کسب درآمد در منزل

کسب درآمد در منزل

خیلی از افراد اصلا کار کردن در خارج از منزل را دوست ندارند و بنا به یک سری دلایل نمی‌توانند در بیرون از خانه کار کنند و مشغول به کاری بشوند به همین دلیل به دنبال روش هایی برای کسب و کار در منزل هستند. اگر شما هم جزو این افراد هستید و قصد دارید که کار در منزل داشته باشید، این مقاله در مجله اینترنتی خرید ناب را از دست ندهید.

کار در منزل
کار در منزل

کار در منزل مناسب چه افرادی است؟

کار در منزل مناسب افرادی است که از مهارت و یا تخصص خاصی برخوردار هستند. با این حال قادر به تامین سرمایه اولیه و پرداخت هزینه هایی مانند اجاره و یا رهن محلی برای کار کردن و هزینه های آمد و رفت نیستند.

بهترین پیشنهاد کار در منزل اگر با ارائه ایده همراه نباشد هیچ ارزش و اعتباری ندارد. زیرا داشتن ایده یکی از مهم ترین مراحل ایجاد کسب و کارهای خانگی است. بنابراین لازم است پیش از هر اقدامی ایده های متعدد را مورد بررسی قرار داده و در نهایت مناسب ترین ایده را انتخاب کرد. ناگفته نماند که داشتن علاقه و استعداد در انتخاب ایده بسیار مهم بوده و لازم است در کنار پولساز بودن ایده انتخابی خود این موارد را نیز مد نظر قرار داد.

کسب و کار اینترنتی

با توجه به پیشرفت تکنولوژی راه اندازی کسب و کار در منزل بسیار راحت تر نسبت به گذشته شده است. با توجه به اینکه بسیاری از افراد به دنبال درآمدزایی و راه اندازی یک کسب و کار آسان در منزل هستند، برای این که بتوانید در خانه تان بدون بیرون رفتن درآمد زایی کسب کنید اینترنت یک فرصت بسیار بزرگی برای افرادی است که قصد راه اندازی کسب و کار در منزل دارند.

شاید خیلی عجیب باشد که شما فقط با یک کامپیوتر و گوشی و یک خط اینترنت بتوانید به درآمدهای چند میلیون تومانی درماه برسید. با یک جستجوی ساده می توانید پیدا کنید که تقریباً تمام کسب و کارها به سمت کسب و کارهای اینترنتی کشیده شده‌اند. و شما هم برای اینکه بتوانید یک کسب و کار در منزل پولسازی راه اندازی کنید نیاز به اینترنت دارید.

آشپزی و شیرینی پزی

همه می توانند این کار را انجام دهند. کافی است آشپز ماهری باشید یا دست پخت دیگران را عرضه کنید. در هر صورت آشپزی می‌تواند یک شغل پردرآمد خانگی باشد، حتی در داخل خانه شما! کافی است استعداد آشپزی داشته باشید، سلیقه مشتری‌ها را بشناسید و صد البته به غذا و آشپزی علاقمند باشید.

البته که می توانید محصولات خود را در فضای مجازی تبلیغ کنید و بفروشید و هم می توانید تراکت هایی آماده کنید و در محله تان پخش کنید. ممکن است ماه اول و دوم مشتری نداشته باشید اما باور کنید از ماه سوم به بعد مخصوصا بعد از اینکه گاهی از محصولات دست سازتان مثل شیرینی و ترشی و غذا به کاسب های محل به عنوان هدیه دادید سیل مشتریان وفادار به سمت شما روانه می‌شوند.

بلاگر شوید

آیا اطلاعاتی در مورد بلاگرهای آنلاین دارید؟ شما می توانید به راحتی در منزل با انجام تبلیغات، درآمد کسب کنید و این کار یکی از راحت ترین راه های درآمد زایی برای افراد می باشد و از طرفی حجم رقابتی بالایی دارد.

ترجمه زبان های خارجی

اگر زبان‌های مختلفی مانند انگلیسی، ترکی، فرانسوی، چینی و … را به خوبی می‌دانید، می‌توانید به عنوان مترجم کارتان را شروع کنید. این کار در منزل شامل ترجمه متون، فیلم، کتاب، pdf، ویدئوهای کوتاه و … است. در صورتی که بخواهید خارج از منزل کار کنید، می‌توانید در شرکت‌های مختلف یا حتی سفارت مشغول به کار شوید اما ترجمه هم یکی از انواع کارهایی است که می توان در خانه انجام داد.

تایپ در خانه

یکی از کارهایی که هر کسی در منزل می تواند انجام دهد و واقعا نیازی به تخصص هم ندارد و فرقی هم نمی کند آقا باشید یا خانم تایپ کردن است. بله شما با تایپ کردن می توانید در خانه کسب درآمد داشته باشید.

هنوز هم افراد یا شرکت های زیادی هستند که نیاز به یک تایپیست دارند و شما می توانید بهترین گزینه برای آن ها باشید. به نظرم کار تایپ به عنوان شغل دوم در منزل برای آقایان می تواند محسوب شود.

تایپ در خانه
تایپ در خانه

تایپ کردن شاید کار خسته کننده و کم درآمدی باشد ولی برای شروع یک کار خانگی بسیار گزینه خوبی می تواند باشد. برای این که تایپ کردن متون دیگران را به عنوان کار در منزل برای خود انتخاب کنید فقط نیاز به کامپیوتر و صد البته اینترنت دارید.

اگر اندکی سرمایه دارید می توانید از تبلیغات آفلاین مثل تراکت و بروشور هم برای معرفی خود استفاده کنید. حتی می توانید به نیازمندی های روزنامه ها هم مراجعه کنید و به دنبال استخدام تایپیست به صورت دورکاری بگردید.

تولید محتوا

از دید مجله اینترنتی خرید ناب، یکی از بهترین پیشنهادهای کار در منزل، تولید محتوا است که نیاز به هیچ سرمایه ای ندارد. بلکه تنها چیزی که مورد نیازدارد داشتن یک گوشی یا لپ تاپ است. افراد با تولید مطلب برای سایت های مختلف می توانند به درآمد روزانه دست پیدا کنند.

راه اندازی مزون لباس خانگی

این ایده برای عاشقان مد و لباس عالی است. شما یکسری لباس از برخی شهرها مثلا کیش و قشم و جلفا یا برخی کشورها مثل ترکیه و امارات و … تهیه می کنید و یکی از اتاق های منزل تان را دکوربندی و رگال کشی می کنید و تبدیل به مزون می کنید. حتم دارم شغل خانگی بسیار سودآوری است.

بازاریاب

آیا سابقه و پیشینه ای در بازاریابی دارید؟ بسیاری از شرکت های بازاریابی خواستار افرادی هستند که بتوانند در منزل این کارها را برای آنان انجام دهند و رفته رفته به سمت مدیریت وابسته به بازاریابی دست پیدا کنند.

پرورش گل‌های زینتی و گیاهان دارویی

زندگی آپارتمانی و ساختمان‌های بلند و نبود حیاط‌ و باغچه، افراد را به نگهداری گل و گیاهان آپارتمانی سوق داده است. پرورش این گل‌ها و گیاهان دارویی یکی از مشاغلی است که درآمد خوبی دارد. علاوه بر این کسب و کار لذت‌بخشی است و روحیه عالی به افراد شاغل در این زمینه می‌دهد. پرورش قارچ هم یکی دیگر از روش‌های درآمدزایی است.

ساخت محصولات دست ساز

یکی از عمده کارهایی که از طریق آن می توان در منزل کسب درآمد داشت ساخت محصولات دست ساز است. محصولات دست ساز شامل زیور آلات، کیف های دستی، لیف های حمام، جعبه و پاکت هدیه، نمد دوزی، عروسک سازی، شمع سازی، ساخت ست های آشپزخانه، بسته بندی حبوبات و خشک بار در منزل، گل سازی و قلاب بافی و … می باشد.

اگر تمایلی به فروش اینترنتی ندارید پیشنهاد می کنم به سراغ مغازه هایی بروید که محصولات مرتبط با شما را می فروشند. پیشنهاد خود را برای فروش محصولات تان به صورت عمده ارائه دهید. اگر بتوانید آن ها را متقاعد کنید می توانید همکاری دائمی با آن ها داشته باشید.

جعبه کادویی

ساخت جعبه های کادویی هم یکی از بهترین کارهایی است که می توانید در منزل انجام دهید و درآمد خیلی خوبی از آن کسب کنید. هم هزینه اولیه کمی برای ساخت می خواهد و هم اینکه به راحتی آن ها را بفروشید. یعنی خیلی از مغازه ها از جمله عطر فروشی ها خواهان جعبه های هدیه هستند. و به این ترتیب می توانید با معازه های زیادی قرار داد کار ببندید.

جعبه کادویی
جعبه کادویی

بسته بندی حبوبات در منزل

اگر اهل تولید و کارهای صنعتی هستید می توانید با سرمایه زیر ده میلیون تومان و گرفتن مجوز از جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت، کار بسته بندی حبوبات در منزل را راه اندازی کنید. این ایده یکی از پول ساز ترین ایده های کار آفرینی در منزل می باشد.

عروسک سازی در منزل

شما می توانید در خانه عروسک درست کنید و به فروش رسانید. برای این کار شما به سلیقه و خلاقیت احتیاج دارید تا بتوانید عروسک هایی بسازید که بچه ها عاشقش شوند.

مزایا کار در منزل

کار کردن در خانه به صورت تمام‌وقت یا پاره‌وقت مزایای زیادی دارد که باعث شده روز به روز افراد بیشتری به سمت این مدل کار کردن تمایل پیدا کنند.

  • نیاز به تجهیزات و سرمایه اولیه ندارد. در مدل کار اینترنتی در منزل معمولاً داشتن یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر و دسترسی به اینترنت برای شروع کار کفایت می‌کند.
  • این نوع اشتغال محدود به یک شهر و مکان خاص نیست و  انواع موقعیت‌های کار در منزل در تهران، اصفهان، تبریز، کرج و سایر شهرهای ایران وجود دارد.
  • ساعات کاری منعطفی دارد و می‌توانید با برنامه‌ریزی از وقت خود استفاده بهتر و بهینه‌تری بکنید.
  • برای افرادی که امکان کار حضوری ندارد گزینه بسیار مناسبی است (در برخی موارد تنها گزینه کار و کسب درآمد است)
  • باعث صرفه‌جویی در زمان و پول و انرژی می‌شود (به خاطر حذف رفت‌وآمد به محل کار)
  • به کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی کمک می‌کند (به خاطر کاهش عبور و مرور وسایل نقلیه شخصی)
  • آرامش بیشتری برای فرد به ارمغان می‌آورد و استرس ناشی از رفت‌وآمد، دیر رسیدن، تأخیر و …. را از بین می‌برد.
  • کیفیت زندگی را بیشتر می‌کند؛ شما زمان بیشتری برای صبحانه و ناهار خوردن، استراحت، ورزش و رسیدگی به امور خانه ‌دارید.
  • فرصت‌های شغلی یکسان برای ساکنین تمام شهرهای ایران فراهم می‌کند. زیرا کار کردن شما وابسته به حضور در یک شهر و بهره‌مندی از امکانات یک مکان خاص نیست.
  • برای والدین گزینه بسیار خوبی است و زمان بیشتری برای رسیدگی به فرزندان در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • زمان بیشتری برای حضور در کنار خانواده خواهید داشت و به بهتر شدن روابط خانوادگی کمک می‌کند.
  • درآمد بیشتری برای افرادی که مهارت و تجربه بالایی داشته باشند به همراه خواهد داشت.

معایب کار در منزل

کار در منزل معایب و چالش‌هایی هم دارد که باید از قبل در مورد آن‌ها اطلاع داشته باشیم.

  • وسوسه بیش‌ازحد کار کردن و فرسودگی در درازمدت وجود دارد.
  • در صورت نداشتن برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح، ممکن است مرز کار و زندگی از بین برود.
  • چون دلیلی برای صبح زود بیدار شدن ندارید ممکن است زمان خواب و بیداری شما به هم بخورد.
  • گاهی پیدا کردن یک مکان ساکت و آرام برای کار در منزل سخت است (به‌ویژه برای خانواده‌ها)
  • ارتباطات کاری محدود و تعامل کمتر با همکاران و کارفرمایان
  • تحرک بدنی و فعالیت فیزیکی کمتر
  • وابستگی بیش از قبل به تکنولوژی و اینترنت
  • فرسودگی تجهیزات الکتریکی مثل لپ‌تاپ و بیشتر شدن قبض برق
  • حس تنهایی و کاهش ارتباطات انسانی
  • محروم شدن از تفریحات و دورهمی های محیط کار
  • امکان و فرصت کمتر برای ارتقاء شغلی

سخن آخر

ارائه بهترین پیشنهاد کار در منزل برای افراد مختلف متفاوت می باشد. زیرا با توجه و با در نظر گرفتن علایق، تخصص و شرایط افراد ممکن است بعضی پیشنهادات برای برخی  بهترین و ویژه باشد. در حالی که ممکن است  همان پیشنهاد برای افراد دیگر به هیچ عنوان جالب نباشد.

موارد یاد شده در مجله اینترنتی خرید ناب فاکتور های مهمی در جهت رسیدن به درآمد مناسب از طریق کسب و کار خانگی می باشند.

5/5 - (2 امتیاز)