لوگو ال جی

تاریخچه شرکت ال جی LG

LG شرکت خوشه‌ای کره‌ای است. این شرکت پس از سامسونگ، دومین شرکت خوشه‌ای (فعال در چند صنعت) در کشور کره جنوبی می‌باشد. شرکت‌های تابعه گروه ال جی عبارتند از: ال جی الکترونیکس، زنیت، ال جی دیسپلی، ال جی تلکام و ال جی کم که در بیش از ۸۰ کشور جهان فعالیت می‌کنند. در این مقاله از کسب و کارهای موفق دنیا در سایت خرید ناب به بررسی تاریخچه شرکت ال جی و فعالیت ها و محصولات شرکت  می پردازیم.

شرکت ال جی
شرکت ال جی

ال جی در سال ۱۹۵۸ با دستان مدیر موفق “کوو این هوی” Koo In-Hwoi پایه گذاری شد. شرکت ال جی را می توان نوآور و پدید آورنده نوآوری های بی نظیر کره معرفی کرد.

لوگو ال جی
لوگو ال جی

شرکت با نام اصلی گلداستار  (GoldStar) تشکیل شد و به تولید رادیو، تلویزیون، ماشین لباس شویی و کولر و دستگاه های تهویه هوا پرداخت. ال جی  (LG) نتیجه ادغام دو شرکت کره ای لاکی (Lucky) و گلداستار (GoldStar) می باشد. اسم LG هم نتیجه قرار گرفتن حروف اول این دو نام در کنار هم است و شعار Life’s Good که در حال حاظر توسط ال جی استفاده می شود از روی حروف ال و جی ساخته شده و LG به عنوان مخفف Life’s Good به حساب نمی آید.

محصولات ال جی
محصولات ال جی

محصولات ال جی

در تاریخ ۱۵ نوامبر سال ۱۹۵۹ با تولید اولین رادیو کره‌ای به عنوان پیام آور آغاز صنعت الکترونیک در کره شناخته شد. این شرکت در ماه نوامبر ۱۹۶۲ اولین تلفن کره ای، در ژانویه ۱۹۶۵ اولین یخچال کره ای، در آگوست ۱۹۶۶ اولین تلویزیون سیاه و سفید کره‌ای و در سپتامبر ۱۹۶۸ اولین تهویه مطبوع کره‌ای را ساخت. این شرکت در مارس ۱۹۶۸، اولین شعبه خود را در خارج از کشور در نیویورک و در آگوست ۱۹۷۸ اولین نمایندگی فروش خود را در ایالات متحده آمریکا تأسیس نمود. با هدف پیشرفت، این شرکت در ژانویه ۱۹۹۲ با گلدستار و گلدات ارتباطات ادغام شده و نام شرکت در مارس ۱۹۹۵ از گلدستار به ال جی الکترونیک تغییر یافت. پس از ادغام و سیر تحولات در سال ۱۹۷۸ با صادراتی بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار مقام نخست را در صنعت الکترونیک کسب نمود. به دنبال این موفقیت در دسامبر ۱۹۹۱ با صادرات ۲ میلیارد دلار لوازم خانگی مقام نخست را در کره کسب نمود. در ۲۷ مارس ۱۹۹۵ با ارایه طرح چالش ۲۰۰۵، دومین تولد شرکت ال جی الکترونیکس شکل گرفت.

در ژانویه ۲۰۱۳، ال‌جی الکترونیکس نخستین تلویزیون تجاری بر پایه دیود گسیل نور ارگانیک (OLED) را روانه بازار کرد. صفحه تلویزیونی این نسل از نمایشگرها به نسبت تلویزیون‌های ال‌سی‌دی متداول و نمایشگرهای پلاسما بسیار نازک‌تر و واضح‌تر هستند.

برند گلدیران

شرکت گلدیران در سال ۱۳۷۶ فعالیت رسمیش را در ایران آغاز کرد. شرکت گلدیران از همان اول کار مشتری مداری را در صدر اهدافش قرار داد و فقط کالاها و محصولاتی از این شرکت کره ای را وارد ایران کرد که در رده های بالا کیفیت قرار داشته باشند و کالاهایی را که در گروه محصولات طراز اول شرکت شناخته شده بودند را خریداری کرد. فروش محصولات شرکت ال جی در گلدیران با قیمت مناسبی صورت گرفت و در مقایسه با سایر وارد کنندگان که اکثرا در نمایشگاها مشاهده می شدند قیمت محصولات پایین تر بود.
شرکت گلدیران از ابتدای تاسیس تا اکنون طیف وسیعی از محصولات ال جی را به ایران وارد کرده است . محصولات وارداتی ال جی شامل لوازم خانگی، نمایشگرهای تجاری و صنعتی، سیستم‏ها و محصولات تولید برق خورشیدی ، محصولات روشنایی LED ، صوتی و تصویری، موبایل و… می شوند. برند گلدیران که برند نمایندگی ال جی در ایران است در سال ۱۳۹۲ در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران شناخته شد.

فلسفه آدمک خندان LG

قبل از هر چیزی در تماشای اولیه این لوگو رنگ قرمز و خاکستری خود را نمایان می کند ، تمام سطح دایره قرمز است ، قرمزی که سمبلی از دوستی و صمیمت می باشد و نام ال جی با رنگ خاکستری نمایان است ، خاکستری نماد تکنولوژی و قابل اعتماد بودن می باشد . آدمک تک چشم ، دایره نماد چهره انسان است ، طراحان لوگو آن را به عنوان سمبلی از جهان در لوگو جای داده اند. این آدمک خندان حس جوانی و صمیمیت را برای استفاده کنندگان از محصولات ال جی به ارمغان می آورد.

لوگوی شرکت ال جی در دو قالب دو بعدی و سه بعدی ترسیم شده است ، هر کدام از این حالت ها در جای خاصی کاربرد دارند ؛ مثلا شکل دو بعدی (شرکتی نیز خوانده می شود) این لوگو روی فرم های اداری شرکت، کارت های شناسایی کارمندان ، امضای مربوط به شرکت و … استفاده می شود و در تبلیغاتهای شرکت در تلویزیون و آنلاین ، بسته بندی ، کیسه های خرید و …  از فرم سه بعدی آن سود برده می شود. لوگوی سه بعدی شرکت از نظر ظاهری تفاوت چندانی با حالت دو بعدی آن ندارد فقط شکل جدید و به روز شده لوگوی دوبعدی است و به این خاطر در شرکت تولید شده است که تاثیر بصریش بر روی ذهن مصرف کنندگان بیشتر شود .

شرکت بزرگ ال جی در حال حاضر دارای ۶۳ زیر مجموعه می باشد که هر کدام در حیطه ای خاص محصولاتشان را تولید می کنند. ۱۷ شرکت از زیر مجموعه های ال جی در زمینه الکترونیک فعالیت دارند ، ۱۶ شرکت دیگر مشغول به فعالیت در زمینه تولیدات شیمیایی هستند و ۳۰ شرکت باقی مانده نیز فعالیتشان را روی تلکام و سرویس‌ها متمرکز کرده اند. البته تعداد شعب ال جی در سراسر دنیا بسیار زیاد است و بعضی از این گروهها نیز دارای شعبه هستند ، این باعث می شود تعداد این زیرمجموعه ها بیشتر از ۶۳ نیز اعلام شود. شرکت در سال ۲۰۱۵ درآمد ۱۳۶.۷ میلیارد دلاری را تجربه کرد.

تعداد کارمندان ال جی

تعداد افرادی که در حال حاضر برای در این شرکت مشغول به کار و فعالیتند قریب به ۱۴۰ هزار نفر می باشند. بزرگترین واحد این مجموعه ( ال‌جی الکترونیکس ) LG Electronics بیش از ۵۰% از کارمندان شرکت را در اختیار خود قرار داده ، افراد فعال در این مجموعه ۷۷ هزار نفر هستند. این مجموعه در حال حاضر در رتبه دوم تولید تلویزیون جهان قرار گرفته است. عضو موفق دیگر ال جی « ال جی دیسپلی » که در زمینه تولید پنل های ال سی دی فعالیت می کند رتبه اول را در زمینه این تولیدات به خود اختصاص داده است.

3.3/5 - (3 امتیاز)