راهنمای تاسیس دفتر پیشخوان دولت

راهنمای تاسیس دفتر پیشخوان خدمات دولت

بی تردید همه ما با دفاتر پیشخوان خدمات دولت آشنا هستیم و حداقل در سال یک یا دوبار مسیرمان به این دفاتر افتاده است که در برخی موارد در ذهن خود این سوال را مطرح می کنیم که چگونه می توان یک دفتر پیشخوان تاسیس کرد. مجله اینترنتی خرید ناب در این مقاله شما را راهنمایی خواهد کرد و به این سوال پاسخ می دهد.

دفتر پیشخوان خدمات دولت
دفتر پیشخوان خدمات دولت

ثبت شرکت برای تاسیس دفتر پیشخوان خدمات دولت

در حال حاضر امکان تاسیس دفتر برای افراد حقیقی امکان پذیر نیست و به همین خاطر در ابتدای امر باید شرکتی غیر دولتی و سهامی خاص که در آن تاسیس، راه اندازی وبهره برداری از دفتر پیشخوان خدمات دولت وبخش عمومی غیردولتی قید شده باشد تاسیس کنید و از طریق آن و به شکل حقوقی در خواست مجوز پیشخوان را ارائه کنید.

توجه داشته باشید شرکت می بایستی علاوه بر مدیر شرکت، یک نفر را بعنوان جانشین مدیر با مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات وفناوری اطلاعات معرفی کنید.

مدیرعامل و جانشین او باید این شرایط را داشته باشند: داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران- اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی مصرح در قانون اساسی- نداشتن پیشینه کیفری موثر، عدم اشتهار به فساد منجربه محرومیت از حقوق اجتماعی واعتیاد به مواد مخدر  دارا بودن گواهی انجام خدمت وظیفه یا معافیت دایم از انجام آن برای افراد مذکور- عدم اشتغال در دستگاههای اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری با رعایت ماده ۱۱۷ آن قانون وماده ۵ قانون محاسبات عمومی کشور ونیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یا هر دستگاه دیگری که از بودجه عمومی کشور استفاده می کند    داشتن تایید صلاحیت فردی از مراجع ذیصلاح نداشتن بدهی قطعی معوقبانکی ، مالیاتی و بیمه ای

سامانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

بعد از انجام امور مربوط به ثبت شرکت، نوبت درخواست مجوز است که باید وارد سامانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شوید که با وارد شدن به این سامانه باید همه دستورالعمل ها را به دقت مطالعه کنید و گام به گام با این دستورالعمل ها پیش روید. مراحلی مانند ثبت موقعیت مکانی جهت تاسیس دفتر پیشخوان خدمات دولت، اطلاعات شرکت، موقعیت مکانی شرکت، اطلاعات شخصی مدیر عامل و غیره

فراموش نکنید که هزینه دریافت مجوز پیشخوان خدمات دولت شهری و روستایی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است.

مشخصات مکانی جهت تاسیس دفتر پیشخوان خدمات دولت

مجله اینترنتی خرید ناب توصیه می کند به هیچ عنوان واحدی در طبقات بالایی یک ساختمان را جهت اخذ مجوز پیشخوان خدمات دولت در نظر نگیرید. زیرا دادن مجوز به این واحد ها اغلب سخت خواهد بود و موجب رد شدن درخواست متقاضی می شود و اگر هم موفق به دریافت مجوز شدید، برای شما مشکل ساز می شود. به طور مثال شما مجوز فعالیت خدمات پستی را دارا هستید و مشتری های شما برای ارسال چند بسته پستی باید به طبقه مورد نظر مراجعه کنند که گاهی به دلیل داشتن بسته های زیاد از انجام این کار صرف نظر می کنند و ترجیح می دهند به دفاتری که در طبقه همکف هستند مراجعه داشته باشند.

محل مناسب برای تاسیس دفتر پیشخوان خدمات دولت، طبقه همکف یا مغازه است و در بسیاری از موارد دیده شده که درخواست ها جهت تاسیس این دفاتر در طبقات یا زیرزمین ها رد شده است.

متراژ دفتر پیشخوان خدمات دولت

محلی را که برای اخذ مجوز دفتر پیشخوان خدمات دولت در نظر دارید باید حداقل هفتاد متر باشد که این هفتاد متر در سند ثبت و توسط کارشناس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تایید شود. ممکن است در سند شما پنجاه متر، همراه با بیست متر بالکن ثبت شده باشد که از نظر کارشناس مورد قبول نیست و در خواست شما رد خواهد شد. ( توجه داشته باشید که قانون متراژ در برخی از شهرها حداقل پنجاه و در برخی از شهرها حداقل هفتاد متر است)

متراژ دفتر پیشخوان خدمات دولت
متراژ دفتر پیشخوان خدمات دولت

ارائه خدمات دفتر پیشخوان

تصور کنید همه مراحل قبل را با موفقیت پشت سر گذاشته و مجوز دفتر پیشخوان خود را دریافت کرده و آماده ارائه خدمات هستید. شاید بپرسید چه خدماتی را می توان ارائه کرد؟ باید بگوییم خدماتی بسیار محدود در سامانه مربوط به انجمن دفاتر پیشخوان خدمات دولت که شامل پرداخت قبوض، ثبت احراز هویت سجام، تاییده تحصیلی و موارد محدود دیگر که مستلزم پرداخت مبلغی در آخر هر ماه به حساب انجمن برای استفاده از این خدمات است و این هزینه جدایی از هزینه حق عضویت شماست.

در ذهنتان سوال دیگری شکل می گیرد و آن این است که خدمات سیم کارت های همراه اول، ایرانسل، رایتل، ثبت احوال و غیره چه می شود. سوال خوبی است و پاسخ مجله اینترنتی خرید ناب به شما این است که مجددا کفش های آهنی خود را آماده کنید که برای گرفتن مجوزهای مربوط به هر خدمتی را باید از سازمان مربوط به همان  خدمت اخذ کرد.

ارائه خدمات دفتر پیشخوان
ارائه خدمات دفتر پیشخوان

شما می خواهید خدمات کارت ملی را انجام دهید که نیاز به مجوز ثبت احوال است، خدمات سیم کارت، مراجعه به ساختما مرکزی اپراتور مربوطه و خدمت های دیگر هم به همین ترتیب که گاهی اخذ هر کدام از این موارد ماه ها به طول خواهد انجامید.

مرحله آخر، بازاریابی

بی تردید برای موفقیت و رشد دفتر پیشخوان خدمات دولت باید بازاریابی قوی داشته باشید و مشتری ها را به سمت دفتر خود جذب کنید زیرا با زیاد شدن این دفاتر فضای رقابتی شدیدی شکل گرفته و هر کس سعی دارد با ارائه خدمات بهتر، سود خود را افزایش داده و ماندگاری خود را تضمین کند که کار آسانی نیست و باید از بازاریاب های قوی استفاده شود که نتیجه مطلوبی در بر خواهد داشت.

سخن پایانی

ما در مجله اینترنتی خرید ناب پیشنهاد می کنیم قبل از شروع هر کاری حتما تحقیقات لازم را انجام دهید و سعی کنید از افراد با تجربه در زمینه هایی که دوست دارید در آن فعالیت کنید ، استفاده کنید. طبق مشاهدات و استعلام های ما مشخص شده که خیلی از افراد بعد از تاسیس دفاتر پیشخوان خدمات دولت، دچار مشکل شده و پیش بینی های آنها آن طوری که فکر می کردند از آب در نیامده و متاسفانه مجبور به تعطیل کردن کارشان شدند. پس از بیرون به این شغل نگاه نکنید که ظاهری پر سود و کم هزینه ای دارد.

5/5 - (1 امتیاز)