تاریخ انقضا آب اکسیژنه

وسایلی که دانستن تاریخ انقضاء آن ها مهم است

هیچ چیز در زندگی عمر نامحدود ندارد. همیشه حواسمان هست تاریخ انقضاء شیر و مواد غذایی را بررسی کنیم و می‌دانیم تا کِی می‌ توانیم از محصولات بهداشتی نگهداری کنیم، اما متأسفانه حواسمان به تاریخ انقضای برخی از وسایل خانه نیست. در این متن از مجله اینترنتی خرید ناب بعضی وسایلی که دانستن تاریخ انقضاء آن ها مهم است و با آن ها سر و کار دارید  را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

۱- تاریخ انقضاء عینک آفتابی

تاریخ انقضا عینک آفتابی
تاریخ انقضا عینک آفتابی

اشعه های فرابنفش تأثیر منفی بر لنزهای عینک دارند و بعد از مدتی، لنزها توانایی جلوگیری از این اشعه ها را از دست می دهند. با وجود آنکه سازندگان این وسیله عمر مفید آن را به طور دقیق تعیین می کنند، اما توصیه می شود عینک آفتابی خود را هر دو سال تعویض کنید.

۲- تاریخ انقضاء بالش

تاریخ انقضا بالش
تاریخ انقضا بالش

عمر مفید بالش‌ ها ۲ تا ۳ سال است. با گذشت زمان، بالش‌ ها به مکانی برای رشد هیره‌ های گرد و غبار تبدیل می‌ شوند همچنین پس از مدتی تغییر شکل‌ می‌ دهند و درصورتی‌ که مورد استفاده قرار بگیرند، گردن درد و آلرژی فرد را در پی دارند.

۳- تاریخ انقضاء آب اکسیژنه

تاریخ انقضا آب اکسیژنه
تاریخ انقضا آب اکسیژنه

آب اکسیژنه را در جعبه ی وسایل پزشکی هر خانه ای می توان پیدا کرد، اما خیلی از ما نمی دانیم این ماده بعد از گذشت دو ماه از زمان باز شدن بسته بندی آن، خواصش را از دست می دهد. تاریخ انقضای مهر و موم شده ی این ماده هم یک ساله است.

۴- تاریخ انقضاء دمپایی راحتی

تاریخ انقضا دمپایی راحتی
تاریخ انقضا دمپایی راحتی

عمر مفید دمپایی راحتی ۶ ماه است. دمپایی راحتی محیطی عالی برای گسترش آلودگی قارچی است، بنابراین باید به‌ خوبی شسته شود.

۵- تاریخ انقضاء چای کیسه ای

تاریخ انقضا چای کیسه ای
تاریخ انقضا چای کیسه ای

چای کیسه ای حتی در بسته بندی مهر و موم شده، بعد از شش ماه قابل استفاده نیست. این مسأله به قابلیت تخمیر برگ های چای بر می گردد.

۶- تاریخ انقضاء لیف و اسفنج حمام

عمر مفید لیف و اسفنج حمام
عمر مفید لیف و اسفنج حمام

لیف حداکثر تا ۶ ماه و اسفنج حمام تا ۲ هفته قابل استفاده است. اسفنج‌ ها و لیف‌ ها محل مناسبی برای رشد قارچ‌ ها و کپک‌ ها هستند. می‌ توانید لیف‌ ها را در آب داغ بجوشانید تا باکتری‌ های مضرشان کشته شود.

۷- تاریخ انقضاء مسواک

تاریخ انقضاء مسواک
تاریخ انقضاء مسواک

بیشتر از ۶ ماه از مسواکتان استفاده نکنید. وقتی برس مسواک‌ ها فرسوده شد، باید عوض‌ شان کنید. اگر به سرماخوردگی یا آنفولانزا هم دچار شدید، باید مسواک جدیدی بخرید وگرنه ممکن است دوباره به آن بیماری‌ ها مبتلا شوید.

۸- تاریخ انقضاء شانه

تاریخ انقضا شانه
تاریخ انقضا شانه

عمر مفید شانه و برس تنها یک سال است، حتی اگر آن ها را به طور مرتب تمیز کنید و بشورید. بعد از این مدت، ممکن است باعث ایجاد شوره و مشکلات دیگری برای موها شوند.

۹- تاریخ انقضاء حوله

تاریخ انقضا حوله
تاریخ انقضا حوله

علاوه بر اینکه حوله ی مرطوب محل مناسبی برای رشد باکتری ها است، شست و شوی مکرر آن باعث پوسیدگی تار و پود حوله می شود. شست و شو در دمای بسیار بالا هم سرعت بیشتری به روند پوسیدگی می دهد. توصیه می شود حوله های خود را هر ۳ سال یک بار تعویض کنید.

۱۰- تاریخ انقضاء کفش مخصوص دویدن

تاریخ انقضا کفش مخصوص دویدن
تاریخ انقضا کفش مخصوص دویدن

پس از ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر دویدن، کفش‌ها خاصیت ضربه‌ گیریشان را از دست می‌ دهند و فشار بیشتری به مفاصل تان وارد می‌‌ شود. بهتر است پس از ۱ سال، کفش‌ هایتان را عوض کنید.

۱۱- تاریخ انقضاء تخته برش چوبی

تاریخ انقضا تخته برش چوبی
تاریخ انقضا تخته برش چوبی

این تخته ها هر ۳ سال یک بار باید تعویض شوند. در غیر اینصورت، محیط مناسبی برای باکتری ها خواهند بود. علاوه بر این، تخته های برش به دلیل رطوبت و ضربات چاقو، شکل خود را از دست می دهند.

۱۲- تاریخ انقضاء ادویه‌ جات

تاریخ انقضا ادویه‌ جات
تاریخ انقضا ادویه‌ جات

ادویه‌جات پس از ۱ تا ۳ سال، مزه و عطرشان را از دست می‌ دهند. ادویه‌ های پودر شده را نباید بیش از ۶ ماه نگهداری کنید.

۱۳- تاریخ انقضاء پستانک و شیشه شیر بچه

تاریخ انقضاء پستانک و تشیشه شیر بچه
تاریخ انقضاء پستانک و تشیشه شیر بچه

حتما بهداشت کودکان را جدی بگیرید، پستانک ها و شیشه شیر هایی که برای کودکانتان استفاده می کنید چون دائما در دهان بچه می گذارید ۲ تا ۵ هفته بیشتر تاریخ انقضا ندارد البته این مورد اغلب به شرایط بستگی دارد چون با کوچکترین ترکی که بخورد میکروبها شروع به رشد می کند.

۱۴- تاریخ انقضاء کفگیر

تاریخ انقضا کفگیر چوبی
تاریخ انقضا کفگیر چوبی

کفگیر، قاشق و هر وسیله ی دیگری که با غذا در تماس باشد را هر دو سال باید تعویض کرد. این نکته به خصوص در مورد کفگیرهای چوبی صدق می کند.

۱۵- تاریخ انقضاء سه‌ راهی برق

تاریخ انقضاء سه‌راهی برق
تاریخ انقضاء سه‌راهی برق

هر سه‌ راهی برق ظرفیت مشخصی دارد و اگر بیشتر از آن استفاده کنید، دچار مشکل می‌ شود و ممکن است آسیب‌ هایی جدی به بار آورد. پس از ۱ تا ۲ سال، سه‌ راهی برق را عوض کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)