روش های خانگی برای مشکی کردن موهای سفید

روش های خانگی برای مشکی کردن موهای سفید

با افزایش سن، رنگ موهایمان نیز تغییر می کند. به محض ظاهر شدن اولین موهای خاکستری، شما یک انتخاب دارید: می توانید آن را با افتخار نشان دهید یا مرتبا رنگ کنید. ما در مجله اینترنتی خرید ناب این مطلب را برای کسانی که تصمیم به رنگ کردن موی سفید خود دارند آماده کرده ایم.

علت سفید شدن مو

علت سفیدی مو از بین رفتن تدریجی رنگدانه است که توسط ملانوسیت ها تشکیل می شود. با افزایش سن، ملانوسیت ها از کار می افتند، هیچ رنگدانه ای تولید نمی کنند و موهای بی رنگ شروع به ظاهر شدن می کنند. این ها همان موهای خاکستری یا سفید هستند. در واقع موهای خاکستری وجود ندارد! ظاهر خاکستری حاصل ترکیب موهای تیره و سفید است.

با این حال این تغییر تنها مربوط به رنگ نیست، ساختار مو نیز تغییر می کند که بر روند بی رنگ شدن آن تأثیر می گذارد. با گذشت زمان، فولیکول ‌های مو چربی کمتری تولید می ‌کنند، بنابراین موهای خاکستری ضخیم ‌تر، خشک ‌تر و انعطاف ‌پذیرتر می‌ شوند و در نتیجه رنگ کردن موهای خاکستری اغلب پیچیده ‌تر می‌ شود.

پس دقت داشته باشید هر نوع تغییری در موی سر علتی دارد مانند انگل دمودکس عامل ریزش موی سر و چربی سر که یکی از علت های ریزش مو است.

علت سفید شدن مو
علت سفید شدن مو

سیاه شدن مو‌های سفید با سیب زمینی

یکی از بهترین روش‌های طبیعی و خانگی و در عین حال ارزان قیمت برای از بین بردن مو‌های سفید و جلوگیری از سفید شدن مو‌ها استفاده از سیب زمینی است.

در این روش شما تنها به چند عدد سیب زمینی احتیاج دارید.

چند عدد سیب زمینی پوست بکنید و پوست آن‌ها را در ظرفی که حاوی ۲ لیوان آب است ۵ دقیقه بجوشانید سپس شعله را خاموش نمایید و اجازه دهید که خنک شود.

برای خوشبو شدن آن چند قطره روغن یا اسانس رزماری یا اسطوخودوس را به محتوی درون کاسه اضافه نمایید.

بعد از اینکه مو‌های خود را شستید، این ترکیب را بر روی مو‌های خود بریزید و با آن سرتان را ماساژ دهید تا اثری از مو‌های سفید در سرتان باقی نماند.

حنا برای مشکی شدن موها

انواع حنا در رفع سفیدی مو‌ها و تقویت آن‌ها نقش پر رنگی دارند. یک نمونه‌ از ماسک حنای ساده و هندی را در این بخش برای سیاه کردن مو سفید معرفی می‌کنیم.

روش اول: در ظرفی دو قاشق غذاخوری حنا و چهار قاشق غذاخوری وسمه را بریزید و یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و پس از پنج دقیقه یک عدد تخم مرغ را به این ترکیب اضافه و به مدت دو ساعت روی موهایتان بگذارید. سپس موهایتان را بشویید.

روش دوم: در ظرفی پنج قاشق حنا و یک لیوان سرکه بریزید و یک ساعت بعد آن را به سر خود بمالید و اجازه دهید این مواد یک ساعت روی سرتان بماند تا موهایتان مشکی شود.

روش سوم: حنای هندی در بیشتر دستورهای طب سنتی روشی موثر برای سیاه کردن مو سفید است. مقداری حنای هندی و آبلیمو و کشک و پودر قهوه در یک ظرف مناسب ریخته و ماده خمیری شکل را پس از ترکیب کامل روی موهایتان بپوشانید.

چای سیاه برای رنگ کردن مو

مطمئنا یکی از موثرترین روش‌های خانگی برای برگرداندن موهای سفید به مشکی استفاده از چای کیسه‌ای سیاه است.

طرز تهیه:

چند چای کیسه‌ای سیاه را در مقداری آب بجوشانید و بعد محلول را صاف کنید و به تمامی موها و پوست سر خود بزنید. این ترکیب حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان و مواد ضد عفونی کننده برای کمک و زنده شدن دوباره موهای شکننده و پیاز موی شما است.

دوستان عزیز مجله اینترنتی خرید ناب به خاطر داشته باشید، برای بهترین نتیجه حداقل هفته‌ای دوبار از این ماسک مو استفاده کنید و بعد موهای خود را با آب سرد بشویید. بعد از چندین بار تکرار مشاهده تغیر رنگ موهای خود به مشکی می‌شوید.

چای سیاه برای رنگ کردن مو
چای سیاه برای رنگ کردن مو

رنگ موی مشکی گیاهی تیره با روناس

درون ظرفی چهار قاشق غذاخوری روناس و سه لیوان آب را ریخته و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید سپس بعد از به جوش آمدن آن را بردارید و اجازه دهید محلول سرد شود، سپس محلول روناس را روی موهایتان بریزید و با آن موهایتان را ماساژ دهید.

سیاه کردن مو با روغن نارگیل و آبلیمو

برای سیاه کردن مو سفید درون یک ظرف مقداری روغن نارگیل که برای پرپشت کردن ریش و سبیل هم مفید است، بریزید و ظرف را روی حرارت گاز قرار دهید تا روغن نارگیل گرم شود سپس آب نصف لیمو را بگیرید و به آن اضافه کنید و سرتان را با این محلول ماساژ دهید. به مرور زمان رنگ مشکی موهایتان برگردانده می‌شود. این روش علاوه بر سیاه شدن مو در از بین بردن شوره سر و تقویت ریشه مو تاثیر بسزایی دارد.

کنجد برای رنگ کردن موهای سفید

دانه کنجد مصرف خانگی بسیار زیادی دارد و در همه فروشگاه‌ها قابل در دسترس است. اگر بتوانید کنجد سیاه تهیه کنید نتیجه بهتری خواهید گرفت. کنجد سیاه، ویتامین‌ها و مواد مغذی بیشتری درمقایسه با کنجد سفید دارد.

روش تهیه

کنجد را در آب خیس کنید و بعد به کمک یک مخلوط کن آن را خمیر کنید. خمیر به دست آمده را به همه مو و پوست سرتان بزنید. این ماسک به مرور زمان باعث رشد و تقویت موها هم خواهد شد پس بهتر است به استفاده مداوم از آن ادامه دهید.

سیاه کردن مو‌های سفید با تنباکو

برای سیاه کردن مو‌های سفید خود چهار قاشق غذاخوری تنباکو را با دو لیوان آب مخلوط کنید و نیم ساعت روی حرارت بگذارید تا بجوشد و پس از خنک شدن روی سرتان ماساژ دهید.

سیاه کردن مو‌های سفید با پوست گردو

اگر می‌خواهید موهایتان مشکی شود مو‌های خود را با جوشانده پوست گردو ماساژ دهید.

در ظرفی دو قاشق غذاخوری پودر گل شقایق، دو قاشق غذاخوری پودر پوست گردو بریزید و با یک لیوان آب ترکیب کنید و اجازه دهید دو ساعت بماند سپس موهارا بشویید.

سیاه کردن مو‌های سفید با پوست گردو
سیاه کردن مو‌های سفید با پوست گردو

بهترین ویتامین برای سیاه شدن مو

ویتامین B – 9 تا حد زیادی روی روند سفیدی مو تاثیر داشته و می‌توان آن را یک منبع غنی برای رفع سفیدی و سیاه کردن مو از روش پیشگیری سفیدی دانست. در حالت کلی ویتامین گروه B و A در روند سفیدی دیر رس موها تاثیر بسزایی دارند.

مشکی کردن موهای سفید با انبه

حتما با شنیدن این خبر تعجب می‌کنید، که حتی انبه خام هم می‌تواند کمک موثری در برگرداندن موهای مشکی شما داشته باشد.

برای درست کردن این ترکیب چند انبه تقریبا نارس را پوست بکنید و اگر چند برگ انبه هم داشتید به مخلوط اضافه کنید و بعد در مخلوط کن بریزید و خوب له کنید و کمی هم روغن اضافه کنید، بعد برای مدتی طولانی ترکیب به دست آمده را در معرض تابش نور خورشید قرار دهید و از آن استفاده کنید.

رنگ کردن مو‌های سفید با رزماری

برای سیاه کردن مو‌های سفید در دو فنجان آب یک چهارم فنجان رزماری خشک بریزید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد.

سپس محلول را از صافی رد کنید و روی سرتان بریزید تا موهایتان سیاه شود. برای اثر بخشی بیشتر این محلول باید شب تا صبح روی مو‌های شما باشد.

سخن آخر

مخاطبان عزیز مجله اینترنتی خرید ناب شما می‌توانید با رژیم غذایی سالم و بهره مندی از خاصیت ماسک‌های طبیعی و مشورت با افراد مطلع در این زمینه برگرداندن رنگ طبیعی مو و سیاه کردن مو سفید را به راحتی تجربه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)