بگیرند.

اگر می خواهید سوسیس ها به اصطلاح وا نروند به هیچ عنوان بیشتر از ۴۵ دقیقه آنها را نجوشانید.

گام ششم

حاصل کار خود را مشاهده می کنید و سوسیس های آماده شده را ۲۴ ساعت در یخچال نگه دارید تا تمام مواد خوب به خورد هم بروند و طعم سوسیس خوشمزه شود. سوسیس خانگی با گوشت یا مرغ را به مدت یک ماه می‌توانید فریز و به‌تدریج مصرف کنید. از این سوسیس خانگی در طرز تهیه سوسیس بندری یا هندی، غذای محبوب سوسیس تخم مرغ و اسنک سوسیس و … استفاده کنید و لذت ببرید.

نکنه مهم

حتما شما هم با این مشکل مواجه شدید که سوسیس ها روغن انداخته و یا کاورها چروک می شوند. این مشکل را می توان به راحتی حل کرد. کافی است سوسیس در کاور به خوبی فشرده و به اصلاح هواگیری شود و با نخ بسته شود. سپس یک قابلمه آب را جوش بیاورید و سوسیس‌های پیچیده شده داخل کاور را با احتیاط در آب جوش بیندازید.
در قابلمه را باز بگذارید تا سوسیس‌ها روی شعله ملایم گاز در آب جوش بپزند.

ما در مجله اینترنتی خرید ناب امیدوار هستیم از نتیجه کار راضی بوده باشید.

3.7/5 - (3 امتیاز)