دلایل زود تمام شدن اینترنت

دلایل زود تمام شدن اینترنت

حتما برای شما هم پیش آمده است که بسته اینترنتی برای خود تهیه کرده باشید و خیلی زودتر از آن چیزی که فکرش را بکنید، تمام شده باشد.

با این وجود همیشه یک سوال ذهنتان را درگیر می کند که چرا حجم اینترنت من به این زودی تمام شد؟ ما در مجله اینترنتی خرید ناب به شما حق می دهیم و سعی کردیم در این مورد شما را راهنمایی کنیم.

اتمام سریع حجم اینترنت

اگر شما از میزان دانلودهای خود آگاهید و می‌دانید در ماه چقدر فیلم، عکس و آهنگ را دانلود می‌کنید و همچنان بر این عقیده هستید که حجم اینترنت شما خیلی زودتر از زمان مشخص شده تمام می‌شود، باید به نکات زیر به خوبی توجه کنید تا بتوانید از این پس، مصرف اینترنت خود را به حداقل برسانید.

اتمام سریع حجم اینترنت
اتمام سریع حجم اینترنت

دانلود خودکار سیستم عامل

یکی از دلایل مهم مصرف و از دست دادن حجم اینترنت، مربوط به بروزرسانی خودکار سیستم عامل است. خوشبختانه در اکثر گوشی‌های اندروید، آپدیت اصلی سیستم عامل، به صورت دستی انجام می‌پذیرد. اما اگر حجم مصرف دیتای گوشی شما به طور ناگهانی بالا رفت، پیشنهاد می‌کنیم که بخش آپدیت سیستم عامل گوشی و سرویس های مربوط به آن مثل Google Services را بررسی کنید.

اگر متوجه روشن بودن آپدیت های خودکار شدید، باید آنها را غیر فعال کنید؛ چرا که غیرفعال کردن آپدیت های خودکار برنامه‌ها و سیستم عامل، یکی از مهم ترین عوامل کاهش مصرف اینترنت است.

اگر بخواهیم این مورد را در ویندوز بررسی نماییم، می‌توانیم به آپدیت های خودکار و آزار دهنده ویندوز اشاره کنیم؛ این مورد، یکی از مهم ترین دلایل مصرف اینترنت است و به راحتی باعث تمام شدن حجم اینترنت و کند شدن سرعت آن می‌شود.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی

استفاده از رسانه‌های اجتماعی سرعت و کارهایی که به صورت آنلاین انجام می‌دهید، به سرعت مصرف اینترنت شما بستگی زیادی دارد. استفاده از برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی، به ویژه آن‌هایی که عکس‌های با کیفیت و فیلم‌های با وضوح بالا را نمایش می‌دهند، مانند اینستاگرام، یوتیوب، تلگرام، توییتر، واتسپ، فیسبوک و پینترست.

بیشتر اوقات، هر چند دقیقه یکبار تلفن خود را چک می‌کنید. تخمین زده می‌شود که هر فرد روزانه حداقل ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه را در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کند. علاوه بر این ۸۰ درصد از کاربران از طریق دستگاه‌های تلفن همراه به شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارند، در حالی که بقیه از لپ تاپ و کامپیوتر استفاده می‌کنند.

با چنین آماری، می‌توانید تصور کنید که با چه تعداد فیلم و عکس مواجه می‌شوید و از چه مقدار داده برای این برنامه‌ها استفاده می‌کنید. خوشبختانه، شما می‌توانید مدت زمانی را که برای برنامه‎ ها صرف می‌کنید را تنظیم کنید و میزان استفاده از داده‌ها را محدود کنید.

بازی های آنلاین

بازی های آنلاین می توانند به سرعت ترافیک اینترنت شما را تمام کنند. بازی های آنلاین نظیر کال او دیوتی، ایپکس و … تقریبا ساعتی ۲۵۰ مگابایت اینترنت مصرف کرده و از مهم ترین علت زود تمام شدن بسته اینترنت شما می توانند باشند.

برای جلوگیری از این مشکل یکی از بهترین راه‌ها استفاده از اینترنت نامحدود می‌باشد زیرا یکی از دلایل اصلی تمام شدن بسته های اینترنتی بازی های آنلاین می‌باشد. پس اگر به کسب درآمد با بازی کردن مشغول هستید، اینترنت نا محدود را فراموش نکنید.

بازی های آنلاین
بازی های آنلاین

تماس های تصویری

هر زمان که تصویری توسط اینترنت توسط پخش باشد حجم بسته به کیفیت تصویری حجم زیادی را مصرف می کند از این رو اگر دغدغه درباره تمام شدن اینترنت دارید بهتر است استفاده از تماس های تصویری را به حداقل برسانید. البته برخی برنامه های ارتباطی قابلیت بهینه کردن مصرف اینترنت را در زمان تماس را ندارند.

آپلود فایل و درایو های ابری

شاید تصور کنید که فقط فایل‌هایی که دانلود می‌کنید، حجم اینترنت گوشی شما را مصرف می‌کنند! غافل از اینکه فایل‌های ارسالی و مواردی که آپلود میکنید هم ترافیک شما را مصرف می‌کنند.

علاوه بر این، چنانچه از نرم افزارهای درایو‌های ابری نظیر دراپ باکس و وان درایو روی سیستم خود استفاده میکنید، پیشنهاد می‌شود آپلود فایل ها را از حالت خودکار خارج کنید تا میزان مصرف دیتا ارسالی و سرعت اینترنت را بتوانید کنترل کنید.

نرم افزار محدودکننده مصرف اینترنت اندروید

مصرف بیش از حد اینترنت تلفن همراه یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که اکثر کاربران با آن مواجه هستند. روش‌های مختلفی برای قطع دسترسی یک برنامه به‌اینترنت در اندروید ارائه شده است که با استفاه از آن‌ها می‌توانید مصرف اینترنت را محدود کنید. در برخی از گوشی‌های اندرویدی با مراجعه به بخش تنظیمات و انجام چند مرحله، می‌توانید مصرف اینترنت همراه را محدود کنید.

علاوه بر این روش‌ها که در ادامه به بررسی جزئیات آن‌ها خواهیم پرداخت، نرم‌افزارهایی با عنوان نرم‌افزار محدودکننده مصرف اینترنت اندروید وجود دارند که راهکاری ساده برای قطع دسترسی برنامه‌ها به اینترنت به شمار می‌آیند.

از طرفی بسیاری از روش‌هایی که جهت رفع این مشکل ارائه می‌شوند، تنها برای اینترنت همراه کاربرد دارند؛ درحالی‌که نرم افزار محدودکننده مصرف اینترنت اندروید مانند NetGuard نه‌تنها مصرف اینترنت همراه را محدود می‌کند، بلکه در رابطه با مصرف اینترنت خانگی یا وای فای نیز کاربرد دارد.

نرم افزار محدودکننده مصرف اینترنت اندروید
نرم افزار محدودکننده مصرف اینترنت اندروید

از ویروس و پاپ آپ ها غافل نشوید

برخی بدافزارها و ویروس ها در سیستم های کامپیوتری در صورت اتصال به شبکه اینترنت در سیستم فرد قربانی خود را بروزرسانی کرده و اطلاعات کامپیوتر را بطور مخفیانه به سرورها ارسال می‌کنند، که این موضوع باعث مصرف حجم اینترنت و کندی سرعت آن می‌شوند، پس سعی کنید حتما یک آنتی ویروس مناسب روی سیستم خود نصب داشته باشید.

همچنین برخی نرم افزار ها یا ویروس ها می‌توانند به صورت دیفالت خودشان را به مرورگر خانگی تبدیل کرده و یا افزونه های پاپ آپ بر روی سیستم شما نصب می‌کنند. همه این مواردی که در مجله اینترنتی خرید ناب گفته شد به مرور زمان و در بلند مدت می‌توانند یکی از عوامل کاهش سرعت و حجم اینترنت شما باشند.

پس یکی از مهم ترین اقدامات استفاده از یک آنتی ویروس برای جلوگیری از ورود هر گونه بد افزار به کامپیوتر است.

تیر خلاص کاهش مصرف را بزنید

اگر تمامی روش های بالا را انجام داده اید و بازهم مصرف اینترنت برای شما باقی است. آخرین راه به عنوان ترفندهای کاهش مصرف اینترنت، این است که با دسترسی به شبکه اینترنت خود را بررسی کنید. بسیار پیش می آید که افرادی از اطراف به نت شما متصل هستند و شما نمیدانید. برای این کار می توانید با شبکه خویش تماس گرفته و موضوع را با آن ها در میان بگذارید یا رمز وای فای خود را عوض کنید.

حتی یکی از کارهایی که بعضا انجام می دهند، این است که آی پی هایی که قرار است به یک وای فای متصل شوند، را به دستگآه معرفی می کنند تا شخص دیگری نتواند به آن وصل شود.

سخن پایانی

دقت داشته باشید برای کم کردن مصرف اینترنت، نیازی نیست روش های عجیب غریب را پیدا کنید یا مثلا به دنبال کد کم مصرف شدن اینترنت باشید. بلکه برای کاهش مصرف کافی است نکات بالا را مد نظر قرار داده تا حجم بسیار زیادی را در ماه صرفه جویی کنید. از اینکه ما را در مجله اینترنتی خرید ناب همراهی کردید از شما سپاسگزاریم.

5/5 - (2 امتیاز)