طرز تهیه بامیه

طرز تهیه بامیه

برخی از خوراکی ها در مناسبت های خاص مصرف می شود. مانند شیرینی های مخصوص عید نوروز، حلوا در مراسمات ختم و کیک های خامه ای در جشن ها. اما بامیه در ماه رمضان بیشتر مصرف می شود و گویی آن را با این ماه مبارک می شناسند.

بامیه دارای طرفداران زیادتری در مقایسه با یار دیرین خود یعنی زولبیا است و این موضوع باعث شد در مجله اینترنت خرید ناب به طرز تهیه این شیرینی خوشمزه بپردازیم.

بامیه

بامیه یکی از شیرینی هایی است که درون شربت قرار می گیرد. این شیرینی به عنوان شیرینی مناسبتی و در ماه رمضان برای سفره ها ی افطار تهیه می شود. این شیرینی بافت نرمی دارد و وقتی در شربت قرار می گیرد، مزه خوبی می گیرد. این شیرینی را به همراه زولبیا در ماه رمضان در شیرینی فروشی ها عرضه می کنند.

بامیه
بامیه

مواد لازم بامیه

آب ۱ لیوان
روغن جامد یا کره ۱ قاشق غذا خوری
شربت بار یا عسل رقیق شده ۱ قاشق غذا خوری
آرد قنادی ۱ لیوان
تخم مرغ بزرگ ۲ عدد
وانیل نوک قاشق چای خوری

مواد لازم برای شربت بار

آب ۱ پیمانه
شکر ۲ پیمانه
آبلیمو ۱ قاشق سوپ خوری
گلوکز ۱ قاشق سوپ خوری
گلاب یک هشتم پیمانه
زعفران دم کرده غلیظ یک پنجم قاشق سوپ خوری

مرحله اول

در قدم اول برای تهیه بامیه ، باید شربت آن را درست کنیم. برای تهیه شربت مناسب برای بامیه کافی است آب و شکر را درون یک قابلمه بریزیم و آن را روی حرارت ملایم قرار دهیم و هم میزنیم و آنقدر صبر می کنیم تا شکر کاملا در آب حل شود. زمانی که شکر در آب حل شد و شروع به جوشیدن کرد، از هم زدن دست می کشیم.

مرحله دوم

در قدم دوم آبلیمو را به آن اضافه می کنیم و منتظر می مانیم تا به غلظتی که مد نظر داریم برسد. حالا گلوکز یا عسلی که در مواد لازم گفته شد را به آن اضافه می کنیم.

تقریبا پنج دقیقه دیگر اجازه می دهیم تا روی حرارت ملایم بجوشد و به غلیظت لازم برسد. زمانی که به شرایط دلخواه رسید، شعله را خاموش کرده و گلاب و زعفران را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم و صبر می کنیم تا شربت به دمای محیط برسد تا بتوان بامیه ها را در آن شناور کرد. یک قابلمه نچسب را انتخاب می کنیم و آب و روغن و شربت بار یا عسل را درون آن می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا زمانی که اطراف آن شروع به جوشیدن کند.

مرحله چهارم

زمان آن رسیده که آرد را یکباره به آن اضافه می کنیم و شروع به هم زدن کنیم تا خمیر در قسمت میانی ظرف جمع شود. اینک حرارت شعله را کم و به مدت پانزده دقیقه خمیر را حرارت می دهیم. این حرارت دادن باعث می شود خمیر پخته و رطوبت اضافه آن بخار شود و کیفیت پایانی بامیه بهتر شود.

اضافه کردن آرد
اضافه کردن آرد

مرحله پنجم

زمانی که خمیر را به خوبی حرارت دادیم یا داغ زدیم، حرارت را خاموش می کنیم و خمیر را درون یک کاسه قرار می دهیم تا به اندازه کافی خنک شود. مجله اینترنتی خرید ناب لازم می داند این مطلب مهم را خدمت شما عزیزان عرض کند که خمیر باید نه سرد باشد و نه گرم و وقتی خمیر ولرم شد، تخم مرغ ها را یک به یک اضافه می کنیم و با همزن هم می زنیم.

مرحله ششم

در این مرحله وانیل را هم با تخم مرغ ها اضافه می کنیم. در این مرحله همان طور که گفته شد اگر خمیر داغ باشد، باعث پخته شدن تخم مرغ ها می شود و اگر سرد باشد، تخم مرغ به خورد خمیر نمی رود. پس باید دمای آن ولرم باشد.

مرحله هفتم

در حالی که تخم مرغ ها را اضافه کردیم باید به خمیری چسبناک دست پیدا کنیم. اگر خمیرتان خیلی سفت بود، یک تخم مرغ دیگر به آن اضافه کنید و بعد از آن با چنگال یا همزن دستی هم می زنیم تا یکنواخت شود. بعد کم کم به خمیر اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

زمانی که خمیر به حالت دلخواه در آمد، آن را درون قیف با ماسوره می ریزیم. ماسوره باید ماسوره شکوفه بزرگ باشد. یک قابلمه کوچک برداشته و درون آن روغن فراوان می ریزیم. نوک یک قیچی را در داخل روغن فرو می کنیم تا چرب شود. سپس قابلمه روغن را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله نهم

سعی کنید روغن داغ نباشد و فقط کمی گرم باشد. خمیر را با ماسوره درون روغن فشار می دهید و با قیچی آن را به سایز دلخواه برش می دهید و سپس با شعله یا حرارت ملایم اجازه دهید تا بامیه ها سرخ شوند.

مرحله دهم

این نکته کلیدی را نباید فراموش کرد که ظرفی که بایمه ها در آن مشغول سرخ شدن هستند نباید پر شود و علت آن این است که فضای کافی جهت قوام آمدن یا پف کردن بامیه ها فراهم باشد. زمانی که بامیه ها به رنگ طلایی در آمد، همه قسمت های آن را بررسی کنید که به صورت یکنواخت سرخ شده باشد.

مرحله یازدهم

حالا که بامیه ها سرخ شد، داخل شربت بار یا شهد بامیه که به دمای محیط رسیده است قرار می دهیم و حدود ۳ دقیقه به آن زمان می دهیم و سپس از شربت خارج می کنیم. در توری قرار می دهیم تا شربت اضافه آن خارج شود. سپس در یک ظرف در دار در یخچال نگه داری می کنیم.

مرحله نهایی بامیه
مرحله نهایی بامیه

سخن آخر

همراهان گرامی مجله اینترنتی خرید ناب، ضمن آرزوی قبول قبولی طاعات و عبادات شما خاطر نشان می شود که در مصرف هر نوع از شیرینیجات جانب اعتدال را رعایت کرده و به فکر سلامتی خود و اطرافیانتان باشید.

5/5 - (1 امتیاز)