راهنمای خرید ایزوگام

راهنمای خرید ایزوگام

همانطور که در مقاله خلاقیت و دیزاین پشت بام اشاره کردیم، خرید ایزوگام مرغوب هدف هر کسی که است که میخواهد تعمیر یا نصب ایزوگام انجام دهد. ایزوگام‌های مختلفی در بازار وجود دارد و شرکت‌های بسیاری نیز به عرضه ایزوگام میپردازند . همه این انواع و اقسام مختلف کار خرید ایزوگام را بیش از پیش سخت تر کرده است چرا که معمولا دانش کافی و شناخت کافی از ایزوگام در بین مردم عادی وجود ندارد. مجله اینترنتی خرید ناب در این مقاله قصد دارد تا شما را در شناخت ایزوگام مرغوب یاری دهد.

خرید ایزوگام
خرید ایزوگام

علامت استاندارد محصول

نسبت به وجود علامت استاندارد اطمینان حاصل کنید. علامت استاندارد ایزوگام یک کد ۱۰ رقمی که بر روی لیبل و احتمالا نایلکس ایزوگام قابل مشاهده است. البته مشاهده علامت استاندارد کافی نیست و لازم است نسبت به بررسی صحت آن اقدام کنید. بدین منظور می توانید از سامانه های اینترنتی استفاده نموده و نسبت به استعلام کد استاندارد ایزوگام اقدام کنید. یا اینکه کد استاندارد ۱۰ رقمی را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنید. وجود علامت استاندارد گویای ارزیابی هایی است که از نظر کیفی توسط سازمان استاندارد ملی ایران بر روی آن محصول صورت گرفته است. یکی از راه های تشخیص شرکت های تولیدی معتبر برای خرید ایزوگام دارا بودن علامت استاندارد است.

کیفیت ایزوگام

نکته مهم در خرید ایزوگام توجه به کیفیت ایزوگام و مشخصه های آن است. امروزه ایزوگام های مختلف با برند های متنوع در بازار موجود می باشد اما هنگام خرید عایق مورد نیاز خود صرفاً در صورت پایین بودن قیمت یک ایزوگام اقدام به خرید آن نکنید، زیرا قیر خالص و طبیعی که از مواد اولیه و مشخصه های اصلی در تولید یک عایق مرغوب است با توجه به تورم و افزایش قیمت ها قیمت بالایی دارد در نتیجه در صورت پایین بودن غیر طبیعی قیمت یک ایزوگام حتماً به نشان استاندارد عایق که در قسمت بالا به آن اشاره شد دقت کنید.

عایق استاندارد به دلیل به کار بردن قیر خالص در تولید آن از چسبندگی فوق العاده ای برخوردار است.

یک عایق استاندارد تولید شده از قیر خالص ۶۰-۷۰، پلی استر سوزنی، تیشوی نخدار، اتکتیک پلی پروپیلن، یک لایه فویل آلومینیومی، پودر تالک و پودر مس، فیلم پلی اتیلن و باند و چسب است.

نداشتن بریدگی

قبل از خرید ایزوگام کاملا ایزوگام را مورد بررسی قرار دهید که هیچ گونه نقص و عیبی در ایزوگام وجود نداشته باشد و ایزوگام کاملا سالم باشد این مورد را همان در هنگام خرید و در شرکت تولید کننده مورد بررسی قرار دهید و به بعد موکول نکنید زیرا ممکن است بعضی از این شرکت‌های تولید کننده دارای خدمات پس از فروش نباشند و بعد از تحویل ایزوگام دیگر ایزوگام را از شما پس نگیرند.

بوی نامطبوع ایزوگام نامرغوب

یک راه ساده برای تشخیص کیفیت محصول استفاده از بویایی است. انتظار نداشته باشید این محصول بوی گل و گلاب بدهد اما به مشام رسیدن بوی نامطبوع هم یک علامت هشدار جدی است. استفاده از مواد و الیاف مصنوعی نامرغوب و غیر استاندارد در تولید ایزوگام یک تقلب آشکار است. علت بوی ناخوشایند محصول همین امر است. البته در برخی مواقع نیز پس از نصب ایزوگام ، کم کم بوی نامطبوعی از آن منتشر می شود که نشان دهنده بی کیفیت بودن محصول است. در این صورت دستتان به جایی بند نیست و مجبورید پروسه تعویض ایزوگام را دوباره انجام دهید.

نحوه بسته بندی و تاریخ تولید محصول

نحوه بسته بندی می تواند نشانگر کیفیت عایق باشد. سلیقه در بسته بندی محصول نشانگر حسن سلیقه در تولید محصول است. محصولات از نظر بسته بندی به دو شکل ساده و شیرینگ بسته بندی می شوند. در حالت شیرینگ، با وکیوم پلاستیکی دور ایزوگام را می پوشانند. در هنگام بررسی بسته بندی حتما به تاریخ تولید ایزوگام دقت کنید. از خرید محصولاتی که بیش از ۶ ماه از تاریخ تولید آنها گذشته خود داری کنید. تاکید می شود از خرید محصولی که دارای بسته بندی نامناسب بوده و یا به دلیل انبار بودن طولانی مدت، ظاهر خمیده و شکسته دارند اکیداً خودداری کنید.

نحوه بسته بندی و تاریخ تولید محصول
نحوه بسته بندی و تاریخ تولید محصول

تهیه ایزوگام متناسب با محیط و شرایط اقلیمی

برای دستیابی به نتیجه مطلوب و قابل قبول و همچنین بهره بردن از دوام و طول عمر طولانی عایق خریداری ‌شده حتماً باید به این نکته توجه داشته ‌باشید که ایزوگامی را که خریداری می‌کنید متناسب با محیط، شرایط آب و هوایی و دوام مورد انتظار باشد، زیرا ایزوگام ها متناسب با هر محیط و شرایط آب و هوایی تولید شده و در انواع و تنوع بسیار زیاد و برندهای مختلف در بازار موجود می ‌باشند.

برای مثال جهت عایق ‌بندی سطوحی که مقاومت بیشتری در آن نیاز است و یا قصد عایق بندی سطوحی را که در مناطق سردسیر و پربارش است را داریم حتماً از عایق ‌های دو لایه و سه‌ لایه استفاده شود.

همچنین برای عایق ‌بندی سطوحی که در معرض مستقیم تابش آفتاب قرار دارند از ایزوگام های فویل دار استفاده می ‌شود و در مقابل برای عایق‌ بندی سرویس‌ های بهداشتی ایزوگام ساده و بدون روکش به کار برده می ‌شود.

انجام آزمایش برای تشخیص جنس ایزوگام

روش اول که برای فهمیدن جنس ایزوگام لازم است انجام آزمایش جنس ایزوگام است به این صورت که تکه ای کوچک از ایزوگام را به مدت دو ساعت در داخل فریزر قرار دهید و بعد ایزوگام را خم کنید اگر ایزوگام دچار شکستگی شد نا مرغوب است و اگر تغییری در ایزوگام به وجود نیامد ایزوگام سالم است .

روش دوم آزمایش کشسانی ایزوگام است به این صورت که ایزوگام را بکشید اگر ایزوگام به سرعت پاره شد دارای جنس نامرغوب است ولی اگر ایزوگام در اثر کشیدگی دچار شکستگی یا پارگی نشد یعنی جنس ایزوگام دارای کیفیت خوبی است و قابل اطمینان برای استفاده بر روی پشت بام می‌باشد .

روش سوک که در مجله اینترنتی خرید ناب مرور می کنیم تست دود است. در صورت امکان تکه ای از ایزوگام را به وسیله کبریت یا فندک آتش بزنید. سوختن کم دود و چکه کردن قیر نشانه کیفیت ایزوگام و دوده زیاد نشانه کیفیت پایین مواد اولیه است. ایزوگامی که با مازوت یا قیر دمیده تولید شده باشند از لحاظ بو، مشمئز کننده بوده و فضا را به شدت آلوده می کنند. انجام این تست را با احتیاط، در فضای باز و با آتش زای کم خطر انجام دهید.

وزن ایزوگام مرغوب

برخی از شرکت های تولید کننده برای کاهش هزینه تولید، وزن هر متر مربع از محصول را کم می کنند! کاهش وزن عایق به معنای کم شدن کیفیت آن است. عایق های بسیار سبک، نازک تر بوده و به سادگی در برابر گرما و نور خورشید آسیب می بینند. وجود ترک ها و شکست های عایق ناشی از عدم تحمل در برابر تغییرات آب و هوایی است. در هنگام خرید ایزوگام وزن عایق را از روی بسته بندی ها بررسی کنید. عایق های کمتر از ۳۹ کیلوگرم دارای کیفیت مناسبی نیستند.

خرید ایزوگام از مراکز و نمایندگی های معتبر فروش

در نهایت شناخت یک مرکز پخش معتبر می تواند شما را از تمامی دغدغه های خرید عایق مرغوب آسوده کند.

سخن آخر

در هنگام خرید اگر به نکات بالا توجه کنید می توانید از ایزوگام خریداری شده اطمینان حاصل کنید. در هنگام نصب ایزوگام به محل نصب ایزوگام دقت کنید که سطح صاف باشد و اشیاء نوک تیز در زیر ایزوگام نباشد که با این کار در فصول پر بارش، نگرانی از جهت عایق بندی رطوبتی ساختمان نداشته باشید. از اینکه با مجله اینترنتی خرید ناب همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

5/5 - (2 امتیاز)