آموزش سوپ جو خانگی

آموزش سوپ جو خانگی

در فصل سرما میزان مریضی و سرماخوردگی افزایش پیدا می کند که در دوران نقاهت هیچ چیزی مانند خوردن سوپ به بیمار کمک نمی کند. سوپ جو یکی از انواع سوپ ها است که طرفداران زیادی هم دارد. مجله اینترنتی خرید ناب برای درست کردن سوپ جو خانگی در کنار شماست تا سوپی با طعم عالی را نوش جان کنید.

مواد لازم جهت تهیه سوپ جو خانگی

مرغ نصف سینه مرغ
جو پوست کنده ۵۰۰ گرم
جو پرک ۱ پیمانه
قارچ ۱۰ عدد
پیاز ۲ عدد
هویج ۲ عدد
جعفری و گشنیز ۱ پیمانه
رب ۱ قاشق غذا خوری
آبلیمو ۱ قاشق غذا خوری
نمک، فلفل به میزان لازم
روغن زیتون به میزان لازم

مواد اولیه سوپ جو
مواد اولیه سوپ جو

آماده سازی جو

در مرحله اول سعی کنید جو ها را از شب قبل شسته و داخل آب بریزید تا در زمان پخت به قوام لازم برسد و قطور شود و همچنین زودتر به نرمی دلخواهتان در بیاید.

آماده سازی مواد اولیه

در مواد اولیه ۲ عدد پیاز داشتیم که یکی از آن ها را در این مرحله پوست گرفته و به صورت نگینی خورد می کنیم. آب را داخل قابلمه ریخته و آن را روی گاز قرار می دهیم و صبر می کنیم تا آب جوش بیاید و نمک و فلفل و مرغ را به آن اضافه می کنیم و آنقدر صبر می کنیم تا مرغ به صورت کامل پخته شود. بعد از پخته شدن می توان گوشت مرغ را ریش ریش کرد یا در صورت تمایل به چند قسمت بزرگ خورد کنیم که پیشنهاد ما ریش ریش کردن است.

تهیه سوپ جو

در مرحله قبل از یکی از پیازها را استفاده کردیم و حالا باید به سراغ پیاز دوم بریم و بعد از شستن و پوست کندن پیاز ، آن را به صورت نگینی و یکدست خورد می کنیم. بعد از اتمام خورد کردن پیاز ، قارچ ها را ورقه ای خورد می کنیم. یک قابلمه مناسب را روی اجاق گاز قرار داده و روغن زیتون را همراه با پیاز و قارچ داخل آن میریزیم و تفت می دهیم تا آب موجود در قارچ و پیاز تبخیر شود و حالا باید سراغ هویج برویم و آن را رنده کنیم. بهتر است از رنده ریز استفاده کنیم و به پیاز و قارچ اضافه کنیم و به اندازه کافی تفت دهیم.

افزودن رب گوجه فرنگی

زمان آن رسیده که به سراغ رب برویم و آن را به موادی که در حال تفت دادن هستند اضافه کنیم. وقتی حس کردید مواد به اندازه کافی با رب مخلوط شدند، جو خیس خورده ، پرک، مرغ و آب مرغ که در مرحله اول آماده کرده بودیم را به مواد اضافه می کنیم. حالا موقع زمان دادن به مواد است تا خوب پخته شده و جو به نرمی دلخواه برسد و همچنین سوپ غلظت کافی را به دست آورد.

افزودن سبزی و چاشنی سوپ

شاید بتوان گفت به مرحله اصلی و طعم دار کردن سوپمان رسیدیم. حالا که سوپمان لعاب انداخته و مراحل پایانی پخته شدن را پشت سر می گذارد ، سبزی ساطوری شده، نمک، فلفل و آبلیمو را به سوپ اضافه می کنیم و بعد از ۵ دقیقه از روی حرارت بر می داریم. سوپ را داخل ظرف مناسب ریخته و از خوردن یک سوپ خوش طعم لذت می بریم.

افزودن سبزی و چاشنی سوپ
افزودن سبزی و چاشنی سوپ

نکات مهم تهیه سوپ جو

  1. می توانید سوپ را بدون مرغ و با عصاره مرغ تهیه کنید.
  2. اگر آب مرغ برای پخت سوپ کافی نبود از کمی آب جوش هم استفاده کنید.
  3. به دلخواه می توانید ۱۰۰ گرم خامه را جایگزین رب در این سوپ کنید.
  4. می توانید جو پرک را در ۲۰ دقیقه انتهای پخت اضافه کنید.
  5. به دلخواه از سبزیجات دیگر نیز می توانید استفاده کنید.
سوپ جو خانگی
سوپ جو خانگی

کلام آخر

در صحبت ها و شوخی های روزمره گفته می شود که سوپ غذا نیست اما سوپ دارای ارزش غذایی بالایی است و خوردن سوپ دست کمی از خوردن یک وعده غذایی کامل ندارد.

5/5 - (1 امتیاز)