ترفندهای خانه داری

ترفندهای خانه داری

خانه داری که در ذهن بسیاری از افراد پیش پا افتاده و سطحی است ، جزو سخت ترین کارهایی است که اگر بیمه زنان خانه دار نداشته باشید، بازنشستگی ندارد و هنر آن نزد کدبانوی خانه است . خانم های خانه دار به مرور زمان در آشپزی و خانه داری ترفندهایی آموخته اند که سبب راحتی در خانه داری شده است .

اگر می خواهید با ترفندهایی خانه داری شوید با این بخش از مجله اینترنتی خرید ناب همراه شوید تا شما را با چند ترفند آشنا کنیم.

خانه داری

خانه داری به مجموع کارهای روزمره که در خانه انجام می شود گفته می شود. برای بهتر انجام شدن امور مرسوم خانه باید از ترفندهایی استفاده کرد که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.

خانه داری
خانه داری

داشتن برنامه غذایی

یکی از وقت‌گیرترین کارهای خانه غذا درست کردن است و نیازمندی ما به غذای فوری . خصوصا اگر ندانیم چه غذایی می‌خواهیم درست کنیم. تکرار روزانه این موضوع می‌تواند تبدیل به مشکلی آزار دهنده شود و زمان و انرژی زیادی از ما بگیرد. می‌توانید یک لیست از غذاهای مورد علاقه و مناسب برای خانواده تهیه کنید و برای هر هفته برنامه غذایی داشته باشید.

اپلیکیشن‌‌های زیادی هستند که می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. هم می‌توانید یک برنامه غذایی از این اپ‌ها گرفته و هم مواد غذایی موجود را در آن‌ها وارد کنید تا به شما غذای مناسب را پیشنهاد بدهند. با این کار نه تنها در زمان و انرژی‌تان صرفه جویی می‌کنید، بلکه خرید مواد غذایی‌تان را نیز بهینه کرده‌اید.

پولیش کردن لوازم چوبی

لوازم چوبی از آن دسته لوازمی هستند که تمیز کاری آن‌ها کاری پر زحمت است، اما با بیان این ترفند می‌توانید به آسانی این کار سخت را در کم‌ترین زمان انجام دهید.
پولیش کردن لوازم چوبی و مبلمان با روغن زیتون ترفند پیشنهادی مناسبی برای تمیز کردن مبلمان و لوازم چوبی نظیر سرویس چوب و … می‌باشد.
استفاده از چند قطره زیتون برای تمیزکاری می‌تواند برق و جلای خاصی به این لوازم بدهد.

از کاه کوه نساختن

اگر سعی کنید که کارهای کوچک را در همان لحظه انجام دهید از روی هم تلنبار شدن آنها جلوگیری خواهید کرد. به عنوان مثال اگر هنگام غذا پختن ظرف ها رو همان موقع بشویید کار خود را راحت تر خواهید کرد و تنها شاید ۱۰ دقیقه از وقت شما را بگیرید. بنابراین اجازه ندهید که کارهای کوچک روی هم انباشته شود و به کارهای بزرگ تبدیل شود. زیرا روی روحیه ی شما تاثیر منفی می گذارد.

برطرف کردن شوری غذا

در مقاله ای مجزا به رفع شوری غذا پرداختیم و در این مقاله اشاره کوتاهی به آن خواهیم کرد. شور شدن غذا اتفاقی است که شاید برای شما نیز بیفتد. در چنین مواقعی برطرف کردن شوری غذا از ترفندهای خانه داری مهم محسوب می‌شود و هر خانم خانه داری باید به آن مسلط باشد.  با روش‌های زیر می‌توان شوری غذا را از بین برد.

  1. حبه قند: با استفاده از یک قاشق حبه قند را درون دیگ غذا کنید و قبل از آب شدن کامل آن را از دیگ بیرون آوردید.
  2. سیب زمینی: بهترین ترفند برای برطرف کردن شوری غذا، استفاده از چند برش سیب زمینی می‌باشد. بعد از پخت سیب زمینی آن را از دیگ خارج کنید.
  3. میوه: در برخی غذاها به جای سیب زمینی، چند برش میوه را درون غذا بگذارید و پس از گذشت چند دقیقه خارج کنید.

تازه نگه داشتن نان

ترفندی که مجله اینترنتی خرید ناب برای تازه نگه داشتن نان و جلوگیری از بیات شدن آن در نظر دارد این است که درون کیسه نان یک ساقه کرفس را یک شب کامل قرار دهید تا رطوبت و طعم تازه نان حفظ شود.

تازه نگه داشتن نان
تازه نگه داشتن نان

ترفند جا باز کردن کفش‌های نو

اگر کفش‌های نو شما برای پایتان تنگ هستند و اذیت تان می‌کنند، برای جا باز کردن آن‌ها می‌توانید از این ترفند استفاده کنید.

چند تکه روزنامه مچاله شده را خیس کنید و محکم داخل کفش‌ها‌یتان قرار دهید و آن‌ها را پر کنید.

سپس اجازه دهید برای مدتی کفش‌ها خشک شوند و بعد روزنامه‌ها را خارج کنید. با این روش کفش‌های شما کمی جا باز می‌کنند و می‌توانید به راحتی آن‌ها را بپوشید.

اضافه کردن سفید کننده در فلاش تانک

اغلب ما تا زمانی که دستشویی جرم نگیرد سراغ کار سخت تمیز کردن آن نمی‌رویم. یکی از ترفندهای جالب خانه داری برای همیشه تمیز نگه داشتن توالت اضافه کردن مقدار کمی سفید کننده به آب فلاش تانک است. با انجام این کار میزان زیادی از کار و زحمت تان برای تمیز کردن دستشویی را کم می‌کنید.

جلوگیری از کدری داخل قابلمه

برای جلوگیری از کدری داخل قابلمه‌های آلمینیومی پوست سیب را به مدت ۳۰ دقیقه در آب بجوشانید بعد از انجام این ترفند متوجه شفاف شدن داخل قابلمه‌های خود خواهید شد.

استفاده از ابزار مخصوص

هر وسیله‌ ای با توجه به ترفند و شیوه مخصوص به خود، نگه داری می شوند. به طور مثال برای تمیز کردن مواردی مانند سنگ ها، فلزها، مواد صنعتی و همچنین بافتنی باید از مواد به خصوصی برای شستشو و پاک کردن استفاده کرد. به طور کلی سعی کنید همیشه از مواد طبیعی و به دور از مواد شیمیایی برای نظافت کردن منزل خود استفاده کنید.

در صورتی که از مواد شیمیایی استفاده می کنید باید قبل از آن یکسری نکات را یاد بگیرید. مثلا به هیچ عنوان مواد شیمیایی مختلف را با همدیگر ترکیب نکنید، زیرا ترکیب کردن آن ها باعث ایجاد ماده سمی می شود و یقینا برای سلامتی انسان مضر است.

تمیز کردن کف اتو بخار

اتو بخار از وسایل پرکاربرد در خانه است و برای خرید آن باید راهنمای خرید اتو بخار را با دقت مطالعه کرد.

استفاده مکرر از اتو بخار برای اتوکشی لباس‌های متفاوت باعث می‌شود که کف آن دچار جرم و رنگ تیره شود. در چنین مواقعی اتوکشی اشتباه است زیرا باعث می‌شود لباس‌هایی که دارای رنگ روشن است تیره شود. قبل از انجام اتوکشی ترفند خانه داری برای تمیز کردن کف اتو بخار را انجام دهید.

تمیز کردن کف اتو بخار
تمیز کردن کف اتو بخار

برای تمیز کردن کف اتو بخار از مسواک نرم و محلول سرکه و جوش شیرین استفاده کنید. فرمول این محلول به ترتیب زیر است.

۳ قاشق غذاخوری سرکه سفید+۱ قاشق چای خوری جوش شیرین

این محلول را به کمک مسواک نرم بر سطح کف اتو بخار بکشید سپس با دستمال نرم آن را پاک کنید.

خلاصی از بوی فلفل

هنگامی که می خواهیم فلفل های تند را خرد کنیم ، دستمان به شدت بوی فلفل می گیرد و تندی آن جذب پوست می شود . برای جلوگیری از تند شدن دست و بو گرفتن آن هنگام بریدن فلفل دست ها را با کمی روغن چرب کنید.

محکم کردن فرش روی سرامیک

اگر فرش شما روی سرامیک سر می‌خورد و برای شما مشکل ساز شده، یک ترفند ساده استفاده از چسب پهن دو طرفه نر و ماده پارچه‌ای است.

یک طرف این چسب را به فرش بچسبانید و طرف دیگر را روی زمین با چسب دوطرفه معمولی فیکس کنید.

با این کار دو بخش نر و ماده به خوبی به هم دیگر می‌چسبند و فرش شما دیگر به هیچ وجه روی سرامیک لیز نمی‌خورد.

باز کردن لوله با سرکه و جوش شیرین

یک ترفند خانه داری جالب و هیجان انگیز برای باز کردن مسیر لوله‌ها! کمی جوش شیرین را داخل مجرای آب سینک ریخته و روی آن سرکه بریزید. این ترکیب جادویی یک لوله باز کن قوی است.

پیاز و رفع زنگ زدگی

اگر سرویس قاشق و چنگال یا هر وسیله مورد استفاده شما در منزل دچار زنگ زدگی شده است می‌توانید با کمک یک پیاز زنگ زدگی‌ها را از بین ببرید. به این صورت که پیازی را خردکنید و وسیله مورد نیاز را در چندین مرحله به پیاز بمالید این کار باعث رفع زنگ زدگی می‌شود.
البته در انتخاب لوازم منزل خود از جمله سرویس قاشق و چنگال دقت کافی را به خرج دهید تا بتوانید خریدی درست داشته باشید و سرویس‌هایی ضدزنگ را خریداری کنید.

پیاز و رفع زنگ زدگی
پیاز و رفع زنگ زدگی

برند ناساالکتریک یکی از برندهای معتبر در زمینه لوازم خانگی است که می‌توان با خیالی آسوده از آن خرید کرد.

هوای مطبوع

یکی از مهم‌ ترین روش‌ ها برای تازه نگه داشته گیاهان، مطبوع نگه داشتن فضای خانه است. امروزه به خصوص در آپارتمان‌ ها کمتر هوا تعویض می‌ شود و به همین خاطر به مرور زمان هوای خانه شما حبس می‌ شود. این مسئله می‌تواند به دلیل پختن‌غذا، تبخیر آب و بوی بد زباله ها باشد.

برای این کار بهتر است هر چند وقت یکبار پنجره‌ ها را یکی دو ساعت باز کنید و بگذارید هوای منزل شما عوض شود. بهتر است که این کار را در صبح یا شب که هوا خنک تر است انجام دهید.

کلام آخر

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کافی را کرده باشید. اما شما از چه روش هایی برای خانه داری استفاده می کنید؟ خوشحال می شوییم نظرات و پیشنهادات خود را با مجله اینترنتی خرید ناب در میان بگذارید.

5/5 - (2 امتیاز)