راه های جمع کردن مو از فرش و موکت

راه های جمع کردن مو از فرش و موکت

شاید همه ما با نظافت و تمیز کردن خانه دست و پنجه نرم کرده و با دردسرهای آن آشنایی داریم. این نظافت کردن ها باعث می شود وقت زیادی از ما صرف این امور شود که بیشترین ضرر را خانم های خانه دار می برند.

اما راه چاره چیست؟ مجله اینترنتی خرید ناب پیشنهاد می کند همه امور مربوط به نظافت را با دانستن ترفند های آن انجام دهید. مانند ترفندهای فراری دادن مورچه ها از خانه یا رفع رسوب سردوش حمام که بسیار کاربردی هستند.

حال با توجه به همه موارد ذکر شده به یکی از دغدغه های نظافت خانه، یعنی جمع کردن مو از روی فرش ها خواهیم پرداخت.

تکنیک‌های کاربردی برای جمع کردن مو از روی فرش و موکت

چند روشی که در ادامه توضیح می‌دهید؛ جزء بهترین روش‌های جمع کردن مو از روی فرش و موکت هستند:

تکنیک‌های کاربردی برای جمع کردن مو از روی فرش و موکت
تکنیک‌های کاربردی برای جمع کردن مو از روی فرش و موکت

استفاده از نرم کننده لباس

 جهت استفاده از نرم کننده لباس برای جمع کردن مو از روی فرش، تنها به چند قطره نرم کننده، یک جارو یا برسی با موهای زبر، به همراه یک ظرف یا بطری اسپری خالی نیاز دارید. مقدار گفته شده از نرم کننده لباس را با نصف بطری آب مخلوط کنید و آن را بر روی فرش خود اسپری کنید.

سپس برس زبر را روی فرش بکشید تا شاهد جدا شدن موها از فرش و موکت خود باشید. اگر بطری اسپری در دسترس ندارید، می‌توانید برس یا جارو خود را کمی در ظرف مخلوط آب و نرم کننده بزنید و سپس آن را بر روی موکت خود بکشید. نتیجه هر دو راهکار یکسان خواهد بود.

لازم به ذکر است که نرم کننده طبیعی لباس و نرم کننده ای شرکتی، هر دو در جمع کردن موها موثر هستند.

جمع کردن مو از روی فرش و موکت با جاروبرقی

جاروبرقی سری های مختلفی دارد اکثر برندها نازل مخصوص جمع آوری مو و موگیری از روی فرش را هم دارند. با استفاده از این نازل می توانید موهای لابلای الیاف فرش و موکت را حذف کنید. سری پهن جاروبرقی برای گرفتن گرد و خاک مناسب است و تا حدودی موها را می گیرد ولی برای از بین بردن همه موهای روی فرش به اندازه کافی قدرت ندارد.

حتما سری مخصوص موگیری و قدرت مکش بالای جاروبرقی را انتخاب کنید تا نتیجه بهتری داشته باشد. برای اینکه به جاروبرقی آسیب وارد نشود بعد از موگیری، کیسه جارو را عوض کرده و موهای گیر کرده در سری جارو را تمیز کنید.

جاروبرقی رباتیک یا هوشمند در صورت به روز بودن و داشتن سری مناسب می تواند کمک کننده خوبی باشد اما فقط در سطوحی که هموار هستند و در غیر این صورت از جارو برقی دستی استفاده کنید.

جمع کردن مو از روی فرش با دستمال نم‌دار

برای جمع کردن مو از روی فرش و حتی موکت، کافی است که یک دستمال یا حوله را نم‌دار کنید.

دستمال را در جهت خاب فرش آن را روی فرش بکشید تا موها از سطح فرش جمع شوند و در مورد موکت هایی که جهت خواب مشخصی ندارند، از یک سمت شروع کنید و در همان جهت ادامه دهید.

مجله اینترنتی خرید ناب تاکید دارد که اینکار باعث می‌شود کمی از آلودگی و کثیفی ایجاد شده نیز تمیز شود.

جمع کردن مو از روی فرش با دستمال نم‌دار
جمع کردن مو از روی فرش با دستمال نم‌دار

غلتک پرزگیر لباس

غلتک‌های ژله‌ای که مخصوص پرزگیری از روی لباس هستند؛ برای حذف تارهای نازک مو از روی فرش و موکت نیز کاربرد دارند.

البته همه غلتک‌های پرزگیری برای جمع کردن مو مناسب هستند؛ اما غلتک‌های ژله‌ای دسته تلسکوپی به دلیل اینکه برای استفاده از آنها نیاز به خم شدن زیادی ندارید و به سادگی نیز شسته می‌شوند؛ برای انجام این کار مناسب‌ترند.

استفاده از جوش شیرین

از موادی که می‌تواند به شما کمک کند تا در کمترین زمان بتوانید به جمع کردن مو از روی فرش خود بپردازید، جوش شیرین می‌باشد. برای استفاده از این ماده تنها لازم است مقداری از آن را بر روی فرش خود بپاشید و سپس با استفاده از جاروبرقی در مدت زمان بسیار کوتاهی شاهد تمیز شدن فرش خود از تمامی موهای روی آن باشید.

جمع کردن موی روی فرش با تی

با کمک یک تی دسته بلند هم می توانید تا حدود زیادی موهای روی فرش و موکت را جمع کنید. خوبی این تی ها اینست که نیازی به برق و باطری ندارد و هر وقت از شبانه روز که وقت دارید می توانید موگیری را انجام دهید. اگر از تی نخی استفاده می کنید با اسپری کمی تی را مرطوب کنید تا موهای بیشتری را به دام بیندازد.

چسب پهن شیشه‌ای

اگر حیوان خانگی به خصوص گربه دارید و به دنبال پاسخ این سوال هستید که چگونه موی حیوان خانگی را جمع کنیم می‌توانید از این روش ساده استفاده کنید. مقداری چسب شیشه‌ای را به طوری که قسمت چسبینده آن به سمت بیرون باشد دور دست خود بپیچید.

سپس، دست‌تان را روی سطحی که قرار است آن را تمیز کنید بکشید و از نتیجه‌ای که می‌بینید شگفت زده شوید. این روش برای تمیز کردن نواحی کوچک مانند یک مبل سه نفره بسیار مفید است؛ اما برای کل یک اتاق زمان نسبتا زیادی از شما می‌گیرد.

 استفاده از دستکش پلاستیکی

انواع دستکشهای پلاستیکی مانند دستکش ظرفشوییT می‌تواند راهی ساده و آسان جهت رهایی از موهای جمع شده بر روی موکت و فرش باشد.برای استفاده از این روش ساده تنها کافی است دستکش‌ها را بپوشید و آن‌ها را محکم بر روی موکت و فرش خود بکشید. پس از آن می‌توانید شاهد جمع کردن مو از روی موکتبا استفاده از دستکش پلاستیکی باشید.

 استفاده از دستکش پلاستیکی
استفاده از دستکش پلاستیکی

اسکاچ‌های زبر

اسکاچ‌های قدیمی و سبز رنگی که سطح زبری دارند؛ به خوبی به مو می‌چسبند و قادرند آن را از روی هر سطحی جدا کنند. می‌توانید اسکاچ را روی یک تکه چوب دسته‌دار بچسبانید و به صورت ایستاده مانند جارو کشیدن، از آن برای جمع کردن مو از روی فرش و موکت استفاده کنید.

دمپایی پلاستیکی

اگر کفش یا دمپایی پلاستیکی قدیمی اما تمیز دارید می‌توانید با استفاده از ایجاد نیروی الکتریسیته بین پلاستیک و فرش، موها را جذب کنید. دقیقا مانند روشی که در قسمت قبل در مورد اسکاچ توضیح دادیم؛ قسمت لاستیکی دمپایی را روی فرش بمالید و کرک و مو را جمع کنید.

کلام آخر

مجله اینترنتی خرید ناب ضمن تشکر از شما عارض می شود که جمع کردن مو از روی فرش چندان کار سختی نیست و شما می‌توانید با استفاده از ترفندهای گفته شده به سادگی در منزل خود به انجام آن بپردازید. اما توصیه ما به شما این است که اقدام به جمع کردن مو از روی موکت و فرش خود را به طور مرتب انجام دهید.

5/5 - (1 امتیاز)