ترفند های نگهداری از کيف چرم

ترفند های نگهداری از کیف چرم

همه ما عاشق کیف‌های دستی و دوشی چرم هستیم که البته روش های تشخیص چرم طبیعی کار سختی است. آن‌ها هم به اندازه کافی لطیف هستند و هم می‌توانند هر استایلی را به یک ظاهر خاص تبدیل کنند. اما در کنار این‌ها، مهمترین نکته‌ای که ما را به خرید یک کیف چرم خاص، ترغیب می‌کند، دوام بالای آن است.

وقتی مبلغ زیادی را برای خرید یک کیف کوچک دستی چرم می‌پردازیم، با خودمان می‌گوییم “این کیف تا مدت‌ها برای من کار خواهد کرد”. حالا وقت آن است که یاد بگیریم واقعا چطور می‌توان طوری از کیف‌های چرم نگهداری کرد که تا سالیان سال دوام بیاورند.

پس با مجله اینترنتی خرید ناب همراه باشید تا با این ترفندها آشنا شویم.

چرم

چرم یک الیاف طبیعی است و از آنجایی که این ماده ارگانیک است، نیاز به مراقبت و هر از چند گاهی نیاز به تهویه دارد تا در طول سال ها به بهترین شکل ظاهر شود.

نحوه استفاده از کیف چرمی

یکی از موارد مهمی که در نگهداری از کیف چرم باید به آن توجه کنید، طرز استفاده از آن است. اگر در داخل کیفتان وسایلی دارید که ممکن است بریزد یا از اکسسوری زنانه استفاده می کنید باید بسیار دقت کنید. مثلا، عطر لوازم آرایشی و… در اکثر موارد وقتی لوازم آرایشی یا عطری داخل کیف می‌ریزد، لکه هایی به جای می گذارد. و این لکه ها ممکن است از بین نرود. به همین دلیل بهتر است دقت کنید.

نحوه استفاده از کیف چرمی
نحوه استفاده از کیف چرمی

لوازم آرایشی خود را در داخل یک کیف جداگانه و کوچکتر قرار دهید و سپس آن را داخل کیفتان بگذارید. پیشنهاد می شود عطرها و مواد مشابه را در داخل قوطی های خودشان نگه دارید.

از حمل چیزهایی که ممکن است داخل کیفتان بریزد خودداری کنید. اگر می‌خواهید چیزی اسپری کنید حتما به دور از کیف خود انجام دهید. مواد شیمیایی ذکر شده، می‌تواند روی کیف های چرمی، لکه هایی به جای بگذارد.

تمیز نگه داشتن کیف

با یک پارچه تمیز و خشک کیف خود را پس از هر بار استفاده تمیز کنید و برای پاک کردن پرز از یک غلتک استفاده نموده و اگر درون کیف شما ذرات ریزی وجود دارد، آن ها را بتکانید.

پر کردن کیف چرمی

خوشبو کردن کمد لباس ها برای لباس ها و وسایل داخل کمد مناسب است اما بهتر است کیف چرم خودتان را در آشفته بازار پایین کمد لباس‌ها نگهداری نکنید. اگر کیف چرم را در جایی بگذارید که به آن فشاری وارد نمی‌شود و آن را داخل یک پارچه نخی یا محافظ قرار دهید، می‌توانید مطمئن باشید که عمر طولانی‌تری خواهد داشت.

هیچ وقت کیف چرمتان را داخل کیسه‌های نایلونی که رطوبت را در خود نگه می‌دارند، قرار ندهید.

این نکته از مجله اینترنتی خرید ناب را مد نظر قرار دهید که وقتی قرار نیست از کیفتان استفاده کنید، همیشه داخل آن را پر نگه دارید. برای این کار می‌توانید از چند روسری، ژاکت یا پارچه‌های نخی استفاده کنید یا داخل آن یک کیف دیگر قرار دهید. پر نگه داشتن کیف باعث می‌شود، کیف شما تحت فشار فرم خودش را از دست ندهد و شکسته نشود.

مرطوب کردن کیف با نرم‌کننده مخصوص چرم

برای افزایش طول عمر چرم، بهتر است از خشک شدن آن جلوگیری کنید. استفاده از نرم‌کننده چرم باکیفیت، ظاهر و حس خاص کالاهای چرمی را حفظ می‌کند. توجه نمایید که برای انواع کیف‌های چرم طبیعی، حتما از نرم‌کننده مخصوص محصولات چرم استفاده نمایید.

ضمنا برای حصول نتیجه مطلوب، بهتر است که نرم‌کننده را توسط یک پد نرم یا پارچه میکروفیبر روی سطح کیف بمالید.

مرطوب کردن کیف با نرم‌کننده مخصوص چرم
مرطوب کردن کیف با نرم‌کننده مخصوص چرم

مقابله با خراش

متأسفانه وقتی کیف خود را بیرون می آورید، خراش یک مسئله اجتناب ناپذیر است، اما اگر با یک خراش کوچک مواجه شدید، ناامید نشوید. اما در اینجا چند نکته سریع برای مقابله با خراش وجود دارد که عبارتند از:

  1. چرم را تمیز کنید
  2. آن را با نرم کننده صاف کنید
  3. در صورت لزوم تکرار کنید

ماندن لکه های قدیمی

فرض کنید از تیپ های پاییزی مناسب خانم ها استفاده می کنید و کیف چرم به همراه دارید، چه چیزی جز لکه های قدیمی روی کیفتان می تواند استایل شما را خراب کند؟

یا از استایل کلاسیک مردانه خود لذت می برید و لکه های روی کیف چرمتان باعث خراب شدن استایل بی نقص شما بشود.

لکه های طبیعی مانند لکه های غذا یا خون می تواند به کیف شما آسیب برساند و بعد از مدتی دیگر نتوانید آنها را پاک کنید. یک روش ساده برای تمیز کردن اینگونه لک ها استفاده از گچ نرم یا پودر بچه است.

کمی گچ یا پودر بچه بر روی لکه روغن یا خون بریزید و بعد از اینکه روغن یا خون جذب گچ شد با یک پارچه تمیز آن را پاک کنید. توجه داشته باشید که حتما گچی که استفاده می کنید دارای دانه های زبر نباشد.

کپک زدن کیف چرم

برای جلوگیری از کپک زدن، کیف خود را هر ۲ هفته یکبار هوا دهید. با افزایش رطوبت، کیف چرمی شما ممکن است کپک زده یا کپک زده شود. برای جلوگیری از این امر، کیف خود را از انبار خارج کنید و هر ۲ هفته یک ساعت اجازه دهید هوا خارج شود.

این همچنین به جلوگیری از بوی مرطوب یا بوی تند کمک می کند. اگر متوجه وجود کپک شدید، کیف را در جای خشک و خنک نگهداری کنید تا کپک یا کپک از بین برود.

کپک زدن کیف چرم
کپک زدن کیف چرم

این نکات کوچک را از قلم نیاندازید:

  • اگر دستتان کثیف است یا تازه از کرم مرطوب کننده استفاده کرده‌اید به کیف چرمتان دست نزنید.
  • کیفتان را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید.
  • یک کیف چرم را هر روز و همیشه استفاده نکنید، گاهی به آن استراحت دهید.
  • از برس جیر برای تمیز کردن و نو کردن کیف‌های جیر استفاده کنید.
  • اگر از کیف چرم خود به صورت مرتب استفاده می‌کنید، هفته‌ای یک بار آن را با یک دستمال نخی لطیف تمیز کنید.

سخن آخر

برای مراقبت از کیف های چرم باید نکات ذکر شده را رعایت کرد تا در همه شرایط از تیپ و استایل بهتری برخوردار بود. اگر شما هم روشی در جهت بهتر نگه داشتن کیف چرم می دانید با مجله اینترنتی خرید ناب به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)