طرز تهیه ذرت مکزیکی

طرز تهیه ذرت مکزیکی

ذرت مکزیکی نوعی میان وعده یا عصرانه بسیار محبوب در سراسر جهان است که همانطور که از نامش مشخص است اصالتش متعلق به کشور مکزیک می باشد ، البته ذرت مکزیکی که در مکزیک تهیه می شود با ذرت مکزیکی که در ایران تهیه می شود بسیار متفاوت است. در تهیه ذرت مکزیکی در کشورمان از مواد متنوعی مثل انواع ژامبون و کالباس، قارچ و سبزیجات معطر استفاده می شود که باعث می شود طعم این میان وعده خوشمزه تر شود. برای تهیه این میان وعده خوشمزه با مجله اینترنتی خرید ناب همراه شوید.

طرز تهیه ذرت مکزیکی
طرز تهیه ذرت مکزیکی

مواد لازم جهت درست کردن ذرت مکزیکی

کنسرو ذرت ۵۰۰ گرم
قارچ ۳۰۰ گرم
کره ۳۰ گرم
سس مایونز ۳ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا ۲۰۰ گرم
آب لیمو ترش تازه ۱ قاشق غذاخوری
آویشن ۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز ½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

توجه: مواد لازمی که عنوان شد مناسب برای ۴ نفر میباشد.

مرحله اول

حتما شما هم دوست دارید ذرت مکزیکی که درست می کنید همان طعمی را داشته باید که بیرون از خانه امتحان کرده ایم. برای این کار ابتدا کنسرو ذرت را باز کرده و آبکشی می کنیم. اگر کنسرو ذرت در اختیار ندارید می توان از ذرت خام استفاده و آن را به صورت دون شده داخل قابلمه ریخته و بپزیم.

مرحله دوم

در ابتدای کار باید این نکته را در نظر گرفت که برای تهیه ذرت مکزیکی قرار نیست خیلی وقت صرف کنیم و کارهای عجیبی انجام دهیم. کافی است به دستورالعملی که گفته می شود به دقت گوش کنید و مراحل را به ترتیب انجام دهید. قابلمه را روی اجاق گاز قرار دهید و به آن دو لیوان آب و مقداری نمک اضافه کنید و اجازه دهید ذرت ها به مدت ۵۰ دقیقه بپزند.

زمانی که فکر کردید ذرت ها به اندازه کافی پخته شدند و به نرمی کافی رسیدند، آن را آبکشی کنید.

مرحله سوم

حالا باید به سراغ قارچ ها برویم. قارچ های شسته شده را به صورت ورقه ای و یا نگینی خورد کنید. تابه را روی حرارت قرار بدهید و کره را به آن اضافه کنید و صبر کنید تا کره آب شود و حالا قارچ های خورد شده را به آن اضافه کنید و خوب تفت بدهید.

قارچ خرد شده ورقه ای و نگینی
قارچ خرد شده ورقه ای و نگینی

مرحله چهارم

همراهان عزیز مجله اینترنتی خرید ناب، حتما می دانید که برای سیاه نشدن قارچ ها باید آب لیمو را به آنها اضافه کرد. ابتدا که قارچ را تفت دهیم، شروع به آب انداختن می کند. باید قارچ را تا زمانی که آب آن به طور کامل کشیده شود تفت دهیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه آب قارچ ها به طور کامل تبخیر شد، ذرت پخته شده را اضافه می کنیم و چند دقیقه با قارچ تفت می دهیم، سپس سس مایونز را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و آویشن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا  زمان آن رسیده که با سرعت زیاد مواد را مخلوط کنیم تا سس و ادویه ها به طور کامل با قارچ و ذرت مخلوط شود. بعد از اینکه مواد یک دست شدند، حرارت زیر تابه را روی ملایم ترین درجه قرار می دهیم و پنیر پیتزا را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله بر خلاف مرحله قبل مواد را خیلی آرام هم می زنیم تا پنیر به خوبی آب شده و ذرت مکزیکی ما حالت کش دار پیدا کند. حالا ظرف مناسب را بیاورید و ذرت مکزیکی را با ادویه و سس به مقدار دلخواه سرو کنید.

سرو ذرت مکزیکی
سرو ذرت مکزیکی

نکات مهم درباره تهیه ذرت مکزیکی

زمان آن است که نکات مهمی درباره تهیه ذرت مکزیکی را با شما در میان بگذاریم.

ذرت مکزیکی رژیمی

برای تهیه ذرت مکزیکی رژیمی می توانید به جای استفاده از روغن مایع یا کره از روغن زیتون استفاده کنید که دارای کالری کمتری می باشد. البته سس مایونز و پنیر پیتزا را هم باید حذف کنید یا اینکه از سس مایونز کم چرب استفاده کنید.

طعم دار کردن ذرت مکزیکی رژیمی

اگر از مواد پر کالری ذرت مکزیکی مثل سس مایونز و پنیر پیتزا استفاده نکنید تبدیل به یک غذای رژیمی و کم کالری می شود اما کمی از طعم اصلی اش فاصله می گیرد. شما می توانید با افزودن سبزیجات معطر، ادویه های خوش طعم و چکاندن آب لیمو ترش طعم بهتری به آن بدهید و خواصش را افزایش دهید.

ادویه های مخصوص ذرت مکزیکی

اگر می خواهید ذرت مکزیکی شما مثل ذرت مکزیکی خیابانی شود باید از ادوی هایی مثل پودر پیاز و آویشن استفاده کنید. یکی دیگر از ادویه هایی که هم عطر خوبی به ذرت مکزیکی می دهد ، هم باعث می شود طعم آن خوشمزه تر شود فلفل سیاه است.

کالباس در ذرت مکزیکی

می توانید برای خوشمزه تر شدن ذرت مکزیکی به آن کالباس نیز اضافه کنید. کافیست پس از اضافه کردن قارچ کالباس را به صورت ریز خرد کرده و به قابلمه اضافه کنید. فقط کافیست کالباس را کمی تفت دهید سپس مانند مراحل بالا اقدام کنید.

عوارض مصرف ذرت مکزیکی

در حالت کلی، مصرف ذرت مکزیکی عوارضی به همراه ندارد و عوارضی که در این بخش ذکر می­ کنیم، مربوط به مصرف بیش از حد ذرت مکزیکی است.

نفخ معده

نشاسته زیاد موجود در ذرت هنگام مصرف باعث نفخ می شود. نشاسته در روده بزرگ شکسته شده و گاز زیادی تولید می کند.

مضرر برای دیابت

ذرت به علت داشتن کربوهیدرات باعث بالا رفتن قندخون می شود. بنابراین افراد دیابتی باید از مصرف آن پرهیز کنند.

ناراحتی گوارشی و سوء هاضمه

فیبر زیاد موجود در ذرت باعث دفع سموم از بدن می شود. اما مصرف زیاد آن به دلیل وجود فیبر برای معده مضراتی به همراه دارد که ممکن است فرد دچار سوء هاضمه یا معده درد شود.

ایجاد حساسیت

برخی اشخاص با خوردن ذرت به علت وجود پروتئین خوراکی در آن دچار حساسیت هایی مانند استفراغ، راش پوستی، تورم غشای مخاطی و… می شوند.

ایجاد اختلال رشد

ذرت از دسته غلاتی است که کمبود نیاسین در آن وجود دارد، به همین سبب افرادی که ذرت را به عنوان غذای عمده مصرف میکنند با کمبود این ویتامین مواجه می شوند. کمبود این ویتامین در کودکان منجر به اختلال رشد می شود.

کالری زیاد و چربی خون

به دلیل پخت ذرت مکزیکی با مواد پرکالری، چرب، شور و تند برای افراد مبتلا به فشار و چربی خون و همچنین بیماران قلبی عروقی مضر است و سبب افزایش فشارخون و چوبی خون اشخاص می شود.

ابتلا به چاقی

مصرف زیاد ذرت مکزیکی به دلیل کالری دریافتی بالا موجب چاقی می شود. قند و کربوهیدرات فراوان در ذرت مکزیکی اشخاص را دچار اضافه وزن می کند. برای خوشمزه تر کردن ذرت مکزیکی  به آن کره، نمک، سس های چرب، کالباس و برخی افزودنی های مضر دیگر اضافه می کنند و به همین علت خوردن این نوع ذرت منجر به چاقی می شود.

سخن پایانی

ذرت به خودی خود ماده غذایی مفیدی می باشد اما نحوه پخت و تهیه آن در ارزش غذایی و سلامتش بسیار موثر است. اضافه کردن کره و ادویه های فراوان به آن سبب کاهش ارزش غذایی آن می شود پس ذرت مکزیکی را نمی­توان نسخه خوبی از تهیه ذرت دانست. امیدوارم این میان وعده را درست کنید و نظرتان را با ما در مجله اینترنتی خرید ناب به اشتراک بگذارید.

5/5 - (2 امتیاز)