هادی چوپان قهرمان مستر المپیا

هادی چوپان قهرمان مستر المپیا ۲۰۲۲ ملقب به گرگ پارسی متولد استان فارس است. اصالت بختیاری در کلام این پرورش اندام کار حرفه ای وجود دارد. چوپان اولین ایرانی هست که توانسته به مقام قهرمانی مستر المپیا برسد و همچنین دومین بدنساز آسیایی است که در مستر المپیا توانسته به مقام قهرمانی برسد چرا که پیش از او سمیر بنوت از لبنان به این مهم دست یافته است.

حضور هادی چوپان در مستر المپیا ۲۰۲۲

حضور هادی در مستر المپیا ۲۰۲۲ به راحتی صورت نگرفت و شاید همین سختی ها بود که طعم پیروزی را برای هادی لذیذتر کرد. این بدنساز برای حضور در مسابقات مستر المپیا که در خاک امریکا برگزار می شد علاوه بر مشکلات مالی ، مشکل ورود به خاک امریکا را هم داشت.

طبق فرمان اجرایی ۱۳۷۶۹ صدور ویزای آمریکا برای ایرانیان ممکن نبود و این دستوری بود که ترامپ امضا کرده بود و سختگیری ویژه ای در این مورد وجود داشت ولی از آنجایی که صحنه مستر المپیا بدون حضور هادی چوپان جذابیتی نداشت در آخر با رایزنی هایی که صورت گرفت موفق به حضور در مسابقات شد.

جایزه نفر اول مستر المپیا ۲۰۲۲

جایزه نفر اول مستر المپیا ۲۰۲۲ که به هادی چوپان تعلق گرفت ۴۰۰ هزار دلار بود.

ظاهرا جایزه نفر اول مستر المپیا ۲۰۲۳ هم همانند سال گذشته ۴۰۰ هزار دلار هست و این رویداد بزرگ از ۸ آبان ۱۴۰۲ با کنفرانس مطبوعاتی شروع می شود و باید گفت این روزهای باقی مانده، روزهای مهمی برای هادی چوپان و همچنین طرفداران بسیار زیاد او خواهد بود. البته به غیر از او آقای حسین کلاته هم دیگر ایرانی هست که در این رویداد مهم شرکت خواهد کرد و برای هر دو ورزشکار ایرانی آرزوی موفقیت داریم.

حواشی هادی چوپان در مستر المپیا

هادی چوپان در دید کلی ورزشکار با اخلاق و بی حاشیه ای هست و شاید یکی از مهم ترین خصوصیات هادی، ایران دوست بودن و عاشق مردم بودن باشد که همین برای او حاشیه هایی داشته است.

هادی پس از اینکه در مستر ۲۰۲۲ توانست مقام اول را بدست بیاورد، مدال و قهرمانی خود را به مردم زجر کشیده ایران تقدیم کرد و گفت شاید این پیروزی بزرگ کمی از درد و غم آن روز مردم ایران بکاهد. (اشاره به روزهای تلخ ۱۴۰۱ و اتفاقات آن روزها)

البته مردم هم برای او کم نگذاشتند و پس از ورود به ایران حسابی از او استقبال کردند و با شعار باشرف – باشرف او را خشنود کردند.

افتخارات برون مرزی و درون مرزی

۱۵ طلای استانی شامل فارس و تهران
۶ مدال کشوری شامل ۳ طلا، ۲ نقره، ۱ برنز
نقرهٔ جهان، ۲۰۱۲
طلای آسیا، ۲۰۱۳
اوورال آسیا، ۲۰۱۳
طلای جهان، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵
طلای اورال مِستر المپیا، ۲۰۱۷
نقرهٔ مسابقات شروکلاسیک، ۲۰۱۷
نقرهٔ مسابقات گرَند پری، ۲۰۱۷
نقرهٔ مسابقات سان مارینو، ۲۰۱۷
نقرهٔ دبی اکسپو، ۲۰۱۸
طلای مسابقات مستر المپیا، پرتغال، ۲۰۱۸
طلای مسابقات گرَند پری کرهٔ جنوبی، ۲۰۱۸
طلای مسابقات ونکوور پرو کانادا، ۲۰۱۹
مقام سوم و کسب مدال برنز مسترالمپیا ۲۰۱۹
مقام چهارم مسترالمپیای ۲۰۲۰
مقام سوم و کسب مدال برنز مستر المپیا ۲۰۲۱
قهرمانی و کسب مدال طلا مستر المپیا ۲۰۲۲
مرد سال ورزش ایران، ۱۴۰۱

بیوگرافی هادی چوپان

هادی چوپان در یک خانواده پرجمعیت ۷ نفره به دنیا آمده است. به گفته خودش خانواده او از خانواده‌های فقیر بودند و چوپان با ترک تحصیل در مقطع دیپلم مجبور شد همراه با برادر بزرگترش حسن از همان دوران نوجوانی به گچکاری بپردازد. البته همین برادرش از مشوقان اصلی هادی در راه رسیدن به قهرمانی بود.

هادی ضعف شنوایی دارد اما هرگز اجازه نداد که این ضعف مانع تلاش های او در زندگی شود. هادی چوپان پیش از شروع حرفه‌ای بدنسازی برای مدتی به ورزش کشتی و بوکس مشغول بود و ضرباتی که در این ورزش‌ها به سرش وارد شد موجب کاهش شنوایی او به ۲۰ درصد شد.

هادی متاهل است و عشق و احترام بسیاری را برای همسرش قائل است. او همیشه به نقش پررنگ همسرش در زندگی اشاره کرده است و تنها دلیلی که مانع مهاجرت او به کشورهای دیگر می شود خانواده به ویژه همسرش هستند.

هادی چوپان ۲ فرزند دارد؛ یک دختر به نام نادیا و یک پسر به نام حافظ که علاقه ای به حضور فرزندانش در رشته بدنسازی ندارد.

هادی چوپان از ۱۳ سالگی و در سال ۱۳۷۹ ورزش بدنسازی و پرورش اندام را آغاز کرد. او از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ عضو ثابت تیم ملی بدنسازی ایران بود. هادی چوپان در چندین دوره مسابقات فدراسیون جهانی بدنسازی و تناسب‌اندام نیز شرکت کرد و عناوین ملی و بین‌المللی مختلفی را به دست آورد. هادی او در سال ۱۳۸۴ یعنی ۳ سال پس از شروع فعالیت حرفه‌ای موفق شد قهرمانی بزرگسالان را در استان فارس و مقام سوم کشوری را به دست آورد. چوپان پس از چندین سال فعالیت حرفه‌ای در رشته پرورش اندام از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ به عضویت ثابت تیم ملی بدنسازی ایران در آمد.

مربی هادی چوپان

مربی او در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۷ جمشید اوجی بود. پس از آن، چند سال مربی نداشت و از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ علی نعمتی مربی‌گری او را بر عهده داشت. از اواخر ۱۳۹۶ به بعد هنی رامبد عهده‌دار مربی‌گری او است.

مربی هادی چوپان

هنی رامبد پرافتخارترین مربی در تاریخ مسابقات مستر المپیا است. هنی رامبد مربیگری قهرمانانی همچون فیل هیث ، جی کاتلر ، جرمی بوندیا ، آندره دیو ، دواین جانسون ، هادی چوپان ، درک لانسفورد ، کریس بامستد را برعهده داشته است.

و امروز اول آبان ۱۴۰۲ است و تا چند روز دیگر بزرگترین مسابقه پرورش اندام یعنی مستر المپیا ۲۰۲۳ آغاز می شود امیدواریم امسال هم گرگ پارسی موفق به فتح سکوی اول گردد.

5/5 - (3 امتیاز)