جوش شیرین و فواید آن

جوش شیرین و فواید آن

جوش شیرین یکی از کاربردی ترین محصولاتی است که در هر سوپر مارکتی یافت می شود و در مقابل خریداران زیادی هم دارد.

جوش شیرین در خیلی از موارد روزمره کاربرد دارد و می تواند کمک حال بهتر زندگی کردن افراد شود. در این مقاله مجله اینترنتی خرید ناب اشاراتی به برخی از فواید جوش شیرین کرده که امیدوار هستیم مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.

جوش شیرین

جوش شیرین در واقع سدیم بی کربنات است و دارای خواص تخمیری است و باعث تولید کربن دی اکسید می‌شود. جوش شیرین یک ماده همه‌کاره است و خواص و فواید زیادی برای سلامتی نیز دارد. در ادامه به بررسی برخی از خواص جوش شیرین می‌پردازیم.

جوش شیرین
جوش شیرین

جوش شیرین برای پوست

فرآیند برداشت سلول های مرده پوست، لایه برداری نام دارد و از آنجایی که جوش شیرین قلیایی است، پوست را نرم می کند، سلول های مرده پوست را از بین می برد و باکتری ها را نیز می کشد.

یک مقدار کمی از جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و پس از تمیز کردن صورت خود، به وسیله خمیر بدست آمده صورتتان را اسکراب کنید و با آب گرم بشورید. سپس آب سرد را بر روی صورت خود بریزید تا مطمئن شوید که منافذ پوست بسته شده اند.

همچنین می توانید از این خمیر برای تمام بدن خود استفاده کنید فقط چند قطره از روغنهای ضروری را برای رایحه اضافه کنید که در حفظ و سلامت پوست موثر است.

شوینده‌ی دهان

وجود شوینده‌ی دهان در روتین بهداشت دهان و دندان ضروری است. شوینده‌ی دهان به گوشه‌های دهان و شکاف‌های میان دندان‌ها، لثه و زبان (که ممکن است هنگام مسواک زدن تمیز نشده باشند‌) نفوذ و آن‌ها را تمیز می‌کند.

بسیاری از افراد از جوش شیرین به عنوان جایگزینی برای شوینده‌ی دهان استفاده می‌کنند. بعضی از مطالعات نشان داده‌اند که این ترکیب خواص ضدباکتری و ضدمیکروبی دارد و می‌تواند به خوشبو شدن دهان کمک کند.

استفاده از این ترکیب مفید به عنوان شوینده آسان است. نصف قاشق چای‌خوری از آن را به نصف لیوان آب گرم اضافه کنید و حدود ۳۰ تا ۴۵ ثانیه در دهان‌تان بچرخانید؛ سپس آن را از دهان خارج کنید.

خواص این ماده برای دندان

جوش شیرین بعنوان یک پاک کننده و تمیز کننده شناخته میشود به همین دلیل استفاده از ان بعنوان خمیر دندان نیز رایج است. اما بدلیل خاصیت سایندگی مینای دندان در طول زمان استفاده مستقیم از آن بعنوان خمیر دندان توصیه نمی شود بلکه می توان آن را با خمیر دندان ترکیب کرد، همچنین میتواند بوی بد دهان را از بین ببرد و التهاب لثه را تسکین دهد.

این ماده می تواند به عنوان دهانشویه مورد استفاده قرار بگیرد و به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و میکروبی منجر به پاکسازی دهان شود. برای این منظور نصف قاشق چایخوری از این ماده را با نصف لیوان آب گرم مخلوط نمایید و استفاده کنید و در مواردی خاص می توان به عنوان یکی از راه های جرم گیری دندان نیز استفاده شود.

برطرف کردن خارش و خشکی پوست

پوست خشک و خارش پوست را نباید نادیده گرفت مخصوصا زمانی که هوا گرم است. یک حمام آب گرم بروید (نه آنقدر گرم که وضعیت پوست بدتر شود)، نصف فنجان جوش شیرین نیز با خود ببرید و در حمام به پوست بدن بکشید.

این کار باعث می شود پوست، صاف شود و خارش آن تسکین بیابد. در تابستان‌ها نیز می‌توانید حمام آب سرد را با جوش شیرین تجربه کنید تا آفتاب سوختگی یا گزش حشرات را از بین ببرید که مجله اینترنتی خرید ناب توصیه می کند در مواقع ضروری از جوش شیرین استفاده کنید.

شستشوی میوه ها وسبزیجات

شستن سبزیجات و میوه ها کار مهمی است که باعث از بین رفتن آلودگی و کثیفی و مواد شیمیایی ای که روی این محصولات کشاورزی وجود دارند می شود. بهترین راه برای شستشوی میوه ها و سبزیجات، استفاده از محلولی جادویی است: ترکیبی از آب، جوش شیرین و سرکه.

شستشوی میوه ها وسبزیجات
شستشوی میوه ها وسبزیجات

شما می توانید سبزیجات برگی مثل کلم وکاهو را در این محلول بخیسانید و برای شستن میوه هایی مثل سیب، می توانید این محلول را در داخل یک اسپری ریخته و شش بار روی هر میوه اسپری کنید و بعد از یک دقیقه، میوه را آبکشی نمایید.

این را به یاد داشته باشید که هرگز برای شستن میوه ها از مایع ظرفشویی استفاده نکنید؛ چون پوست میوه ها و سبزیجات پرزدار هستند و این مایع را به خود جذب می کنند. شاید در هنگام خوردن متوجه بو و طعم مایع ظرفشویی نشوید اما مواد شیمیایی آن وارد بدنتان خواهد شد.

تسکین کننده ناراحتی معده

از جمله فواید جوش شیرین کمک به رفع و درمان ناراحتی معده است. جوش شیرین یک آنتی اکسیدان طبیعی است که می‌تواند موجب خنثی شدن اسید معده در سیستم گوارش می‌شود. جوش شیرین می‌تواند برای رفع و تسکین مشکلاتی مانند سوزش سر دل، گاز بیش از حد و نفخ مورد استفاده قرار بگیرد.

برای این منظور باید نصف قاشق چای‌خوری جوش شیرین را با نصف لیوان آب مخلوط کنید و بلافاصله این ترکیب را بنوشید. نوشیدن این ترکیب روزانه سه تا چهار بار باید تکرار شود.

همچنین برای رفلاکس اسید معده نیز می‌توان از جوش شیرین استفاده کرد. به این نکته توجه داشته باشید که از جوش شیرین فقط برای افراد بزرگسال استفاده شود و کودکان نباید از جوش شیرین استفاده کنند.

جوش شیرین برای مو

حتما از تاثیر ورزش بر رشد مو آگاه هستید اما از خواص جوش شیرین برای سلامت مو آگاهی دارید؟موهای شما می تواند با گرد و غبار و روغن در طی زمان کثیف شوند.

برای خلاص شدن از دست موهای نازک و تمیز کردن آنها، از جوش شیرین که عنصری طبیعی است استفاده کنید، ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین و ۱ فنجان آب را مخلوط کنید. خوب هم بزنید. مخلوط را از ریشه تا به نوک موها بزنید و بگذارید ۲-۳ دقیقه بماند سپس با آب گرم شستشو دهید.

ضد عرق طبیعی

اگر پوست حساسی دارید، می‌توانید برای دئودورانت از مقداری گرد جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین خنثی‌کننده اسید و باز است، پس بو را از بین می‌برد. همچنین مثل خیلی از ضد عرق‌ها لباس‌تان را لک نمی‌کند.

اگر شما هم از عرق کردن رنج می برید مقاله جلوگیری از عرق کردن زیر بغل را مطالعه کنید.

ازبین بردن لکه های قهوه در فنجان

انواع مختلف قهوه باعث شده است که نیازمند راهنمای خرید قهوه شویم و حالا به مشکلی با نام لکه های قهوه برخورد کرده ایم.

قهوه خورهای حرفه ای قطعا با این مشکل مواجه شده اند؛ با گذر زمان فنجان ها و دستگاه قهوه ساز جرم می گیرند و هرچقدر هم با مایع ظرفشویی آنها را بشوئید، این لکه ها از بین نمی روند. کمی جوش شیرین در کف ماگ یا لیوانتان ریخته و کمی آب گرم روی آن بریزید و سپس آن را بشوئید.

از بین بردن بوی کفشها

اگر کفشهایتان بو می دهد و بهداشت و سلامت پا برایتان اهمیت دارد باید بدانید تجمیع باکتری ها درمحیطی مرطوب باعث به وجود آمدن این بوی نامطبوع است. سه قاشق غذاخوری جوش شیرین، یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و پنج قطره روغن درخت چای را در کفشهایتان بریزید تا این بو را از بین برده و هرگونه رطوبتی را جذب کند.

از بین بردن بوی کفشها
از بین بردن بوی کفشها

کلام پایانی

جوش شیرین یک ترکیب با کاربرد‌های متنوع است. از این ترکیب مفید در خنثی کردن بو‌های نامطبوع و تمیز کردن سطوح مختلف استفاده می‌شود. این ترکیب به از بین بردن لکه‌های سمج و تمیز کردن برخی نواحی مانند اجاق گاز، مایکروویو، وان حمام و کاشی هم کمک می‌کند.

این ماده‌ی شگفت‌ انگیز برای سلامتی خواص متنوعی دارد. برای مثال به درمان سوزش سر دل، تسکین آفت دهان و حتی سفید کردن دندان‌ها کمک می‌کند.

نکته‌ مثبت دیگر درباره‌ این ترکیب، ارزان و در دسترس بودن آن است. شما می‌توانید به راحتی آن را از فروشگاه‌ نزدیک محل سکونت‌تان تهیه کنید و از کاربردهای فراوان آن بهره‌مند شوید و مجله اینترنتی خرید ناب را از نتیجه استفاده از جوش شیرین مطلع کنید.

5/5 - (1 امتیاز)