بهترین ورزش ها برای لاغری

بهترین ورزش ها برای لاغری

بهترین ورزش برای لاغری موضوعی است که در این مطلب می خواهیم با آن بیشتر آشنا شویم. همواره بهترین ورزش لاغری به عنوان مهمترین عامل در سلامت و داشتن تناسب اندام مطرح شده است. امروزه با افزایش مصرف غذاهای پرکالری و کم تحرکی، افراد زیادی با اضافه وزن مواجه شده اند.

علاوه بر این امروزه لاغری و تناسب اندام از جمله ملاک های زیبایی محسوب می شود.با توجه به این موضوع افراد زیادی به دنبال پیدا کردن راهی برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام هستند که در مجله اینترنتی خرید ناب به آنها اشاره خواهیم کرد.

مزایای ورزش برای لاغری

ورزشی که بتوان در آن کالری سوزی زیادی را در مدت زمان کم انتظار داشت، بهترین ورزش برای لاغری به حساب می‌آید. مزایایی که این‌گونه ورزش‌ها دارند این است که شما با هدفی مشخص، و برای از بین بردن چربی‌ها به سراغ این ورزش‌ها رفته و قطعاً نتیجه می‌گیرید.

مزایای ورزش برای لاغری
مزایای ورزش برای لاغری

در کنار لاغری و تناسب اندام، آب شدن چربی‌های اضافه و از بین رفتن اضافه وزن، مزایای بیشتری را هم برای شما به همراه خواهد داشت. با از بین بردن اضافه وزن، از فشار زیادی که به زانو و کمر خود وارد می‌کنید، جلوگیری خواهید کرد. همچنین با کاهش میزان چربی بدن، از خطراتی مثل دیابت نیز به دور خواهید بود.

در کل، هر ورزشی که بتواند میزان کالری سوزی زیادی داشته باشد، به عنوان یک ورزش خوب برای لاغری شناخته می‌شود؛ بنابراین، از تمامی ورزش‌ها، نظیر فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس، ورزش‌های رزمی، قایق سواری و … می‌توان کالری سوزی و در نهایت کاهش وزن را انتظار داشت.

اما برخی از ورزش‌ها در کنار وارد شدن فشار کمتر به مفاصل، میزان کالری سوزی مناسبی دارند که این ورزش‌ها را تحت عنوان بهترین ورزش برای لاغری معرفی می‌کنیم.

بهترین ورزش برای کاهش

وزن قبل از شروع ورزش برای کاهش وزن باید به چند نکته توجه کنید:

  • انجام ورزش به تنهایی کافی نیست و باید همراه با رژیم غذایی باشد.
  • برای کاهش وزن پس از انجام ورزش تا یک ساعت غیر از آب، غذاهای آزاد و بدون کالری، چیز دیگری استفاده نکنید.
  • پس از آن می‌توان با خوردن یک لیوان شیر یا یک عدد میوه (از سهمیه رژیم) مواد غذایی لازم را به بدن رساند.
  • توجه کنید نوع ورزش نباید خسته کننده باشد، بنابراین بهتر است به جای یک ساعت ورزش روزانه، دو نیم ساعت ورزش کنید تا از تنگی نفس، تپش قلب و بالا رفتن ضربان قلب جلوگیری شود.
  • انتخاب نوع ورزش باید براساس توانایی افراد و در دسترس بودن آن انجام گیرد.
  • ورزش‌ها بهتر است منظم و متعادل باشد. برای مثال به جای اینکه هفته‌ای ۲-۱ بار با مدت زمان بیشتر ورزش کنید، بهتر است یک روز در میان در مدت زمان کمتری ورزش کنید.

طناب زنی

طناب زدن بهترین ورزش برای لاغری محسوب می‌شود و اساسی‌ترین فعالیت چربی‌سوز است که به شما کمک می‌کند کالری زیادی بسوزانید و وزن کم کنید. هیچ ورزش دیگری برای لاغری وجود ندارد که با طناب زدن برابری کند.

این ورزش هوازی با فعالیتی شدید و قدرتمند می‌تواند سرعت کالری سوزی را تا ۱۳۰۰ کالری در ساعت بالا ببرد. برای هر پرش، ۰٫۱ کالری مصرف خواهید کرد.

ده دقیقه طناب زدن می‌تواند تقریبا معادل ۱۶۱۰ متر دویدن در عرض ۸ دقیقه باشد. از آنجایی‌ که در طناب زدن، فشار هر پرش توسط هر دو پا جذب می‌شود، احتمال آسیب دیدن زانو در این ورزش نسبت به دویدن، کمتر است.

پیاده‌روی

پیاده‌روی زمان و مکان نمی‌شناسد مثلاً شما می‌توانید به راحتی نیمه شب در آپارتمانتان شروع به راه رفتن و قدم زدن کنید. حسن دیگر پیاده‌روی این است که بی خطر است و در آن مصدوم نمی‌شوید.

همانطور که گفتیم پیاده‌روی در زمره بهترین ورزش‌ها برای لاغری است، اما چرا؟ چون این ورزش به مفصل‌ها و قلب ما فشار زیادی وارد نمی‌کند. اگر ورزشکار نیستید و بدنتان به ورزش کردن عادت ندارد یا آمادگی جسمانی بالایی ندارید، پیاده‌روی بهترین گزینه برای آغاز فعالیت ورزشی است. برای کاهش وزن، باید ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری بیشتر از آنچه دریافت می‌کنید را بسوزانید تا چربی‌های ذخیره شده نابود شوند.

دویدن

یکی دیگر از بهترین تمرینات ورزشی برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام دویدن است. این حرکت ورزشی آسان تنها نیاز به یک جفت کفش مناسب دارد. روزانه چند کیلومتر دویدن سرعت سوخت و ساز بدنتان را افزایش می دهد از این طریق سبب از بین رفتن چربی های اضافه می شود. علاوه بر این افزایش استقامت بدن از دیگر فواید دویدن است.

البته در مورد دویدن بهتر است یاداور شد روند افزایش سرعت و مسافت باید به آرامی انجام شود تا بدن آسیب نبیند.

شنا

اگر برای کاهش وزن به دنبال ورزشی هستید که با فعالیت کم نتایج زیادی داشته باشد به شما شنا را پیشنهاد می کنیم یکی از بهترین ورزش ها برای لاغری با فعالیت کم و تفریح زیاد است. می توان گفت شنا یک ورزش برای لاغری کل بدن است.

شنا شامل حرکات های گوناگونی هست که این حرکات همانند ورزش های هوازی عمل می کنند و بدنتان را به چالش می کشند. هر ساعت شنا کردن در حدود ۸۹۲ کالری انرژی می سوزاند.

شنا
شنا

کافیست روزانه چند دور در استخر شنا کنید تا تاثیرات شگفت انگیز این ورزش در لاغری و کاهش وزن را ببینید. ناگفته نماند که شنا تاثیر زیادی در کاهش سایز دور کمر دارد.

دوچرخه سواری ورزش مناسب لاغری

دوچرخه سواری، بهترین ورزش برای لاغری و مناسب برای تمامی افراد است. این ورزش، یک ورزش محبوب است که تناسب اندام شما را بهبود می‌بخشد و می‌تواند تا حد بسیار بالایی به کاهش وزن کمک کند به شرظی که دوچرخه مناسب را خریداری کرده باشید.

اگرچه دوچرخه سواری به طور سنتی در فضای باز انجام می‌شود، اما بسیاری از باشگاه‌ها و مراکز تناسب اندام، دارای دوچرخه‌های ثابتی هستند که به شما این امکان می‌دهد در حین اقامت در داخل خانه دوچرخه سواری کنید.

دانشگاه هاروارد تخمین می‌زند که یک فرد ۷۰ کیلوگرمی حدود ۳۰ کالری در هر ۳۰ دقیقه دوچرخه سواری با دوچرخه ثابت با سرعت متوسط ​​۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌سوزاند.

دوچرخه سواری برای افراد در تمام سطوح آمادگی جسمانی، از مبتدی تا ورزشکار، عالی است. به علاوه، این یک تمرین بدون تحمل وزن است؛ بنابراین فشار زیادی بر مفاصل شما وارد نمی‌کند.

کوهنوردی

کوهنوردی علاوه بر ورزش هوازی، قدرتی هم هست چون با شیب بالا روبرو هستید و گاهی مجبورید وزن بدن خود را کاملا بلند کنید. از بهترین راه‌های فعالیت بدنی انجام کاری است که از آن لذت می‌برید.

بنابراین در روزهای تعطیل به همراه خانواده یا دوستان به کوهنوردی بروید تا هم ورزش کرده باشید و هم لذت برده باشید. هنگام کوهنوردی از کفش‌های مناسب استفاده کنید تا از ناحیه زانو و مچ پا دچار آسیب نشوید.

البته کوهنوردی در حد آماتور کفایت می کنید و نیازی نیست مانند برترین کوهنواردان ایرانی به این رشته بپردازیم.

ورزش هوازی

همانطور که در مقاله ورزش های هوازی و بی هوازی در مجله اینترنتی خرید ناب اشاره شد، ورزش هوازی، شیوه‌ای بسیار خوب برای بالا بردن ضربان قلب است که می‌تواند کالری‌های انباشته را بسوزاند. یک جلسه تمرین هوازی ۲۰ دقیقه‌ای، ۲ تا ۳ بار در هفته به شما کمک می‌کند تا فورا از شر وزن اضافی‌ خود خلاص شوید!

انواع بسیار گوناگونی از تمرینات هوازی وجود دارند که نتایج مختلفی به شما می‌دهند. بنابراین برای اینکه برنامه‌ی تمرینی مؤثر و مناسب خودتان را انتخاب کنید لازم است تا تحقیقات کاملی انجام دهید. یادتان باشد تمام کاری که باید انجام دهید این است که چند سایت معتبر و مفید را مرور کنید و از چند نفر که تجربه‌ی خوبی در این زمینه دارند پرس‌وجو کنید تا ببینید چه توصیه‌هایی برای‌تان دارند.

حلقه زدن

یکی از ورزش‌های مفید برای لاغری شکم و پهلو، حلقه زدن است، این کار، ضربان قلب را زیاد می‌کند و عضله‌های مختلف بدن را درگیر می‌نماید؛ اما حلقه زدن چه تاثیری در لاغری دارد؟ حلقه زدن سبب کاهش چربی در همه قسمت‌های بدن می‌شود و بیشترین تأثیرش بر ناحیه شکم و پهلو است.

حلقه زدن
حلقه زدن

اگر روزانه ۲۰ دقیقه به سمت چپ و راست حلقه بزنید، صد و چهل کالری مصرف می‌کنید. حلقه زدن به این شکل است که باید مطابق با سایز بدن خود، حلقه‌ای را انتخاب کنید.

سپس، به اندازه عرض شانه، پاهایتان را باز کنید و بعد حلقه را از پشت به کمر بچسبانید. در ادامه با حرکت کمر به شکل یک دایره فرضی به سمت چپ یا راست حلقه را حرکت دهید.

در هنگام حلقه زدن بهتر است از یک زمان سنج استفاده کنید که بدانید چه مدت حلقه زده‌اید. مقدار زمان حلقه زدن در سمت راست باید با مقدار زمان حلقه زدن در سمت چپ یکسان باشد تا بدن نامتقارن نشود.

کرانچ

کرانچ یک حرکت ورزشی که تاثیر زیادی در چربی سوزی دارد. می توان گفت بیشترین چربی سوزی و لاغری شکم را با انجام حرکات کرانچ تجربه می کنید. عضلاتی که در این حرکت ورزشی درگیر می شوند عضلات راست شکمی هستند.

باید یاداور شد برخلاف تصور خیلی از افراد کرانچ حرکت ساده ای نیست. این حرکت اصول و قواعد خاص خود را دارد که برای تجربه چربی سوزی با کرانچ باید طبق اصول آن را انجام داد.

سخن پایانی

ورزش کردن و رسیدن به اندام مورد نظر باید زیر نظر اساتید و مربیان ورزشی و همچنین پزشکان متخصص این امر انجام شود تا با یک رژیم مناسب و مواد غذایی لاغر کننده در کنار ورزش کردن به تناسب اندام دست یابیم. از اینکه مثل همیشه ما را در مجله اینترنتی خرید ناب یاری کردید از شما سپاسگزاریم.

5/5 - (2 امتیاز)