توصیه های لازم برای افرادی که پوست چرب دارند

توصیه های لازم برای افرادی که پوست چرب دارند

همه پوست‌ها به مراقبت نیاز دارند. بسته به نوع پوست، نوع مراقبت متفاوت خواهد بود. افرادی که پوست چرب دارند برای مراقبت از پوست چرب خود باید بیشتر وقت بگذارند. این نوع پوست بیشتر از پوست‌های دیگر مستعد جوش‌های بزر و جوش‌های سرسیاه است. با یک برنامه منظم سعی کنید از پوست چرب خود مراقبت کنید و اجازه ندهید چرب‌تر شود که در این راه مجله اینترنتی خرید ناب شما را یاری خواهد کرد.

پوست چرب
پوست چرب

تونرها

تونرها بر چند نوعند از جمله تونر ساده، تونر آکنه و …، که برای کسانی که پوست چرب دارند بسیار وسوسه انگیزند، اما در واقع تونرهای غیر ساده مشکلتان را بدتر می کنند. تونر ها پوست را خشک می کنند، پس پوست تلاش می کند این خشکی را جبران کند و پوست به تدریج بیش از قبل چرب می شود.

پوست ما طوری طراحی شده است که مرطوب بماند، این یعنی زیادی خشک کردن آن باعث می شود غدد دو برابر کار کنند. مجله اینترنتی خرید ناب توصیه می کند از محصولات حاوی الکل که پوست را خشک می کند، مکررا استفاده نکنید.

نکته: بعد از استفاده از تونر دیگر نیازی به شستن پوست نیست زیرا تونر مانند شیر پاک کن به عمق پوست نفوذ نمی کند.

استفاده از مرطوب کننده های چرب ممنوع

برخی مواد می توانند به پوست، چربی اضافه کنند که مورد نیاز پوست نیست، و باعث بسته شدن منافذ و ایجاد جوش می شوند. نیلام واشی، متخصص پوست و مدیر پژوهش های لوازم آرایشی و بهداشتی و لیزر در دانشگاه بوستون می گوید: من بیمارانی را دیده ام که به خاطر وازلین و محصولاتی که حاوی مواد تشکیل دهنده طبیعی از جمله روغن نارگیل، کره کاکائو و حتی روغن های گیاهی هستند، منافذ پوستشان بسته شده است.

بنابراین از مرطوب کننده های چرب، که اکثرا حاوی گلیسیرین و وازلین هستند استفاده نکنید و به جای آن، از ترکیبات مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید. همچنین از کرم های ضخیم، پماد، ژل و سرم های چرب نیز استفاده نکنید.

استفاده از آرایش ضخیم ممنوع

استفاده از یک لایه ی پنکک روی پوست و درست نشستن آن در پایان روز می تواند باعث شود منافذ پوست بسته شوند. وقتی لوازم آرایشی می خرید، دقت کنید که بدون روغن باشد، و همچنین روی بسته به دنبال نیاسینامید، مشتق ویتامین B3 باشد، که می تواند روغن را جذب کند. اگر می دانید قبل از خواب تنبلی تان می آید که آرایش صورت را با شیر پاک کن بشویید و بعد صورت تان را با آب بشویید، حتما از صابون های شستشو یا شامپو بچه برای پاک کردن آرایش استفاده کنید، و با آرایش نخوابید!

اسکراب پوست به اندازه

منطقی به نظر می آید، پوستم را اسکراب کنم و از چربی ها خلاص شوم، درست است؟ خیر، این روش کاملا اشتباه است! از اسکراب های شدید پرهیز کنید، چون درست مانند تونرها می توانند پوست را تحریک کنند که چربی بیشتری تولید کند.

مجله اینترنتی خرید ناب پیشنهاد می کند به جای این کار هفته ای یک یا دو مرتبه لایه برداری با اسید سالیسیلیک را امتحان کنید. اسید سالیسیلیک به منافذ رسوخ می کند و یک لایه از آنها را بر میدارد و منافذ را باز می کند. می توانید از ماسک های خانگی که حاوی اسید سالیسیلیک هستند نیز استفاده کنید تا چربی را حل کنند.

شستن صورت بعد از ورزش

عرقی که در طول ورزش می ریزید باعث مسدود شدن منافذ پوستتان نمی شود، بلکه آن چیزی که عرق به همراه خود جا به جا می کند باعثش است. بعد از ورزش، گرد و غبار و دوده روی پوست می نشیند، و عرق می تواند این مواد را به درون منافذ پوست ببرد. بسیار مهم است که بعد از ورزش صورت خود را بشویید که برای این منظور حتما مقاله شستن صورت با آب سرد یا گرم را مطالعه کنید.

شستن صورت بعد از ورزش
شستن صورت بعد از ورزش

بیش از حد شستن صورت ممنوع

شستن صورت باعث می شود حس کنیم پوست نرم تر و صاف و شاداب شده است، اما به انجام این کار معتاد نشوید. پوست به روغن های طبیعی خود احتیاج دارد، و بیش از حد شستن صورت غدد را از این روغن محروم می کند و آنها را به حالت تلاش برای زنده ماندن می فرستد. غدد به تدریج، با تولید زیادتر روغن، سعی می کنند جبران کنند و سبب بستن منافذ پوست شده و به صورت آسیب می رسانند.

متخصصان پوست توصیه می کنند تنها دوبار در روز پوست خود را بشویید، یک مرتبه صبح، و یک مرتبه هم شب. تنها در مواقعی که ورزش کردید و زیاد عرق ریختید شستشوی سوم را اضافه کنید. اگر شوینده های معمولی چربی پوست را کم نکردند، می توانید از محصولاتی استفاده کنید که حاوی سالیسیلیک اسید، اسید گلیکولیک، یا بنزوئیل پراکسید هستند. این محصولات را دوبار در روز یکبار صبح و یک بار شب استفاده کنید.

استفاده نا امیدانه از چندین محصول به یکباره

به جای اینکه کرم های ترمیم کننده چربی پوست را یکی پس از دیگری به پوست خود بزنید، یک مورد را درست انتخاب کنید. متخصصان پوست توصیه می کنند از محصولات حاوی اسید سالیسیلیک برای کنترل چربی پوست استفاده کنید. اسید سالیسیلیک چربی دوست است، یعنی میل به چربی ها دارد. از این رو می تواند وارد منافذی از پوست شود که حاوی چربی است و کمک کند آن چربی از بین برود. اگر موارد بالا را استفاده می کنید و نتوانسته کمکتان کند، با یک متخصص پوست مشورت کنید.

سخن آخر

اینکه اگر در شناخت نوع پوستتان عاجز هستید و یا دلیل چربی پوستتان را درک نمی‌کنید بهتر است به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا از آسیب‌ها و خطرات احتمالی و راه درست درمان آن شما را آگاه کند.

از اینکه مانند همیشه همراه ما در مجله اینترنتی خرید ناب بودید از شما سپاسگزاریم.

5/5 - (2 امتیاز)