راهنمای خرید قهوه ساز

راهنمای خرید قهوه ساز

شاید قهوه همان نوشیدنی سحرآمیزی باشد که برای از تن به در کردن خستگی یک روز کاری به آن نیاز دارید. این نوشیدنی با عطر و بوی ناب خود هر روز مهمان فنجان‌های افراد زیادی در دنیا است. اگر تا به امروز نوشیدنی صبحگاهی شما چیزی به جز قهوه بوده و این بهانه را داشته‌اید که نمی‌توانید از عهده دم کردن قهوه بربیایید با مجله اینترتی خرید ناب و راهنمای خرید قهوه ساز همراه باشید.

تاریخچه‌ای از قهوه و دستگاه قهوه ساز

قهوه نوعی نوشیدنی رایج است که از دانه‌های بوداده و آسیاب‌شده گیاه قهوه به دست می‌آید و آشنایی با انواع قهوه کمک شایانی به افراد مختلف جامعه می کند. گیاه قهوه بومی مناطق نیمه‌گرمسیری آمریکا و برخی از جزایر جنوب و جنوب شرق آسیا است؛ این گیاه از آفریقا به سایر نقاط جهان پراکنده شد و در حال حاضر در بیش از ۷۰ کشور کشت می‌شود که در درجهٔ اول مناطق استوایی آمریکا، جنوب شرقی آسیا، هند و آفریقاست، هنگام رسیدن میوه گیاه قهوه، دانه‌های قهوه را برداشت و فرآوری می‌کنند.

دانه‌های قهوه خشک شده به درجات مختلف برشته می‌شوند، بسته به عطر و طعم مورد نظر، درجه‌بندی‌های مختلفی برای این محصول در نظر گرفته شده‌است، قهوه کمی اسیدی است و می‌تواند به علت داشتن کافئین بالا موجب تحریک انسان گردد.

تاریخچه‌ای از قهوه و دستگاه قهوه ساز
تاریخچه‌ای از قهوه و دستگاه قهوه ساز

نخستین نشانه‌های پیدایش قهوه و تاریخچه قهوه در قرن یازدهم میلادی مشاهده شده است. آنطور که در منابع آمده است یک چوپان اتیوپیایی به نام کالدی(Kaldi) دیده است که گوسفندانش پس از خوردن برگ‌های یک درخت خاص، انرژی مضاعفی پیدا کرده‌اند! پس از مدتی مردم قبیله‌ی گالا(Galla) ابتدا میوه‌ی آن درخت را با روغن‌های حیوانی مخلوط کردند و متوجه افزایش انرژی خود شدند.

سال‌ها بعد یعنی در حدود قرن ۱۲ میلادی برای اولین بار قهوه به شکل یک نوشیدنی در اتیوپی مصرف شد. به مرور فراگیر شدن قهوه آغاز شده و در نهایت به جایی رسید که به لطف تلاش‌های بازرگانان و مسافران اروپایی که به استانبول سفر می‌کردند قهوه به واسطه مصرف بالایی که در ترکیه داشته و این کشور نیز به مرکز تجارت نسبتا بزرگی تبدیل شده بود، در اروپا و به تدریج در سراسر دنیا گسترش پیدا کرد.

سایز قهوه ساز را در نظر داشته باشید

سایز دستگاه در نحوه حاضر کردن و کیفیت قهوه هیچ تاثیری ندارد؛ اما با توجه به مکانی که از آن استفاده می‌کنید، بسیار مهم است که اندازه ابعاد قهوه ساز چقدر باشد. اگر قهوه ساز را برای استفاده در محل کار می‌خواهید، لازم نیست سراغ دستگاه‌های بزرگ بروید. همچنین استفاده از قهوه ساز دستی در محل کار به دلیل زمان بیشتری که صرف خواهد کرد، مناسب نیست و بهتر است دستگاهی از دسته قهوه سازهای برقی انتخاب شود.

شرکت‌های تولید کننده قهوه ساز برای اینکه در سفر نیز از قهوه دور نمایند، قهوه سازهای مسافرتی جمع‌وجور عرضه کرده‌اند تا لازم به حذف نوشیدنی مورد علاقه خود از برنامه‌های سفر نباشد.

امکانات مربوط به دم کردن

یکی دیگر از موارد مهم در راهنمای خرید قهوه ساز، گزینه‌های مختلف این دستگاه‌هاست. تنها گزینه‌ای که در بیشتر دستگاه‌های ساده وجود دارد، اضافه یا کم کردن میزان پودر قهوه یا آب است، اما در دستگاه‌های پیشرفته‌تر امکان تنظیم دمای آب، میزان و شدت دم کردن هم وجود دارد.

بررسی مقاومت و جنس بدنه دستگاه قهوه ساز

در راهنمای خرید بهترین دستگاه قهوه ساز روی بررسی مقاومت و جنس دستگاه، تاکید خیلی زیادی شده است. این دو فاکتور می‌توانند طول عمر دستگاه شما را تعیین کنند. به صورت کلی این دستگاه‌ها از فلز ضد زنگ، پلاستیک یا ترکیبی از هر دو ساخته شده‌اند.

توجه به این نکته ضروری است که عمر دستگاه‌های قهوه ساز فلزی، بسیار بیشتری از نوع پلاستیکی آن‌ها است. شاید قیمت آن‌ها کمی بیشتر باشد ولی تا مدت زمان طولانی می‌توانید از آن استفاده کنید.

بررسی قطعه پرتافیلتر

نکته بعدی که مجله اینترنتی خرید ناب در راهنمای خرید بهترین دستگاه قهوه ساز آورده شده است، توجه به قطعه پرتافیلتر این دستگاه است. زمانی که تصمیم می‌گیرید تا قهوه خود را آماده نمایید، باید پودر قهوه را در قطعه مشخصی از دستگاه قرار دهید. این قطعه همان پرتافیلتر یا گروپ اسپرسوساز است.

این قطعه از جنس پلاستیک و فلز ساخته شده و باید دقت کنید تا دستگاه شما دارای پرتافیلتر قوی باشد. مطمئن باشید هرچه کیفیت این قطعه بالاتر باشد، کیفیت دستگاه قهوه ساز شما نیز بالاتر خواهد بود.

بررسی قطعه پرتافیلتر
بررسی قطعه پرتافیلتر

طعم و عطر قهوه

استفاده از قهوه ساز و نوشیدن قهوه باکیفیت تنها وابسته به دستگاه مورد استفاده شما نیست پس باید توجه فرمایید که استفاده از قهوه مناسب از اولویت های اول نوشیدن قهوه باکیفیت است. به زبانی ساده تر بهترین قهوه ساز نمی تواند از قهوه ای بی کیفیت آنچه را که می خواهید تهیه کنید.

پیشنهاد می شود اگر به دنبال داشتن باکیفیت ترین قهوه هستید از قهوه های دانه ای که خودتان در آسیاب آن ها را پودر می کنید استفاده نمایید چراکه در زمانی که قهوه های پودر شده را تهیه و استفاده می کنید خواه و یا نا خواه در بهترین حال نیز تا میزانی بوی عطر قهوه در معرض هوا از بین خواهد رفت و نگهداری آن برای کیفیتی مناسب تر، سخت تر است.

از این رو شما در کافی شاپ ها و جاهایی که قهوه هایی با کیفیت دارند می بینید که همواره از دانه های قهوه برای تهیه نوشیدنی هایشان استفاده می کند پس انتخاب نوع قهوه ای مناسب را برای استفاده در هر نوع دستگاه فراموش نکنید که تا چه میزان دارای اهمیت است. برای خرید موفق تر قهوه، مقاله راهنمای خرید قهوه را مطالعه نمایید.

میزان بار یا فشار بخار

فشار بخار خوب، از ضروریات دستگاه قهوه ساز برای تهیه خامه یا کف می باشد . به این معنی که بخار با پودر قهوه با سرعت تنظیم شده و مناسب برخورد کند. سرعت خیلی کم باعث ایجاد طعمی تلخ یا تیز خواهد شد. فشار بین ۱ ۴ تا ۱۹ بار میزان مطلوب است، گرچه برخی تولید کنندگان ادعا می کنند که فشار بین ۹ تا ۱۱ بار، اگ ر دانه های قهوه به خوبی آسیاب شده باشند، کافی است.

از قهوه ساز پیچیده دوری کنید

استفاده از دستگاه‌های پیچیده تجربه رضایت‌بخشی به همراه نخواهد داشت و هرچه تجربه استفاده آسان‌تری داشته باشیم، به رضایت بیشتری خواهیم رسید. قهوه ساز نیز از این قاعده مستثنی نیست و قهوه سازهایی با کارکرد بدون پیچیدگی مقبولیت بیشتری بین افراد دارند. سادگی به معنای عدم اتوماتیک بودن و به دور از تکنولوژی و نوآوری نیست؛ اتفاقا استفاده از قهوه سازهای اتوماتیک بسیار ساده و با کمترین پیچیدگی است و فقط با اعمال چند دستور، نوشیدنی مطلوب شما آماده نوشیدن خواهد شد.

قطع خودکار

سیستم قطع اتوماتیک در بسیاری از لوازم های خانگی برقی وجود دارد که در هریک به روند خاص خودکار می کند، در دستگاه قهوه ساز نیز این سیستم وجود دارد که نگرانی شما را از خاموش کردن دستی دستگاهتان رفع می نماید و در هنگام خالی شدن محفظه آب به طور خودکار دستگاه خاموش می گردد تا از لطمه به دستگاه شما جلوگیری کند.

البته لازم به ذکر است که پس از کامل شدن روند مهیا سازی نوشیدنی شما، قطع خودکار و خاموشی دستگاه صورت می گیرد.

بررسی ضمانت قهوه ساز

آخرین بخشی که در راهنمای خرید بهترین دستگاه قهوه ساز بیان می‌کنیم، توجه به ضمانت دستگاه است. تمامی دستگاه‌ها ممکن است روزی خراب شوند یا با مشکل کوچکی رو به رو شده و کار شما را دچار مشکل کنند. بهتر است از همان ابتدا نسبت به گارانتی حساس باشید تا در آینده با مسئله‌ای اینچنینی برخورد نکنید.

بررسی ضمانت قهوه ساز
بررسی ضمانت قهوه ساز

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم به نکات مهم و کلیدی برای خریدن قهوه ساز بپردازیم و توضیح دادیم که کدام بخش ها دارای اهمیت بیشتری هستند که نباید از در نظر گرفتن آنها غافل شد. امیدوار هستیم مجله اینترنتی خرید ناب راهنمای خوبی برای شما در جهت خریدن قهوه ساز بوده باشد.

5/5 - (1 امتیاز)