راهنمای شیک پوشی آقایان در فصل پاییز

راهنمای شیک پوشی آقایان در فصل پاییز

پاییز برای دوستداران مد و افراد خوش پوش فصل جذابی است. در این فصل ترکیبات رنگی مختلفی در طبیعت می بینیم و همان ترکیب ها را در پوشش افراد جامعه نظاره گر هستیم.

جذاب است اگر بدانیم چه لباسی در این فصل مناسب است ، مخصوصا برای آقایانی که در زندگی پر دغدغه امروز ، به فکر تیپ و استایل خوبی هستند.

ما در مجله اینترنتی خرید ناب در مورد استایل و تیپ های پاییزی مناسب خانم ها توضیحاتی را ارائه کردیم و امروز می خواهیم شما را با بهترین پوشش برای آقایان در فصل پاییز آشنا کنیم.

چند لایه پوشیدن در فصل پاییز

لایه بندی اجازه می دهد تا شـما بـه اسانی با تغییرات غیرقابل پیشبینی آب و هوا رو بـه رو شوید. استفاده از چندین لایه نازک بجای یک کت ضخیم باعث میشود کـه شـما بیشتر شبیه بـه یک مرد و کمتر مانند یک جعبه باشید. نکته: جز افرادی نباشید کـه ۵ لایه روی هم می پوشند. لایه ‌ها را تا ۳ لایه حداکثر نگه دارید! عده ای از آیتم‌هایی کـه میتوانید برای لایه بندی استفاده کنید «نه همه ی در همان لباس»:

 تیشرت‌های آستین بلند

تیشرت‌های آستین بلند پولو «Polos»

تیشرت‌های آستین بلند هنلی «Henleys»

پیراهن‌های مردانه دکمه دار

جلیقه‌های تک و جلیقه کت و شلوار

سویشرت و ژاکت‌های بافتنی

شال گردن

چند لایه پوشیدن در فصل پاییز
چند لایه پوشیدن در فصل پاییز

نکات مهم چند لایه پوشی

اگر از افراد سرمایی هستید که به علت سرمای هوا چندین لباس را روی هم می‌پوشید، بهتر است از نازک‌ترین لباس شروع کنید و به ترتیب ضخامت، لباس‌های ضخیم‌تر را روی آن بپوشید. آقایان ژاکت پوش این نکته را در نظر داشته باشند که دکمه بالا بایستی همیشه باز باشد. دکمه میانی را برای خوش استایل شدن، ببندید و دکمه‌های انتهایی نیز باز باشد. اگر لباس‌تان تنها دو دکمه دارد یکی از آن دکمه‌ها را باز بگذارید.

رنگ های مناسب پاییزی

از مهم ترین عواملی که می تواند بر روی تیپ پاییزی مردانه به شدت تاثیر گذار باشد؛ ترکیب مناسب رنگ لباس ها با هم است. همخوانی داشتن رنگ های لباس های پاییزه با طبیعت، می تواند جلوه خاصی به آقایان ببخشد. به طور مثال: رنگ های زرد، سرمه ای، قهوه ای، نارنجی، خاکی، یشمی، زرشکی، زرد و خردلی بهترین رنگ های استایل پاییزی برای آقایان است.

رنگ های مناسب پاییزی

ست کردن لباس‌های پاییزی مردانه

اگر رنگ سرمه‌ای را در استایل خود به کار گرفتید، بهتر است که بیخیال پوشیدن لباس دیگری به رنگ مشکی شوید چون تیپ‌تان را بسیار تیره می‌کند. می‌توانید ژاکت یا کت سرمه‌ای را با یک پیراهن سفید بپوشید. در بین لباس‌های پاییزی مردانه رنگ سبز هم با سرمه‌ای هارمونی زیبایی دارد. یک پیراهن سبز با یک سویشرت سرمه‌ای شما را جذاب می‌کند. این استایل در هر شرایط و فصلی، زیباترین و جذاب‌ترین استایل است. رنگ زرشکی و قرمز نیز یکی از جذاب‌ترین تیپ‌هایی است که می‌تواند به تن‌تان بشیند. البته با زرشکی رنگ‌های خنثی مثل قهوه‌ای، سفید و خاکستری نیز می‌آید.

استایل قهوه ای در لباس پاییزه مردانه

رنگ قهوه ای رنگی است که هیچ وقت در فصل پاییز و زمستان از مد نمی افتد. آقایانی که در تیپ پاییزی مردانه خود از رنگ های شکلاتی، قهوه ای روشن و قهوه ای سوخته استفاده می کنند؛ در چشم دیگران جذاب به نظر می رسند. البته جنس و مدل لباس مردانه هم در جذابیت استایل پاییزی مردانه تاثیر خودش را می گذارد. مثلا پوشیدن کت مخمل شکلاتی با پلیور کرم رنگ یا خرید کاپشن مردانه قهوه ای تیره و شکلاتی همراه با شلوار کتان خاکی، جذابیت زیادی برای آقایان به همراه می آورد.

از دید روانشناسان، آقایانی که در تیپ خود از رنگ قهوه ای روشن استفاده می کنند؛ افرادی انعطاف پذیر، سازگار و البته قوی به نظر می رسند. جالب است که پوشیدن لباس هایی در طیف قهوه ای، آن هم در روزهای سرد سال، نوعی امنیت روانی برای افراد ایجاد می کند.

ست پاییزی مردانه با کت چرم

پاییز فصل بسیار مناسبی برای پوشیدن کت‌ها و ژاکت‌های چرمی است. این آیتم‌ها برای بهار بیش از حد گرم هستند و برای فصل زمستان هم ممکن است به اندازه‌ی کافی گرم نباشند. بهترین فصل استفاده از این آیتم‌های زیبا و شیک فصل پاییز است.

انتخاب اول ما برای این ست پاییزی مردانه، یک کت چرمی به رنگ قهوه‌ای است که‌ انتخابی بسیار مناسب برای کسانی است که به استفاده از پوشاک چرمی علاقه‌مند هستند. ترکیب جنس‌های مختلف پارچه با یکدیگر یکی از جذاب‌ترین آپشن‌هایی است که در فصل پاییز به سادگی میسر می‌شود، بنابراین برای این که ست انتخابی  خاص‌تر و جذاب‌تر باشد یک پلیور‌ قهوه‌ای طرح‌دار انتخاب کنید. ترکیب این دو آیتم به همراه آیتم‌های دیگر از گروه رنگی قهوه‌ای و کرم، یک ست مونوکروم چشم‌نواز پاییزی را فراهم می‌آورند. این ست پاییزی که علاوه بر موقعیت‌های روزمره برای محل کار هم بسیار مناسب است، هم به لحاظ ترکیب جنس‌های مختلف و هم از نظر رنگ، مشخصه‌های یک ست جذاب پاییزه شیک را دارا است.

ست پاییزی مردانه با کت چرم
ست پاییزی مردانه با کت چرم

یک شلوار جین به رنگ ذغالی، یک کیف چرمی دوشی و یک نیم بوت چرمی قهوه‌ای عسلی تکمیل‌کننده‌ این ست مونوکروم پاییزه هستند.

تیپ مردانه با کت بلند

یکی از بهترین تیپ های پاییزی برای مردان استفاده از کت بلند پشمی است. این استایل برای مکان های رسمی تر استفاده میشود البته میتوانید این استایل را به عنوان استایل کژوال خود نیز انتخاب کنید. میتوانید زیر کت خود یک بلوز یقه اسکی زیبا بپوشید و آنرا با یک جفت نیم بوت جیر ست کنید. توجه کنید که شلوار جین بدترین انتخاب ممکن برای این استایل است بهتر از از شلوار کتان و یا شلوار پارچه ایی استفاده کنید.

تیپ مردانه با کت بلند
تیپ مردانه با کت بلند

برای داشتن استایل اسپرت تر میتوانید کت بلند را به همراه هودی در زیر آن بپوشید و سپس رنگ کتانی را با رنگ هودی خود ست کنید البته که این استایل زیاد توصیه نمیشود زیرا همخوانی زیادی ندارد اما طرفداران خاص خود را دارد.

ست اسپرت پاییزه با کاپشن‌ ورزشی

پافرها جلیقه‌های حجیمی هستند که برای فصل پاییز بسیار گزینه مناسبی می‌شوند. برای این ست اسپرت کاربردی یک جلیقه پافر طرح‌دار و جذاب انتخاب کنید. رنگ زرد رنگی بسیار پرنشاط و دوست‌داشتنی به ویژه برای فصل پاییز است. بر همین اساس یک پلیور خوش‌رنگ زرد انتخاب کنید تا در ترکیب با پافر طرح‌دار طوسی و مشکی ترکیب جذابی را از نظر رنگی و هم به لحاظ لایه‌بندی پدید ‌آورد.

برای این که ترکیب رنگی چشم ‌نوازی را ایجاد کنید و استایل پیشنهادی شلوغ نشود، برای باقی آیتم‌ها هم به سراغ رنگ مشکی و طوسی بروید که در ترکیب با رنگ زرد فوق‌العاده‌اند. یک شلوار مشکی جین، یک نیم‌بوت ارتشی مشکی و یک کوله پشتی ذغالی انتخاب مناسبی برای این ست اسپرت هستند و در نهایت یک ست کلاه و شال‌گردن به رنگ طوسی می‌تواند جلوه‌ جذاب‌تری به این ست اسپرت ببخشد.

نکاتی که در تیپ پاییزی مردانه باید رعایت شود

فرقی نمیکند کـه لباس زمستانی شـما چـه جنس یا بافتی دارد، بهتر این اسـت کـه انها را از چوب رختی آویزان نکنید زیرا موجب کش آمدنشان میشود و از فرم اصلی خود خارج خواهند شد. ترجیحا آن ها را تا کرده ودر کمد یا کشو قرار دهید.

لباسهای پشمی و زمستانی وقتی در کمد یا چمدان باقی می‌مانند، بوی نم و ماندگی بخود میگیرند. برای از بین بردن این مشکل می‌توانید از دستمال های خشک کن استفاده کنید. البته باید اشاره کنیم کـه پلوورها بـه اسانی خشک نشده و بوی نم انها هم گرفته نمیشود مگر این کـه انها رابا آب داغ بشوئید کـه باز خطر جمع شدن لباس وجوددارد.

همانطور کـه لباسهای خودرا یک روز در بین عوض می‌کنید، بـه کفش هایتان هم استراحت دهید و انها را چند روز پشت سر هم نپوشید. بـه ویژه در روزهای پائیزی و سرد کـه ممکن اسـت خیس یا گل آلوده شوند، بهتر اسـت کـه فرصت خشک شدن بـه کفش بدهید.

نکاتی که در تیپ پاییزی مردانه باید رعایت شود
نکاتی که در تیپ پاییزی مردانه باید رعایت شودی

اگر هنگام نشستن بین دکمه های پیراهنتان باز می‌ماند یعنی این لباس برای شـما تنگ شده و باید یک سایز بزرگ‌تر را انتخاب کنید.

اگر سرشانه های پیراهن آویزان هستند و بـه خوبی روی تن‌تان فیت نمیشود، وقت آن رسیده بـه سراغ لباسهای کوچکتر بروید.

از کیسه های نخی برای شست‌ و شو استفاده کنید، از این کیسه ها عموما برای شست‌وشوی لباس زیر استفاده میشود اما برای شستن جوراب، بند ساعت و دیگر وسایل ریز و کوچک نیز بسیار مناسب هستند و می‌توانید همه ی اقلام را دریک کیسه ریخته و درون ماشین لباسشویی بیندازید.

کلام پایانی

اغلب کارشناسان بر این باورند کـه فصل پاییز پوشش‌های جذابی دارد کـه همگان بـه نوعی میتوانند استفاده کنند. در واقع تغییرات آب و هوایی و طبع افراد تاثیر زیادی دراین انتخاب میگذارد. برخی نسبت بـه سرما حساس ترند و ترجیح میدهند تا لباس‌های گرم تری را بپوشند و برخی ایمن نسبت بـه سرمای این فصل بوده و لذا ترجیح می دهند تا از لباس‌های نازک تری برای انتخاب تیپ خود استفاده کنند.

امتیاز این مقاله