بهترین شهرها برای مسافرت در زمستان

بهترین شهرها برای مسافرت در زمستان

کم کم در حال نزدیک شدن به فصل سرد و سفید پوش و برفی زمستان هستیم. فصلی که بیشتر افراد به انواع نوشیدنی ها و مکان های گرم پناه می برند و کمتر به سفر و لذت بردن از طبیعت فکر می کنند. تقریبا بیشتر افراد تابستان و بهار را به عنوان بهترین فصل های سفر انتخاب می کنند و همه برنامه ریزی های سفر خود را به بهار و تابستان اختصاص می دهند. اما بهتر است بدانید که در کشور چهار فصلمان، مناطق بسیار زیبایی وجود دارد که به عنوان بهترین مکان برای سفر داخلی در زمستان اند و شاید در دیگر فصل های سال جذابیت آن چنانی برای سفر نداشته باشند. اگر شما هم فکر می کنید که بهترین زمان برای سفر در کشور و لذت بردن از مناظر طبیعی فصل تابستان و بهار است، با مجله اینترنتی خرید ناب همراه باشید تا با بهترین مناطق دیدنی ایران در زمستان بیشتر آشنا شده و خود را برای سفری زمستانه آماده کنید.

این نکته را به یاد داشته باشید که برخی افراد در فصل زمستان به شهرهای سردتر که بارش برف بیشتری دارند سفر می کنند که در ادامه به آن هم خواهیم پرداخت.

سفر در فصل زمستان
سفر در فصل زمستان

جزیره زیبای کیش

بهترین زمان برای سفر به کیش فصل زمستان است که درصد شرجی بودن هوا کاهش پیدا می کند و گرمای آزار دهنده ای باعث ناراحتی شما نمی شود. جزیره کیش به‌دلیل داشتن امکانات رفاهی مناسبی از جمله هتل‌ها و ویلاهای فوق‌العاده، امکان اجاره خودرو و انواع رستوران‌ها، طرفداران زیادی بین گرشگران دارد. هرچند که در این میان نمی‌توان از فضای آرامش‌بخش آن حرفی نزد که امکان استراحتی جانانه و دورشدن از دغدغه‌‌های زندگی روزمره را برایتان مهیا می‌کند. این جزیره که از مقاصد لوکس سفر به شمار می‌رود، با ارائه تفریح‌های جذاب آبی شامل غواصی، جت اسکی، اسکی روی آب، پلاژهای مجهز، تم پارک آبی اوشن، کشتی آکواریوم کیش (کف شیشه‌ای)، قایق‌سواری، شاتل و غیره، لحظه‌هایی سراسر شور و شوق را برایتان به ارمغان می‌آورد. قدم‌زدن در سواحل خلیج فارس، به‌ویژه در هوای مطبوع زمستان و تماشای چشم‌انداز دریا نیز به‌تنهایی دلیل خوبی برای سفر به این جزیره است.

خرید و پاساژگردی در مراکز خرید معروف جزیره، تجربه هیجان در شهربازی هایلند کیش، تفریح‌های پروازی (شبیه‌ساز پرواز، جایروکوپتر، پاراگلایدر)، کارتینگ، دوچرخه‌سواری، سافاری و جنگ‌های شادی را نیز می‌توانید در برنامه سفر خود بگنجانید.

قشم

قشم، یکی دیگر از بهترین انتخاب های ممکن برای سفر در زمستان است. این جزیره دارای دیدنی هایی زیادی بوده و دیدن آن می تواند سفر شما را بسیار هیجان انگیز کند.

غار نمکی، جزیره ناز، تنگه چاهکوه، جنگل حرا، غار خربس و دره ستارگان بخشی از این دیدنی هاست. دره مجسمه ها نیز یکی از محبوب ترین مناطق قشم بوده که مکان خوبی برای عکاسی می باشد. در این جزیره شما می توانید ترکیبی از هیجان، تفریح و خرید را تجربه کنید.

سفر به جزیره هنگام

بخشی از سفرهای داخلی در زمستان، به بخش های جنوبی کشور مربوط است. دلیل ان هم مساعد بودن آب و هوا در این فصل در این خطه از سرزمین است. هرچند این مناطق در فصل های دیگر نیز مخصوصا در تعطیلات شلوغ هستند. جزیره هنگام ۵۴ کیلومتری جزیره قشم واقع شده است و سفر در زمستان به این جزیره فرصت دیدن دلفین های هنگام و قایق سواری و ماهیگیری را به شما خواهد داد.

چشمه آب گرم سیاه کش در بندر خمیر

این چشمه زیبا در استان هرمزگان و در روستای نیمه کار قرار دارد و از بکرترین مناطق گردشگری ایران است. چشمه آب گرم سیاه کش در کشور کمتر شناخته شده است و از گزند آلودگی های محیطی به دور مانده است و به جرات آن را به عنوان بهترین مقصد سفر در زمستان عنوان می کنیم.

برای فرار از سرمای زمستان و تعطیلاتی چند روزه می توانید یک لیست از بهترین مکان ها برای سفر در زمستان درست کنید و سیاه کش را در رتبه اول آن قرار دهید. این چشمه طبیعی به دلیل دارا بودن مواد و املاح خاص دارای خاصیت درمانی برای بدن نیز هست. پس در سفر به چشمه آب گرم سیاه کش با یک تیر چندین نشان زده اید.

خوزستان

خوزستان گنجینه‌ای از اصالت، تاریخ و فرهنگ است. همه ما هزاران بار در وصف صفا و صمیمیت و نجابت مردمان خوزستان شنیده‎ایم، اما شاید با سفر به این سرزمین بتوان آن را تمام و کمال حس کرد.

هیچ‌ چیزی بیشتر از آغوش باز و مردم مهمان‌نواز مسافران را خوشحال نمی‌کند. و دقیقا به همین دلیل است که سفر به خوزستان حسی از سفر به خانه را برای همه تداعی می‌کند.

فرقی نمی‌کند که کدام یکی از شهرها را برای مقصد انتخاب کرده باشید؛ اهواز با کارون و پل‌های زیبا و دکه‌های فلافلی بی‌نظیر و بازارهای پرجنب‌وجوش. خرمشهر با یادگاری‌های جنگ و محله‌های تاریخی و پارک ساحلی و بازارهای محلی.

شوشتر با سازه‌های آبی اعجاب‌انگیز و حیرت‌آور از دوران هخامنشی. تالاب‌های شادگان و هورالعظیم که البته ممکن است تماشای پیکر نحیفشان غم عالم را به دلتان بریزد.

چغازنبیل و تماشای زیگوراتی که از دل تاریخ بیرون آمده است و هزاران دیدنی کوچک و بزرگ که تا وقتی خودتان به خوزستان سفر نکنید، نمی‌توانید متوجه جذابیت‌های بی‌پایانشان شوید.

برای سفر زمستانی در ایران خوزستان یک مقصد زیباست که دل کندن از آن واقعا دشوار است.

چابهار

مجله اینترنتی خرید ناب در مقاله آشنایی با چابهار ، معرفی کاملی از این شهر زیبا ارائه کرده بود و در ادامه توضیحات مختصر خدمتتان می شود. قدم زدن شبانه در سواحل چابهار و تماشای فیتوپلانکتون‌های درخشان در دل تاریکی شب‌های زمستانی و پاییزی، اگر یکی از شگفت‌انگیزترین مناظر عمر نیست، پس چیست؟ فیتوپلانکتون‌ها یا همان شب‌تاب‌هایی رنگی  همراه با موج آب در فصول سرد سال در تاریکی شب قابل‌مشاهده هستند و تصاویری به شدت به یادماندنی و جذاب ایجاد می‌کنند. این شب‌تاب‌ها باعث شده‌اند که سواحل این شهر زیبا به یکی از جاهای دیدنی ایران در زمستان تبدیل شود.

صخره‌های بزرگی که با پیشروی آب و فرسایش به وجود آمده‌اند هم از دیدنی‌های این شهر به شمار می‌روند. کوه‌های مینیاتوری که به کوه‌های مریخی معروف هستند هم در نزدیکی چابهار قرار دارند و به خاطر فرسایش، شکل و شمائلی شبیه سطح مریخ به خود گرفته‌اند. بازارهای ساحلی و ماهی‌فروشی این شهر هم دیدن دارند و برای شما به عنوان یک گردشگر جالب‌توجه خواهند بود. آب و هوای خوش چابهار در زمستان باعث می‌شود که وجود بهار در نامش بسیار پرمفهوم جلوه کند.

اصفهان

اصفهان از پر مسافر ترین شهرها حتی در فصل های گرم سال است. گرمای هوای اصفهان در تابستان رغیب زیبای این شهر نمی شود و در تابستان نیز اصفهان مملو از مسافران است.

اما پیشنهاد ما به شما سفر به اصفهان در زمستان است. هوای خنک و خیابان های خلوت بهترین فرصت برای یک اصفهان گردی حسابی می باشد. آوازه اصفهان به گوش همه ما رسیده و اصلا نیازی به تعریف از این شهر نیست.

جاهای دیدنی اصفهان به قدری زیبا و جذاب هستند که اصلا گزافه گویی نیست که اصفهان نصف جهان است. جاذبه این شهر در کلام نمی گنجد.  برای درک این همه زیبا حتی برای یک بار هم که شده باید به اصفهان سفر کنیم.

چشیدن از طعم غذاهای سنتی اصفهان را در سفرتان به هیچ عنوان فراموش نکنید. خورشت ماست، بریونی، آش شله قلم کار و گوشه فیل و دوغ از معروف ترین خوردنی های این شهر هستند.

یزد

استان یزد یکی دیگر از مناطق دیدنی ایران در فصل زمستان است. یزد، شهر بادگیرها به‌لطف داشتن انواع جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی از قبیل میدان امیر چخماق، موزه آب، میدان ساعت، مسجد جامع یزد، زندان اسکندر و مدرسه ضیائیه، آسیاب آبی کوشک نو، محله تاریخی فهادان، باغ دولت آباد، آتشکده یزد و… باید جزو مقاصد زمستان‌گردی هر گردشگری قرار بگیرد. خانه‌های تاریخی نیز در شهر یزد کم نیست که از آن جمله می‌توان به خانه لاری‌ها، خانه حاج کاظم رسولیان و خانه ملک التجار اشاره کرد. در نهایت خرید سوغاتی از بازار خان، مغازه‌های اطراف میدان امیرچخماق و مغازه‌های بافت تاریخی شهر یزد را از دست ندهید.

بهترین جای شمال برای مسافرت در زمستان

مگر می شود صحبت سفر باشد و اسمی از شمال به میان نیاید! همه شهرهای شمالی از شهرهای دیدنی ایران در زمستان هستند. سفر به شمال حتی در زمستان بی نهایت لذت بخش خواهد بود. طبیعت زیبای شمال که یک دست سفید شده چنان شما را به حیرت می آورد که به واقعی بودن تصویری که میبینید شک می کنید.

برای لحظاتی چشمان خود را ببنید و تصویری از این طبیعت را در ذهن خود مجسم کنید. برف سفیدی همه جا را یکدست سفید پوش کرده، برف به آرامی می بارد. شما در کلبه ای چوبی در میان جنگل در حال نوشیدن قهوه داغ خود هستید و به صدای سوختن هیزم گوش می کنید.

بهترین جای شمال برای مسافرت در زمستان
بهترین جای شمال برای مسافرت در زمستان

حتی تصور کردن این تصویر رویایی ما را غرق در شور و شوق می کند، چه برسد دیدن آن از نزدیک و لمس این طبیعت زمستانی!

در این سفر فرقی ندارد به کدام شهر شمالی سفر کنید. سفر به هر شهری از این خطه از سرزمین با هیجان و لذت بالایی همراه است. از آستارا و شهر دیدنی رامسر گرفته تا گرگان و مراوه تپه هر یک زیبایی خاص خود را دارند.

حال که عزم خود را برای تجربه یک سفر زمستانی جزم کرده اید این نکته مهم را در نظر بگیرید. سفر در زمستان به شرطی لذت بخش خواهد بود که همه نکات ایمنی را رعایت کنید و بدون برنامه ریزی و در نظر نگرفتن شرایط جوی دل به جاده نزنید.

سفر در زمستان به اردبیل

اردبیل یکی از زیباترین شهرهای سردسیر ایران است که هرساله گردشگران زیادی جذب دیدنی های آن می شوند. این شهر با ارتفاع بیش از ۱۲۰۰ متر بالاتر از دریا و داشتن آب و هوایی سرد و کوهستانی، یک شهر درجه یک برای سفرهای زمستانی است. چشمه های آب گرم سرعین از بهترین جاذبه های داخل کشور هستند که در اردبیل واقع شده است. برای تفریحات آبی، سرعین یکی از بهترین شهرهای داخلی برای سفر در زمستان است. یادتان نرود در سفرهای خود به اردبیل و سرعین حتما آش دوغ و عسل طبیعی این منطقه را امتحان کنید.

تبریز میزبان بهترین تجربه‌های برفی

قبلا با جاهای دیدنی تبریز آشنا شده اید. تبریز در فصل زمستان از سردترین، برفی‌ترین و یخبندان‌ترین شهرهای ایران است. به همین دلیل است که بیشتر افراد ترجیح می‌دهند در فصل بهار و تابستان به آن سفر کنند؛ چرا که تحمل سرمای تب ریز و استخوان‌سوز آن کار هرکسی نیست.

اما اگر عاشق برف و سرما هستید، تبریز زمستانی بهشت شماست. دمای هوا در روزهای سرد به منفی ۱۰ درجه هم می‌رسد.

البته کاهش بارندگی گریبانگیر تبریز هم شده، بنابراین باید قبل از سفر خود وضعیت آب‌وهوا و بارندگی را چک کنید تا بتوانید روزهای برفی را برای سفر انتخاب کنید.

البته که برای این سفر زمستانی به تجهیزات کامل مثل زنجیرچرخ نیاز دارید تا اگر گرفتار برف و بوران شدید، کمترین خطر شما را تهدید کند.

شهرهای کردستان

کردستان هم یکی دیگر از نقاط کوهستانی ایران است که علاوه بر دیدنی‌های تاریخی بی‌شماری که دارد در زمستان‌ها هم به یکی از سوپراستارهای گردشگری بدل می‌شود. کردستان از جاهای دیدنی ایران در زمستان است. دلیل شهرت این شهر دریاچه زیبایی به نام «زری‌وار» است. رسیدن به این دریاچه با خودرو کار سختی نیست. سطح دریاچه زری‌وار در زمستان‌ها، یخ می‌بندد و باید یادتان باشد که احساس یک رقصنده پاتیناژ به شما دست ندهد و روی آن راه نروید. چون این لایه قابل‌اعتماد نیست و شاید با حرکت کردن روی آن بشکند و در دردسر بیفتید.

در آخر

گردشگری در ایران به همین سادگی‌ها قابل توصیف نیست. هر یک از مکان‌هایی که به عنوان یکی از جاهای دیدنی ایران در زمستان معرفی شد، قابلیت شرح و توصیف فراوان دارد. یادمان نرود که ایران زیبا را بگردیم. برای سفر کردن، شوق و اشتیاق کافی است. شور و شوق دیدن جاهای دیدنی، فصل و بهانه‌های رنگارنگ نمی‌شناسد. همان‌طور که می‌بینید، زمستان‌های ایران هم به اندازه فصل‌های دیگرش، گزینه‌های جذابی دارد که انتخاب کردن از میان آنها خیلی سخت است چون همگی دیدنی هستند. با وجود امکانات در دسترس سفر کردن که این روزها وجود دارد، دیگر تردید جایز نیست. به دل جاده‌ها بزنید که شما را با یک میکروفون قوی صدا می‌زنند. مجله اینترنتی خرید ناب سفر خوشی را برای شما آرزو می کند.

5/5 - (2 امتیاز)