راهنمای خرید پلوپز

راهنمای خرید پلوپز

آشپزخانه همیشه قسمتی از خانه محسوب می شود که جذابیت های خاص خود را دارد و می توان از دیزاین آشپزخانه گرفته تا پخت و پز و صرف غذاها و خوراکی های متنوع در آن لذت برد.

اما آشپزخانه نیازمند برخی وسایل است که در آشپزی و درست کردن نوشیدنی های گرم به ما کمک کنند. این وسایل می تواند قهوه ساز ، غذا ساز و یا پلوپز باشند.

در این قسمت از مجله اینترنتی خرید ناب همراه شما هستیم تا با خصوصیات یک پلو پز خوب آشنا شویم.

پلوپز مناسب

دستگاه های پلوپز خانگی یک دستیار فعال در آشپزخانه ها هستند که به شما کمک می کنند به آسانی و در زمان کوتاه غذاهای متنوع را آماده کنید و از خوردن وعده های غذایی خانگی سالم لذت ببرید.

پلوپزهای برقی انواع مختلفی دارند که در ابتدا تک کاره بودند اما با گذشت زمان، این وسیله های برقی آشپزخانه پیشرفت کردند و مدل های دیجیتالی چند کاره از این دستگاه تولید و به بازار عرضه شدند.

پلوپز مناسب
پلوپز مناسب

همه دستگاه های پلوپز باید چند خصوصیت و قابلیت داشته باشند تا به یک دستگاه مناسب برای خرید تبدیل شوند که به همین دلیل در ادامه به این خصوصیات اشاره خواهیم کرد.

ظرفیت پلوپز

برخی از پلوپزها برای تعداد پیمانه‌های برنج کم ‌مناسب بوده و برخی برای خانواده‌های پرجمعیت یا آشپزی در مهمانی‌ها مناسب است. در ابتدا باید مشخص کنید که قرار است برای چند نفر غذا بپزید.

در این صورت می‌توانید پلوپزی با ظرفیت مناسب را انتخاب کنید. معمولا پلوپزهای ۴ تا ۶ لیتری برای خانواده‌های کم جمعیت یا متوسط مناسب است.

امکانات و قابلیت‌های پلوپز

هر پلوپز ممکن است تنظیمات مختلفی داشته باشد که به شما این امکان را می‌دهد که برنج را دقیقاً همانطور که دوست دارید، آماده کنید. محبوب‌ترین امکانات در پلوپزها شامل قابلیت گرم کردن مجدد و پخت برنج سفید و برنج طلایی است.

همچنین بسیاری از پلوپزها تنظیماتی برای پخت غذاهای مختلف مانند انواع سوپ‌ها دارند. در کنار این گزینه‌ها پلوپزهای گران‌تر ممکن است دارای تنظیماتی مانند پیش شست‌وشو یا نیم‌طلایی و طلایی کردن برنج، داشته باشد. بنابراین در هنگام خرید به امکانات و تنظیمات آن با توجه به بودجه‌ی خود دقت کنید.

نمایشگر دیجیتال

عمده مدل های امروزی پلوپز یا لوازم خانگی ترکیبی که شامل پلوپز می شوند، دارای یک صفحه دیجیتال هستند و از طریق آن قادر به هدایت و کنترل دستگاه هستند. علاوه بر خاموش و روشن کردن دستگاه، قابلیت های متنوع سیستم نیز به واسطه صفحه دیجیتال انجام می شود.

این صفحات یا توسط دکمه کنترل می شوند یا کاملا لمسی و هوشمند هستند. در هر دو صورت شما این قدرت را دارید که به تمام کارکردهای متنوع سیستم دسترسی داشته باشید.

برخی ویژگی های خاص سیستم های امروزی، تایمر هوشمندی است که از سوختن مواد غذایی جلوگیری می کند. در چنین شرایطی شما به صورت خودکار یا تنظیم شده قادر به مشخص کردن مدت زمان ویژه ای هستید که به دستگاه اجازه پخت می دهد.

سپس دستگاه به صورت اتوماتیک خاموش می شود. مجله اینترنتی خرید ناب این مورد را ضروری می داند که یادآور شود، نمایش مدت زمان، میزان حرارت و علائم دیگر از طریق این صفحه دیجیتال امکان پذیر شده است.

ویژگی بخارپز در بهترین پلوپز

اگر در رژیم غذایی هستید بهتر است از دستگاهی استفاده کنید که قابلیت بخارپز کردن را داشته باشد ، شما به کمک بخارپز کردن می توانید به راحتی سبزیجات را بخارپز کرده و میل کنید. برای این کار ظرف مخصوص سوراخ داری وجود دارد که وظیفه بخارپز کردن را انجام می دهد.

جنس قابلمه پلوپز

همه پلوپزها یک قابلمه درون دستگاه خود برای پخت و پز غذا دارند که با توجه به سایز پلوپز سایز قابلمه نیز تغییر می کند، این قابلمه ها جنس های متفاوتی دارند که به طور کلی شامل پلاستیک،فلز، سرامیک، نچسب می شود.

جنس های پلاستیک وزن سبکی دارند و جابه جا کردن و شستشو آن ها راحت می باشد اما در مقابل گرما و حرارت مقاومت چندانی ندارند و به راحتی گرما را به سطح بیرونی پلوپز انتقال می دهند که موجب داغ شدن سطح بیرونی پلوپز می شود و ممکن است اتفاقات ناخوشایند را به همراه داشته باشد.

جنس قابلمه پلوپز
جنس قابلمه پلوپز

قابلمه های فلزی وزن زیادی دارند و حمل آن ها کمی مشکل است همچنین به دلیل قطر لایه بیرونی آن ها دیرتر داغ می شوند و گرما و حرارت را به مواد غذایی می رسانند، قابلمه های فلزی گزینه بسیار مناسبی برای استفاده خانگی نیستند اما از دوام و استحکام بسیار بالایی برخوردارند.

محفظه های پلوپز با جنس سرامیک کاملا سالم و طبیعی هستند و برای سلامت انسان بسیار عالی می باشند اما جنس این قابلمه ها در برابر ضربه مقاوم نیست و احتمال شکستن آن وجود دارد و به نگه داری ویژه نیاز دارد. معروف ترین جنس قابلمه های پلوپز جنس های نچسب هستند که مواد غذایی به آن نمی چسبند و به راحتی شسته می شوند،

این قابلمه ها وزن مناسبی دارند و شستشوی آن ها آسان است همچنین دوام مناسبی دارند و برای مدت زمان طولانی می توان از آن ها استفاده کرد.

جنس های نچسب معمولا یک با یک لایه نچسب پوشش داده شده اند که در صورت استفاده و نگه داری نامناسب این پوشش از بین می رود و این قابلمه کارایی خود را از دست می دهد و با کنده شدن تیکه های کوچک از این لایه مواد سرطان زا وارد غذا شما می شوند.

ویژگی گرمکن

برخی از خریداران پلوپز دارای گرم‌کن را ترجیح می‌دهند. این قابلیت وقتی به کار می‌آید که بین زمان پخت غذا تا سرو آن فاصله وجود داشته باشد. با فعال کردن این قابلیت پلوپز غذا را در یک دمای مشخص بدون آنکه سوختگی رخ دهد، گرم نگه می‌دارد. این ویژگی کمک زیادی به افراد شاغل خواهد کرد.

ضمانت‌نامه‌ پلوپز

قبل از اینکه اقدام به خرید پلوپز کنید، ایده‌ خوبی است که گارانتی دستگاه را بررسی کنید و توجه کنید که چه مواردی را پوشش می‌دهد و نمی‌دهد. اگر ۱۰۰٪ مطمئن نیستید که محصول مدنظر برای شما تا سال‌ها کار می‌کند، وجود گارانتی می‌تواند نجات‌دهنده و امیدبخش باشد.

سخن آخر

نتیجه کلی این مطلب در مجله اینترنتی خرید ناب این است که بسیاری از افراد هنگام خرید لوازم خانگی مانند یخچال یا پلوپز تمایل دارند از ویژگی های خوب و بد وسایل اطلاع یابند که قبلا در راهنمای خرید یخچال فریزر به قسمت اول دسترسی پیدا کرده و در این مطلب راهنمای خرید پلو پز را با شما به اشتراک گذاشتیم.

یک پلوپز خوب باید قدرت بالایی داشته و از ظرفیت مناسبی برخوردار باشد. در این صورت امکان پخت و آماده سازی انواع مختلفی از مواد غذایی برای شما وجود دارد.

همچنین توجه به ایمنی سیستم های برقی از اهمیت بالایی برخوردار است و بی توجهی به آن ممکن است سلامت مصرف کننده را به خطر بیندازد. یک پلوپز خوب از سیستم گرم کن مناسبی برخوردار است و دارای صفحه دیجیتال حرفه ای است. همچنین توجه به مواد اولیه به کار رفته در ساخت آن، هنگام خرید مهم تلقی می شود.

5/5 - (1 امتیاز)