روش های پر پشت کردن ریش و سبیل

روش های پر پشت کردن ریش و سبیل

ریش و سبیل به عنوان یکی از معیارهای زیبایی در چهره آقایان محسوب میشود و پر پشت شدن ریش یکی از چالش های رایج بین برخی مردان است. به‌ طور طبیعی داشتن ریش و سبیل مانع از ایجاد چین‌ و چروک در پوست آقایان می‌شود. همچنین به حفظ رطوبت و جوان‌تر ماندن پوست صورت کمک می‌کند.

بسیاری از مردان برای سلامت پوست خود ریش و سبیل‌های خود را نگه می‌دارند. ریش و سبیل پرپشت باعث جذاب شدن آقایان می‌گردد. به همین دلیل بیشتر آقایان دنبال راهکارهای ساده جهت پرپشت شدن ریش هستند که مجله اینترنتی خرید ناب به آنها اشاره خواهد کرد.

عوامل افزایش رشد ریش و سبیل

سن

به طور کلی، رشد کامل ریش از حدود ۱۸ سالگی امکان پذیر است، اما در بسیاری از مردان، ممکن است این زمان به ۳۰ سالگی هم برسد.

عوامل افزایش رشد ریش و سبیل
عوامل افزایش رشد ریش و سبیل

هورمون تستوسترون

به طورکلی رشد ریش و سبیل (سیبیل) تا حدود زیادی تحت تأثیر ترشح هورمون تستوسترون است. در هر فردی ممکن است سطح تستوسترون ترشح شده متفاوت باشد. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، این عامل به ژنتیک افراد وابسته است. سطح پایین تستوسترون در بدن مردان بر رشد ریش و سبیل اثر منفی دارد.

برای این افراد مصرف برخی مکمل‌ها، تحت نظر پزشک، می‌تواند به افزایش رشد ریش و سبیل آن‌ها کمک کند. اما در صورتی که سطح تستوسترون بدن شما نرمال باشد، با مصرف مکمل‌ها نمی‌توان باعث پرپشت شدن ریش و سبیل شد.

ورزش کردن

همه‌ی ما می‌دانیم که ورزش کردن باعث بهبود جریان خون می‌شود. از طرفی، افزایش جریان خون نیز فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند. برخی از ورزش‌ها مانند بدن‌سازی، وزنه‌برداری، تمرینات قدرتی و ورزش‌های مشابه به طور موقت سطح ترشح تستوسترون در بدن را افزایش می‌دهند.

نکته‌ی قابل توجه این است که در مردان جوان سطح ترشح تستوسترون در روز ثابت نبوده و در طول روز تغییر می‌کند. به طور مثال، در صبح‌ها افزایش یافته و بعد از ظهر کاهش می‌یابد. به این ترتیب، بهتر است که تمرینات را در ساعت‌های مختلفی از روز انجام دهید.

رژیم غذایی

رژیم غذایی سالم و مقوی در سلامتی بدن و تنظیم ترشح هورمون‌ها بسیار موثر است. به این ترتیب، تغذیه‌ی سالم می‌تواند بر پرپشت کردن ریش و سبیل افراد تأثیرگذار باشد. چاقی یکی از عوامل بسیار مهمی است که باعث کاهش ترشح تستوسترون می‌شود. با نگه داشتن شاخص توده بدنی در محدوده‌ی طبیعی می‌توانید سطح هورمون تستوسترون خود را کنترل کنید.

برخی از مواد معدنی نیز وجود دارند که در پرپشت کردن ریش و سبیل تأثیرگذار هستند. به طور مثال، زینک (روی) در افزایش رشد ریش و سبیل تأثیر شگرفی دارد. برخی از مواد غذایی که می‌توانند بر روی تقویت رشد ریش و سبیل موثر باشد شامل موارد زیر است:

  • سیب‌زمینی
  • تخم‌مرغ
  • اسفناج
  • دارچین
  • جگر
  • برخی از آجیل‌ها مانند بادام، بادام‌زمینی و گردو

البته باید گفت که رژیم غذایی به تنهایی نمی‌تواند بر ژنتیک غلبه کند.

مرحله رشد ریش و سبیل

فاز آناژن (فاز رشد فعال): موها در این مرحله برای حدود ۳ تا ۴ سال، حتی اگر کوتاه شوند، به رشد خود ادامه می دهند.

فاز کاتاژن (فاز انتقال): کوتاه ترین چرخه رشد مو که حدود سه هفته طول می کشد، مو از فولیکول دور می شود و به پوست می چسبد و دسترسی به مواد مغذی و خون را قطع می کند.

فاز تلوژن (فاز استراحت): فولیکول برای چند ماه خاموش می ماند، سپس موهای قدیمی را بیرون می زند و شروع به رشد موهای جدید می کند؛ این مرحله به عنوان ریزش شناخته می شود.

مهم است که توجه داشته باشید که تمام موهای صورت طول انتهایی یکسانی ندارند، الگوها و سرعت رشد برای موهای هر ناحیه روی صورت متفاوت است، بنابراین ریش ها به ندرت یکدست و یکنواخت رشد می کنند. به همین دلیل برای پرپشت شدن ریش باید صبر داشته باشید تا مراحل مختلف رشد ریش را طی کنید.

مرحله رشد ریش و سبیل
مرحله رشد ریش و سبیل

پرپشت کردن ریش و سبیل با آب‌ لیمو و پودر دارچین

بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی دارچین مشخص شد، استفاده این ترکیب طبیعی برای رشد بیش تر و سریعتر موها بسیار مؤثر است.

دارچین و لیمو ترش اگر با یکدیگر ترکیب شوند سبب پرپشت شدن ریش صورت می شوند. دو قاشق چایخوری آبلیموی ترش را با یک قاشق چایخوری دارچین ترکیب کنید و مخلوط این مواد را روی پوست صورت خود بگذارید و پس از گذشت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید. برای گرفتن نتیجه بهتر از این شیوه دو بار در هفته استفاده نمایید.

مجله اینترنتی خرید ناب توصیه می کند در صورت مشاهده هر نوع علایم حساسیت زا از استفاده این ماسک جلوگیری کنید.

روغن نارگیل و رزماری

روغن نارگیل یکی از مؤثرترین روغن‌های گیاهی برای تقویت و پرپشت شدن ریش هست. عملکرد و تأثیر این روغن مانند ماسک های خانگی به‌گونه‌ای است که با افزایش گردش خون کمک به آب‌رسانی پوست و مو می‌کند. باعث تقویت فولیکول‌های مو و تا حد زیادی رشد مو را تحریک می‌کند. روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب مفید که مانع از خشکی و شکنندگی ریش می‌شود و ریش‌ها را لطیف و براق می‌کند.

همچنین وجود ویتامین و مواد معدنی ضروری موجود در روغن نارگیل رشد مجدد ریش‌ها را تحریک می‌کند.

روغن رزماری یکی دیگر از روغن‌های مفید برای تقویت ریش است. روغن رزماری یک روغن چندمنظوره است که باعث تقویت و درخشندگی و لطافت ریش می‌شود و همچنین تاثیر ضدمیکروبی نیز دارد که مانع بروز عفونت پوستی می‌شود.

این روغن قدرت نفوذپذیری بالایی دارد و باعث افزایش گردش خون می‌شود که موجب خون‌رسانی بیشتر به ریشه مو می‌گردد. روغن رزماری مانع ریزش مو و باعث تحریک رویش مجدد موهای نازک و آسیب‌ دیده ریش می‌شود.

روغن نارگیل

ماساژ صورت با روغن نارگیل یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای تقویت رشد ریش و سبیل و پرپشت شدن آن ها می باشد؛ در واقع روغن نارگیل به آبرسانی صورت کمک کرده و با افزایش گردش خون در پوست به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و باعث رشد موی ریش و سبیل می شود.

یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل را با دو قطره روغن رزماری ترکیب کنید و بر روی مو های ریش و سبیل بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

این روش را سه بار در هفته تکرار کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

روغن رزماری

یکی دیگر از روغن‌هایی که برای تقویت رشد ریش و سبیل استفاده می‌شود، روغن رزماری است. این روغن گیاهی با مواد مغذی که دارد از طریق منافذ پوست به داخل نفوذ کرده و بر روی رشد سریع ریش و سبیل تأثیر می‌گذارد. روغن رزماری علاوه بر تحریک ریشه موهای صورت، باعث افزایش ضخامت موهای ریش وسبیل می‌شود.

روغن رزماری
روغن رزماری

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا مقداری با روغن‌هایی که تا کنون نام بردیم متفاوت است. این روغن باعث محافظت موهای صورت در مقابل نور خورشید و آسیب‌های محیطی می‌شود. روغن جوجوبا علاوه بر نقشی که در محافظت از موها دارد، خاصیت نرم‌کننده و براق‌کننده نیز دارد. در نتیجه، از وز شدن موهای ریش و سبیل جلوگیری کرده و آن‌ها را نرم و لطیف می‌کند.

روغن اوکالیپتوس

تحقیقات این را نشان میدهد که استفاده از روغن اوکالیپتوس برای مو، پوست و بطور کلی سلامت ما بسیار موثر است. به منظور ایمنی بیش تر، تنها نکته قابل توجه عدم استفاده مسقیم این روغن بر روی پوست صورت است.

توصیه میشود برای رقیق کردن آن، روغن را با اندکی آب ولرم مخلوط کنید و پس از آن استفاده کنید. برای رشد سریع ریش و سبیل طبق توصیه ای که پیشتر یادآوری شد، روغن اوکالیپتوس را به نسبت ۱ به ۴ با آب ولرم رقیق کردید با استفاده از یک تکه پنبه آن را مستقیما روی پوست صورت تان ماساژ دهید و پس از حداقل ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید. توجه داشته باشید در صورت حس ناراحتی یا خارش پوست سریعا ماسک را پاک کنید و در آینده هم هرگز از آن استفاده نکنید.

کلام آخر

برای داشتن ریش و سیبیل پر پشت و مناسب، می توان همه این مواردی که در مجله اینترنتی خرید ناب اشاره شد را انجام داد اما فراموش نکنید قبل از هر کاری با پزشک های متخصص این امر مشورت کنید.

5/5 - (2 امتیاز)