طرز تهیه ماهی شکم پر به روش ساده

طرز تهیه ماهی شکم پر به روش ساده

ماهی خواص فراوانی دارد و یکی از سالم‌ترین انواع گوشت هاست. این ماده غذایی را می‌شود به شیوه‌های مختلفی طبخ کرد و از طعمش لذت برد، اما بعضی از افراد به دلیل بوی ماهی، آن را از برنامه غذایی خود حذف می‌کنند. ما در مجله اینترنتی خرید ناب سعی داریم ماهی شکم پر را به شما آموزش دهیم که بوی ماهی را حس نکنید و باعث اذیت شما نشود. بنابراین اگه شما هم جزو افرادی هستید که ماهی را دوست ندارند، حتما این غذا را امتحان کنید تا طعم و عطر بی نظیر آن، نظر شما را عوض کند.

مواد لازم جهت طبخ ماهی شکم پر

ماهی قزل آلا ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
سیر ۳ حبه
سبزی معطر ( مانند نعنا ، گشنیز ، جعفری)۲۲۰ گرم
گردو آسیاب شده ۳ قاشق غذا خوری
رب انار ترش ۱ قاشق غذا خوری
رب انار ملس ۱ قاشق غذا خوری
انار دان شده شیرین و آلو جنگلی به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم
ماهی شکم پر
ماهی شکم پر

مرحله اول

برای شروع باید ماهی را پاک کرد و پاک کردن ماهی به این شکل است که ابتدا ماهی را شسته و پولک های آن را جدا می کنیم. وقتی ماهی تمیز شد ، شکافی در قسمت شکم ماهی ایجاد کرده و مواد اضافه آن را خارج می کنیم و شروع به شستن داخل شکم ماهی می کنیم. حالا ماهی شما پاک شده باید نمک و فلفل را به آن اضافه کرد و خوب ماساژ داد. برای مزه گرفتن ماهی ، آن را در یخچال گذاشته تا استراحت کند و مزه دار شود.

نکته مهم: اگر از ماهی غیر از قزل آلا استفاده کردید، غیر از نمک و فلفل سیاه ، از لیمو و زعفران هم استفاده کنید تا بوی زهم ماهی گرفته شود.

مرحله دوم

بهتر است تا ماهی در حال استراحت و مزه گرفتن است به سراغ پیاز و سیر برویم. یک عدد پیازی که از قبل شسته ایم را به صورت نگینی خورد می کنیم و داخل مقداری روغن ریخته و تفت می دهیم. وقتی پیاز تفت خورد سیر ها را پوست گرفته و با رنده ریز خورد می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم و آنقدر به تفت دادن ادامه می دهیم تا سیر بوی خود را از دست بدهد.

مرحله سوم

در این مرحله باید به سراغ سبزی ها و گردو رفت. سبزی ها می تواند نعنا ، گشنیز و جعفری باشند که باید آنها را خورد کرد و به مخلوط پیاز و سیر اضافه کرد و کمی تفت داد و بعد از مدت کوتاهی نمک و زردچوبه را اضافه می کنیم و روی حرارت متوسط بین ۲۰ تا ۲۵ دقیقه تفت می دهیم. بعد از گذشت زمان تعیین شده ، گردوهای آسیاب شده را هم اضافه می کنیم و ۵ تا ۷ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله چهارم

زمان آن رسیده که رب انار ترش ، رب انار ملس ، انار دان شده شیرین و آلو جنگلی به موادی که تفت دادیم اضافه کنیم و یک سوم لیوان به آن آب اضافه می کنیم. کمی مواد را تفت می دهیم تا تغییر رنگ جزئی ایجاد شود و آن را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم خنک شود.

مرحله پنجم

ماهی را از یخچال خارج کرده و داخل شکم ماهی را با مواد بالا پر کنید و با نخ بدوزید سپس داخل تابه مقداری روغن ریخته و اجازه دهید تا داغ شود سپس ماهی شکم پر را بمدت ۴۵ دقیقه خوب با حرارت کم بگذارید تا مغز پخت شود هر از چندگاهی ماهی را برگردانید تا دو طرف آن خوب سرخ شود یا می توانید ماهی را داخل ظرف پیرکس گذاشته و روش را با فویل بپوشانید و چند سوراخ روی آن ایجاد کنید و داخل فر بمدت ۱۷۰ درجه بمدت ۶۰ دقیقه قرار دهید تا پخته شود سپس با برنج زعفرانی میل کنید.

پر کردن شکم ماهی
پر کردن شکم ماهی

کلام آخر

ماهی شکم پر را می توان به روش های متعددی طبخ کرد و میل نمود. شما از چه روشی جهت پخت ماهی شکم پر استفاده می کنید؟ منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.

5/5 - (2 امتیاز)