شغل های مناسب درونگرایان

شغل های مناسب درونگرایان

آن چه مشخص است، این است که افراد با تیپ شخصیتی درونگرا به دلیل شیوه خارج شدن کمتر از محیط، در موقعیت های کاری مستقل تری قرار می گیرند. فرصت های بسیار خوبی برای افراد درونگرا وجود دارد که متناسب با مهارت های مستقل آن هاست. در حالی که سایر مشاغل که شامل تعامل بیش از حد انسانی است، امکان دارد برای آن ها مناسب نباشد. در ادامه با مجله اینترنتی خرید ناب همراه باشید تا به بررسی بهترین شغل برای افراد درونگرا بپردازیم.

درصد افراد درونگرا

ویژگی‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد شما درونگرا هستید یا خیر. به‌طور مثال اگر همیشه احساس متفاوت بودن می‌کنید یا از خلوت کردن و گذراندن وقت تان به تنهایی لذت می‌برید و یا اگر فکر می‌کنید بیش‌ از حد معمول نیاز به صحبت کردن با دیگران یا بودن با آنها را ندارید، احتمال اینکه شما یک درونگرا باشید بالا است.

طبق مطالعات، نشان داده شده است که حدود ۳۵ درصد افراد، درونگرا هستند. درونگرایی شخصیتی را توصیف می‌کند که تمایل دارد انرژی مورد نیازش را از خودش دریافت کند.
همان‌طور که پیش‌تر گفتیم شغل‌های فردی بسیاری وجود دارد که افراد درونگرا می‌توانند در آن به آرامش و درآمد برسند.

شغل‌هایی که محیط آرام و بی‌سروصدایی داشته باشند و افراد درونگرا بیشتر شنونده باشند تا گوینده. منظور آن گونه شغل انفرادی است که اولویت با وظایف مستقل و فردی باشد نه با جلسات گروهی کاری.

درصد افراد درونگرا
درصد افراد درونگرا

استعداد افراد درونگرا

درونگرایان همچون افراد برونگرا از استعدادها و قدرت‌هایی برخوردارند که خاص تیپ شخصیتی خودشان است. آنها توانایی حل مسئله با نگاه به جزییات را دارند. مغز افراد درونگرا کاملا برای این استعداد آماده است. حل مسئله باتوجه به جزییات، خلاقیت، مدیریت ریسک و هوش هیجانی را افزایش می‌دهد.
این‌گونه افراد از تفکر عمیقی پیرامون موضوع‌های گوناگون برخوردار هستند. ذهن‌های متفکر برای کاریابی در زمینه‌های خاصی همچون استادیِ دانشگاه، اقتصاددانی، دانشمند سیاسی، دانشمند پزشکی، نویسندگی، روزنامه‌نگاری، مهندسی و فیلسوف شدن، دامنه‌ی اختیار و انتخاب وسیع‌تری دارند.
جالب است بدانید یکی دیگر از استعدادهای خاص افراد درونگرا دوست و وفادار و معتمد بودن آن‌ها است. آنها مهارت نظاره‌گری متمرکز دارند که قوه‌ی تجزیه و تحلیل فعالی می‌خواهد.

مشاغل مناسب برای افراد درونگرا

ما در مجله اینترنتی خرید ناب معتقدیم که نقاط قوتی که ذکر کردیم بهترین راهنما برای پیدا کردن مسیرهای حرفه‌ای و مشاغل مناسب برای افراد درونگرا است. در ادامه چند مورد شغلی که بنظرمان برای درونگرایان مناسب هستند را با شما در میان خواهیم گذاشت.

برنامه نویس

یکی از مشاغل خوب و آینده دار در عصر حاضر برای یک درونگرا برنامه نویسی است. یک برنامه نویس باید تحلیل‌گر، صبور، دقیق و ریزبین باشد. یک درونگرا تقریبا در تمام شاخه‌های برنامه‌نویسی مثل توسعه دهنده وب، اندروید، IOS می‌تواند موفق‌تر از یک برونگرا باشد.

ویراستاری

ویراستاری شغل گسترده‌ای است که طیف وسیعی از نمونه‌خوان‌هایی که صرفاً غلط املایی و تایپی می‌گیرند را تا کسانی که نسخ خطی قدیمی فارسی را ویرایش و به نثر امروزی برمی‌گردانند، در برمی‌گیرد.

یک ویراستار باید بر زوایای بیانی زبان در جهت انتقال مفاهیم تسلط داشته باشد.

همچنین او باید امکانات زبان فارسی را در برابر دیگر زبان‌ها به‌طور اجمالی بشناسد تا بتواند در ویرایش متون ترجمه‌شده، موفق عمل کند.

علاوه بر مسائل مربوط به دستور زبان، از یک ویراستار انتظار می‌رود که بتواند متن را به‌درستی بفهمد و این چیزی است که تنها در اثر مطالعه بسیار حاصل می‌شود. مطالعه‌ای که علاوه بر کمیت، مستلزم تنوع نیز هست.

ویراستاری جز مشاغل مناسب افراد درونگرا است چراکه تنها یک درونگرا می‌تواند علاوه بر داشتن خصوصیات ذکرشده، از تنهایی و یکجانشینی لازم در این شغل خسته نشود و درعین‌حال دقت و جزئی‌نگری خود را نیز حفظ کند.

مدیر حسابداری

وظیفه اصلی مدیر حسابداری نظارت و مدیریت امور روزمره حسابداری است. وی موظف است اطلاعات و داده‌های مختلف در زمینه حسابرسی را تجزیه‌وتحلیل و سپس گزارشی بر اساس اصول و سیاست حسابداری تنظیم کند.

مدیر حسابداری با تعداد زیادی آمار و ارقام سروکار دارد. همچنین، مدیران حسابداری موظف‌اند سایر کارکنان تازه‌کار را مدیریت و بر کارشان نظارت کنند.

مدیر حسابداری
مدیر حسابداری

امروزه، مدیریت حسابداری بیشتر با رایانه است که همین مسئله از دلایلی است که درونگرایان این شغل را برمی‌گزینند.

مهندس نرم‌افزار

کدنویسی کار اصلی یک مهندس نرم‌افزار است و اگر رویای شما از یک شغل خلق، آزمودن و نظارت بر کد برنامه‌های نرم‌افزاری کامپیوتری است این شغل بهترین انتخاب برای شماست.
دلیل اینکه چرا خیلی از افراد درون گرا مهندس نرم‌افزار هستند این است که معمولاً افراد درون گرا در ساختاری رشد می کنند که کمترین تعامل اجتماعی و زمان نسبتاً زیادی برای انجام کارهای مختلف دارد. آنها برای انجام کار، مستقل عمل می‌کنند.
اگر به دنبال شغلی در این صنعت هستید، حوزه‌های مختلفی همچون وجود دارد که بتوانید روی آنها تمرکز کنید و حقوق بالایی دریافت نمایید. مثل  توسعه دهنده سمت کاربر (فرانت‌اند)، توسعه دهنده بک اند و توسعه دهنده فول است.

عکاسی

درونگراها معمولا نگاه متفاوتی به دنیا دارند. این چشم انداز منحصر به فرد می‌تواند از آن‌ها یک عکاس عالی بسازد و به آن‌ها این فرصت را می‌دهد که دنیا را از زاویه‌ی نگاه خودشان به دیگران نشان دهند.

شما به عنوان یک عکاس می‌توانید برای یک شرکت یا کسب و کار بزرگ کار کنید. این روزها افراد زیادی به فردی نیاز دارند که از محصولات آن‌ها برای سایت یا شبکه‌های اجتماعی عکاسی کند. شما همچنین می‌توانید به طور مستقل کار کنید نیازی نیست که  آتلیه داشته باشید  می‌توانید عکاس فضای باز شوید و از افراد در طبیعت یا خیابان عکاسی کنید. برای عکاسی بهتر، مقاله راهنمای خرید دوربین عکاسی در مجله اینترنتی خرید ناب را مطالعه کنید.

وبلاگ‌نویس (بلاگر)

هر روز چند ساعت تنها پشت کامپیوتر می‌نشینید، درمورد مسائل مختلف اطلاعات جمع می‌کنید و در نهایت از آن‌ها می‌نویسید. معمولا هر پست یک ددلاین (مهلت نهایی برای تحویل) دارد اما این‌که هر روز وقت‌تان را روی کدام بخش از کار و کدام پست صرف می‌کنید، بیش‌تر دست خودتان است. اگر فری‌لنسر باشید، ساعت‌هایی که کار می‌کنید (چند ساعت در کدام بخش از روز) هم در اختیار خودتان است.

ضمنا وبلاگ‌نویسی امکان بیان عقاید و نقطه‌نظرات را بدون قرار گرفتن در موقعیت‌های استرس‌زا در اختیار درون‌گراها قرار می‌دهد. و از این نظر هم یک شغل ایده‌آل برای افراد درونگرا محسوب می‌شود.

فروش شرکتی یا فروش B2B

بیشتر فروشندگان به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند و این کار مستلزم این است که با کاریزمای خود مشتریان را گیر بیندازند. فروش شرکتی (B2B) یک حرفه کاملا متفاوت است. ویژگی‌های شخصیتی در این کار بسیار مهم است. اما هیچ کسب و کارِ سودآوری حاضر نیست هزاران دلار یا حتی میلیون‌ها دلار هزینه کند فقط به خاطر اینکه شما آنها را خندانده‌اید. به جای این کار باید به خواسته‌های آنان گوش کنید، پیشنهاداتتان را مخصوص آنها شخصی‌سازی کنید و با آنها همکاری کنید تا به راه حل مناسب برسید.

فروش B2B از مشاغل مناسب افراد درونگرا است، به اندازه‌ای می‌توانیم بگوییم درونگرایان برای این موقعیت شغلی فوق‌العاده هستند. در این شغل به دانش، مهارت گوش دادن و بحث کردن معنادار احتیاج است و مکاتبات بسیار زیادی در آن وجود دارد که یک شخصیت درونگرا از عهده آن بر می‌آید.

پژوهش

پژوهش با عجله میانه‌ای ندارد، بنابراین می‌توان اولین رکن در عرصه پژوهش را صبر و حوصله به شمار آورد.

یک پژوهشگر همواره با کتاب‌ها، مقالات و اسناد مختلف سروکار دارد .

محیط کاری او فارغ از اینکه فضایی کاملاً تئوری را در برگیرد و یا در ترکیب با بخش عملی باشد، نیازمند سکوت و سکون است تا بال اندیشه او مجال اوج گرفتن بیابد.

از آنجایی که دقت و تعمق سبب می‌شود تا جهانی تازه بر عرصه علم، فرهنگ و یا هنر گشوده شود، پژوهش در دسته مشاغل مناسب افراد درونگرا قرار می گیرید.

 لازم به ذکر است نتیجه فعالیت‌های فعالان این حوزه به‌صورت مقاله و یا کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

کارشناس دیجیتال مارکتینگ

شغل کارشناس دیجیتال مارکتینگ زیر گروه‌های زیادی دارد که برای افراد درونگرا بسیار مناسب است که می‌تواند شامل موارد زیر باشد: تبلیغات دیجیتال، بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، سئو و حوزه‌های دیگر
شما می توانید به عنوان یک بازاریاب مشغول به کار شوید و چندین حوزه از زیر گروه‌های شغلی بالا را مدیریت نمایید. دیجیتال مارکتینگ رشته ای است که می توانید بدون داشتن مدرک و به شکل آنلاین آن را آموزش ببینید.
برای اینکه تعامل زیادی با دیگران نداشته باشید، توصیه می کنم به دنبال شغل بازاریابی دیجیتال برای شرکتی باشید که در صنعت بازاریابی نباشد.

مثلا بازاریابی دیجیتال برای یک برند لباس، شرکت نرم افزار آنلاین، یک شرکت بازی آنلاین و غیره. اما اگر برای یک آژانس بازاریابی دیجیتال کار کنید شاید تعامل بیشتری با افراد داشته باشید، چون به جای یک شرکت برای چندین شرکت کار می‌کنید.

کارشناس دیجیتال مارکتینگ
کارشناس دیجیتال مارکتینگ

طراح لوگو

طراحی لوگو یک مسیر شغلی خاص برای درونگراهایی است که خلاق هستند.
در این موقعیت شما با مشتری ارتباط برقرار می‌کنید و آن چیزی را که به دنبال آن هستند به آن‌ها تحویل می‌دهید اما کار طراحی لوگو به طور مستقل انجام می‌شود.
در این شغل شما با داشتن نمونه‌ کارهای خوب می‌توانید مشتریان زیادی پیدا کنید. حدود یک سوم طراحان لوگو در منزل کار می‌کنند.

متخصص سئو

سئو یعنی بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو مثل گوگل. متخصص سئو، تمام وقتش را به آشنایی با الگوریتم‌های موتورهای جست‌وجو، یادگیری روش‌های رسیدن به رتبه‌های به‌تر در نتایج جست‌وجو و انجام بهینه‌سازی‌های مرتبط اختصاص می‌دهد.

کار متخصصین سئو گسترده و پیچیده است و برای انجام آن باید همیشه به‌روز ماند (با مطالعه‌ی اخبار و مقالات، دیدن ویدئوهای آموزشی و…) و به تغییرات مختلف در سایت‌ها و نتایج جست‌وجو توجه کرد. بخش بزرگی از کار متخصصین سئو، به شکل انفرادی انجام می‌شود.

حرف آخر

شغل‌هایی که در لیست دیدید، صرفا پیشنهاد بودند. مبنای پیشنهاد هم ویژگی‌های شغل و انطباقش با ویژگی‌های عمومی افراد درون‌گرا بود. چنین لیست‌هایی می‌توانند به انتخاب افراد کمک کنند. ولی فراموش نکنید که مهم‌ترین عامل انتخاب شغل باید علاقه باشد.

از اینکه مثل همیشه مجله اینترنتی خرید ناب را برای مطالعه انتخاب کردید از شما سپاسگزاریم.

3.7/5 - (3 امتیاز)