طرز تهیه سالاد ماکارونی

طرز تهیه سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی یکی از سالادهای مجلسی و بسیار پرطرفدار ایرانی است که علاوه بر اینکه به عنوان سالاد استفاده می شود در بعضی مجالس به عنوان پیش غذا هم سرو می شود. البته این سالاد را می توانید به عنوان یک غذای کامل هم مصرف کنید. همانطور که در مقاله طرز تهیه سالاد الویه شما را با نحوه پخت آن آشنا کردیم، این مرتبه در مجله اینترنتی خرید ناب ، آموزش سالاد ماکارونی را آماده کرده ایم که با شما به اشتراک می گذاریم.

سالاد ماکارونی
سالاد ماکارونی

مواد لازم جهت تهیه سالاد ماکارونی برای ۴ نفر

ماکارونی فرمی ۱ بسته
هویج ۲ عدد
سینه مرغ ۴۰۰ گرم
پیاز برای پخت مرغ ۱ عدد
خیار شور ۶ عدد متوسط
سیب زمینی (اختیاری) ۱ عدد متوسط
کنسرو ذرت ۱ لیوان
ماست چکیده ½ پیمانه
سس مایونز ½ پیمانه
آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
آویشن ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

مرحله اول

قبل از شروع کار باید سینه مرغ را بررسی کنیم و ببینیم نیاز به پاک کردن دارد یا نه و زمانی که فکر کردید می توانیم از آن استفاده کنیم ، کارمان را شروع می کنیم.

سینه مرغ برای سالاد ماکارونی
سینه مرغ برای سالاد ماکارونی

در گام نخست قابلمه مناسبی را روی حرارت قرار می دهیم و ۲ لیوان آب به همراه گوشت مرغ ، یک عدد پیاز ، نمک ، رزدچوبه و فلفل سیاه را داخل آن میریزیم و صبر می کنیم تا آب جوش بیاید.

مرحله دوم

احتمالا با به جوش آمدن آب ، با صحنه ای روبرو می شویم که آن وجود کف هایی به رنگ سفید است که روی آب پدیدار می شوند.

در این زمان باید کف ها را با قاشق گرفته و دور بریزیم و در ادامه زیر قابلمه را کم کرده و صبر می کنیم سینه مرغ کالام بپزد و آماده شود.

مرحله سوم

در مرحله اول ۲ لیوان آب را داخل قابلمه ریخته بودیم که حالا باید صبر کنیم تا مقدار آب موجود در قابلمه تبخیر و کشیده شود تا بتوانیم به ادامه کار بپردازیم. زمانی که آب کشیده شد ، به دلخواه خود ریش ریش یا نگینی خرد می کنیم تا در زمان مناسب از آن استفاده کنیم.

حالا زمان آن رسیده که هویج و سیب زمینی را به همراه یک لیوان آب در قابلمه بریزیم که پیشنهاد ما در مجله اینترنتی خرید ناب این است که قابلمه کوچک برای این منظور استفاده شود.

مرحله چهارم

قابلمه ای که در آن هویج و سیب زمینی قرار داشت را روی حرارت قرار می دهیم و صبر می کنیم تا آب داخل قابلمه کاملا تبخیر و کشیده شود و حالا باید آنها را پوست گرفته و به صورت نگینی ریز خورد کنیم و کنار بگذاریم تا در زمان نیاز مورد استفاده قرار بگیرد.

مرحله پنجم

تقریبا به نیمی از راه رسیدیم و باز هم باید به سراغ قابلمه و آب بریم. باید یک قابلمه مناسب برای ماکارونی در نظر بگیریم و آن را تا نیمه آب کنیم و روی حرارت زیاد قرار دهیم. حالا ۱ قاشق غذا خوری نمک و روغن به آب اضافه می کنیم و بعد از آنکه آب جوش آمد ، ماکارونی را داخل قابلمه می ریزیم.

ماکارونی مناسب برای سالاد
ماکارونی مناسب برای سالاد

مرحله ششم

حالا حدود ۸ تا ۱۲ دقیقه زمان می دهیم تا ماکارونی به طور کامل بپزد و نرم شود، سپس آنرا آبکشی می کنیم. در ادامه ماکارونی را به همراه گوشت مرغ، سیب زمینی، هویج و ذرت داخل یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم.

مرحله هفتم

در مرحله هفتم باید به سراغ خیارشورها برویم و آنها را به صورت نگینی خورد کرده و به کاسه مواد اضافه می کنیم. در ادامه ماست و سس مایونز را به همراه آب لیمو ترش، روغن زیتون، آویشن و مقداری نمک و فلفل سیاه داخل یک کاسه جداگانه می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا باید مواد سس را به خوبی ترکیب کرده تا کاملا یکدست شود. فراموش نکیند که استفاده کردن از ماست ، برای سالم تر بودن سالاد است که این مسئله به خودتان بستگی دارد که می خواهید از ماست استفاده کنید یا از سس مایونز.

سس سالاد ماکارونی
سس سالاد ماکارونی

مرحله نهم

در این مرحله مواد سس را به کاسه حاوی سالاد اضافه کرده و به آرامی مواد را زیر و رو می کنیم تا تمام مواد سالاد به سس آغشته شوند، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و تا زمان سرو در یخچال قرار می دهیم.

کلام اخر

ما در مجله اینترنتی خرید ناب به شما پیشنهاد می کنیم که اگر می خواهید سالاد ماکارونی به سادگی خوشمزه شود، باید صبر خود را برای میل کردن این غذا خوشمزه افرایش دهید چون هر چقدر بیشتر در یخچال بماند مواد آن به خوبی مخلوط می شوند و طعم و مزه سالاد بی نظیر می شود.

5/5 - (2 امتیاز)