کیک زردآلو

طرز تهیه کیک زردآلو

فصل تابستان و میوه‌ های تابستانی است. بر همین اساس، تصمیم گرفتیم در این مقاله از مجله اینترنتی خرید ناب برای شما روش تهیه کیک زردآلو را قرار دهیم. برای آشنایی با مواد اولیه و طرز تهیه کیک زردآلو خوشمزه با ما همراه باشید.

طرز تهیه کیک زردآلو
طرز تهیه کیک زردآلو

مواد لازم جهت تهیه کیک زردآلو

زردآلو  ۳۰۰ گرم

تخم مرغ ۳ عدد

شکر ۱ پیمانه (فنجان)

روغن مایع ۱/۲ پیمانه

شیر یا ماست ۳/۴ پیمانه

بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری

وانیل ۱/۲ قاشق چایخوری

آرد ۳ پیمانه

نمک به اندازه نوک قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک زردآلو خوشمزه

ابتدا زردآلوها را شسته و دو نیم کرده و هسته آن را جدا می کنیم. اگر زردآلوها کمی ترش هستند می توانیم مقداری کم، پودر قند روی آن ریخته تا خوشمزه تر شوند. زردآلوها را کنار می گذاریم .

حالا شکر را آسیاب کرده (از پودر قند هم می توانید استفاده کنید) بعد روغن مایع را اضافه کرده و زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا کرده و زرده ها را به شکر و روغن  اضافه می کنیم و خوب هم میزنیم تا خمیر کرم رنگی بدست آید. در ظرفی جداگانه آرد را سه بار الک کرده و بکینگ پودر و وانیل و نمک را با آن مخلوط کرده و آرام آرام به مواد کیک اضافه می کنیم .در فواصل اینکار شیر یا ماست را هم اضافه می کنیم تا مواد سفت نشود و براحتی بتوان مخلوط کرد. فقط توجه داشته باشید که به صورت دورانی هم بزنید تا پف آرد نخوابد.

حالا فر را روشن کرده و روی دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا گرم شود. قالب را هم چرب کرده و گرم کنید یا از کاغذ روغنی داخل  آن استفاده کنید. در این مرحله سفیده ها را که جدا کرده بودیم با همزن خوب می زنیم تا زمانی که کف کند و وقتی ظرف را برگردان می کنیم نریزند. حالا سفیده زده شده را به مواد کیک اضافه می کنیم  و باز هم به صورت دورانی همه مواد را مخلوط می کنیم. می توانید از مقدار کمی زعفران آب کرده برای بهتر شدن رنگ کیک استفاده کنید.

در این زمان که مایع کیک آماده شده در درون قالبی که گرم و نچسب شده می ریزیم و حالا زردآلوها را روى مایع کیک به صورت یک در میان پشت و رو، می چینیم تا خوشگلتر شود. نوع چیدنشان مهم نیست به سلیقه ى خودتان بچینید. قالب را درون فر گذاشته و پس از ۴۵ دقیقه کیک را چک کنید ( چاقو یا خلال دندانی داخل کیک کنید و اگر کیک به آن نچسبیده بود یعنی پخته است )، اجازه دهید کیک خوب خنک شود سپس سرو نمایید. نوش جان

نکات مهم در پختن کیک زردآلو

  • در صورتی که زردآلوها رسیده و شیرین است از مقدار کمتری شکر می توانید استفاده کنید؛ در صورتی که زردآلوی تازه در دسترس ندارید می توانید از کمپوت، مربا یا مارمالاد زردآلو استفاده کنید، همچنین میوه های مشابهی مانند هلو نیز می تواند جایگزین شود.
  • به جای روغن مایع از کره هم می توانید استفاده کنید.
5/5 - (1 امتیاز)