بازی و سرگرمی ها در عید نوروز

بازی و سرگرمی ها در عید نوروز

با نزدیک شدن به سال جدید و تعطیلات نوروز، بساط سفره هفت سین، عیدی دادن خلاقانه و عیدی گرفتم و مهمانی گرفتن‌ها و مهمانی دادن‌ها حسابی گرم می‌شود و چیزی که می‌تواند این شب‌نشینی‌ها را دلچسب‌تر کند، ایجاد فضای صمیمی در میان مهمان‌ها است که یکی از روش‌های آن استفاده از بازی و سرگرمی‌ دسته جمعی است. دید و بازدیدهای نوروزی و دورهمی‌های خانوادگی همواره از بخش‌های لذت بخش تعطیلات نوروز است و استرس روزهای کاری را کم می‌کند. سرگرمی دسته جمعی و بازی‌های شب‌نشینی می‌تواند فضاهای خانوادگی را نشاط بیشتری ببخشد که در مجله اینترنتی خرید ناب به آنها اشاره خواهیم کرد.

انواع بازی های دورهمی نوروزی

بازی نوروزی مسابقه قوطی کبریت

بازیکنان را به دو تیم تقسیم کنید و از هر تیم بخواهید در حالی که دستشان را در پشت خود به هم قلاب کرده‌ اند، در صف پشت سر یکدیگر بایستند.

نخستین فرد از هر دو صف پوشش قوطی کبریت را روی بینی خود قرار می‌ دهد و با شنیدن صدای «شروع»، تنها با استفاده از بینی، قوطی کبریت را به بازیکن بعدی در صف منتقل می‌ کند و این کار به همین صورت تا پایان صف ادامه می‌ یابد.

اگر هر یک از بازیکنان قوطی کبریت را بیاندازند، دوباره این حرکت از نفر اول صف شروع خواهد شد و به همان صورت مجددا ادامه خواهد یافت. اولین تیمی که پوشش قوطی کبریت را به انتهای صف برساند برنده بازی خواهد شد.

بازی های دورهمی نوروزی
بازی های دورهمی نوروزی

نقاش نابینا

در این سرگرمی نوروزی شما و اعضای فامیل یا دوستانتان به گروه‌های دو نفره تقسیم می‌شوید و اعضای هر گروه پشت به همدیگر می‌نشینند. نفر اول گروه یک عکس و نفر دوم گروه یک کاغذ سفید و یک مداد در دست دارد و نفر اولی که تصویر را در دستش دارد باید بدون اشاره مستقیم به عکس آن را برای هم گروهی خود تشریح کند و هم گروهی‌اش تصوری که از آن دارد را بر روی کاغذ سفیدی که در دست دارد بکشد.

در انتهای این سرگرمی در خانه  گروهی برنده خواهد بود که نقاشی اش بیشترین شباهت را به تصویر دارد.

پاس پرتقال

بازیکنان را به دو تیم تقسیم کنید و از آنها بخواهید در دو صف در دو ردیف، بغل دست یکدیگر بنشینند.دو تیم باید در طول زمین روبروی یکدیگر قرار گیرند.سپس به نخستین بازیکن هر یک از تیمها پرتقالی داده می شود.با علامتی که داده می شود، نخستین بازیکن هر یک از تیمها پرتقال را بین پاهای خود قرار می‌دهد و تنها با استفاده از پاها،پرتقال را به بازیکن بعدی می‌دهد.

پرتقال به همین روش تا انتهای صف می‌رود و سپس دوباره به همین صورت به بازیکن نخست در صف بر می‌گردد. هر بازیکنیکه پرتقال را بیاندازد،بدون توجه به اینکه پرتقال کجا غلطیده است،تنها با استفاده از پا باید دوباره آن را بردارد.هر پرتقالی که می افتد باید دوباره به نخستین بازیکن تیم برگردانده شود

واین جریان مجددا تکرار گردد و این موضوع ممکن است بدین معنی باشد که بازیکن مجبور به حرکت کردن روی نشیمنگاه خود می‌باشد. نخستین تیمی که پرتقال را ابتدای صف به انتها برساند و مجددا برگرداند، برنده بازی خواهد بود.

در گونه دیگری از این بازی ،بازیکنان پرتقال را به جای نگهداشتن بین پاها، بین چانه و گردن خود نگه می دارند و مجددا آن را بدون استفاده از دست پاس می‌دهند. البته این نوع بازی ،ممکن است کمی دشوار و ناراحت کننده باشد. چرا که بازیکنان باید با یکدیگر خیلی صمیمی و راحت باشند.

سرگرمی در خانه با بازی اسم فامیل

همیشه اسم فامیل یکی از اولین گزینه‌های برای سرگرمی‌ دسته جمعی است و یک حالت نوستالژیک برای همه ما به همراه دارد و ما را به گذشته‌مان می‌برد. این بازی بسیار کم دردسر بوده و با یک مداد و کاغذ می‌توان آن را انجام داد. شما می‌توانید در تعطیلات نوروز و زمانی که مهمان بیشتری دارید این بازی را انجام دهید و گزینه‌های آن را بیشتر کنید تا جذابیت آن چند برابر شود. در این سرگرمی نوروزی حضور ذهن و سرعت عمل دو عامل مهم در برنده شدن است و کسانی که بتوانند از اسامی خاص‌تری استفاده کنند که کمتر معروف است می‌توانند بیشترین امتیاز را به دست بیاورند.

مافیا از سری بازی‌های شب‌نشینی

این سرگرمی دسته جمعی از جمله پرطرفدارترین بازی‌هایی است که در تعطیلات نوروز می‌توان به عنوان یک سرگرمی در خانه انجام داد. برای این بازی تعداد ۵ نفر عضو نیاز داریم که بر روی کاغذهایی اسم پلیس و مافیان نوشته شده که معمولا به ازای هر سه برگ پلیس یک برگ مافیا وجود دارد.

بر اساس رای گیری هم یک نفر حاکم یا کدخدا تعیین می‌شود و برگه‌ها به صورت اتفاقی توسط اعضا برداشته می‌شوند. پس از پخش برگه‌ها کسی نباید هویت خود را برای دیگری فاش کند. بازی به این صورت ادامه پیدا می‌‌کند که حاکم اعلام شب کرده و همه باید چشم‌های خود را ببندند. مافیا چشم‌های خود را با اعلام حاکم باز کرده و همدیگر را می‌شناسند سپس مافیا یک نفر را کشته و حاکم روز را اعلام می‌کند.

مافیا از سری بازی‌های شب‌نشینی
مافیا از سری بازی‌های شب‌نشینی

بازی تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که هویت مافیاها آشکار شود. اگر در این سرگرمی نوروزی تعداد شرکت کنندگان بیشتر باشد هیجان بازی هم بیشتر خواهد شد.

اسم پیشانی

شاید شما هم مانند ما در مجله اینترنتی خرد ناب تجربه این بازی را داشته باشید. در این بازی هر بار یک نفر از جمع انتخاب می شود و روی پیشانی او کاغذی می چسبانند که روی آن اسمی نوشته شده است. سپس فرد مذکور می تواند ۲۰ سوال بپرسد تا اسم نوشته شده را حدس بزند .بازی وقتی تمام می شود که روی همه اسم بگذارند و همه بتوانند اسم هایشان را حدس بزنند.

پانتومیم

یکی از قشنگ‌ ترین و خنده‌ دار‌ترین بازی‌ هایی که می‌ شود در این مواقع انجام داد، بازی پانتومیم است. افراد به دو گروه تقسیم می‌ شوند. یکی از گروه‌ ها یک کلمه انتخاب می کند و به یک نفر از افراد گروه مقابل می‌ گوید. این فرد با اجرای پانتومیم باید در زمان مشخص افراد گروه خودش را به کلمه مورد نظر برساند و به همین ترتیب گروه بعدی…

این بازی روش دیگری هم دارد و آن این است که یک نفر یک جمله را در ذهنش انتخاب می‌کند و شروع می‌کند به اجرای کلمه‌های مختلف این جمله به صورت جدا جدا، هر بار یکی از کلمه‌ها را با پانتومیم اجرا می‌کند تا دوستان یا خانواده‌اش، جمله را یکی‌یکی از روی کلماتش کشف کنند.

چشمک مرگ

برای این سرگرمی دسته جمعی به تعداد شرکت کنندگان کارت سفید لازم است که روی دو عدد از کارت‌ها کلمات قاتل و کارآگاه و روی بقیه آنها کلمه مقتول نوشته می‌شود. هر نفر یک کارت دارد و کارآگاه را همه می‌شناسند. شخصی که کارت قاتل را دارد باید به صورت پنهانی به بقیه چشمک زده و از این طریق قربانی او کشته می‌شود سپس کارآگاه باید بتواند قاتل را پیدا کند و بعد از آن قاتل قبلی کارآگاه شده و کارت‌ها مجددا به صورت تصادفی بین بازیکنان پخش می‌شود.

چشمک مرگ
چشمک مرگ

بازی دو دروغ و نصفی

هر بازیکن یک برگه و خودکار می گیرد و روی این برگه سه جمله درباره خودش می نویسد که دو تا از آن ها دروغ است و یکی راست. توجه کنید که جمله ها هرچقدر عجیب و غریب تر و خصوصی تر باشند، بقیه گیج می شوند.

نکته بعدی در باورپذیری جمله هاست. اگر در جمعی هستید که چند غریبه یا کسانی که چندان شما را نمی شناسند، حضور دارند، حد وسط را رعایت کنید و سعی کنید جمله ها هم بامزه و هم باورپذیر باشند.

در این میان شما به یک داور هم نیاز دارید که اسامی همه را روی کاغذ بنویسد و امتیازها را اخصاص دهد. در عین حال او تنها کسی است که باید به او بگویید کدام جمله تان راست یا دروغ است.

بعد شما یا هرکسی که قرار است بازی را شروع کند، یکی یکی جمله هایش را می خواند. داور می گوید هرکسی فکر می کند این جمله درست است دستش را بالا بگیرد و بعد همین سوال را برای کسانی که فکر می کنند جمله دروغ است، تکرار می کند.

شما برای هر نفری که گول زده باشید و جواب نادرست داده باشد، دو امتیاز می گیرید و هرکسی که حدس درستی زده باشد، یک امتیاز خواهد گرفت.

کلام آخر

دید و بازدیدهای نوروزی و دورهمی‌های خانوادگی همیشه از بخش‌های لذت بخش تعطیلات نوروز است و استرس روزهای کاری را کم می‌کند و به دلیل زمان بیشتری که در کنار دوستان و آشنایان هستیم، می توانیم این بازی ها را انجام داده و لحظات خوبی را رقم بزنیم.

مجله اینترنتی خرید ناب سال خوشی را برای شما آرزو می کند.

5/5 - (4 امتیاز)