طرز تهیه مربا آلبالو

طرز تهیه مربا آلبالو

با تغییر فصول سال، سلیقه های ما نیز دچار تغییر می شود و به طور مثال در فصل سرما به دنبال بهترین شهرها برای مسافرت در زمستان هستیم و در فصل گرما با سفر به خلخال به دنبال خلاصی از گرما می گردیم.

اما این تغییر سلایق به همین مورد خلاصه نمی شود و گاهی مجبور به تغییر می شویم. با رسیدن فصل تابستان میوه های متنوعی در دسترس ما قرار می گیرند که می توان با آنها مربا و شربت های مناسبی تهیه کرد.

یکی از این میوه ها آلبالو است که مجله اینترنتی خرید ناب قصد دارد روش پخت مربای آلبالو را با شما به اشتراک بگذارد.

مربای آلبالو

مربای آلبالو یکی از محبوب‌ترین انواع مرباهای مجلسی تابستانی برای بهره بردن از خواص آلبالو تازه است که اتفاقا در تمام روزهای سال در وعده صبحانه و در برخی شهرها با برخی غذاها مصرف می‌شود.

مربا آلبالو
مربا آلبالو

مربای آلبالو فوت و فن‌های خاصی دارد که با رعایت آن مربای شما یک مربای آلبالو خوش‌رنگ بدون شکرک و کپک خواهد شد.

مواد لازم جهت درست کردن مربای آلبالو

آلبالو ملس ۱ کیلو

شکر ۱ کیلو

در صورت ترش بودن آلبالو، ۳۰۰ گرم به میزان شکر اضافه کنید.

شستن البالو و هسته گرفتن آن

 در اولین مرحله آلبالوها رو بشویید و اجازه بدهید تا تقریبا خشک شوند و آب اضافی آن‌ها گرفته شود. بعد هسته آلبالو ها رو در بیاورید.

شما برای خارج کردن هسته آلبالو از هر روشی که راحت‌تر هستید می‌توانید استفاده کنید. با کمک دست آلبالوها را باز کرده و هسته آن‌ها را در بیاورید یا از هسته گیر یا چاقو کمک بگیرید. برخی برای جدا سازی هسته آلبالو از نی کمک می‌گیرند.

لازم به‌ ذکر است ابراز مورد استفاده برای جدا کردن هسته آلبالو بسیار ساده، قیمت آن ارزان و کار کردن با آن راحت است.

بهتر است از ابزار استفاده کنید تا ضمن صرفه‌جویی در زمان، مقدار آلبالو مفید شما برای تهیه مربا بیشتر شود، در حالت دستی هنگام فشار مقداری از آب و بافت آلبالو از آن خارج می شود.

افزودن شکر

بعد از خشک شدن آلبالو آن ها را داخل قابلمه ای که قرار است پخت مربا داخلش انجام شود بریزید و لا به لای آلبالو شکر را بریزید و درب قابلمه را بگذارید و به مدت ۲۴ ساعت بگذارید داخل یخچال تا آب انداخته و آماده شود برای شروع پخت مربا.

پخت مربا آلبالو

 پس از سپری شدن این مدت زمان، قابلمه را از یخچال بیرون آورده و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. در حین جوش مقداری کف روی سطح قابلمه جمع می‌شود که باید آن را با قاشق جمع کنید.

اگر این کار را انجام ندهید رنگ مربا کدر خواهد شد و نباید انتظار مربای آلبالوی شفافی را داشته باشید.

پخت مربا آلبالو
پخت مربا آلبالو

قوام آمدن مربای آلبالو

برای تهیه این مربا حتما از قابلمه‌ای که گنجایش دو تا سه برابر شدن مواد را دارد استفاده کنید. زمانی که مربا به جوش می‌آید سطح محتوای درون قابلمه بالا آماده که منجربه سرریز شدن مربا می‌شود پس حتما در رعایت این نکته توجه لازم را داشته باشید.

مجله اینترنتی خرید ناب باز هم تاکید می کند برای شفاف شدن مربا، حتما کف‌هایی که روی سطح قابلمه جمع می‌شوند را با کمک قاشق یا هر ابزار مناسب دیگری جدا کنید تا در نهایت مربایی با کیفیت داشته باشید.

زمان ۳۰ دقیقه را برای پخت و غلیظ شدن مربای آلبالو خوشرنگ در نظر بگیرید. اگر زمان بیشتر از این شود، رنگ مربا تیره می‌شود و کیفیت آن افت خواهد کرد.

در این مرحله پیشنهاد می کنیم مقاله نوشیدنی های مناسب فصل گرما مطالعه کنید.

ریختن مربا آلبالو در شیشه

پس از این‌ که مربا درون همان قابلمه‌ی که پخته شد کاملا سرد و خنک شد نوبت منتقل کردن آن به شیشه‌های نهایی است.

توجه داشته باشید برای جلوگیری از خراب شدن یا کپک زدن مربا حتما از شیشه‌های که کاملا درب آن‌ها بسته و محکم می‌شود استفاده کنید.

نکات مهم در پخت مربا آلبالو

شاید شما بتوانید مربای آلبالو را با آلبالو های یخ زده یا فریزری نیز تهیه کنید ولی طعم و رنگ آلبالو تازه بسیار فرق دارد.

نکات مهم در پخت مربا آلبالو
نکات مهم در پخت مربا آلبالو

میزان افزودن شکر به ترشی و شیرینی آلبالو های شما بستگی دارد می توانید کم و زیاد کنید.
درب مربا را در حین پختن نبسته تا سیاه نشود.
ظروف لعابی بهترین گزینه برای تهیه مربا می باشند.
کم و زیاد کردن حرارت باعث از دست دادن کیفیت و رنگ مربا می شود پس با یک شعله متوسط و ملایم بگذارید تا پخته شوند.
اگر مربا به غلظت نرسد کپک می زند.
شیشه باید کاملا تمیز و عاری از هرگونه چربی باشد و اصلا از قاشق چرب برای ریختن مربا در شیشه ها استفاده نکنید.
رنگ مربا کاملا به کیفیت آلبالویی که استفاده می کنید بستگی دارد.

سخن پایانی

آلبالو برای بهبود سلامت عضلات مفید است. بسیاری از ورزشکاران از آن برای تقویت قدرت خود در حین ورزش استفاده می‌کنند. ترکیب کره بادام زمینی و مربای آلبالو ممکن است انتخاب مناسبی برای صبحانه قبل از تمرین باشد.

علاوه بر این مربای آلبالو صبحانه دلچسبی برای اعضای خانواده بالاخص کودکان خواهد بود. زیرا می‌تواند انرژی لازم برای فعالیت روز را تأمین کند. آلبالو می‌تواند فشار خون را کاهش دهد و برای افراد مبتلا به فشار خون بالا مفید باشد.

آلبالو دارای خواص آنتی اکسیدانی است که می‌تواند منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن شود. حالا شما می‌توانید با یادگیری طرز تهیه مربای آلبالو که در مجله اینترنتی خرید ناب به آن پرداختیم، این ماده غذایی خوشمزه را در خانه با تهیه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)