خواص جذاب روغن نارگیل

خواص جذاب روغن نارگیل

در زندگی روزمره با مشکلات مختلفی روبرو می شویم که برخی از آنها چاره ای آسان و قابل رفع دارد. مانند از بین بردن شوره سر و یا انواع راه های جرم گیری دندان در خانه که داشتن اطلاعات کافی در مورد چگونگی درمان آنها می تواند این دغدغه ها را کم کند.

یکی از پر کاربردترین اقلامی که می تواند کمک حال خوبی برای ما باشد، انواع روغن ها مخصوصا روغن نارگیل است که مجله اینترنتی خرید ناب با پرداختن به آن شما را بیشتر با خواص این روغن آشنا می کند.

شگفتی های نارگیل

میوه نارگیل بیش از ۴۵۰۰ سال در مناطق گرمسیری رشد کرده است اما از محبوبیت جهانی‌اش زمان زیادی نمی‌گذرد. فواید نارگیل و مزایای بالقوه‌اش را که کنار عطر و طعم دلچسبش بگذاریم، دلیل محبوبیتش هم مشخص می‌شود. یکی از مهم‌ترین فواید میوه نارگیل این است که بسیار مقوی و سرشار از کربوهیدرات است.

شگفتی های نارگیل
شگفتی های نارگیل

اما یکی از سحرآمیزترین محصولات نارگیل، روغن آن است که در ادامه به چند مورد از فواید خواهیم پرداخت.

روغن نارگیل و بلند شدن موها

یکی از خواص روغن نارگیل برای مو، کمک به رشد بهتر آن است. این ویژگی همان چیزی است که خیلی‌ها به دنبالش هستند. در واقع روغن نارگیل با اثرگذاری بر فولیکول مو و تقویت آن، شرایط بلند شدن مو را فراهم می‌کند.

از طرفی این روغن یک آبرسان قوی برای مو محسوب می‌شود. موهای مرطوب و نرم، کمتر دچار شکنندگی و به اصطلاح قطع شدن هستند. همین موضوع به خودی خود نقش مهمی در ایجاد بافت سالم، یکدست و بلند برای مو دارد.

روغن نارگیل یکی از روش های خانگی برای مشکی کردن موهای سفید و یکی از روش های پر پشت کردن ریش و سبیل است.

درمان مو خوره

موخوره ها جزء بدترین مشکلاتی است که برای مو پیش می آید. برای درمان موخوره از روغن نارگیل استفاده کنید. کمی از روغن نارگیل را بین انگشتانتان مالیده و روی موهای وزدار که دچار موخوره شده اند بمالید. تا موها صاف و صیقلی به نظر بیایند. به عنوان یک جایگزین، می توانید از سرم های ضد موخوره که حاوی روغن نارگیل هستند هم استفاده کنید.

خواص روغن نارگیل برای پوست

یکی از توصیه های لازم برای افرادی که پوست چرب دارند استفاده از روغن نارگیل است. این روغن، روغن ماساژی فوق العاده بوده که به عنوان مرطوب کننده برای انواع پوست‌ ها، از جمله پوست‌ های خشک، به کار می‌ رود. برخلاف گلیسیرین، استفاده از این روغن، هیچ گونه عوارضی برای پوست نخواهد داشت.

به همین دلیل، سال ها از روغن نارگیل برای جلوگیری از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست استفاده شده است.

روغن نارگیل هم‌ چنین به درمان بسیاری از مشکلات پوستی همانند پسوریازیس، التهاب پوست، اگزما و دیگر موارد کمک می ‌کند و یکی از راه های درمان آفتاب سوختگی است. به همین دلیل، روغن نارگیل جزء اصلی بسیاری از محصولات بهداشتی مانند صابون‌ ها، لوسیون‌ ها و کرم‌ هاست که مجله اینترنتی خرید ناب در مقاله روش های ساخت لوسیون خانگی به آن پرداخته است.

به علاوه، پیدایش چروک و افتادگی پوست را که معمولاً با بالا رفتن سن پدیدار می‌ شوند، به تاخیر می ‌اندازد. دلیل این مزیت، خواص شناخته شده ‌ی آنتی اکسیدان آن است.

مراقب از دندان

کلسیم جزء مهم برای دندان‌های ما است. ازآنجاکه روغن نارگیل جذب کلسیم توسط بدن را تسهیل می‌کند، در ایجاد دندان‌های قوی به ما کمک می‌کند. این روغن همچنین فساد دندانی را متوقف می‌کند. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که روغن نارگیل در کاهش پلاک و ایجاد ژنژیویت (التهاب لثه) ناشی از پلاک مفید است.

مراقب از دندان
مراقب از دندان

افزایش متابولیسم بدن

انواع مختلف غذاهایی که می خوریم می تواند تأثیر به سزایی در هورمون ها و سلامت متابولیک ما داشته باشد. سوخت و ساز انواع مواد غذایی باهم متفاوت است. برخی از نظر متابولیکی کارایی بیشتری نسبت به سایر مواد غذایی دارند و برخی برای هضم و سوخت و ساز به انرژی بیشتری نیاز دارند.

یکی از ویژگی های مهم روغن نارگیل ترموژنیک بودن آن است. خوردن آن باعث افزایش چربی سوزی در مقایسه با همان مقدار کالری موجود در سایر روغن ها می شود. در نتیجه برای کاهش وزن بسیار مناسب است.

پاک کننده آرایش

حتما با این سوال روبروی شده اید که چگونه آرایش خود را پاک کنیم ؟ می‌توانید روغن نارگیل را به عنوان پاک‌کننده آرایش حساب کنید.

البته این کاربرد آن چندان رایج نیست، اما زنان در برخی نقاط جهان به این کار (یعنی پاک کردن آرایش با روغن نارگیل) روی آورده‌اند تا از اثرات جانبی مواد شیمیایی موجود در آرایش پاک‌کن‌ها و پاک‌کننده‌های شیمیایی (به خصوص برای نواحی حساس یا لطیف پوست) به دور باشند.

نقش روغن نارگیل در بهبود گوارش

یکی از خواص روغن نارگیل بهبود دستگاه گوارش است؛ بنابراین از بسیاری مشکلات مربوط به معده و گوارش مانند سندرم روده ی تحریک پذیر جلوگیری می‌ کند.

چربی ‌های اشباع شده‌ ی موجود در آن، خصوصیات ضد میکروبی داشته و به مقابله با بسیاری از باکتری ‌ها، قارچ‌ ها و انگل ‌هایی که می ‌توانند سوء هاضمه ایجاد کنند، کمک می‌ کنند. روغن نارگیل هم ‌چنین به جذب مواد غذایی دیگر همانند ویتامین‌ ها، مواد معدنی و آمینو اسیدها کمک می ‌کند.

روغن نارگیل برای ابرو

لیفت ابرو در خانه را تجربه کردید؟ آیا از فواید روغن نارگیل برای ابرو مطلع هستید؟ اگرچه این ادعا که روغن نارگیل ابروها را ضخیم‌تر و پرتر می‌کند اغراق‌آمیز است، اما استفاده از روغن نارگیل ممکن است برای ابرو فوایدی داشته باشد.

روغن نارگیل برای ابرو
روغن نارگیل برای ابرو

روغن نارگیل با توجه به توانایی رطوبت رسانی، تغذیه و محافظت از پوست و مو می‌تواند برای ابروهای شما مفید باشد. همچنین برای استفاده در اطراف چشم بی‌خطر است و جایگزینی طبیعی برای سرم‌های ابروی موجود در بازار که ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشند است.

این روغن به دلیل توانایی بالایی در جلوگیری از شکستگی مو دارد.

رشد ناخن

ترفندهای براق کردن ناخن ها برای خانم ها بسیار اهمیت دارد و روش های تقویت ناخن را باید بدانیم اما در ابتدا باید به فکر رشد ناخن ها بود. از خواص شگفت انگیز روغن نارگیل استفاده کنید تا ناخن هایی سالم داشته باشید.

برای داشتن ناخن هایی بلند و کشیده باید آنها را مرطوب نگه دارید. ناخن ها و کوتیکول های مرطوب، رشد روان آن را آسان می کنند. بنابراین هر شب قبل از خواب مقداری روغن نارگیل گرم کنید، پوست و ناخن های خود را بسیار خوب ماساژ دهید و سپس بخوابید.

سخن آخر

حالا که با خواص روغن نارگیل آشنا شدید، در قسمت «نظرات» تجربه‌های خود را با خوانندگان دیگر مجله اینترنتی خرید ناب به اشتراک بگذارید. آیا مصرف روغن نارگیل را به دیگران توصیه می‌کنید؟ آیا خواص دیگری از روغن نارگیل می‌شناسید که در این متن به آن‌ها اشاره نشده است؟

5/5 - (1 امتیاز)