آثار باستانی و گردشگری قطر

آثار باستانی و گردشگری قطر

قطر یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است که به‌خاطر خطوط ساحلی طولانی و بیابان‌هایش، جزو زیباترین کشورهای جهان به حساب می‌آید. تا دو دهه قبل، کمتر گردشگری این کشور را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کرد؛ اما قطر از سال ۲۰۰۴ میلادی به‌لطف ذخایر نفتی وسیعش توانست تغییرات چشمگیری ایجاد کند. در حال حاضر، آسمان‌خراش‌های چشم‌نواز، هتل‌های لوکس و مراکز خرید شیک بخش اعظمی از چشم‌انداز شهر را تشکیل می‌دهند. امروزه قطر مدرن درهای خود را به روی جهان باز کرده است و جام جهانی ۲۰۲۲  فوتبال در قطر نیز نقطه اوج صعود این کشور به صحنه جهانی خواهد بود. به همین دلیل، گردشگران زیادی برای بازدید از جاهای دیدنی قطر برنامه‌ریزی می‌کنند؛ موضوعی که دستمایه نگارش این مقاله در مجله اینترنتی خرید ناب شده است تا به شما در برنامه‌ریزی بهتر برای سفر کمکی کرده باشد.

جاذبه‌های قطر

قطر که برای مهمان‌نوازی و مناظر منحصربه‌فرد در سطح جهانی مشهور است، چیزهای زیادی برای ارائه به گردشگران دارد و به نظر می‌رسد این فهرست همچنان ادامه داشته باشد. پس بهتر است به معرفی این جاذبه ها بپردازیم.

جاذبه‌های قطر
جاذبه‌های قطر

برج های برزان در دوحه

برج های برزان به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری قطر از معماری بی نظیری برخوردار می باشد. طراحی این برج ها به گونه ای می باشد که برای مشاهده زیبایی آن بهتر است به نوک برج بروید و در آن جا از زیبایی فوق العاده ای بهره مند شوید.

بازار سوق واقف

بازار سوق واقف از بازارهای باستانی قطر است. این بازار قدیمی برای یادآوری روزهای قدیم بازسازی شده است. در این بازار زیبا مغازه های پارچه فروشی، شیرنی ها، ادویه جات، کالاهای خانگی (گلدان های بزرگ) و سوغاتی ها و هنرهای مختلفی وجود دارد. در این بازار شما می توانید نجار ها و خیاط ها را ببینید. مردان قطری در این بازار لباس های سنتی می دوزند. در این بازار تعداد زیادی رستوران با غذاهای سوری و لبنانی موجود است. برای خرید غذاهای ارزان عربی می توانید به مسجد Souq بروید. در کنار آن یک رستوران ساده با نیمکت های ساده با نیمکت های قطری است. می توانید در آنجا کباب و نان تازه سفارش دهید.

فستیوال سیتی دوحه

یکی از بزرگترین بازارهای قطر، فستیوال سیتی است که می‌توانید کلیه لازم مورد نیاز خود را از آن خریداری کنید. این بازار سینما، مرکز تفریحی و مغازه‌هایی دارد که همگی نماینده معتبرترین برندهای جهان هستند. نماینده ایکیا، سواچ، پاندورا، بزرگترین نمایندگی مونوپریکس و مرکز اولین فروشگاه‌ اتحادیه ملی بسکتبال و بسیاری دیگر از برندهای بین‌المللی در این بازار دیده می‌شود.
این مرکز خرید مساحتی معادل ششصد هزار مترمربع دارد.
از ویژگی‌های خوب این مرکز خرید می‌توان به محوطه آن اشاره کرد. در این محوطه قسمتی جهت ورزش وجود دارد. می‌توانید در حیاط این مجموعه دوچرخه سواری کنید و یا استراحت کنید و از محیط لذت ببرید.
سینمای چهاربعدی و مجهز این مجموعه شما از هر تفریح دیگری بی‌نیاز می‌کند. این سینما هجده صفحه نمایش دارد و فیلم‌های باکیفیت و هیجان‌انگیزی در آن پخش می‌شود.

ساحل کورنیش

دوچرخه‌سواری یا قدم زدن، بهترین راه برای شناخت و رفتن به جاهای دیدنی قطر محسوب می‌شود. ساحل توریستی «کورنیش» با چشم‌اندازهای زیبا و لوکس انتخاب خوبی برای لذت بردن از دوحه‌گردی‌ست. کورنیش جای دنجی برای پیدا کردن آرامش و فرار از شلوغی‌های شهری‌ست. رد سفر به قطر این ساحل را از دست ندهید.

کورنیش از آن جاهایی‌است که بخاطر برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ تغییرات زیادی در آن اتفاق افتاده.

دهکده فرهنگی کاتارا

اگر در بین جاهای دیدنی قطر دنبال جایی می‌‌گردید که گردشگری در آن هم فال باشد و هم تماشا، راه دهکده فرهنگی کاتارا را در پیش بگیرید. این دهکده فرهنگی، به سبک‌و‌سیاق خانه های قطر در روزگاران قدیم ساخته شده است. به لحاظ موقعیت نیز دهکده فرهنگی کاتارا از یک طرف با ساحل زیبای دوحه همسایه است و از طرف دیگر با تپه‌های اطراف این شهر. مرکز میراث فرهنگی، خانه اپرا، چندین کتابخانه، سالن آمفی تئاتر و فروشگاه‌های لوازم هنری در گوشه‌و‌کنار دهکده فرهنگی کاتارا خودنمایی می‌کنند.

به لطف این شرایط، دهکده فرهنگی کاتارا به مرکز هنری دوحه تبدیل شده است. در این دهکده هنری چند نمونه از جاهای دیدنی دوحه نیز وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها، مسجد کاتارا دوحه است. جالب است بدانید این مسجد، اولین مسجد در دنیای اسلام است که طراحی آن را یک بانوی خوش‌سلیقه و هنرمند انجام داده. افلاک نمای کاتارا، رستوران‌های شیک و کافه‌های اعیانی از دیگر امکانات دهکده فرهنگی کاتارا به حساب می‌آید.

موزه‌های مشیرب

یکی از بهترین جاهای دیدنی قطر برای بازدید در دوحه، موزه‌های مشیرب است. این موزه‌ها ۴ شگفتی تاریخی هستند که تاریخ غنی ماهیگیری دوحه را نشان می‌دهند. در میان بسیاری از دیدنی‌های دیگر، موزه‌ها همچنین نشان‌دهنده چگونگی آغاز سفر دوحه به‌عنوان یک دهکده ماهیگیری کوچک و مسیر رشد آن هستند. این مکان برای کسانی که مایلند جنبه‌های مختلف تاریخ قطر را به‌طور عمیق درک کنند، عالی است.

خانه بن جلود، خانه محمد بن جاسم، خانه کمپانی و خانه رادوانی چهار خانه مختلفند که بخشی جدایی‌ناپذیر از موزه هستند. این موزه به‌درستی به‌عنوان موزه‌ای پیشرفته معرفی می‌شود، چون تاریخ و زندگی افرادی را که در قطر زندگی می‌کردند و نقش مهمی در توسعه و مدرن‌سازی قطر داشتند، نشان می‌دهد.

مروارید قطر

مروارید قطر، جزیره‌ای مصنوعی به بزرگی بیش از چهار کیلومتر مربع است که به‌عنوان تفرجگاهی به سبک مدیترانه‌ای، نمونه‌ای از زندگی اشرافی و مجلل را پیش روی شما می‌گذارد. در اینجا برخی از بهترین کافه‌ها، رستوان‌ها و مراکز خرید دوحه قرار دارند و به همین دلیل بسیاری از گردشگران برای خرید برندهای معروف دنیا به این منطقه سر می‌زنند. همچنین هتل‌های لوکس و اسکله‌ای بی‌نظیر، این مقصد گردشگری قطر را دیدنی‌تر کرده‌اند. جالب اینکه علت نامگذاری این منطقه به مروارید قطر، به‌خاطر جزیره‌ آن است که در گذشته از این محل برای صید مراورید استفاده می‌شد.

جزیره مروارید
جزیره مروارید

مروارید قطر از چندین منطقه تشکیل شده است که هر یک از آن‌ها سبک معماری مخصوص به خود را دارند؛ به‌عنوان مثال، «قنات کوارتیر» با الهام از ونیز ساخته شده است و «پرتو عربیا» منطقه‌ای مدیترانه‌ای را در ذهن تداعی می‌کند که قایق‌های بادبانی لوکسی در آن به چشم می‌خورند.

دژ دوحه قطر

این دژ نظامی در قلب دوحه واقع شده و در سال ۱۹۲۷ ساخته شده است. با این وجود درنهایت این دژ به یک موزه تبدیل شده است و هم اکنون آثار هنری مانند زیورآلات چوبی، تجهیزات ماهی گیری قدیمی، نقاشی های رنگ روغن و عکس های قدیمی را به نمایش می گذارد.

اگر به دنبال درک تاریخ و سبک زندگی قطری ها هستید و می خواهید تا ساکنان این سرزمین را اندکی بهتر بشناسید، این دژ می تواند یک روز لذت بخش را برای شما رقم بزند. با تمامی این تفاسیر، زیباترین و چشم گیرترین نکته این دژ را می توان نمای بیرونی آن دانست.

این بنا بسیار بزرگ و مستحکم است و موجب برانگیخته شدن حس محاصره شدن با نیرویی قوی و ترسناک در شما می شود. این امر در نوع خود تجربه ای ویژه است و بدون شک از دیدن منظره این بنای زیبا و البته رعب آور، لذت خواهید برد.

موزه هنرهای اسلامی

معمار موزه هنرهای اسلامی I.M. Pei، موقع طراحی این موزه پیشنهاد داد که موزه را بر روی یک جزیره مستقل بسازند تا ساختمان های جدید مانع نمای زیبای آن نشوند. این موزه در کنار کورنیکه قرار گرفته است و از برخی زوایا شناور به نظر می رسد.

موزه هنرهای اسلامی در دوحه، پایتخت کشور قطر، بزرگترین موزه اسلامی به حساب می آید. در آن آثار باستانی مانند کتاب های خطی، پارچه های نفیس، سنگ های گرانبها و سکه های قدیمی از طلا، نقره و برنز که بسیار قدیمی هستند و قدمت آنها به پیش از اسلام و عهد ساسانیان بر می گردد به نمایش گذاشته شده است.

خوشنویسی، جواهرانت، الگوهای اسلامی و منسوجات از سه قاره، این موزه را تبدیل به یک مجموعه قدیمی از آثار باستانی از قرن ۱۷ تا ۱۹ کرده است.

برای میل کردن یک ناهار کاری یا یک شب تاریخی به یاد ماندنی، Idam، اولین رستوران خاورمیانه با سرآشپزی Alain Ducasse فرانسوی را امتحان کنید.

تراس بیرونی در طبقه آخر موزه نمایی زیبا از دوحه را برای شما به نمایش می‌گذارد و غذاها و سرویس‌های عالی در اختیار شما قرار می‌دهد.

نکته: هنگام رفتن به موزه‌های اسلامی حتما مسیرهای اطراف موزه را دنبال کنید تا زمانی که به کافه MIA در فضای باز برسید، در آنجا روی صندلی‌های راحتی بنشینید و نمای زیبای شهر را تماشا کنید.

تپه‌های ماسه‌ای

یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های تفریحی در قطر است که به معنی رانندگی در تپه‌های پرفراز و نشیب است. اگر به بازدید از جاهای دیدنی تاریخی علاقه‌مند نیستید، می‌توانید به مراکز تفریحی همچون تپه‌های ماسه‌ای بروید و از هیجان آن‌ها لذت ببرید. تپه‌های ماسه‌ای دوحه در قطر ارتفاع زیادی دارند و شیب آن‌ها نیز زیاد است. رانندگی در میان این تپه‌ها بسیار هیجان‌انگیز است. لازم به ذکر است که رانندگی روی تپه‌ها توسط اپراتورها و رانندگان ماهر صورت می‌گیرد. اگر با کودکان خود به این تپه‌ها مراجعه می‌کنید، از راننده بخواهید کمی آرام‌تر رانندگی کند.
می‌توانید در شب به یکی از چادرهای لوکس عربی مراجعه کنید و در آن استراحت کنید و یا از غذادهای محلی نوش جان کنید و زیر آسمان پرستاره بخوابید.

شهر فیلم دوحه

قطری‌ها جایگاه‌ ویژه‌ای برای فرهنگ و تمدن این سرزمین قائل هستند. به همین دلیل با ساخت آثار هنری سعی دارند تا توجه گردشگران بین‌المللی را به قطر جلب کنند. برای رسیدن به این هدف، شهر فیلمی بزرگ و مجهز در فاصله‌ای نزدیک به دوحه ساخته‌اند. این شهر فیلم در همسایگی روستایی قدیمی و پشت دره‌ای زیبا قرار دارد. شهر فیلم دوحه در کنار جاذبه‌های هنری، جاذبه‌های گردشگری جالبی دارد و به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی قطر شناخته می‌شود. در این شهر از گردشگران استقبال می‌شود و آثار هنریِ هنرمندان قطری پیش روی آن‌ها قرار می‌گیرد.

شهر فیلم دوحه
شهر فیلم دوحه

ساختمان‌های این شهر مانند خانه های قطر قدیم ساخته شده تا فیلم‌هایی که در آن ساخته می‌شود، حال‌و‌هوای مردمان قدیم این سرزمین را در ذهن مخاطب زنده کند. این شهر جاهای دیدنی زیادی دارد که مهم‌ترین آن‌ها، مسجدی زیبا با گنبد و مناره‌ای تماشایی است. ما در مجله اینترنتی خرید ناب پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال جاهای دیدنی قطر با جاذبه‌های هنری هستید، شهر فیلم دوحه را به برنامه قطرگردی خود اضافه کنید.

موزه ملی قطر

موزه دیگری که فقط از آب کورنیش در دوحه ساخته شده است، موزه ملی قطر است. این موزه که با منظره‌ای باورنکردنی از خلیج ساخته شده، تاریخ قطر را در سه بخش نشان می‌دهد: آغاز، زندگی کنونی و تاریخ مدرن.

یکی از بهترین مکان های دیدنی دوحه در نزدیکی فرودگاه است و بازدیدکنندگانی که به اینجا می‌آیند می‌توانند روزهای آغازین، زندگی در قطر و تاریخ مدرن این کشور را ببینند که علاقه آنها را به این سرزمین چندبرابر می‌کند.

در مجموع ۱۱ گالری، کافه، رستوران و یک پارک وجود دارد که به جاذبه‌ها، آینده و امکانات موزه می‌افزاید. معماری این اثر تاریخی، موزه ملی قطر را به یک جاذبه و نشانه نمادین تبدیل کرده است. این موزه توسط معمار مشهور ژان نوول و به‌شکل یک گل رز طراحی شده که در فرهنگ عربی اهمیت زیادی دارد.

اسپایر زون

اسپایر زون فقط به‌اندازه چند دقیقه با مرکز دوحه فاصله دارد و به‌واسطه برجی به ارتفاع ۳۰۰ متر به‌راحتی قابل‌تشخیص است. این منطقه شامل محوطه‌های ورزشی در سطح جهانی، آکادمی آموزشی، بیمارستان پزشکی ورزشی و همچنین هتل‌‌های پنج ستاره و رستوران‌های متعددی می‌شود و مقصدی ایدئال برای دوستداران ورزش به حساب می‌آید.

پارک اسپایر بخشی از این مجموعه است که بیش از ۸۰ هکتار وسعت دارد و از مسیرهای پیاده‌روی، محوطه بازی کودکان، دریاچه بزرگ، کافه‌ها و رستوران‌ها تشکیل شده است. این پارک یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی قطر است که برای پیاده‌روی صبحگاهی و عصرگاهی محلی عالی محسوب می‌شود. پارک اسپایر در نزدیکی ویلاجیو مال قرار دارد و پس از خرید و گردش می‌توانید در این پارک قدری استراحت کنید و از فضای آن لذت ببرید.

حیات وحش الماهای قطر

غزال عربی به عنوان سمبل و نماد کشور قطر شناخته شده و تنها محلی که شما شانس دیدن این حیوان را در آن دارید، پناهگاه حیات وحش الماها است.

شما در این محل شانس دیدن تعدادی از گونه های جانوری منحصر به فرد که در معرض خطر انقراض هستند مانند غزال عربی، نوعی بزکوهی و آهو را خواهید داشت. از دیگر نکات جالب توجه درباره این پناهگاه و پارک حیات وحش این است که جانورشناسان در این محل برای نخستین بار در بین تمامی کشورهای منطقه توانستند غزال عربی را به صورت مصنوعی و در اسارت تکثیر کنند.

حیات وحش الماهای قطر
حیات وحش الماهای قطر

در این منطقه بیابانی یک اقامت گاه بسیار مدرن و زیبا نیاز وجود دارد که شما با اقامت در آن می توانید تجربه ای متفاوت از حضور در قلب کویر را داشته باشید.

ساحل خور العدید

خور العدید یکی از بیابان های قطر است که بسیار شگفت انگیز است. این بیابان در ۸۰ کیلومتری جنوب شرقی دوحه واقع شده است. ساحل خور العدید آرامش نابی دارد و به همین جهت شناخته شده است. اگر به این ساحل رفتید، پیشنهاد می شود که شترسواری کنید. درخشش شن های زیبای ساحل در موقع طلوع و غروب آفتاب، جزو لذت هایی است که با رفتن به این ساحل تجربه می کنید. اگر شب در این ساحل ماندید، تصویر ماه در دریا، منظره ای زیبا ایجاد می کند. این ساحل که در برخضی نقاط، درست در کنار دریا قرار دارند، گاهی تا ۴۰ متر ارتفاع دارند.

قلعه الزباره و روستای متروکه

قلعه الزباره نمونه بارز معماری ناب و بی‌نقص ساکنان این منطقه است؛ طراحی بی‌همتایی که این دژ کهن را پس از گذشت چیزی حدود صدسال سرپا نگه داشته و به یادبودی گران‌مایه برای تفاخر اعراب در داشتن اصالت و تمدنی غنی مبدل کرده است. بازدید از این قلعه باستانی امکان سفری به گذشته و برقراری پیوندی با تاریخ صد ساله این منطقه را فراهم می‌کند و چهره متفاوتی از قطر را برشما آشکار می‌سازد.
اگر به مکان‌های تاریخی و باستانی علاقه‌مند هستید، بازدید از قلعه الزباره و روستای متروکه می‌تواند برای شما بسیار جذاب باشد. این روستا بازسازی شده است و اولین میراث جهانی قطر در یونسکو است.

قدمت این مکان به بیش از ۱۷۰۰ سال پیش برمی‌گردد. قلعه الزباره که در سال ۱۹۳۸ ساخته شده است، جدیدترین بخش این مکان است. سال‌ها پیش تجار چینی و بریتانیایی در این مکان به خرید و فروش مروارید، ماهی و دیگر محصولات دریایی می‌پرداختند. از این مکان یک روستای متروکه نیز به جای مانده است که بیشتر به شهر ارواح شبیه است. این روستا معماری جذابی دارد و تماشای آن خالی از لطف نیست. درهای ورودی توخالی، دیوارهای نازک و بخش‌هایی دیگر از این روستا همچنان سالم مانده است.

خانه رادوانی

خانه رادوانی از جمله قدیمی‌ترین جاهای دیدنی قطر به حساب می‌آید. این خانه زیبا و تاریخی در سال ۱۹۲۰ ساخته شده است. خانه رادوانی از جمله قدیمی‌ترین خانه‌های قطر به حساب می‌آید. این خانه متعلق به فردی با نام آکی اکبر رادوانی و خانواده‌اش بوده است. تا حدود ۷۰ سال، این خانواده مالک خانه رادوانی بودند. در حال حاضر خانه رادوانی را به یک موزه برای بازدید عموم تبدیل کرده‌اند. در سال ۱۹۷۱، خانه رادوانی از این خانه نقل مکان کردند. بعد از آن این خانه آسیب بسیاری دید و ویران شد. در سال ۲۰۰۷، خانه رادوانی را بازسازی کردند و در حال حاضر به یک موزه زیبا تبدیل شده است.

شهر لوسیل

قطر از معدود کشورهای جهان است که بسیاری از شهرهای مهم آن با برنامه قبلی ساخته شده‌اند. برای نمونه می‌توان به شهر لوسیل قطر اشاره کرد. این شهر در منطقه جنوبی الدیان قرار گرفته است. کلنگ ساخت شهر لوسیل در ۲۰۰۵ به زمین خورد. همان‌گونه که علاقه‌مندان فوتبال به‌خوبی در جریان هستند، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قرار است در این شهر برگزار شود؛ به همین دلیل شهر لوسیل در چند دهه اخیر پیشرفت زیادی داشت تا به میزبانی شایسته برای برگزاری رویدادی جهانی تبدیل شود.

هدف اصلی احداث شهر لوسیل، ساخت شهری با جاذبه‌های گردشگری بود. به همین دلیل لوسیل یکی از بهترین جاهای دیدنی قطر به حساب می‌آید. در این شهر نمایی تماشایی از سواحل قطر پیش روی گردشگران قرار می‌گیرد. لوسیل یکی از مدرن‌ترین شهرهای دنیاست. سیستم‌های سرمایشی پیشرفته‌ای در این شهر تعبیه شده تا گردشگران گرمای سوزان قطر را حس نکنند. جاهای دیدنی لوسیل به اندازه‌ای است که ارزش دارد یک سفر کامل را به گردشگری در این شهر توریستی اختصاص دهید.

سوق شاهین

سوق شاهین یکی از مکان‌های جذاب قطر است که می‌توانید برای کشف مناظر تاریخی اعراب از آن دیدن کنید. اکنون آنچه این جاذبه گردشگری را به یکی از بهترین بهترین جاهای دیدنی قطر برای کشف میراث این کشور تبدیل می‌کند، تأثیر شاهین در فرهنگ عربی است. شاهین‌ها از دیرباز همواره بخش مهمی از کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی از بخش‌های آسیا و اروپا بوده‌اند.

سوق شاهین
سوق شاهین

اینجا در سوق شاهین می‌توانید از نزدیک با این موجودات باشکوه روبرو شوید. نمایشگاه‌هایی وجود دارد که پرندگان در ایوان در حال استراحت هستند. لوازم جانبی، غذا و دیگر لوازم ضروری برای شاهین‌ها در سوق مهیاست. به این پرندگان بسیار احترام گذاشته می‌شود، بنابراین مطمئن شوید که حضور شما هیچ آسیبی به آنها وارد نمی‌کند.

ویلاجیو مال

مرکز خرید و سرگرمی ویلاجیو در اسپایر زون واقع شده است و از کالاهای نسبتا ارزان تا لوکس نظیر پوشاک، جواهرات و… در آن یافت می‌شود. طیف وسیعی از کافه‌ها و رستوران‌ها در این مرکز خرید فعالیت می‌کنند که هر نوع سلیقه‌ای را پوشش می‌دهند. ویلاجیو مال خدماتی همچون وای‌فای پرسرعت رایگان، خدمات باربری و خدمات ویلچر را برای رفاه حال بازدیدکنندگان ارائه می‌کند.

اگر با خانواده در سفر هستید و کودکی همراهتان است، تفریحات زیادی از گوندولاسواری تا پارک موضوعی در این مرکز خرید وجود دارد که می‌توانید به‌راحتی او را سرگرم کنید. این پارک موضوعی سرپوشیده شامل سالن بولینگ، لیزر تگ، رول گلایدر و ترن هوایی می‌شود و دارای یک پیست اسکی است که بزرگ‌ترین پیست دوحه به حساب می‌آید. سالن سینمای چهاربعدی یکی دیگر از امکانات تفریحی پارک است که با جلوه‌های ویژه‌ای مانند اسپری‌ آب، لرزش صندلی و… اوقاتی سراسر هیجان را برای شما و فرزندتان به ارمغان می‌آورد.

جنگل ساحلی التکیره

جنگل ساحلی التکیره از مشهورترین نقاط کشور قطر است. این مکان یک اکوسیستم سبز و منظره خوش آب و هوا دارد که در شهر خشک و کویری دوحه قرار گرفته است. این منطقه ماهی‌های خاص، پرندگان مختلف و فلامینگوهایی دارد که از مناطق مختلف مهاجرت کرده‌اند. در این منطقه می‌توانید یک قایق پارویی اجاره کنید و در رودخانه حرکت کنید. در سفر به این منطقه کفش مناسب و دوربین عکاسی را فراموش نکنید! در دوحه جنگل وجود ندارد به این دلیل که در یک کشور بیابانی قرار گرفته اما باید بگوییم که جنگل ساحلی التکیره محال را ممکن کرده است.

این جنگل در میان شن‌های بیابان و صحرا قرار گرفته و جالب است بدانید که آبی زلال دارد و زیستگاه فلامینگوها و ماهیخوارها است. این جنگل یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های دیدنی دوحه است.

برج الخور

برج الخور که در فاصله ۲ کیلومتری دوحه قرار دارد، یکی از بهترین مکان‌های تاریخی در قطر است که هنر و تاریخ این کشور را نمایان می‌کند. این برج‌ها که در حدود قرن ۱۹ ساخته شده‌اند، بهترین مکان‌های توریستی قطر هستند که قرار بود به‌عنوان سه برج دیده‌بانی، همه فعالیت‌های شهر را زیر نظر داشته باشند. هدف از ساخت این برج‌ها حفاظت از بندر شهر و پیگیری کشتی‌های مهاجم برای ورود به الخور بود.

درست در نزدیکی برج، چاه «عین هلیتان» قرار داشت که به دلیل خواص درمانی، مشهور و یکی از جنبه‌های ضروری زندگی مردم آن ناحیه بود. برج‌های الخور نه فقط داستان‌ها، بلکه مسافران را به خاطر معماری باشکوه خود جذب می‌کند. این برج حدود ۲۶ فوت ارتفاع دارد که می‌تواند نمای کاملی را از کل شهر ارائه دهد.

قلعه زکریت

در همسایگی دوحه، شبه‌جزیره‌ای کوچک با نام زکریت وجود دارد. این منطقه به داشتن قلعه‌ای باستانی با نام قلعه زکریت معروف است. قلعه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم در سده هجدهم میلادی ساخته شده است. جالب است بدانید قلعه زکریت به رغم گذشت سال‌های دراز، شرایط مطلوبی دارد. جالب‌تر اینکه بازدید از قلعه زکریت کاملاً رایگان است.

اگر دنبال بازدید از جاهای دیدنی رایگان قطر می‌گردید، قلعه زکریت را به برنامه گردشگری خود اضافه کنید. این قلعه در کنار جاذبه‌‌های تاریخی، مکانی خوش‌منظره است که نمای زیبایی به دریا دارد. در فاصله‌ای نه‌ چندان دورتر از قلعه زکریت، ساحلی کوچک خودنمایی می‌کند. این ساحل مکان دنجی برای آفتاب‌گرفتن و ساحل‌گردی است. به لطف این شرایط با گشت‌و‌گذار در قلعه زکریت، می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و در کنار بازدید از یکی از جاهای دیدنی قطر، حسابی ساحل‌گردی کنید.

جزیره بنانا

یکی دیگر از بهترین تفریحات آبی و از جاهای دیدنی قطر، قایق‌سواری با بنانا است. جزیره بنانا مکان مناسبی برای شماست. جزیره‌ای مصنوعی که درست در سواحل پایتخت دوحه واقع شده و یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید با خانواده در قطر است که آرامش و ورزش‌های آبی را در بهترین حالت ارائه می‌دهد.

جزیره بنانا
جزیره بنانا

بنانا سواری، تفریحی است که در سراسر جهان شناخته‌شده و برای سرگرمی خانوادگی مناسب است. می‌توان گفت بنانا سواری یکی از تفریحاتی است که باید در سفر به قطر، در برنامه خود قرار دهید.

زیبایی این جزیره تجمل و راحتی زندگی در یک هتل مجلل را فراهم می‌کند. یک اقامتگاه مشرف به آب‌های آرام دریا می‌تواند بهترین گزینه برای استراحت باشد.

سخن پایانی

به نظرم شاید کسی پیدا نشود که در سفر به قطر، ناامید و دست‌خالی برگردد. چرا؟ چون تقریبا هر چیزی که می‌تواند جاذبه‌ای برای سفر باشد در قطر وجود دارد. مثلا می‌توانید کلی با پارک‌های آبی و شهربازی‌ها خوش بگذرانید، یا با صخره‌نوردی به اوج هیجان برسید و یا در جاذبه های تاریخی قطر غرق گذشته شوید. خلاصه که این سفر ارزشش را دارد. از اینکه مجله اینترنتی خرید ناب را دنبال می کنید از شما سپاسگزاریم.

5/5 - (2 امتیاز)