آشنایی با مکان های مرموز ایران

آشنایی با مکان های مرموز ایران

در این مطلب می‌خواهیم شما را با جاذبه‌های گردشگری و مرموز ایران آشنا کنیم که هرگز پیشنهاد نمی‌کنیم که به تنهایی از این اماکن دیدن کنید. برای آشنایی با این مکان‌های ترسناک و مرموز ایران مطلب ما را در مجله اینترنتی خرید ناب دنبال کنید.

تالاب ارواح مازندران

دریاچه‌ای در ۱۲ کیلومتری نوشهر در استان مازندران قرار گرفته که از گذشته‌های دور، اسم عجیب و ترسناکی را به خود اختصاص داده است. ترکیب درختان مرده وسط دریاچه، مِهی که بیشتر اوقات روی دریاچه را گرفته است و صدای حیوانات وحشی منطقه، همگی شما را یاد فیلم‌های تخیلی و ترسناک می‌اندازد و این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا این دریاچه لقب «تالاب ارواح» را به نام خود کند.

تالاب ارواح مازندران
تالاب ارواح مازندران

اهالی اطراف دریاچه، چیزی از ارواح ندیده‌اند؛ اما بر این باورند که ساکنان گذشته حتما بنا بر اطلاعاتی این نام را برای این دریاچه برگزیده‌اند. دریاچه ارواح نوشهر یکی از مهیج‌ترین جاهای دیدنی مازندران محسوب می‌شود؛ پس اگر برای هیجان و ماجراجویی آماده‌اید، توصیه می‌کنیم بار و بندیل سفرتان را ببندید و راهی این دریاچه مرموز و سحرآمیز شوید.

غار قاتل، کرمانشاه

گاهی سفر به برخی مکان‌های اسرارآمیز و ترسناک حتی برای حرفه‌‌ای‌ها هم به قیمت جان تمام می‌شود. غار پرآو در استان کرمانشاه، یکی از آن دست مکان‌های خطرناکی است که تا به حال جان بسیاری از افرادی را که به آن سفر کردند، گرفته و به همین دلیل هم به «غار قاتل» شهرت پیدا کرده است. گفته می‌شود، غار قاتل تا به حال جان پنج تن از غارنوردانی را که قصد کاوش آن داشته‌اند، گرفته است.

غار قاتل برخلاف بسیاری از غارها که به صورت افقی هستند، کاملا عمودی است و برای رسیدن به دهانه‌ آن باید به ارتفاع ۳ هزار متری کوه پرآو صعود کرد. این غار صعب‌العبور و ترسناک برای اولین بار توسط کاوشگران انگلیسی و لهستانی کاوش شد. پس از آن در سال‌ ۱۳۷۰ بود که غارنوردان ایرانی هم توانستند با وجود موانع و دشواری‌ها به انتهای آن برسند.

پس از آن کاوش‌های زیادی از سوی غارنوردان بی‌شماری انجام گرفت. طی همین هجوم غارنوردان به آن بود که دست‌کم پنج تن جان خود را هنگام درنوردیدن غار از دست دادند تا اسم غار قاتل روی آن بماند. رفتن به غار قاتل تنها برای غارنوردان حرفه‌ای آن هم در فصول گرم سال امکان‌پذیر است.

جنگل مرموز جیغ

در ابتدای روستای سر برج از توابع بخش طرقبه در نزدیکی مشهد جنگلی وجود دارد که با تاریک شدن هوا صداهای وحشتناکی از آن به گوش می رسد که شبیه به جیغ است . در مورد این جنگل می‌گویند سال‌ها پیش اینجا زنی خودسوزی کرده و هر شب صدای جیغ‌های این زن، گوش مسافران را کر می‌کند. تراژدی وحشتناکی است که باعث شده این جنگل زیبا و انبوه به یکی از ترسناک ترین جاهای دیدنی ایران تبدیل شود.

برخی از ساکنان منطقه ادعا می کنند که این صداهای وحشت آور به علت ملخ هایی است که به این منطقه حمله کردند و شب ها در درختان جنگل پنهان می شوند  ، برخی دیگر نیز عواملی ناشناخته را از جمله آب و هوا دلیل به وجود آمدن این صدا های وحشتناک می دانند ، این منطقه در دره ای واقع شده که رودخانه ای از آن می گذرد ، این رودخانه هر سال در یک فصل خشک می شد ، ولی از سال ۱۳۹۰ یعنی درست از سالی که این صدا ها از جنگل شنیده می شود همچنان آب در این جنگل جریان دارد و همین امر باعث جلب توجه و ترس مردم از این پدیده شگفت انگیز شده است . وحشتی که می تواند گردشگران کنجکاو را به سوی خود جذب کند .

این جنگل می تواند برای آن هایی که قصدشان از صفر تجربه ی ترس است و ترشح آدرنالین کمپ زدن در آن جای خوبی برایشان باشد.

قبرستاند سفید چاه

پر واضح است که هیج کجای دنیا به اندازه قبرستان‌های عجیب‌وغریب خوفناک نیستند. اصلاً تنهاماندن در قبرستان معمولی هم آدم را دچار توهم می‌کند، چه برسد به اینکه قبرستان کمی هم داستان داشته باشد. به قبرستان سفید چاه که بروید، قبرهای مختلف با چیدمان‌های متفاوت می‌بینید که هر کدام به سمت و سویی ساخته شده‌اند.

بعضی از این قبرها نمادهای عجیب دارند. بعضی‌شان به حالت ایستاده ساخته شده‌اند و بعضی مثل قبرهای امروزی هستند. نکته جالب درباره این قبرستان این است که مرده‌ها در اینجا نمی‌پوسند! البته این اعتقاد مردم محلی است. آن‌ها معتقدند که خاک اینجا بر مرده اثر نمی‌گذارد و بدنش تا سالیان سال دست‌نخورده باقی می‌ماند. البته قسمت وحشتناک داستان، جعبه‌ای طلسم‌شده است که مردم معتقدند کسی نمی‌تواند قفل آن را باز کند و هر که هم تلاش کرده، زندگی‌اش دچار شومی بی‌پایانی شده است.

دره ستاره ها در قشم

در ۵ کیلومتری ساحل جنوبی قشم بعد از اینکه از روستای برکه خلف گذشتید به دره ای مرموز و ترسناک می رسید که یکی از ژئوسایت های جزیره قشم است و داستان های ترسناکی درباره آن وجود دارد. دالان های تو در تو و حفره ها و شکاف ها به این دره  ظاهری شبیه بناهای ویران شده داده است. بیشتر ساکنان قشم شب ها اطراف این دره نمی روند چون معتقدند با تاریک شدن هوا اینجا به محلی برای رفت و آمد ارواح تبدیل می شود. می گویند در این دره ستاره ای به زمین برخورد کرده و این سنگ های بزرگ در اثر همان برخورد ایجاد شده است. کسانی که به تماشای پدیده های آسمانی علاقه دارند شب ها بدون توجه به داستان هایی که پشت سر این دره وجود دارد به این محل می روند و از تماشای آسمان لذت می برند.

قلعه جنی

در جزیره کیش در نزدیکی کشتی معروف یونانی، قلعه‌ای کوچک و مخروبه قرار گرفته که شاید کمتر کسی به آن توجه کند که مجله اینترنتی خرید ناب توصیه می کند حتما سری به این قلعه بزنید.
با این حال، جالب است بدانید این قلعه از معروف‌ترین مکان‌های ترسناک و مرموز ایران به شمار می‌رود که به قلعه جنی در میان ساکنین منطقه شهرت دارد و اگر شب هنگام بخواهید به دیدن این قلعه بروید، هیچ‌کس به شما کمک نخواهد کرد. زیرا اهالی منطقه بر این باور هستند که جن‌ها در این قلعه زندگی می‌کنند.

مثلث برمودای ایران

کویر به‌خودی‌خود سرشار از رمز و راز است. ریگزار ترسناک و خارق‌العاده‌ای به نام «ریگ جن» در منطقه کویری سمنان در ۱۷۰ کیلومتری تهران قرار گرفته که هر موجود زنده‌ای را که به آن سفر می‌کند، به کام مرگ می‌کشاند.

مثلث برمودای ایران
مثلث برمودای ایران

این منطقه که یکی از داغ‌ترین نقاط روی زمین محسوب می‌شود که از تپه‌های شنی و باتلاق‌های نمک پوشیده شده و آن را به یکی از صعب‌العبورترین نواحی جهان تبدیل کرده است. در طول قرن‌ها، هرگز کسی موفق به گذر از این ناحیه نشده است و هیچ جانوری نیز در آن زندگی نمی‌کند. به‌دلیل وقوع اتفاقات بی‌پاسخ و بدون‌منطق فراوان در این منطقه، عنوان «مثلث برمودای ایران» را به آن داده‌اند.

قصه‌ها و افسانه‌های بسیاری از گذشته مانده که می‌گوید این ریگزار نفرین شده و محلی برای زندگی اجنه است و ارواح پلید و شیاطین در آن فرمانروایی می‌کنند و اجازه ورود هیچ جانداری را به آن نمی‌دهند. حتی برخی از اهالی منطقه معتقدند که صدای صحبت‌کردن اجنه با یکدیگر را در این ناحیه شنیده‌اند. برخی دیگر از محلی‌ها نیز باور دارند که هرکس قدم به این بیابان بگذارد، توسط زمین بلعیده می‌شود و دیگر باز نمی‌شود.

با وجود این افسانه‌ها و داستان‌ها، اکنون این کویر شگفت‌انگیز و اسرارآمیز به یکی از جذاب‌ترین و مهیج‌ترین جاهای دیدنی استان سمنان برای گردشگران علاقه‌مند به هیجان و وحشت تبدیل شده است.

دره کال جنی طبس

در شمال شهرستان طبس استان خراسان جنوبی، دره‌ای با زیبایی حیرت‌انگیز و البته به شدت مخوف و وهم‌انگیز وجود دارد که در میان مردمان محلی به «دره‌ جن‌ها» نیز مشهور است. کال جنی یا دره جن‌ها با وجود تپه‌ها و صخره‌های فرسایشی خود، با هر متر و معیاری مکانی خوفناک به حساب می‌آید. به همین دلیل هم از قدیم نام کال جنی را روی آن گذاشته‌اند که به عقیده مردم محلی، اینجا مکان زندگی اجّنه و دیوان بوده است.

این دره‌ی بسیار زیبا دارای نقوش و نگارها و دیواره‌های بلندی است که بر اثر جاری شدن سیلاب‌ها و همچنین بر اثر فرسایش حاصل از وزش باد به وجود آمدند. در میان دیواره‌های این دره ۳۵ کیلومتری، دالان‌ها و حفره‌هایی نیز ساخته شده که زمان احداثشان به دوران سلسله ساسانیان باز می‌گردد. این بناهای کهن به همراه ظاهر عجیب و وهم‌ناک دره باعث شده تا کال جنی به مکانی پر رمز و راز بدل شود.

گورستانی با سنگ های عظیم و الجثه

در جنوب شرقی ترین نقطه ایران در روستای تیس نزدیک شهر چابهار در استان سیستان و بلوچستان که قدمتی نزدیک به ۲۳۰۰ سال دارد گورستانی با سنگ های عظیم و الجثه ای وجود دارد که قبر ها کنار هم روی سطح سخره ای حفر شده اند این گورستان مرموز مکان جالبی برای ماجرا جویانی است که به دنیای ماوراء طبیعه علاقه دارند .

مردم داستان های عجیبی درباره گورستان جن به زبان محلی جن سنت می گویند و آن را محل زندگی جن ها می دانند .

مردمان این منطقه معتقدند با تاریک شدند هوا جن ها بر سر مردگان خود ناله می کنند و هر کس گذر شبانش به گورستان افتد مورد نفرین آن ها قرار می گیرد و بعد از چند روز با عذابی سخت می میرد.

دره اجنه مشهد

دیوارهای بلند و باریک و تودرتو که گاهی طی‌کردنشان بسیار سخت می‌شود، ویژگی دره اجنه مشهد است. این دره بسیار زیبا در مسیر چناران به مشهد قرار دارد و سال‌هاست داستان‌های مختلفی را گوش‌به‌گوش می‌چرخاند. برای دیدن دره باید به روستای اخلمد بروید. اخلمد کوهستانی است که در زمان حمله اعراب به ایران، بعضی از خراسانی‌ها به آنجا پناه بردند و برخی نیز لابه‌لای دیورهای دره پنهان شدند. دیوارهای دره همان طور که گفتیم بسیار باریک، کم‌عرض و گاه تاریک و مخوف هستند. خب مسلم است که اینجا حتی صدای نفس‌زدنتان هم توی راهروها بپیچد و خیال برتان دارد که یک جن دارد با احتیاط تعقیبتان می‌کند.

دره اجنه مشهد
دره اجنه مشهد

قلعه آدم خوار

قلعه و منطقه باستانی بوینی یوغون واقع در روستای کور عباسلو اردبیل یکی دیگر از دست ساخته‌های متروک و مهجور‌ مانده بشر و محلی برای داستان‌سرایی و قصه‌پردازی است. می‌گویند مردمانی که در قدیم به بازدید این قلعه باستانی می‌رفتند به طور مرموزی ناپدید می‌شدند، گویی که قلعه زنده است و آن‌ها را می‌بلعد.
کم‌کم با ناپدید شدن آدم‌ها این قلعه به قلعه آدم‌خوار مشهور شد و داستان‌های بی‌شماری از آن دهان به دهان در میان مردم پیچید.

سخن پایانی

برخی از این مطالب به واسطه داستان هایی که در موردشان گفته می شود مرموز شدند و واقعیت آن چیزی نیست که به گوش شما می رسد. مجله اینترنتی خرید ناب توصیه می کند برای سفر کردن به نقاط مرموز ایران و جهان، حتما به صورت گروهی سفر کنید تا لذت بیشتری را تجربه کنید.

5/5 - (2 امتیاز)