طرز تهیه همبرگر خانگی

طرز تهیه همبرگر خانگی

یکی از لذت بخش ترین کارهایی که در طول روز انجام می دهیم غذا خوردن است.  مخصوصا اگر غذایی که می خوریم ، غذای مورد علاقه مان باشد. برخی از غذاها محبوبیت فراتر از مرز های یک کشور دارد و می توان آنها را غذاهای بین المللی نامید که یکی از این غذاهای محبوب همبرگر است.

در گذشته طرز تهیه سوسیس خانگی را یاد گرفتیم و امروز در مجله اینترنتی خرید ناب با طرز تهیه همبرگر خانگی آشنا می شویم تا هم در هزینه ها صرفه جویی کرده باشیم و هم استعداد خود را در تهیه همبرگر محک بزنیم.

 چکیده ای از معرفی ساندویچ همبرگر

همبرگر یک تکه گوشت چرخ شده است که میان دو نان گرد قرار می گیرد و با سس های مخصوص و سلیقه های متفاوت ترکیب می شود. همبرگر غذایی با پیشینه تاریخی است و در سال بالغ بر ۱۰۰ میلیارد همبرگر به فروش می رسد. آمریکایی ها مدعی هستند که مبتکر همبرگر آنها بودند اما ایتالیایی ها این ادعا را رد کرده و همبرگر را غذایی ایتالیایی می دانند. شاید برای دوستداران همبرگر تفاوتی نکند که حق با کدام کشور باشد و فقط می دانند که همبرگر غذای محبوبشان است. این محبوبیت عمومی باعث شده که روز ۲۸ ماه می را به نام همبرگر نامگذاری کنند.

مواد لازم جهت تهیه همبرگر خانگی برای دو نفر

گوشت چرخ کرده (۷% چربی) ۳۰۰ گرم
نان همبرگر ۲ عدد
تخم مرغ ۱ عدد
پیاز کوچک ۱ عدد
سیر ۱ عدد
آرد سوخاری ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
مواد لازم همبرگر خانگی
مواد لازم همبرگر خانگی

گام نخست

برای شروع کار باید گوشت چرخ شده را مجددا چرخ کنیم که این چرخ کردن باعث می شود همبرگر نرم تر شده و حکم ورز داده شدن گوشت را پیدا کند. بعد از چرخ کردن ، پیاز را پوست گرفته و رنده می کنیم و بعد از رنده شدن آب پیاز را با فشار دادن دست می گیریم.

حالا پیاز را به گوشت اضافه می کنیم و کمی ورز می دهیم.

گام دوم

در این مرحله به سراغ سیر رفته و با رنده ریز سیر را خورد می کنیم و نیازی به گرفتن آبش نیست و آن را به گوشت و پیاز اضافه می کنیم.  بعد از ورز دادن گوشت ، آن را گرد کرده و با دست گود می کنیم تا تخم مرغ را در دل خود نگه دارد. بعد از اضافه کردن تخم مرغ ، نمک و فلفل را روی گوشت ریخته و حسابی مخلوط می کنیم.

گام سوم

اگر گوشت را به مقدار کافی ورز دادید و حس کردید که گوشت شما شل است و آن چسبندگی لازم را ندارد ، نصف قاشق غذا خوری آرد سوخاری به آن اضافه کنید تا به چسبندگی لازم برسد و اما از اضافه کردن بیش از حد آرد سوخاری خودداری کنید چون باعث می شود همبرگر شما خشک شود و آن همبرگری نشود که انتظار دارید.

حالا زمان ورز دادن اصلی رسیده که باید  بین یک ربع تا نیم ساعت گوشت را ورز دهید تا به اندازه کافی منسجم شود.

گام چهارم

در این مرحله مایه همبرگر را نصف کرده و هر کدام را با دست گرد کنید و روی پلاستیک فریزر قرار دهید و با استفاده از قالب گرد ، به آن حالت بدهید. اگر قالب ندارید از درب ظروف شیشه ای کمک بگیرید.

قالب گرد همبرگر
قالب گرد همبرگر

بعد از قالب زدن و شکل گیری همبرگر ها آنها را به مدت یک ساعت در فریزر قرار دهید تا خوب استراحت کند.

گام پنجم

حالا زمان سرخ کردن همبرگرها رسیده که به دو شکل انجام می شود. سرخ کردن در ماهیتابه یا استفاده از صفحه های گریل. سرخ کردن همبرگر باعث می شود که آب موجود در گوشت تبخیر شده و همبرگر کوچک شود. برای کوچک نشدن همبرگرتان می توانید آن را با زمان ۵ دقیقه روی شعله زیاد قرار دهید تا کمی آبدار بماند و باعث شود همبرگر زیاد کوچک نشود.

اما صفحات گریل نیازی به روغن ندارد و می توان گفت همبرگر کوچک نمی شود و اندازه واقعی خود را حفظ می کند.

فراموش نکنید که برای آبدار بودن یا خشک بودن همبرگر ، زمان پخت را  بین ۵ تا ۱۰ دقیقه در نظر بگیرید. ۵ دقیقه آبدار ، ۸ دقیقه نیمه آبدار و ۱۰ دقیقه خشک محسوب می شود.

 گام آخر

حالا زمان آن رسیده که همبرگرها را داخل نانی که تهیه کردید گذاشته و با کاهو ، خیارشور و هر آنچه با سلیقه شما سازگار است ترکیب کنید و میل کنید.

همبرگر خانگی
همبرگر خانگی

سخن پایانی

هدف از تهیه همبرگر به شکل خانگی این بود که در شرایط کنونی خیلی از خانواده ها با مشکلات اقتصادی روبرو هستند و سعی در صرفه جویی دارند و در مقابل دوست دارند ایام و اوقات خوشی را در کنار خانواده خود، همراه با خوراکی های محبوب سپری کنند. بخاطر همین موضوع ما در مجله اینترنتی خرید ناب سعی کردیم این آموزش را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم و شاید مقدمه ای باشد جهت تولید خانگی همبرگر توسط شما دوستان.

اگر شما هم سابقه درست کردن همبرگر خانگی را دارید، تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

5/5 - (2 امتیاز)