دکمه پایین کت مردانه

دکمه پایین کت مردانه … بودن یا نبودن؟ مسئله اینست…

آیا در مورد لباس‌های دکمه‌ای و بستن دکمه کت، پیراهن و جلیقه قوانینی وجود دارد؟ بله… شاید کمی مسخره به نظر برسد اما واقعا بستن دکمه کت اصول مربوط به خود را دارد و میتواند خیلی چیزها در مورد شما بگوید. این اصول در زمان‌های مختلف و بر اساس وقایع تاریخی مختلف به وجود آمده‌اند.

فرضیه اول :

اصول بستن دکمه کت از زمان ادوارد هفتم ( پادشاه بریتانیا ) مُد شد. ادوارد هفتم پادشاهِ پادشاهی متحده بریتانیای کبیر، ایرلند و مستعمرات بریتانیا و امپراتور هندوستان هنگامی که شاهزاده ویلز بود، گفته می شود ادوارد هفتم بسیار پرخور بوده و اشتهای زیادی داشته به طوری که در روز۱۲ بار غذا می خورد و در کنار غذا نوشیدنی های بسیاری نیز مصرف می کرد. بنابراین ادوارد هفتم روز به روز چاق تر شد و برای نشستن درست کت ها و جلیقه ها بر تنش از بستن دکمه پایین کت پرهیز می کرد و همیشه دکمه پایین کت و جلیقه خود را باز میگذاشت و طرفداران وی و خانواده سلطنتی، چه از روی احترام و چه از ترس به تقلید از پادشاه همین کار را انجام می‌دادند. این بود که باز گذاشتن دکمه پایین کت تبدیل به یک رسم شد.

به این داستان «فرضیه ادواردی» می گویند که برخی آن را واقعی و برخی افسانه می دانند. جالب است بدانید که امروزه دنیای مد و طراحان لباس این قوانین را رعایت میکنند و کت ها را طوری طراحی میکنند که معمولا دکمه پایین مناسب باز گذاشته باشد. اگر دوست دارید در مورد نحوه بستن دکمه انواع کت مردانه بدانید ادامه مطلب را بخوانید؛ خواهید دید که پس از گذشت این همه سال، باز سبک پادشاه ادوارد دنبال می‌شود.

دکمه پایین کت

فرضیه دوم :

نخستین بار در سال ۱۹۰۶ میلادی کت و شلوارهای تک سینه ای که دارای سه دکمه بودند و برش های گشادی داشتند، معرفی شد. از این کت ها به دلیل راحتی در آن زمان برای اسب سواری استفاده می شد. لانگ سوئیتها رفته رفته جای کت های سوارکاری را گرفتند. به این دلیل که دکمه سوم کت های سوارکاری در زیر کمر قرار می گرفت مردها هنگام سوارکاری، دکمه پایین را باز می گذاشتند. پس ازجانشین شدن لانگ سوئیت ها به جای کت های قدیمی سوارکاری، ادوارد هفتم برای حفظ ارزش و اهمیت کت های قدیمی دکمه پایین کت را باز گذاشت و مردم نیز به احترام او همین کار را تکرار کردند.

اصلا چرا درست بستن دکمه کت مهم است؟

امیدواریم با این چند دلیل ساده قانع شوید که واقعا چرا باید دکمه کت را بست:

این را به دیگران می‌فهماند که شما به جزییات تیپ اهمیت می‌دهید.

در بیشتر موقعیت‌‎ها باعث می‌شود که کت روی تن شما به خوبی بنشیند و جلوه خوبی داشته باشد.

از لق شدن یا افتادن دکمه‌ها جلوگیری می‌کند.

کت با این فرض دوخته می شوند که شما همیشه دکمه آن را بسته‌اید.

چرا درست دکمه زدن کت موضوع مهمی است ؟

اگر بدانید هنگام ایستادن کدام دکمه کت خود را ببندید و کدام را باز بگذارید، این کار سبب زیبا به نظر رسیدن اندام شما می شود.

باز گذاشتن دکمه پایین کت شما سبب جلوگیری از در رفتن دکمه ها، راحت ترنشستن شما و جلوگیری از چروک شدن کتتان می شود.

برخی کت ها به نحوی دوخته شده اند که وقتی دکمه پایینی آن را می بندید تن خوری کت به هم میریزد و پارچه کشیده شده و کت در تنتان نافرم به نظر می رسد.

بستن دکمه‎ های پیراهن

اگر می‌خواهید کراوات ببندید، پس باید همه دکمه‌های پیراهن، از گردن به پایین بسته باشد؛ یا اگر تصمیم دارید از کراوات استفاده نکنید باز هم همه دکمه ها را ببندید.

انواع دکمه پایین کت

ولی اگر دوست دارید کمی استایلتون کژوال باشه، فقط میتوانید دو دکمه بالایی پیراهن را باز بگذارید نه بیشتر، مگر این که بخواهید شبیه کیت ریچاردز تیپ بزنید که باید بگوییم ارزش ریسک کردن ندارد.

چرا درست بستن دکمه کت مهم
چرا درست بستن دکمه کت مهم

بستن دکمه جلیقه

اگر دوست دارید جلیقه زیر کتتان بپوشید دکمه پایین جلیقه را باز بگذارید تا فشار زیادی به پارچه وارد نشود.

حرف پایانی:

بیشتر کت‌ها به‌ گونه‌ای طراحی و دوخته می‌شوند که دکمه پایینی آن بسته نشود؛ زیرا در صورت بستن آن، پارچه کت بر روی بدن به خوبی قرار نمی‌گیرد؛ چروک یا کشیده می‌شود. این قوانین از قدیم وجود داشته و به عنوان یک اصل در نظر گرفته می‌شود.

5/5 - (2 امتیاز)